Kertokaa millon kannattaa pistää kirsikkatomaatin taimenet avomaahan, Ja minkälaiseen maahan. Ja miten pitää hoitaa?
Kirsikkatomaatti
1
1709
Vastaukset
- vain tekevältä
Minä laitan kirsikkatomaatit vain kasvimaalleni - en jaksa miettiä, millainen se maa on tai mitä kirsikkatomaatti vaatisi.
Kun istutan tomaatit ulos avomalle, niin laitan aluksi muutamaksi päiväksi harson päälle, ettei auringonpaiste ja kuivuus vahingoita niitä, kun juuret ovat kuitenkin kärsineet istutuksesta. Taimen voi istuttaa vähän syvemmälle kuin se oli kasvatusvaiheessa. Ja tietysti istutuksen yhteydessä on kasteltava kunnolla. Harson poistan sitten, kun siltä tuntuu eli esim. pilvisenä päivänä, jolloin kastelen, tai ennen sadetta, jolloin säästyn tuoltakin.
Avomalle istutuksen ajankohta riippuu vähän siitä, missä päin Suomea asut. Ajattelin laittaa omani tulevana viikonloppuna, mutta asun kyllä aivan Etelä-Suomessa. Olen pitänyt niitä nyt viikon verran ulkosalla myös öisin - tosin aluksi suojasin harsolla. Istuksen jälkeinen harsottaminen tietysti suojaa myös pakkasilta, mutta tomaatti on vähän arka hallalle. Tosin ei se kuole hallan nipistelyyn, vaan menettää vain paleltuneet lehdet.
Olen sitten kesällä lannoittanut kastelun yhteydessä tomaatteja, joten tuolla maanlaadulla tai rehevyydellä ei liene kovin suurta merkitystä, jos taimet saavat ravinteita kasvukauden aikana eikä maa ole aivan toivoton savikko tai hiekkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih445199Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5211755Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748