Saan tällä hetkellä ansiosidonnaista päivärahaa joista olen käyttänyt vasta 100 päivää. Olen harkinnut kahta osa-aikatyötä jolloin palkkani olisi brutto n. 1200e. Nykyinen päivärahani on laskettu 1400e työtulon mukaan. Tippuuko päivärahan määrä jos olen esim. puoli vuotta osa-aikaisissa töissä ja jään taas työttömäksi, milloin päiväraha lasketaan uudelleen?
päiväraha
2
195
Vastaukset
- tyottomyyskassat
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi.
Päivärahan määrä lasketaan aina uudelleen, kun uusi 34 kalenteriviikon työssäoloehto täyttyy. Päivärahan määrää laskettaessa sovelletaan tällöin niin sanottua 80 % sääntöä, mikä tarkoittaa, että uudelleen määritelty päiväraha on vähintään 80 % aiemmin maksetusta päivärahasta.
Pelkästään puolen vuoden osa-aikatyön aikana 34 kalenteriviikkoa ei ehdi täyttymään, mutta työskentelyjaksosi merkitään työttömyyskassan rekisteriin. Kun rekisterissä on 34 työssäoloehtoon luettavaa kalenteriviikkoa, päivärahasi määrä lasketaan uudelleen.
Ystävällisin terveisin,
Tiina työttömyyskassasta - Vaikka lasket...
1400€/kk palkalla ansiosidonnainen päiväraha on 42,38 €/pv = kk 21* 42,38 € = 911,17 €/kk
Vastaavasti 1200€/kk palkalle ansiosidonnainen on 38,35 €/pv ja kk ansiona 824,53 € /kk tipahtaa n. 10% edelliseen päivärahaan verrattuna.
Uudelleen laskettu laskettu päiväraha on enemmän kuin 80 % alkuperäisestä. Soviteltuna päivärahaetuna saat osa-aikaiseen palkan päälle 14,47 €/pv joka tekee kuukaudessa 311,17 €.
Eli osa-aikaisen työn kk palkaksi tulee soviteltuna 1511€
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225194- 254378
- 272501
- 342264
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191607- 121531
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211267Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174