Kannattaako Lagunaan laittaa muuta kuin ELF:n vaihteistoöljyjä? Onko ELFiä minkään korjaamon tai varaosaliikkeen valikoimissa Oulun seudulla?
Kyseessä on Laguna II vm. 2006 2.0 koneella ja 5-portaisella manuaalilaatikolla.
Laguna 2 vaihteistoöljy
6
1822
Vastaukset
- rellust
ei kannata.150 euroa vaihdettuna osaset liikkeessä lahdessa.
- Rellu Scenic turbo
Ei se varmaan ole niin nöpön nuukaa, kun vain on sopivaa vaihteistolle.
Ainakin Wetterin huollossa osataan neuvoa.
Jos et muualta apua saa, niin mene Ylivieskaan Auotkorjaamo H. Erkkilälle.
Siellä ei jää asentajilta sormi suuhun :-)))- ......
Aika monesti olen nähnyt juttuja, että vaihteisto on toiminut huonosti muulla kuin Elfin öljyillä Renussa. Itseäni ei kiinnosta alkaa koekaniiniksi, jos Elfiä vaan jostain löytyy. Onko tätä litkua minkään varaosaketjun tai korjaamon valikoimassa Oulussa?
Kumpi näistä on oikea öljy aloitusviestissä mainittuun Lagunaan?
ELF Tranself NFJ 75W-80
ELF Tranself NFP 75W-80 - ......
...... kirjoitti:
Aika monesti olen nähnyt juttuja, että vaihteisto on toiminut huonosti muulla kuin Elfin öljyillä Renussa. Itseäni ei kiinnosta alkaa koekaniiniksi, jos Elfiä vaan jostain löytyy. Onko tätä litkua minkään varaosaketjun tai korjaamon valikoimassa Oulussa?
ELF Tranself NFJ 75W-80
ELF Tranself NFP 75W-80Mahtaako Total ja ELF olla samaa tavaraa?
- Meksu ykkönen
...... kirjoitti:
ELF Tranself NFJ 75W-80
ELF Tranself NFP 75W-80Jos autossasi on J-vaihteisto niin silloin NFJ. Tuon Nesteen taulukon mukaan olisi, tarkasta itse.
http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589,2655,2698,2706,7202
Tuo toinen on sitten P-tyypin vaihteistoon. Tuossa elfin sivut, harmi vaan kun product data on ranskaksi.
http://www.lubricants.elf.com/lub/lubroot.nsf/VS_OPM/3C44780A936138B4C1256E7F0043CBA4?OpenDocument#11136
Itsellä vm.2002 1,6-16v megane johon pari vuotta sitten vaihdatin vaihteistoöljyt merkkiliikkeessä. Hinta öljy (ELF NFJ 75W80) 45€ ja työ 23,55€, yli puolet halvempi kuin yllämainittu osaset hinta. Eiköhän tuota Elfiä saa ainakin rellun merkkiliikkeestä. - pehtiaura
Meksu ykkönen kirjoitti:
Jos autossasi on J-vaihteisto niin silloin NFJ. Tuon Nesteen taulukon mukaan olisi, tarkasta itse.
http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589,2655,2698,2706,7202
Tuo toinen on sitten P-tyypin vaihteistoon. Tuossa elfin sivut, harmi vaan kun product data on ranskaksi.
http://www.lubricants.elf.com/lub/lubroot.nsf/VS_OPM/3C44780A936138B4C1256E7F0043CBA4?OpenDocument#11136
Itsellä vm.2002 1,6-16v megane johon pari vuotta sitten vaihdatin vaihteistoöljyt merkkiliikkeessä. Hinta öljy (ELF NFJ 75W80) 45€ ja työ 23,55€, yli puolet halvempi kuin yllämainittu osaset hinta. Eiköhän tuota Elfiä saa ainakin rellun merkkiliikkeestä.Hei. Minullakin on Laguna 2.0 ltr 2006 ajettu (vain) 37tkm Automaattivaihteisto rytkäytti varsinkin kylmänä oikein pahasti ja olen etsinyt syytä mistä johtuu. Useat ovat suositelleet vaihteiston öljynvaihtoa. No, eilen (31.9.2011) vaihdatin öljyt ja nyt se peijooni vaihtaa pykälää paremmin ja pehmeämmin kuin koskaan. Saapa nähdä kuinka kauan tätä ihanuutta kestää.Muuten siellä automaattilaatikon sisällä on paineanturi, ja jjos se vaurioituu niin se voi aiheuttaa oheisen kaltaisia oireita (näin minulle on kerrottu).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738