13 "Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla."
Paav. ensimäinen kirje Tess, 4: !3-18
Jeesus herättää kuolleista:
32
63
Vastaukset
- Kasvoista kasvoihin
Miksi käänsit meille selkäsi, Sirkka-Iita?
- Fniss!
Ehkä Sirkka-Iita haluaa sinun keskittyvän enemmän Raamatun tekstiin kuin omiin kasvoihinsa.
Kasvoista kasvoihin saamme nähdä vasta sitten Jumalan luona, kun Kristus on hakenut meidät taivaan kirkkauteen.
Siihen saakka meidän tulee vähetä, niin että Kristus voi enetä meissä.
- anne-elina...
Ylösnousemus kuolemattomuuteen Paavali kertoo tästä tapahtumasta: Itse Herra laskeutuu taivaasta ylienkelin käskyhuudon kuuluessa ja Jumalan pasunan kaikuessa, ja ensin nousevat ylös ne, jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina.
Meidät, jotka olemme viellä elossa , temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa
1 Tess.4:16,17.
Raamattu kertoo kahdesta ylösnousemuksesta: Elämän ylösnousemuksesta ja tuomion ylösnousemuksesta. Jeesus sanoi: Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä
He nousevat haudoistaan hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, ja pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen.Joh.5:28,29.
Jokainen ihminen herätetään kuolleista jommassa kummassa ylösnousemuksessa. Autuaita ja pyhiä ovat ne jotka pääsevät osalliseksi ensimmäisessä ylösnousemuksessa.Ilm.20:6. - Jumalan armosta
Tarkoittaa ruumiin ylösnousemista, niin kuin Jeesuksen hauta on tyhjä.
Toinen ryöväreistä oli ensimmäinen jonka henki ja sielu tuonelaa näkemättä siirtyi suoraan paratiisiin, eli kolmanteen taivaaseen, jonka myös Paavali kirjoitti jo kokeneensa.- 12+ 20
No Jumalan armosta värittää mielikuvitukseensa asian.
Eli kuten Suomen Raamattuopiston kaksi opettajaa kirjassaan aikoinaan totesivat, että määrätyt hengelliset mielikuvat ja elokuvat ohittavat raamatun.
Ihmisille muotoutuu mielikuvasta oppi, jota ei ole sanassa.
Esim. suoraan paratiisiin, kolmanteen taivaaseen on yksi.
Jeesus sanoo kaikille uskoville.
Minä sanon sinulle tänäpäivänä sinä olet minun kanssani paratiisissa.
Minä sanon sinulle, tänäpäivänä sinä olet minun kanssani paratiisissa.
Minä sanon sinulle tänäpäivänä, sinä olet minun kanssani paratiisissa.
Lauseen voi lukea ja ymmärtää monella tapaa, mutta mitä Sana sanoo tähän paratiisissa oloon.
Kun pääsen ylösnousemuksessa Herran valmistamaan Eedeniin, niin silloin olen hänen kanssaan paratiisissa.
Siellä on Uusi Jerusalmen ja HÄn asuu kansansa keskellä.
H- hetki on Jeesuksen paluun jälkeen, pasunan soiton ja unesta herättämisen kautta.
Ei ennen siellä ole muut, kuin ketkä Herra on herättänyt, tahi mennyt jo perille.
Senkin sana on sanonut. Jeesuksen kuollessa, tuli maanjäristys ja silloin herätettiin joku oikein malliksi.
** Joh. 5:24-29
"Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään. Totisesti, totisesti: tulee aika - ja se on jo nyt - jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen. Ne, jotka sen kuulevat, saavat elää, sillä Isä, elämän lähde, on tehnyt myös Pojasta elämän lähteen.
Isä on myös antanut hänelle tuomiovallan, koska hän on Ihmisen Poika.
Älkää ihmetelkö tätä! ---->Tulee aika, >jolloin kaikki,< -- >jotka lepäävät haudoissaan, 12+ 20 kirjoitti:
No Jumalan armosta värittää mielikuvitukseensa asian.
Eli kuten Suomen Raamattuopiston kaksi opettajaa kirjassaan aikoinaan totesivat, että määrätyt hengelliset mielikuvat ja elokuvat ohittavat raamatun.
Ihmisille muotoutuu mielikuvasta oppi, jota ei ole sanassa.
Esim. suoraan paratiisiin, kolmanteen taivaaseen on yksi.
Jeesus sanoo kaikille uskoville.
Minä sanon sinulle tänäpäivänä, sinä olet minun kanssani paratiisissa.
Lauseen voi lukea ja ymmärtää monella tapaa, mutta mitä Sana sanoo tähän paratiisissa oloon.
Kun pääsen ylösnousemuksessa Herran valmistamaan Eedeniin, niin silloin olen hänen kanssaan paratiisissa.
Siellä on Uusi Jerusalmen ja HÄn asuu kansansa keskellä.
H- hetki on Jeesuksen paluun jälkeen, pasunan soiton ja unesta herättämisen kautta.
Ei ennen siellä ole muut, kuin ketkä Herra on herättänyt, tahi mennyt jo perille.
Senkin sana on sanonut. Jeesuksen kuollessa, tuli maanjäristys ja silloin herätettiin joku oikein malliksi.
** Joh. 5:24-29
"Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään. Totisesti, totisesti: tulee aika - ja se on jo nyt - jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen. Ne, jotka sen kuulevat, saavat elää, sillä Isä, elämän lähde, on tehnyt myös Pojasta elämän lähteen.
Isä on myös antanut hänelle tuomiovallan, koska hän on Ihmisen Poika.
Älkää ihmetelkö tätä! ---->Tulee aika, >jolloin kaikki,< -- >jotka lepäävät haudoissaan,12 20 kirjoitti: "Jeesus sanoo kaikille uskoville.
Minä sanon sinulle tänäpäivänä, sinä olet minun kanssani paratiisissa."
Tuo viimeksi kirjoitettu versio on ajatuksellisesti outo. Jos Jeesus viittaa siihen, mitä hän itse on parastaikaa sanomassa, tuo "tänäpäivänä" ei tuo asiaan mitään lisäarvoa. Sen vuoksi tuo edeltävä muoto on minusta todennäköisemmin oikea tulkinta.- Fniss!
v.aari kirjoitti:
12 20 kirjoitti: "Jeesus sanoo kaikille uskoville.
Tuo viimeksi kirjoitettu versio on ajatuksellisesti outo. Jos Jeesus viittaa siihen, mitä hän itse on parastaikaa sanomassa, tuo "tänäpäivänä" ei tuo asiaan mitään lisäarvoa. Sen vuoksi tuo edeltävä muoto on minusta todennäköisemmin oikea tulkinta.Jos nyt ryöväri ja Jeesus menivät yhdessä Paratiisiin heti sinä samana päivänä, niin miten se mielestäsi menee yksiin tämän kanssa, kun Jeesus ylösnoustuaan sanoi häntä haudasta etsivälle Marialle:
(Joh. 20:17) "Älä minuun koske, sillä en minä vielä ole mennyt Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö..." Fniss! kirjoitti:
Jos nyt ryöväri ja Jeesus menivät yhdessä Paratiisiin heti sinä samana päivänä, niin miten se mielestäsi menee yksiin tämän kanssa, kun Jeesus ylösnoustuaan sanoi häntä haudasta etsivälle Marialle:
(Joh. 20:17) "Älä minuun koske, sillä en minä vielä ole mennyt Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö..."Fniss! kirjoitti: "Jos nyt ryöväri ja Jeesus menivät yhdessä Paratiisiin heti sinä samana päivänä, niin miten se mielestäsi menee yksiin tämän kanssa,..."
Ehkä Isän tykö meneminen on eri asia kuin Paratiisiin meneminen.
Mutta jos tuossa on ristiriita, ei se kovin suuri uutinen ole. Raamatussa on ristiriitaisuuksia.- Fniss!
v.aari kirjoitti:
Fniss! kirjoitti: "Jos nyt ryöväri ja Jeesus menivät yhdessä Paratiisiin heti sinä samana päivänä, niin miten se mielestäsi menee yksiin tämän kanssa,..."
Ehkä Isän tykö meneminen on eri asia kuin Paratiisiin meneminen.
Mutta jos tuossa on ristiriita, ei se kovin suuri uutinen ole. Raamatussa on ristiriitaisuuksia.Paratiisi ilman Jumalaa?
Ei se ole Raamatun ristiriita vaan kääntäjän moka, kun ei osannut laittaa pilkkua oikealle paikalle. - Ei outo
v.aari kirjoitti:
12 20 kirjoitti: "Jeesus sanoo kaikille uskoville.
Tuo viimeksi kirjoitettu versio on ajatuksellisesti outo. Jos Jeesus viittaa siihen, mitä hän itse on parastaikaa sanomassa, tuo "tänäpäivänä" ei tuo asiaan mitään lisäarvoa. Sen vuoksi tuo edeltävä muoto on minusta todennäköisemmin oikea tulkinta.Ei ollenkaan "outo"..
Matt. 6:11
Anna meille TÄNÄ PÄIVÄNÄ jokapäiväinen leipämme. [Ps. 132:15; Sananl. 30:8; Fil. 4:6; 1. Tim. 6:8]
Luuk. 19:42
ja sanoi: "Kunpa sinäkin TÄNÄ PÄIVÄNÄ ymmärtäisit, missä turvasi on! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi kätketty. [5. Moos. 32:29]
Ap. t. 13:33
sen hän on täyttänyt meille, heidän lapsilleen. Hän on herättänyt Jeesuksen kuolleista, niin kuin toisessa psalmissa sanotaan: -- Sinä olet minun Poikani, TÄNÄ PÄIVÄNÄ minä sinut synnytin. [Ps. 2:7; Hepr. 5:5]
Ap. t. 20:26
Siksi minä TÄNÄ PÄIVÄNÄ vakuutan teille, että jos joku teistä joutuu kadotukseen, syy ei ole minun: [Ap. t. 18:6]
Hepr. 1:5
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, TÄNÄ PÄIVÄNÄ minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani. [Ps. 2:7; Ap. t. 13:33; Hepr. 5:5 | 2. Sam. 7:14]
Hepr. 3:7
Sen tähden, niin kuin Pyhä Henki sanoo: -- Jos te TÄNÄ PÄIVÄNÄ kuulette hänen äänensä, [Ps. 95:7-11]
Hepr. 3:13
Rohkaiskaa toinen toistanne joka päivä, niin kauan kuin tuo sana ”TÄNÄ PÄIVÄNÄ " on voimassa, ettei kukaan teistä lankeaisi synnin viettelyksiin ja paatuisi. [Jes. 55:6]
Hepr. 3:15
Kirjoituksissa siis sanotaan: -- Jos te TÄNÄ PÄIVÄNÄ kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne niin kuin silloin, kun nousitte kapinaan.
Hepr. 4:7
Jumala on asettanut uuden määräpäivän, "TÄMÄN PÄIVÄN". Hänhän on paljon myöhemmin Daavidin suulla lausunut edellä mainitut sanat: -- Jos te TÄNÄ PÄIVÄNÄ kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne. [Hepr. 3:7,15]
Hepr. 5:5
Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, TÄNÄ PÄIVÄNÄ minä sinut synnytin, - Hyvää yötä.
Ei outo kirjoitti:
Ei ollenkaan "outo"..
Anna meille TÄNÄ PÄIVÄNÄ jokapäiväinen leipämme. [Ps. 132:15; Sananl. 30:8; Fil. 4:6; 1. Tim. 6:8]
ja sanoi: "Kunpa sinäkin TÄNÄ PÄIVÄNÄ ymmärtäisit, missä turvasi on! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi kätketty. [5. Moos. 32:29]
sen hän on täyttänyt meille, heidän lapsilleen. Hän on herättänyt Jeesuksen kuolleista, niin kuin toisessa psalmissa sanotaan: -- Sinä olet minun Poikani, TÄNÄ PÄIVÄNÄ minä sinut synnytin. [Ps. 2:7; Hepr. 5:5]
Siksi minä TÄNÄ PÄIVÄNÄ vakuutan teille, että jos joku teistä joutuu kadotukseen, syy ei ole minun: [Ap. t. 18:6]
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, TÄNÄ PÄIVÄNÄ minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani. [Ps. 2:7; Ap. t. 13:33; Hepr. 5:5 | 2. Sam. 7:14]
Sen tähden, niin kuin Pyhä Henki sanoo: -- Jos te TÄNÄ PÄIVÄNÄ kuulette hänen äänensä, [Ps. 95:7-11]
Rohkaiskaa toinen toistanne joka päivä, niin kauan kuin tuo sana ”TÄNÄ PÄIVÄNÄ " on voimassa, ettei kukaan teistä lankeaisi synnin viettelyksiin ja paatuisi. [Jes. 55:6]
Kirjoituksissa siis sanotaan: -- Jos te TÄNÄ PÄIVÄNÄ kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne niin kuin silloin, kun nousitte kapinaan.
Jumala on asettanut uuden määräpäivän, "TÄMÄN PÄIVÄN". Hänhän on paljon myöhemmin Daavidin suulla lausunut edellä mainitut sanat: -- Jos te TÄNÄ PÄIVÄNÄ kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne. [Hepr. 3:7,15]
Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, TÄNÄ PÄIVÄNÄ minä sinut synnytin,Ja minä sanon teille tänä päivänä, että nyt minä lähden nukkumaan sinun kanssasi.
Ei outo kirjoitti:
Ei ollenkaan "outo"..
Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, TÄNÄ PÄIVÄNÄ minä sinut synnytin,Nimimerkille "Ei outo"
Tekstihakutoiminto on tosiaan näppärä apuväline. 8-D
Jos nuo jakeet istuttaa omaan ympäristöönsä ja lukee ajatuksella niin jokaisessa tuo "tänä päivänä" tuo merkitystä lauseeseen. Sen sijaan tässä "Minä sanon sinulle tänä päivänä: Sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa" se ei tuo mitään merkityksellistä lisäarvoa lauseeseen ja vaikuttaa tosi kököltä.
Paratiisin voi ymmärtää myös mielen tilana. Samaan tapaan kuin Luuk. 17 luvussa Jeesus opettaa, että taivasten valtakunta on sisällisesti meissä. Tai siis on kellä on.- Ei todella
Ei outo kirjoitti:
Ei ollenkaan "outo"..
Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, TÄNÄ PÄIVÄNÄ minä sinut synnytin,sovellu esille tuodut tekstiyhteydet ryövärille sanottuun, joka kuoli ja pääsi ensimmäisenä ja kastamatta suoraan paratiisiin sinä samana päivänä.
Fniss! kirjoitti:
Paratiisi ilman Jumalaa?
Ei se ole Raamatun ristiriita vaan kääntäjän moka, kun ei osannut laittaa pilkkua oikealle paikalle.Fniss! kirjoitti: "Paratiisi ilman Jumalaa?"
Oletko sinä täällä maan päällä ilman Jumalaa?
Ihminen on taivasten valtakunnassa, tai voidaan kai yhtäläisesti sanoa paratiisissa, sinä hetkenä kun taivasten valtakunta on hänessä.
Tarkkaan ottaenhan paratiisi viittaa muinaiseen (tai myyttiseen) Eedenin puutarhaan. Uusmerkitys, jossa viitataan johonkin nyt tai tulevassa olevaan, on syntynyt myöhemmin. Niinpä voi vallan hyvin ymmärtää tuon paratiisin tarkoittamallani tavalla läsnäolevaksi taivasten valtakunnaksi.
- Jumalan armosta
Niin olisi suorastaan lapsellista sanoa tänäpäivä, jos se ei tarkoita sitä päivää.
Saarnaaja jo toteaa 12:7 Ja tomu palajaa maahan, niin kuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.- tomu ja henki.
Se saarnaajan "henki" oli yhtäläinen eläimen, kuten ihmisen kohdalla.
Eli oli elämänhengestä kyse. Kun eläin kuolee, elämänhenki hänestä kaikkoaa, kuten ihmisenkin.
Ihmisen kohdalla viimeisen pasunan soidessa, jotka Kristuksessa ovat kuolleet, "kuulevat" [paikka hauta], Hänen äänensä. He nousevat kuoleman unesta, ja heille annetaan elämän henki, kun ylösnousemusruumis saa elämän.
Ihmisen minuus, sielu syntyy tähän uuteen ulottuvuuteen, ts. katoamattomuuteen.
***))
xx
Niin, ihmisestä tulee elävä sielu, se persoona.
Jumalattoman osa, kun hänet Jumala surmaa tulella, on tomu ja tuhka.
Hän muotoilee luomakunnan kondikseen kerran. viit. Mal. 4 lukuun
Tuohon välimerkkien lisäämiseen ja sanaan tänäpäivänä on tullut mauste, joka ei todennäköisesti ole meidän pakanoitten sanoitettavissa,
sanalle selitys pitäisi lähteä hakemaan hebrean kielestä, löytäisimme paremman pohjan näkemykseen.
No nyt... tervetuloa keskusteluun kieliviisaat.
xx
*** )) Joh 5:24.25
24. "Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään. 25. Totisesti, totisesti: tulee aika - ja se on jo nyt - jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen. Ne, jotka sen kuulevat, saavat elää,
Tälle [saavat elää] toteutumiselle on asetettu h-hetki, koska.. (tulee aika) eli sitä ei vielä ole...
seuraavat jakeet sama luku.
28. Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä. 29. He nousevat haudoistaan - hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen.
Ap.t. 24:15.16
15. ja yhtä lailla kuin nämä tässä minä toivon ja odotan, että Jumala herättää kuolleista niin hurskaat kuin jumalattomat. 16. Siksi teen kaikkeni, että minulla aina olisi puhdas omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.
Tuo taitaapi olla aika selevee pakanalle savvoo...
toivotko sinä tässä samaa? että Jumala herättää kuolleista.... siis sana herättää, kun herätetään ollaan nukkumassa, koska pitää herättää.
ymmärtääkö hän?
Sittenpä on hyvä tehdä kaikkensa, että on aina tahi olisi puhdas omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.. koska herätetään niin hurskaat...
mutta hei!! myös jumalattomat.. mitens heidän omatuntonsa pitäisi olla puhdas Jumalan ja ihmisten edessä, ... siis esimerkiksi tämän iloisen naurajan?!!
Jos Suvereenisen Hallitsijan eteen mennään, kun mennäänkin, niin varmaan väärällä mielenlaadulla pitäisi jo nyt alahuuli väpättää ja ruveta miettinään parannuksen asiaa. Myös ..... jos pilkaten on tieteenkin nimissä Jeesuksen ruumista nimitellyt.... onkos se parannuksen paikka? Mitens on omantunto?
Venytyttääkö??? kuin kissaa! - Fniss!
Menikös Jeesus itse samana päivänä Paratiisiin? Hän sanoi:"minun kanssani...".
Jotkut sanovat hänen menneen Tuonelaan saarnaamaan kadotetuille.
Raamattu sanoo hänen nousseen vasta kolmantena päivänä kuolleista.
Eikös tätä päivää vietetä sen muistoksi kun Jeesus vasta nousi Taivaaseen? Aika paljon Pääsiäisen jälkeen.
Vai minkälaista pompottelua ajattelet Jeesuksen pitäneen; ensin ryövärin kanssa Paratiisiin, sitten Tuonelaan, takaisin hautaan, kolmantena päivänä hakemaan ruumiinsa haudasta ja nousemaan ilmestyäkseen Emmauksen tiellä opetuslapsille ja sitten taas takaisin Taivaaseen? - totta, Fniss.
Fniss! kirjoitti:
Eikös tätä päivää vietetä sen muistoksi kun Jeesus vasta nousi Taivaaseen? Aika paljon Pääsiäisen jälkeen.
Vai minkälaista pompottelua ajattelet Jeesuksen pitäneen; ensin ryövärin kanssa Paratiisiin, sitten Tuonelaan, takaisin hautaan, kolmantena päivänä hakemaan ruumiinsa haudasta ja nousemaan ilmestyäkseen Emmauksen tiellä opetuslapsille ja sitten taas takaisin Taivaaseen?Aivan, vaikeuksiin joutuu sana, jos opetus olisi sitä, että mennään ja poukkoillaan missä sattuu milloinkin, ihmisten mielipiteiden mukaisesti.
Kuolema on uni, paikka on hauta, . herätetään haudasta,. hyvätehneet elämänylösnousemukseen ja pahaa tehneet tuomiolle, toiseen kuolemaan.
Sitten luodaan Uusi taivas ja maa, .... kaikki entinen on mennyt. - Täytyy sanoa, että:
Fniss! kirjoitti:
Vai minkälaista pompottelua ajattelet Jeesuksen pitäneen; ensin ryövärin kanssa Paratiisiin, sitten Tuonelaan, takaisin hautaan, kolmantena päivänä hakemaan ruumiinsa haudasta ja nousemaan ilmestyäkseen Emmauksen tiellä opetuslapsille ja sitten taas takaisin Taivaaseen?"Fniss! Oikeassa olet." Sillä se mitä Jeesus sanoi on käännetty aivan toiseksi raamattun uudistusten myötä.
Aikasemmissa painoksissa ei ollut vielä välimerkkejä olemassakaan, joten yhden pilkun ansiosta asia muuttuu kokonaan toiseksi. Katsotaampa, jos Jeesus sanoi:
"Minä sanon sinulle tänäpäivänä,sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa!"
Mutta jos siihen aletaan laittamaan pilkku väärään paikaan, niin koko asia saa erimerkityksen.
"Minä sanon sinulle; tänäpäivänä sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa."
Siis aivan erimerkitys!
On ihan raamatun tekijöiden vastuulla, että kummassako paikassa pilkun tulee olla.
Raamatun aikaan käytettiin sanontaa että minä sanon sinulle tänäpäivänä, että mitä sinun pitää tekemään.ym vast.
Jeesus oli kuollut ja lepäsi haudassa kolme päivää. Jos Jeesus ei kuollutkaan meidän syntiemme tähden, niin ei meilläyhdelläkään ole iankaikkisuuselämän toivoa.
Te vain pidätte tiukasti kiini vääristä opeistanne, kuten siitäkin iankaikkisesta piinasta helvetissä, vaikka misään ei raamattu lupaa muuta iankaikkista elämää kun sen minkä ihminen voi uskon kauttaa Jeesukseen saavuttaa.
Ja kuolleet eivät voi tuntea mitään, koska heissä ei ole elämää. Vasta Jeesus jakaa ihmiset sekä vuohiin että lampaisiin, senmukaan että onko sydämessäsi Jeesus Vapahtaja, vai ei?.
- Valon Aikaa
Eiväthän adventistit usko henkeen.
Sen tosdistaa jo sekin tosiseikka, ettei ole yhtään adventistia olemassakaan, jossa olisi Jumalan henki, ei yhden yhtä.
Kuinka he silloin voisivat edes uskoa henkeen?
Se on täysin mahdoton yhtälä.
Senpä vuoksi adventistien oma henkikin haudataan heidän ruumiinsa kanssa.
Näin ollen adventisteilla ei tule olemaan ylösnousemustakaan, koska heidän oma henkensäkkin on ollut kuolleessa tilassa jo heidän eläessäänkin.
Adventistit jäävät siis hautoihinsa ikuiseksi ajoiksi.- Valon aikaa, pysähdy
No, äläpä nyt lähde tuolle tielle, Kristuksen veri on puhdistsanut adventistin uskon kautta Golgatan sovintovereen. He kuulevat HÄnen äänensä.
Mutta entäpä sinä, olen lukevinani sinun viesteistäsi, että sinun omatuntosi on Jumalan ja ihmisten edessä tulossa Sanan mukaan syytettyjen paikalle.
Tuo kirjoituksesikin on juuri sitä, että se puhtaus on mitätöity suusi tunnustuksella.
Sinä et kestä viimeisellä tuomiolla ilman parannusta ja Kristuksen mielenlaadulla tehtyä matkaa. - Fniss!
Noinhan se menisi jos Valon Aika saisi päättää. Meidän onneksemme on olemassa korkeampikin voima.
- Valhetta puhut
taas "Valon aika"("uskis.")
Vai ei adventistit muka usko henkeen, kyllä uskomme! Uskomme että kun ihminen kuolee, palajaa hänen henkensä takaisin Jumalan henkeen, mistä se on tullutkin,
ja ruumis tulee maaksi jälleen,mistä se on otettukin.
Mutta on olemassa YLÖSNOUSEMUS, sekäoikeain että vääräin. Jeesuksen kutsuhuuto herättää kuoleman unesta ja palauttaa Jumalan omiin Hänen henkesä takaisin ja niin ihmisestä tulee JÄLLEEN elävä sielu. - Totta puhut!
Valhetta puhut kirjoitti:
taas "Valon aika"("uskis.")
Vai ei adventistit muka usko henkeen, kyllä uskomme! Uskomme että kun ihminen kuolee, palajaa hänen henkensä takaisin Jumalan henkeen, mistä se on tullutkin,
ja ruumis tulee maaksi jälleen,mistä se on otettukin.
Mutta on olemassa YLÖSNOUSEMUS, sekäoikeain että vääräin. Jeesuksen kutsuhuuto herättää kuoleman unesta ja palauttaa Jumalan omiin Hänen henkesä takaisin ja niin ihmisestä tulee JÄLLEEN elävä sielu."Mutta on olemassa YLÖSNOUSEMUS, sekäoikeain että vääräin. Jeesuksen kutsuhuuto herättää kuoleman unesta ja palauttaa Jumalan omiin Hänen henkesä takaisin ja niin ihmisestä tulee JÄLLEEN elävä sielu."
- Sydämen tilassa herä
"Valon Aikaa" on aivan oikeassa tässä asiassa adventistit ovat aivan metsässä, he eivät ymmärrä Jeesuksen henkistä opetusta. Tuo Jeesuksen ryövärille ilmoittama lohduttama sanoma, että "Minä sanon sinelle, tänä päivänä sinä olet oleva minen kanssani paratiisissa", on kirjoitettu niinkuin Jeesus sanoi ristillä riippuvalle ryövärille.
Sillä Jeesus tarkoitti sielun kuolemattomuutta eli vain ruumiin kuolemaa ja sielun siirtymistä elämän hengen Jumalan yhteyteen. Jeesus ei koskaan omasta persoonallisesta olemuksestaan, koska hän käytti fyysillistä muotoa jonka välityksellä Jumala työskenteli, käyttäen sitä hengen työvälineenä siihen asti, kunnes sielun oli aika se jättää ja siirtyä paratiisiin. Kun nyt ryöväri oli tunnustanut Jumalan Pojan Kristuksen hallitsevan Jeesuksen persoonassa,
niin hän oli tuona hetkenä Jumalan Poikaan Kristukseen, ja lunastanut sielulleen pelastuksen paratiisiin yhdessä Jeeusksen Kristuksen/Pojan kanssa. Herra Jumala oli astunut ryövärin sydämeen ja auttanut näin ryövärin sielua pelastukseen. Pelastuksen keskeinen voima alkaa sydämestä. Ryövärin sielu oliJumalalle alamainen tuona hetkenä. - Fniss!
Sydämen tilassa herä kirjoitti:
"Valon Aikaa" on aivan oikeassa tässä asiassa adventistit ovat aivan metsässä, he eivät ymmärrä Jeesuksen henkistä opetusta. Tuo Jeesuksen ryövärille ilmoittama lohduttama sanoma, että "Minä sanon sinelle, tänä päivänä sinä olet oleva minen kanssani paratiisissa", on kirjoitettu niinkuin Jeesus sanoi ristillä riippuvalle ryövärille.
Sillä Jeesus tarkoitti sielun kuolemattomuutta eli vain ruumiin kuolemaa ja sielun siirtymistä elämän hengen Jumalan yhteyteen. Jeesus ei koskaan omasta persoonallisesta olemuksestaan, koska hän käytti fyysillistä muotoa jonka välityksellä Jumala työskenteli, käyttäen sitä hengen työvälineenä siihen asti, kunnes sielun oli aika se jättää ja siirtyä paratiisiin. Kun nyt ryöväri oli tunnustanut Jumalan Pojan Kristuksen hallitsevan Jeesuksen persoonassa,
niin hän oli tuona hetkenä Jumalan Poikaan Kristukseen, ja lunastanut sielulleen pelastuksen paratiisiin yhdessä Jeeusksen Kristuksen/Pojan kanssa. Herra Jumala oli astunut ryövärin sydämeen ja auttanut näin ryövärin sielua pelastukseen. Pelastuksen keskeinen voima alkaa sydämestä. Ryövärin sielu oliJumalalle alamainen tuona hetkenä.Jos "Valon Aika" on oikeassa, niin silloin Raamattu on väärässä.
Usko sinä Valon Aikaa, mutta minä uskon Raamattua. Raamatun mukaan kukaan ei jää hautoihinsa ikuiseksi ajoiksi, niinkuin tuo sinun profeettasi Valon Aika ennustelee.
Tulee olemaan kaksi ylösnousemusta; vanhurskasten ja jumalattomien, siis Raamatun mukaan.
Miksiköhän Jeesus ei maininnut mitään ylösnoustuaan, että olisi jo käväissyt paratiisissa ja tuli vain hakemaan ruumiinsa haudasta, vaan sanoi, että hän ei vielä ole mennyt Isän tykö?
Vai taidat olla niitä eremiittiläisiä, jotka eivät edes usko Jeesuksen ylösnousemukseen? Valon Aikaa kirjoitti: "...sekin tosiseikka, ettei ole yhtään adventistia olemassakaan, jossa olisi Jumalan henki, ei yhden yhtä".
Tämä edellyttäisi sitä, että tunnet henkilökohtaisesti ja vieläpä varsin hyvin joka ainoan adventistin koko maailmassa. Lipsahtiko varomaton yleistys?- Tämän Jeesus sanoi:
Sydämen tilassa herä kirjoitti:
niin hän oli tuona hetkenä Jumalan Poikaan Kristukseen, ja lunastanut sielulleen pelastuksen paratiisiin yhdessä Jeeusksen Kristuksen/Pojan kanssa. Herra Jumala oli astunut ryövärin sydämeen ja auttanut näin ryövärin sielua pelastukseen. Pelastuksen keskeinen voima alkaa sydämestä. Ryövärin sielu oliJumalalle alamainen tuona hetkenä."Minä sanon sinulle tänä päivänä sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa"
Alkuraamatuissa ei ollut mitään välimerkkejä. Mutta on selvää, että välimerkki kuuluu seuraavasti:
"Minä sanon sinulle tänä päivänä; sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa"
Ei siis näin:
"Minä sanon sinulle; tänä päivänä sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa"
Asia on helppo ymmärtää siitä, ettei Jeesus itsekkään ollut paratiisissa, vaan haudassa, sillä hän ei noussut kuolleista ennenkuin kolmantena päivänä. Jeesus oli kuollut ja haudassa sen ajan, ei mikään "osajeesuskaan" matkustellut missään.
Sillä Jeesuksen piti kärsiä tämä rangaistus meidän edestämme, että meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys. Jeesus Sanoi ihmisille, että; "En minä ole vielä mennyt minun Isäni tykö, mutta minä menen minun Isäni ja teidän Isänne tykö!"
Jeesuksen taivaaseen astumisen muistopäivää vietetään edelleenkin HELATORSTAINA. - <oikaisu>
Tämän Jeesus sanoi: kirjoitti:
"Minä sanon sinulle tänä päivänä sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa"
Alkuraamatuissa ei ollut mitään välimerkkejä. Mutta on selvää, että välimerkki kuuluu seuraavasti:
"Minä sanon sinulle tänä päivänä; sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa"
Ei siis näin:
"Minä sanon sinulle; tänä päivänä sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa"
Asia on helppo ymmärtää siitä, ettei Jeesus itsekkään ollut paratiisissa, vaan haudassa, sillä hän ei noussut kuolleista ennenkuin kolmantena päivänä. Jeesus oli kuollut ja haudassa sen ajan, ei mikään "osajeesuskaan" matkustellut missään.
Sillä Jeesuksen piti kärsiä tämä rangaistus meidän edestämme, että meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys. Jeesus Sanoi ihmisille, että; "En minä ole vielä mennyt minun Isäni tykö, mutta minä menen minun Isäni ja teidän Isänne tykö!"
Jeesuksen taivaaseen astumisen muistopäivää vietetään edelleenkin HELATORSTAINA.Jeesus Sano i >>ihmisille,
- syytettynä
v.aari kirjoitti:
Valon Aikaa kirjoitti: "...sekin tosiseikka, ettei ole yhtään adventistia olemassakaan, jossa olisi Jumalan henki, ei yhden yhtä".
Tämä edellyttäisi sitä, että tunnet henkilökohtaisesti ja vieläpä varsin hyvin joka ainoan adventistin koko maailmassa. Lipsahtiko varomaton yleistys?V. vaarille.
...syyttäjä henkihän se Valon aikaa nimimerkin suulla puhuu, ei sen enempää.
- veli¤
Niin kaikki Suomalaiset ovat samanlaisija muutamien Ruottalaisten mielestä,ryypäävät ja rällästävät.
Tuli aikoinaan asuttua sielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734249Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921213
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66908Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia113842Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73827- 65816
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245779- 37763