Minä en ymmärrä kukkiksen halua kinastella psykologien, sossujen ja vastaavien kanssa. Ainahan siinä jää toiseksi ja parhaimmillaan menettää henkisenkin itsemääräämisoikeutensa, jos sattuu 'hyvin' käymään.
- Fyysinen itsemäärämisoikeus on jo menetetty sinä hetkenä, kun astuu työkkärin ovesta sisään.
Kinastelunhalu
21
108
Vastaukset
- xbabe
Niin mut ilman kinastelua oltaisiin kuin lehmät ja tahdottomat määkijät. Kyllä asioista pitää kirjoittaa. Miksi pitäisi niellä kaikki epäkohdat mukisematta? Kylhän tuolla asenteella pääsee jo pitkälle jos sen saa hyödynnettyä.
- tyrewy
Kysymys on myös nimistä _virallisissa_ papereissa. Kuka haluaa nimensä mihinkään 'ylimääräisiin' papereihin ja kuka haluaa omaa esiintymistään/käytöstään eriteltävän ja syynättävän erityisasiantuntijoiden toimesta?
Eikö se riitä, että työkkärin merkantti-väki kirjaa papereihinsa omat huomionsa persoonallisuudestasi ja käytöksestäsi? - xbabe
tyrewy kirjoitti:
Kysymys on myös nimistä _virallisissa_ papereissa. Kuka haluaa nimensä mihinkään 'ylimääräisiin' papereihin ja kuka haluaa omaa esiintymistään/käytöstään eriteltävän ja syynättävän erityisasiantuntijoiden toimesta?
Eikö se riitä, että työkkärin merkantti-väki kirjaa papereihinsa omat huomionsa persoonallisuudestasi ja käytöksestäsi?No jaa.. yksi lensi yli käen pesän jne. Sellaistako Suomessa on työkkärissä? Itsekeskeisiä ihmisiä jotka ovat huolissaan vain omasta epäkelvosta instanssistaan. Pelottava mielikuva. Reklamaatio ja palvelupalautteet tulisi välittää eteenäin eikä ottaa henkilökohtaisesti itseensä.
- tyrewy
xbabe kirjoitti:
No jaa.. yksi lensi yli käen pesän jne. Sellaistako Suomessa on työkkärissä? Itsekeskeisiä ihmisiä jotka ovat huolissaan vain omasta epäkelvosta instanssistaan. Pelottava mielikuva. Reklamaatio ja palvelupalautteet tulisi välittää eteenäin eikä ottaa henkilökohtaisesti itseensä.
Sehän on aivan laillista puuhaa, että työkkärin väki saa kirjata käyttäytymistäsi oman näkemyksensä mukaan. Näitä kommentteja voi muuten itse seurata mollin sivulta, mutta kaikki eivät sitä ehkä tiedä? Tosin netissä näkyy vain 2 viimeistä palautetta, mutta työkkäristä voi pyytää kopiot kaikista kommenteista.
- Asianosainen.
tyrewy kirjoitti:
Sehän on aivan laillista puuhaa, että työkkärin väki saa kirjata käyttäytymistäsi oman näkemyksensä mukaan. Näitä kommentteja voi muuten itse seurata mollin sivulta, mutta kaikki eivät sitä ehkä tiedä? Tosin netissä näkyy vain 2 viimeistä palautetta, mutta työkkäristä voi pyytää kopiot kaikista kommenteista.
VALEHTELET. Työkkärin henkilökunnalla ei ole pienintäkään oikeutta kirjoittaa sanallakaan kenenkään käyttäytymisestä saati luonteenpiirteistä. He kirjaavat vain ja ainoastaan sen mitä on puhelimessa tai henkilökohtaisen käynnin yhteydessä puhuttu (todettu) sen hetkisestä tilanteesta sosiaalisen elämän suhteen, eli mahdolliset työn haut, kurssille hakeutumiset, mahdollisia sairauksia, sairauslomaa... Ja ne lukee siellä sivulla sanasta sanaan sekä seuraava ilmoittautumisaika.
- tyrewy
Asianosainen. kirjoitti:
VALEHTELET. Työkkärin henkilökunnalla ei ole pienintäkään oikeutta kirjoittaa sanallakaan kenenkään käyttäytymisestä saati luonteenpiirteistä. He kirjaavat vain ja ainoastaan sen mitä on puhelimessa tai henkilökohtaisen käynnin yhteydessä puhuttu (todettu) sen hetkisestä tilanteesta sosiaalisen elämän suhteen, eli mahdolliset työn haut, kurssille hakeutumiset, mahdollisia sairauksia, sairauslomaa... Ja ne lukee siellä sivulla sanasta sanaan sekä seuraava ilmoittautumisaika.
Todellakin virkailijat puuttuvat siihen, kuinka asiakas esiintyy/käyttäytyy heidän edessään ja kirjaavat sen rekisteriinsä.
tyrewy kirjoitti:
Todellakin virkailijat puuttuvat siihen, kuinka asiakas esiintyy/käyttäytyy heidän edessään ja kirjaavat sen rekisteriinsä.
Omaamatta tietoa työkkärin toiminnasta ihmettelen, miksi ihmeessä virkailijat eivät saisi kirjoittaa papereihin kommenttejaan?
- tyrewy
Ratikkakuski kirjoitti:
Omaamatta tietoa työkkärin toiminnasta ihmettelen, miksi ihmeessä virkailijat eivät saisi kirjoittaa papereihin kommenttejaan?
Yhtä hyvin voitaisiin kysyä, miksi pankkivirkailijat eivät saisi kirjoittaa papereihin kommenttejaan asiakkaista. Asiakaspalvelijoitahan heidän tulisi lähtökohtaisesti olla ja sikäli, kun olen asioista tietoinen, pankkivirkailijat ollevat paremmin koulutettujakin.
Oletko katsonut omat mollin sivusi? tyrewy kirjoitti:
Yhtä hyvin voitaisiin kysyä, miksi pankkivirkailijat eivät saisi kirjoittaa papereihin kommenttejaan asiakkaista. Asiakaspalvelijoitahan heidän tulisi lähtökohtaisesti olla ja sikäli, kun olen asioista tietoinen, pankkivirkailijat ollevat paremmin koulutettujakin.
Oletko katsonut omat mollin sivusi?En edes tiennyt minulla sellaisia olevankaan. Olen ollut työttömänä viimeksi 1994 ja silloin ei työkkäri häirinnyt rauhaani puolen vuoden aikana kertaakaan.
- tyrewy
Ratikkakuski kirjoitti:
En edes tiennyt minulla sellaisia olevankaan. Olen ollut työttömänä viimeksi 1994 ja silloin ei työkkäri häirinnyt rauhaani puolen vuoden aikana kertaakaan.
No, menepäs mol.fi sivuille ja kokeile kirjautua pankkitunnuksillasi.
Aikoinaan orjien pakohalu määriteltiin sairaudeksi - ja uskon monen aivan vilpittömästi ihmettelleen orjien purnaamista.
- tyrewy
Tarkoitin aloituksella sitä kinaamista, mikä on perusasioiden ulkopuolella eli että hakeutuu itse ylimääräisesti näiden henkilöiden syynättäväksi, vaikka ei ole pakko ja sitten viitsii vielä perustella heille omia filosofioitaan...
Eiväthän nämä henkilöt tee asioita sydämestään vaan virkansa puolesta. tyrewy kirjoitti:
Tarkoitin aloituksella sitä kinaamista, mikä on perusasioiden ulkopuolella eli että hakeutuu itse ylimääräisesti näiden henkilöiden syynättäväksi, vaikka ei ole pakko ja sitten viitsii vielä perustella heille omia filosofioitaan...
Eiväthän nämä henkilöt tee asioita sydämestään vaan virkansa puolesta.Eli noudattavat vain määräyksiä?
Opettamisen halu tuntuu olevan ihmisellä melkoisen suuri - eikä siinä mitään. Ongelmat alkavat vasta siinä vaiheessä kun halu opettaa muuttuu haluksi antaa opetus. Myös kysymisessä on usein taustalla halu opettaa vaikka sitä ei itselle tunnustaisikaan - ja sopivilla sananvalinnoilla ollaan jo antamassa opetusta.- tyrewy
ttuplai kirjoitti:
Eli noudattavat vain määräyksiä?
Opettamisen halu tuntuu olevan ihmisellä melkoisen suuri - eikä siinä mitään. Ongelmat alkavat vasta siinä vaiheessä kun halu opettaa muuttuu haluksi antaa opetus. Myös kysymisessä on usein taustalla halu opettaa vaikka sitä ei itselle tunnustaisikaan - ja sopivilla sananvalinnoilla ollaan jo antamassa opetusta.Virkailijoilla tapahtuu myös rajanylityksiä, joten en lähtökohtaisesti uskoisi siihen, että heidän toimintansa motiivit ovat hyvät.
Ei henkistä eikä fyysistä itsemääräämisoikeutta voi menettää, vaan ainoa mitä yksilöä vastaan voidaan käyttää on väkivalta eri muodoissaan jos häntä halutaan pakottaa.
En pelkää väkivaltaa vaan uskon että ihmisten perimmäinen tahto on toimia rauhallisesti - etenkin kun kyseessä ovat ihmiset joilla on jotain menetettävää. Sekä virastotäteillä että psykoloigeilla on paljonkin menetettävää koska TE maksatte heidän palkkansa. He saattavat esim. menettää asiakkaansa - joka onkin heidän palkanmaksunsa peruste.
Tällöin siis kyse on kaikille osapuolille kohtuullisista sopimuksista jotka solmitaan kaikkien niiden tahojen kanssa joiden kanssa pystyy näitä sopimyksia solmimaan. Pohjimmiltaan systeemi on anarkistinen joten voin solmia sanattoman sopimuksen sekä psykologin että työkkärin tätin kanssa että minua ei häiritä ja minä en häiritse muita mutta teen heidän työstään ainakin näennäisesti arvokasta ja perusteltua.
Tällöin he saavat oikeuden laskuttaa teitä ja antaa osan rahoista minulle.- tyrewy
Joka kerta ihminen menettää fyysisen itsemääräämisoikeutensa, kun hän saa työkkäristä osoituksen (lue: määräyksen) mennä virkailijan mielivaltaisesti osoittamaan kohteeseen.
Näistä kinaamisen kyllä ymmärrän ja varsinkin, kun niitä jaetaan epätasapuolisesti, sukupuolirasistisesti sekä vittuilumielessä. tyrewy kirjoitti:
Joka kerta ihminen menettää fyysisen itsemääräämisoikeutensa, kun hän saa työkkäristä osoituksen (lue: määräyksen) mennä virkailijan mielivaltaisesti osoittamaan kohteeseen.
Näistä kinaamisen kyllä ymmärrän ja varsinkin, kun niitä jaetaan epätasapuolisesti, sukupuolirasistisesti sekä vittuilumielessä.No ei se vapautta rajoita, vaan asettaa yhteisön suunnalta ehtoja ja noiden ehtojen kanssa voi neuvotella varsin kivasti.
Esim. jos saa osoituksen koulutukseen niin ei muuta kuin olla kunnon häirikkö tai tehdä ihan mitä tahansa muuta. Ymmärtääkseni mitään muuta vaatimusta ei ole kuin olla paikalla, joten tässäkin voi näppärästi neuvotella itselleen kouluttajan kanssa jonkun sopimuksen siitä että se katsoo sälliä sormien läpi ettei se sössi koko kurssia. Kyse on vain pokasta.
Mitä tulee esim. työhaastatteluihin osoituksiin niin siinä voi esittää haastattelijalle lapun allekirjoitettavaksi jossa kuvailee itseään ja vaatii että "erikoistarpeet" (vapaaa työajat, pitkät kahvitauot, käytännössä täysi vapaus tehdä mitä lystää) ei ole työsuhteen purkamisen peruste ja että asiasta ollaan ilmoitettu etukäteen ja tehty kirjallinen sopimus. Tällöin käy niin että epämieluisa paikka jää jotenkin kummallsiesti saamatta.
Ja loppujen lopuksi jos ei piittaa seurauksista niin fyysinenkin vapaus on tosiasia, mutta se sisältää rahattomuuden. Kuitenkin monet tykkää rahasta niin paljon että solmii jopa kohtuuttoman huonoja työsopimuksia - usein siksi etteivät ymmärrä että toisinkin voi toimia.
Noh, mutta jos ihmisiä vedätetään työelämässä niin tottakai heitä vedätettäisiin myös näissä työllistämissysteemeissä rajattomasti. Älytestihän tuo pohjimmiltaan on, ja se on ainakin mulle ihan OK.- tyrewy
Miten selität sen, että jotkut saavat olla täysin rauhassa työkkärin osoituksista ja toisia suorastaan pommitetaan niillä (tutkittua tietoa) ja miksi ihminen kokee työkkäristä saamansa huomion vastenmieliseksi?
Saatu sanktiokaan ei estä pommitusten jatkumista ellei ihminen irtisanoudu täysin työkkärin palveluksista ja se taas estää perusturvakeskukseen tukeutumisen. tyrewy kirjoitti:
Miten selität sen, että jotkut saavat olla täysin rauhassa työkkärin osoituksista ja toisia suorastaan pommitetaan niillä (tutkittua tietoa) ja miksi ihminen kokee työkkäristä saamansa huomion vastenmieliseksi?
Saatu sanktiokaan ei estä pommitusten jatkumista ellei ihminen irtisanoudu täysin työkkärin palveluksista ja se taas estää perusturvakeskukseen tukeutumisen.Venuksen ja marssin kaksoiskonjunktiolla - toinen hyvä selitys on kvarkkien värivankeus.
Kukkomies kirjoitti:
No ei se vapautta rajoita, vaan asettaa yhteisön suunnalta ehtoja ja noiden ehtojen kanssa voi neuvotella varsin kivasti.
Esim. jos saa osoituksen koulutukseen niin ei muuta kuin olla kunnon häirikkö tai tehdä ihan mitä tahansa muuta. Ymmärtääkseni mitään muuta vaatimusta ei ole kuin olla paikalla, joten tässäkin voi näppärästi neuvotella itselleen kouluttajan kanssa jonkun sopimuksen siitä että se katsoo sälliä sormien läpi ettei se sössi koko kurssia. Kyse on vain pokasta.
Mitä tulee esim. työhaastatteluihin osoituksiin niin siinä voi esittää haastattelijalle lapun allekirjoitettavaksi jossa kuvailee itseään ja vaatii että "erikoistarpeet" (vapaaa työajat, pitkät kahvitauot, käytännössä täysi vapaus tehdä mitä lystää) ei ole työsuhteen purkamisen peruste ja että asiasta ollaan ilmoitettu etukäteen ja tehty kirjallinen sopimus. Tällöin käy niin että epämieluisa paikka jää jotenkin kummallsiesti saamatta.
Ja loppujen lopuksi jos ei piittaa seurauksista niin fyysinenkin vapaus on tosiasia, mutta se sisältää rahattomuuden. Kuitenkin monet tykkää rahasta niin paljon että solmii jopa kohtuuttoman huonoja työsopimuksia - usein siksi etteivät ymmärrä että toisinkin voi toimia.
Noh, mutta jos ihmisiä vedätetään työelämässä niin tottakai heitä vedätettäisiin myös näissä työllistämissysteemeissä rajattomasti. Älytestihän tuo pohjimmiltaan on, ja se on ainakin mulle ihan OK.Siis äly- ja luonnetesti.
- Jää toiseksi:.!1%#+?
.
jopa alter egolleen eewarille :)
.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197546Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista786604- 955264
- 524615
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494266- 2304159
- 444095
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283948- 583080
- 482576