Olen rakentanut vaneriveneen ja nyt pitäis kyllästää että saa viedä vesille. Väriliikkeestä olen kysynyt veneen kyllästysaineita ja heillä on tarjota kyllästeainetta, joka on myös sävytetty. Esim. Tikkurila Valtti color ja valtti color extra. Extra tulisi ulkopuolelle ja edellinen sisäpuolelle. Voidaanko näillä pelkästään kyllästää ja saada hyvä lopputulos? Terva-pellavaöljy-tärpätti-seoksella en haluaisi käsitellä, koska haluan eri värisen veneen.
Vaneriveneen kyllästys
2
2427
Vastaukset
- tein kans veneen
vanerista aikoinaan. Ostin sävytettyä valttia 10 l sisäpuolelle ja imetin sitä kuivaan pintaan kaatamalla koko päivän, että menee kerroksien läpi välillä kölistä kauhalla paiskien ympäriinsä ja isolla pensselillä hangaten. Aamulla laskin loput alasvaluneet ulos ja annoin kuivua. Ulkopuolen maalasin aluksi ankkurivärillä ja pinta valkoisella sadoluxilla muistaakseni kolmeen kertaan ja siihen välihionnat välissä. Tuli kestävä ulkopinta. Vuosien varrella ei mitään ongelmia. Vene oli syvä v-pohjainen nopea tuulilasivene jonka itse suunnittelin ja rakensin.
- Linkki....
Tuolla on vaneriveneistä aika paljon tietoa, myös pintakäsittelystä.
http://www.selway-fisher.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427145
- 323988
- 523463
- 412988
- 172756
- 372248
- 162216
- 412183
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472177- 442133