Laguna 2 vaihteistoöljy

......

Kannattaako Lagunaan laittaa muuta kuin ELF:n vaihteistoöljyjä? Onko ELFiä minkään korjaamon tai varaosaliikkeen valikoimissa Oulun seudulla?
Kyseessä on Laguna II vm. 2006 2.0 koneella ja 5-portaisella manuaalilaatikolla.

6

1822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rellust

ei kannata.150 euroa vaihdettuna osaset liikkeessä lahdessa.

• Rellu Scenic turbo

Ei se varmaan ole niin nöpön nuukaa, kun vain on sopivaa vaihteistolle.
      Ainakin Wetterin huollossa osataan neuvoa.
      Jos et muualta apua saa, niin mene Ylivieskaan Auotkorjaamo H. Erkkilälle.
      Siellä ei jää asentajilta sormi suuhun :-)))

• ......

Aika monesti olen nähnyt juttuja, että vaihteisto on toiminut huonosti muulla kuin Elfin öljyillä Renussa. Itseäni ei kiinnosta alkaa koekaniiniksi, jos Elfiä vaan jostain löytyy. Onko tätä litkua minkään varaosaketjun tai korjaamon valikoimassa Oulussa?

Kumpi näistä on oikea öljy aloitusviestissä mainittuun Lagunaan?
        ELF Tranself NFJ 75W-80
        ELF Tranself NFP 75W-80

• ......
        ...... kirjoitti:

Aika monesti olen nähnyt juttuja, että vaihteisto on toiminut huonosti muulla kuin Elfin öljyillä Renussa. Itseäni ei kiinnosta alkaa koekaniiniksi, jos Elfiä vaan jostain löytyy. Onko tätä litkua minkään varaosaketjun tai korjaamon valikoimassa Oulussa?

ELF Tranself NFJ 75W-80
        ELF Tranself NFP 75W-80

Mahtaako Total ja ELF olla samaa tavaraa?

• Meksu ykkönen
        ...... kirjoitti:

ELF Tranself NFJ 75W-80
        ELF Tranself NFP 75W-80

Jos autossasi on J-vaihteisto niin silloin NFJ. Tuon Nesteen taulukon mukaan olisi, tarkasta itse.

http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589,2655,2698,2706,7202

Tuo toinen on sitten P-tyypin vaihteistoon. Tuossa elfin sivut, harmi vaan kun product data on ranskaksi.

http://www.lubricants.elf.com/lub/lubroot.nsf/VS_OPM/3C44780A936138B4C1256E7F0043CBA4?OpenDocument#11136

Itsellä vm.2002 1,6-16v megane johon pari vuotta sitten vaihdatin vaihteistoöljyt merkkiliikkeessä. Hinta öljy (ELF NFJ 75W80) 45€ ja työ 23,55€, yli puolet halvempi kuin yllämainittu osaset hinta. Eiköhän tuota Elfiä saa ainakin rellun merkkiliikkeestä.

• pehtiaura
        Meksu ykkönen kirjoitti:

Jos autossasi on J-vaihteisto niin silloin NFJ. Tuon Nesteen taulukon mukaan olisi, tarkasta itse.

http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589,2655,2698,2706,7202

Tuo toinen on sitten P-tyypin vaihteistoon. Tuossa elfin sivut, harmi vaan kun product data on ranskaksi.

http://www.lubricants.elf.com/lub/lubroot.nsf/VS_OPM/3C44780A936138B4C1256E7F0043CBA4?OpenDocument#11136

Itsellä vm.2002 1,6-16v megane johon pari vuotta sitten vaihdatin vaihteistoöljyt merkkiliikkeessä. Hinta öljy (ELF NFJ 75W80) 45€ ja työ 23,55€, yli puolet halvempi kuin yllämainittu osaset hinta. Eiköhän tuota Elfiä saa ainakin rellun merkkiliikkeestä.

Hei. Minullakin on Laguna 2.0 ltr 2006 ajettu (vain) 37tkm Automaattivaihteisto rytkäytti varsinkin kylmänä oikein pahasti ja olen etsinyt syytä mistä johtuu. Useat ovat suositelleet vaihteiston öljynvaihtoa. No, eilen (31.9.2011) vaihdatin öljyt ja nyt se peijooni vaihtaa pykälää paremmin ja pehmeämmin kuin koskaan. Saapa nähdä kuinka kauan tätä ihanuutta kestää.Muuten siellä automaattilaatikon sisällä on paineanturi, ja jjos se vaurioituu niin se voi aiheuttaa oheisen kaltaisia oireita (näin minulle on kerrottu).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1720
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe