Talvella astrassa oli vikana se, että kierrokset heitteli miten sattuu, 500-2500, hummasi ees taas paikallaan ollessa. Sitte ku ilmat lämpeni, tämä loppu, kierrokset nyt jossai1500 paikkeilla. "Normaalisti" ollu alta 1000. Tuo kierrosten hummaaminen vaihtui sitten lämpötila ongelmiin, eli nyt nousee lämmöt nopeesti yli 90asteen, lähemmäs sataa. Tämä siis paikallaan ollessa tai hitaasti ajaessa. Esim. motarilla lämmöt laskee 80asteeseen.
Missähän vika vois olla? Termari? Vesipumppu? Vesipumppu on vaihettu noin 50000km sitte. Molemmat flektit pyörii, testattu on mutta lämmöt nousee siltikin liian ylös, eikä tuo flektin pyöriminen paljon lämpöjä laske. Edellisten kesien aikaan lämmöt on ollu 80-85asteessa.
Astra -98 lämmöt ja heittelevät kierrokset
3
629
Vastaukset
- kuinka korkealla
lämmöt on silloin ku ne on liian ylhäällä ? Hitaasti ajaessa paikallaan seistessä lämmön kuulukin nousta liki sataa, sitte lähtee flekti pyöriin ja lämpö putoo n.85 asteeseen joka sitte pysyy esim. motarilla. Näin lämmöt pelaa mun -99 Astrassa (1,6/8v).
Tuohon kierros ongelmaan en osaa sanoa mitään muuta ku että omani tekee sen ett ku lämösen koneen käynnistää niin se käyttää kierrokset, kaasuun koskematta, n. 2000 ja putoo siitä heti n.800.
Ittekseni aattelin että loman tullen tsekkaan joutokäynninsäätimen toiminnan, jonka toimintahäiriöt on Astrassa aika yleinen vika
Toivotaan että saat omasi toimiin, äläkä sure, samat ongelmat on naapurin vähän uudemmassa japsissa.
Vielä ei ole tullu 18 Opel vuoden (yhtään vuotta en ole katunut) jälkeen mitään tosi pahaa, -85 Kadettin ruosteongelmia lukuunottamatta.
(2 x kadett 2 x astra)
Seuraava autoni on ehdottomasti Opel. - Yleinen ongelma
Lämpöihin voisi olla syyllinen termari ja tuohon humppaamiseen tyhjäkäyntisäädin, paskottuu ja jumittaa sekä kaasuläppäkotelo myös paskottuu, nista lähtisin vikaa etsimään ja syyllinen noihin se typerä EGR systeemi, käy lukemassa tuolta. http://www.opelclubfinland.fi/forum/ juttua on enemmän kuin pystyy omaksumaan, käytä hakua, EGR tai tyhjäkäynti, niin saat paksun romaanin verran luettavaa, ohjeitakin löytyy, jos jaksaa etsiä.
- opel ollut yli 20 v
Kysyjän ongelma kuulostaa tutulta itselläni oli -99 Astra G 2l. Siinä oli samoja ogelmia läpö ja käynti puolella. Termostaatin vaihdolla lämmöt saatiin kuriin ja käyntiongelmiin löytyi vika ns. askelmoottorista (tyhjäkäyntisäädin) se karstottuu kerää töhnää lyhyillä ajomatkoilla, pitäisi käydä välillä poistamassa karstoja. Auttoi jonkinaikaa kun putsasi mutta kun on prässätty niin piti vaihtaa, ongelma loppui siihen. Jos vaihdat niin osta alkuperäinen varaosa on kahden vuoden takuu, että jos vaiva palaa saat takuuseen uuden, maksaa kuitenkin paljon itselläni 135€, mutta oli tarvike osaa halvempi (tarvikkeena 170€). Kokeile näitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224594- 203745
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4072449- 272181
- 342034
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391969- 361809
- 151738
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191507- 121371