Maailmankuulu säveltäjä Karlheinz Stockhausen jo sen totesi Der Spiegel -lehdelle ja joutui pian pyytämään anteeksi arvaamatonta lausuntoaan. Tämän jälkeen Ruotsin Taideakatemia palkitsi mm. hänet yhtenä kolmesta muusta taiteilijasta ja tiedemiehestä suurella kansainvälisellä palkinnollaan:
Stockhausen tiedotusvälineille WTC iskun jälkeen:
WTC isku oli kuin suurta taidetta- sen toisto maailman televisiokanavilla vielä suurempaa, ehkäpä tuottoisinta yritystä sen "taiteilijoille" kuin koskaan.
Minä soitin päivällä ystävälleni Karlheinzille ja kysyin häneltä muutamiakin kysymyksiä.Tässä jotain:
Minä: Eikö se olekin niin että, teostokorvaukset tulevat kenties myöhemmin ns. WTC -elokuvan tuotantoryhmälle?Khz: Niin..(khiähkhiähkihiäh röh) ne tulevat koska länsimainen sivistynyt yhteiskunta kulkee jo vääjäämättömästi kohden tuhoaan?Minä: Väitätkö että nykyinen hyvinvointiyhteiskuntaidea ja sivistys olisivat tuhoutuneet 50-100 vuoden sisällä?Khz: En ole varma. Mutta suuntaus on siihen. Sensijaan että ihmiset haluaisivat sivistyä he haluavat tuhoutua, tuhota, pelata uhkapeliä melkein millä vaan..Minä: Mutta eikö elämä ole vain hetkellinen ilmiö, jolle tosin on määritelty näin kauniit muodot?Khz:Toki näin on. Mutta niin kauan kuin Yhdysvallat jatkaa sotateollisuutensa tukemista, niin kauan on sotia ns. demokratian nimissä.Minä:Entäpä omat sävellyksesi? Khz: Olen saamassa pian Licht -oopperan lopullisen version valmiiksi. Sen jälkeen viimeistelen jo osittain esitetyn Räjähdysmusiikkia -teoksen kaikkine mahdollisine yksityiskohtineen. Siinä ei paljon esittäjistä jää...(Khiähkhiähkhiäh..)Minä:Oletko tarjonnut teosta Leif Segerstamille ja Berliinin filharmonikoille?Khz:Berliinin filharmonikot on aivan liian keskinekertainen siihen...kuka on Leif Seferstam?Minä: Ettekö tunne Leif Segerstamia ja hänen surta sinfoniatuotantoaan.Khz:Valitettavasti en. Muistan Suomesta kyllä Lindbergin ja Kaija (aah sehr GUUT), ja Salmenhaara..miten hän voi?Minä: Kuollut. Khz: Harmi. Minä: Ketä olet ajatellut johtamaan teostasi?Khz:Teostani ei voi johtaa, sillä se olisi liian vaarallista...
Karlheinz sen jo kertoi
Siriukselta
0
250
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225184- 254368
- 272481
- 342264
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191597- 121531
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211257Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174