niin voit hyvin:
http://www.iltalehti.fi/ruoka/2011051713731647_ru.shtml
KAHVIA
35
254
Vastaukset
- niinkin voi olla..
Jotkut juo ja voivat huonosti, jotkut eivät juo ja voivat hyvin.
- niin voi olla myös
Jotkut juo kahvia ja voivat taivaallisen hyvin, toiset taas eivät juo ja voivat helvetillisen huonosti
- Kahvi tuoksuu,
mutta valkosipuli HAISEE, varsinkin jonkun hengityksestä.
Tuoksun mieluummin kahville kun mädäntyneelle kaalille ja valkosipulille, etova haju tosiaan.
Ettekö te raukat itse huomaa, että te madännytte sisältä?Yrittäkää hyvät ihmiset hoitaa suuhygieenianne paremmin, että voi kirkossakin istua samaan penkkiin. - puolueeton..
Kahvi tuoksuu, kirjoitti:
Tuoksun mieluummin kahville kun mädäntyneelle kaalille ja valkosipulille, etova haju tosiaan.
Ettekö te raukat itse huomaa, että te madännytte sisältä?Yrittäkää hyvät ihmiset hoitaa suuhygieenianne paremmin, että voi kirkossakin istua samaan penkkiin.Ei siinä tarvitse olla huono suuhygieeni jos on syönnyt valkosipulia sen haju tulee jopa ihon kauttakin, mutta silti se on terveellistä syödä vaikka haiseekin, samoin on kahvinkin haju se on hyvä haju kun on tuore, mutta vähän ajankuluttua kyllä tulee paha haju kahvistakin, vaikka ei olekkaan niin terveellistä kuin valkosipuli.
En puhu tässä minkään uskon puolesta enkä vastaan, kyllä valkosipulia käytetään vaikka ei kuulu mihinkään kirkkoon. - Fniss!
Ettekö te raukat itse huomaa, että te madännytte sisältä?Yrittäkää hyvät ihmiset hoitaa suuhygieenianne paremmin, että voi kirkossakin istua samaan penkkiin.Oletko ollenkan ajatellut, että jonkun toisen mielestä sinä haiset pahalle kun haiset kahville? Kyllä vastakeitetty kahvi tuoksuu, mutta hengityksessä se ei enää tuoksu, vaan HAISEE.
Kahville riippuvaiset voivat huonosti silloin kun eivät saa kahvia, mutta jos ihminen ei ole totuttautunut kahviin, niin hän voi aivan mainiosti ilman sitä. - yx ystävä
puolueeton.. kirjoitti:
Ei siinä tarvitse olla huono suuhygieeni jos on syönnyt valkosipulia sen haju tulee jopa ihon kauttakin, mutta silti se on terveellistä syödä vaikka haiseekin, samoin on kahvinkin haju se on hyvä haju kun on tuore, mutta vähän ajankuluttua kyllä tulee paha haju kahvistakin, vaikka ei olekkaan niin terveellistä kuin valkosipuli.
En puhu tässä minkään uskon puolesta enkä vastaan, kyllä valkosipulia käytetään vaikka ei kuulu mihinkään kirkkoon.Tiedän, että valkosipuli on terveellistä ja tykkään itsekkin siitä, mutta raaat kaalit ja muut kasvismössöt sen tekee, että henkitys haisee just sellaiselle kuin rikkonaisista hampaista tai isoista nielurisoista johtuva pistävän terävä mädäntyneen haju.Ehkä vatsassa pitää olla erikoiset entsyymit,että jaksaa sulattaa kaalia, sipulia,lanttua ym jatkuvasti.
En halua mitenkään olla ilkeä, sillä minulla ei ole mitään adventismiä vastaan, olen itsekkin melkein adventisti, mutta totuus on se, että muutaman tuntemani adventistin hengitys HAISEE TODELLA PAHALLE! Voi olla että he itse eivät ole edes tietoisia siitä, sillä mehän helposti totumme omiin hajuihimme ja tuoksuhimme. Kannattaisi ehkä kuitenkin kirkkoon lähtiessä kiinittää huomiota eritoten suunhygieniaan. - Fniss!
yx ystävä kirjoitti:
Tiedän, että valkosipuli on terveellistä ja tykkään itsekkin siitä, mutta raaat kaalit ja muut kasvismössöt sen tekee, että henkitys haisee just sellaiselle kuin rikkonaisista hampaista tai isoista nielurisoista johtuva pistävän terävä mädäntyneen haju.Ehkä vatsassa pitää olla erikoiset entsyymit,että jaksaa sulattaa kaalia, sipulia,lanttua ym jatkuvasti.
En halua mitenkään olla ilkeä, sillä minulla ei ole mitään adventismiä vastaan, olen itsekkin melkein adventisti, mutta totuus on se, että muutaman tuntemani adventistin hengitys HAISEE TODELLA PAHALLE! Voi olla että he itse eivät ole edes tietoisia siitä, sillä mehän helposti totumme omiin hajuihimme ja tuoksuhimme. Kannattaisi ehkä kuitenkin kirkkoon lähtiessä kiinittää huomiota eritoten suunhygieniaan.Et kai, "yx ystävä" erehdy pahanhajuisen hengityksen olevan pelkästään adventistinen ominaisuus? Kun joskus aamulla seisoo ruuhkabussissa, niin ei toisinaan tiedä minnepäin kasvonsa kääntäisi jos lähelle osuu ihmisiä joilla on suu minun nenäni tasalla. Pahimpia ovat ne, jotka haukottelevat syvään, ilman että peittäisivät vähänkään suutaan ja haukottelevat suoraan toisen naamalle.
En jaksa muuten uskoa, että pieni pala märäntynyttä possua hampaan kolossa raikastaisi hengityksen. Vai luuletko?
Itselläni on tapana kaiken varalta pitää suuni kiinni, jos olen metriä lähempänä toisia ihmisiä, vaikka purskuttelenkin melko ahkerasti suutani suuvedellä. - halitoosi.
Ettekö te raukat itse huomaa, että te madännytte sisältä?Yrittäkää hyvät ihmiset hoitaa suuhygieenianne paremmin, että voi kirkossakin istua samaan penkkiin.Aikoinaan SYP- pankinjohtaja tuoksui kovasti valkosipulille.
Syy varmaan oli siinä, että joka istuu toimistossa lainahaun loppuun asti, saa lainan. Ei pilkata valkosipulia, se on terveellinen ihmiselle.
Siksipä sitä myydään "kaikille" ja valkosipulikapseleitakin on kaupassa hyllyt täynnä, eli valtaväestölle tarkoitettuna. (ei adventistin takia siellä).
Kyllä suuhygienia voi olla jollekin ongelma, mutta ei se ehkä tällaiseen kirjoitusaiheeksi ole tarpeen. Eli hengitystuoksut voi olla monen asian summa.
Se voi kertoa jostain sairaudestakin. Puoliskollani (ei adventisti) hengitystuoksu muuttui kokonaan, kun suolistosyöpä leikattiin pois.
että se siitä. yx ystävä kirjoitti:
Tiedän, että valkosipuli on terveellistä ja tykkään itsekkin siitä, mutta raaat kaalit ja muut kasvismössöt sen tekee, että henkitys haisee just sellaiselle kuin rikkonaisista hampaista tai isoista nielurisoista johtuva pistävän terävä mädäntyneen haju.Ehkä vatsassa pitää olla erikoiset entsyymit,että jaksaa sulattaa kaalia, sipulia,lanttua ym jatkuvasti.
En halua mitenkään olla ilkeä, sillä minulla ei ole mitään adventismiä vastaan, olen itsekkin melkein adventisti, mutta totuus on se, että muutaman tuntemani adventistin hengitys HAISEE TODELLA PAHALLE! Voi olla että he itse eivät ole edes tietoisia siitä, sillä mehän helposti totumme omiin hajuihimme ja tuoksuhimme. Kannattaisi ehkä kuitenkin kirkkoon lähtiessä kiinittää huomiota eritoten suunhygieniaan.Mainitsemiesi tavallisten vihannesten sulatus ei vaadi ihmisen mahalaukkuun tai suolistoon miettä erityisen haisevaa bakteerikantaa. Luultavasti pahanhajuinen hengitys on kuitenkin johtunut ongelmista suun hygieniassa.
Karies, ientulehdus ja nielurisoihin kertyneet bakteerimössöt ovat varsin tavallisia. Niillä tuskin on erityisesti tekemistä kasvisruokavalion kanssa.
Valkosipuliin suhtautuminen on kulttuurista kiinni. On maita, joissa kaikki syövät valkosipulia eikä ketään häiritse sen haju.
Yksi pahimmista löyhkistä, mitä olen joutunut sietämään, on tupakoivan ihmisen hengitys. Joskus kun tupakoin itsekin, se ei niin haitannut, mutta nyt haju on tosi ällöttävä. Tässä suhteessa adventistit ovat pääsääntöisesti raikasta väkeä.Kahvi tuoksuu, kirjoitti:
Ettekö te raukat itse huomaa, että te madännytte sisältä?Yrittäkää hyvät ihmiset hoitaa suuhygieenianne paremmin, että voi kirkossakin istua samaan penkkiin.Minä syön kokonaisen valkosipulin päivässä.
Yksinäisen etuja; - Vapaa ajankäyttö ja vapaa valkosipulin syönti.
On kuitenkin niin että valkosipulissa on desinfektio-ominaisuus.
Se hoitaa suolistonbakteeriflooraa. Kun bakteerifloora on kunnossa, sipuli lakkaa haisemasta. V-sipuli tappaa haitalliset bakteerit, ja jättää hyödylliset- mutta ei päivässä. Sitä pitää syödä joitakin aikoja. Voi olla yksi kokonaisen sipuli liian iso määrä siinä asiassa. Joskus söin yhden kynnen päivässä, ja vaikka olisin suudellut ei sipuli haissut, vaikka kuinka kyselin.
Paha halu ei tule vatsasta kaalissa, on aivan varmaan niin minun mielestäni että suuhygieniasta, hampaiden ja ikenien kunnista löytyy selitys pahan hajuiseen hengitykseen.
Ihan rauhassa voit valmistaa kaalikeittoa, kaupassa on jo uuden sadon kaaleja euroopasta.
jari
- fiss!
Olen tavannut monia, jotka eivät juo kahvia, eivätkä koskaan ole juoneet, mutta voivat pahoin ja ovat hyvin sairaita.
Olen tavannut myös sellaisia, joiden elämänlaatu ja jaksaminen on kohentunut kahvin juonnin ansiosta.
Kahvi ei ole mikään peikko, vaan juoma, joka on oiva seurustelujuoma.
Ilmeisesti adventistien murjotus ja epäsosiaalisuus johtuu juuri ankarasta suhtautumisesta kahviin. Monien adventistien mielestä kahvin juonti on jopa syntiä.- Fniss!
Syntinä minä en ole kuullut kenenkään pitävän kahvin juontia, mutta enhän tunne kaikkia ihmisiä. Niin että, ehkä, voi olla.
Mikähän siinä, että tämä suomalainen jurous tarvitsee välttämättä jonkun juoman pystyäkseen seurustelemaan. Kyllähän kofeiini saa kielenkannat laukeamaan niinkuin alkoholikin, tietysti.
Mutta miksi ihmeessä ihmisen tarvitsee olla tekopirteä ja -puhelias, jos ei sitä luonnostaan ole? Fniss! kirjoitti:
Syntinä minä en ole kuullut kenenkään pitävän kahvin juontia, mutta enhän tunne kaikkia ihmisiä. Niin että, ehkä, voi olla.
Mikähän siinä, että tämä suomalainen jurous tarvitsee välttämättä jonkun juoman pystyäkseen seurustelemaan. Kyllähän kofeiini saa kielenkannat laukeamaan niinkuin alkoholikin, tietysti.
Mutta miksi ihmeessä ihmisen tarvitsee olla tekopirteä ja -puhelias, jos ei sitä luonnostaan ole?On turhaa mennä räkättämään kahvinjuonnista syntinä sellaiselle ihmiselle jolla ei asiasta mitään sellaista ajatusta ole.
Asia on niin yksinkertainen että jos kahvinjuonti on Sinun mielestä syntiä, se sitten on SINULLE syntiä jos kahvia juot. Kaverille ei-
Synti on siis suhteellinen käsite joskus.
Näin opettaa Raamattu, en nyt muista kohtaa äkkiä lähteä etsimään.
jari
Hei
Tutki seuraavaksi minkälaisilta tahoilta tutkimuksen rahoitus on tullut.
Se antaa usein suuntaa millä mielialoilla tutkimusta joskus tehdään.
Minä kerron tämän asian nyt, annas kun Jari-setä selittää ja neuvoo;
- Ihminen joka juo jatkuvasti kahvia on siihen tottunut. Itse asiassa riippuvainen.
Pitkät taistelut päänsäystä usein edessä jos kahvin jättää yhtäkkiä. Neuvon tähän teetä loivennukseen.
Varsinkin kun ihminen käyttää muitakin nautintoaineita eki kahvin vaikutusta huomaa. Ihminen on tottunut stimuloimaan hermostoaan, joka vaatii aina uutta ärsykettä ja lisää ja lisää. Lite mera till.
Kun ihminen polttaa tupakan, nousee verensokeri 15 minuutiksi. Virkistää.
Kun ihminen tyydyttää nikotiinivajetta jota nikotiiniin tottunut hermosto pyytää yhtä paljon heroiinia ovat jotkut havainneet.
Niin ah !
Mutta kun 15 minuuttia on kulunut alkaa taas vajoaminen entistä syvemmälle.
Alkolin käyttö mielihyvän suhteen perustuu myös hermoston stimuloimiseen.
Aah, helmeilevä kylmä kalja hetken, mutta puree kuin käärme.
Alkoholin seuraukset voivat olla aivan mitkä tahansa. Voi herätä sairaalasta, kaltereitten takaa itsensä löytää, voi mennä terveys, voi mennä omaisuus, voi mennä työ, opiskelukaan ei suju kun kunnon kaljaillan jälkeen aivot on viikon vähintään lomalla.
Varsinkin keski-ikäisen toipuminen on rankka prosessi.
Runsaasta alkoholinkäytöstä toipuminen vie vuoden päivät, ainakin kuukausia, ja joskus jää elinikäiset jäljet.
Kahvissa on paljon yhdisteitä joita syntyy paahdettaessa, että myös papu ei ole erityisen syötävä. Terveyskeskuksen odotushuoneessa luin masennuksesta esitettä ja se sanoi että kahvi edesauttaa masennusta.
Olen kaikenlaista kurkusta alas kaatanut, ja minä huomaan heti kun juon kahvia että huimaa, ja tulee alakuloinen olo, ja vatsa tuntuu inhottavalta.
Näin oudoksesta, mutta jos nautintoaineet ovat jatkuvassa käytössä ei taatusti mitään huomaa.
Varsinkin lapset kun tarttuvat ensin energia- ja colajuomiin, on seuraava keskiolut, ja mitä nyt sitten kun tavaksi tulee.
Jari-setä valistaa vielä sen verran että ihmisen suu on kumma värkki;
Siinä tahtoo maistua hyvältä kaikki mikä sairastuttaa ja siten tappaa ihmisen ennen aikojaan, sokeri, eläinrasva ja nautintoaineet.
Kun Suomi oli sodassa ja ravinto pääasiassa peltojen tuotteita, ja voi, kahvi, sokeri kortilla viinasta puhumattakaan, säännöstelykortilla sekin oli, niin kansanterveys nousi.
Kun sitten säännöstely loppua ihmiset söivät itsensä hautaan rasvoilla, sokerilla, ja joivat itsensä hangiltä. Näin siis armaassa Suomen maassa.
Elintasosairaudet iskivät.
Suomalainen triatlonisti urheili ohrapuurolla muutama vuosi sitten.
Hiilihydraatit elimistö muuttaa energiaksi, eli 100% rasvaksi joka on tyydyttämätöntä ns. pehmeää rasvaa jota ihminen käyttää eikä kerry kolesterolina verisuoniin.
Metsätyömihet kuolivat 50 ikävuodesta alkaen sydiksiin luullen että läskillä jaksaa. Hevonen söi heiniä ja viljaa, jaksoi eikä kuollut sydänkohtauksiin raskaiden rekien alle.
jari- kiitti!!!
Hienoa Jari!
- Fniss!
Mukavaa lukea noita Jarin kirjoituksia, kun hän on niin monen aiheen "Jari-setä" eikä takerru vetämään yhtä ja samaa. Paljon asiaa leppoisaan tyyliin.
- veli¤
Hei Jari! oletko koskaan tutustunut elävään ravintoon,
Netistä voi lukea ja kirjastosta voi lainata vaikapa kirjan
Elsa Ervanmaa eläväravinto.
hyvää jatkoa ja siunausta.Kiitos
Olen ollut ammattikoulussa ravtontotalouskeittiölinjalla poikasena.
Koulu jäi kesken mutta sain perusteet.
Olen joskus 90 luvulla lukenut kirjastosta kaiken mahdollisen terveystohtoreiden ja terveyskirjat ruokakirjat ja touhunnut itse elämäni keittiössä. Kaikki sujuu.
Ruokaremontti itselläni tuli joskus 90 luvulla, en tiennyt silloin adventtikirkosta mitään. Usko ei ole syömistä eikä juomista, ei niitä sinänsä sekoiteta keskenään. Terveyskasvatusta ja -valistusta annetaan siellä ja täällä työväneipistoissakin ja miksi ei kirkoissakin.
Ymmärrän kaiken mitä adventtiliike on terveyskasvatuksen suhteen puhunut ja pidän sitä kaikessa hyvänä.
Olen ollut sekasyöjä- semivegetaristi- lakto-ovo-vegetaristi, mutta en vegaani koskaan.
Elävä ravinto houkuttaa, idätän ja minulla on tarkoitus juoda vastedes vehnänorasmehua aamuisin, sitä varten teen juuri aivan idätystä ja oraita varten hyllykön.
Minä en mielelläni enää tuherra keittiössä, ja oltava helppa elävä ravintokin.
Olen kuitenkin ajatellut säilyttää yhden lämpimän aterian päivässä sekä leivän ja pastoroidun maidon. Muu elävää ns,
Elävällä ravinnolla parannetaan sairauksia, koska minulla ei ole sairauksia en ryhdy aivan puhtaasti elävän ravinnon käyttäjäksi 100% mielihalut ohjaavat, ja kun ihminen kiinnostuu terveysasioista, alkaa tykkäämään siitä mikä on tevellistä, se houkuttaa, houkutti elävä ravintokin.
Elävästä ravinnosta on paljon reseptejä, en perusta ravintolaa kotiini, ja siksi ravinto on yksinkertaista, ei mitään reseptijuttuja joissa tehdään ruoasta taidetta, minulla on taideharrastus erikseen sitten sitä varten. On tauluja seinällä jokunen ja olen opetellut tekemään itsekin.
Joskus tykkäsin kokki Kolmosen kokkiohjelmista. Harrastin itsekin perinne- ja yksinkertaista ruokaa.
Kokkisarjat on kaikki muut aina olleet taidetta paremminkin.
jari
jari
- pavunidut....NAM!!
Syökää pavunituja ja mieluummin pohjois-saksalaisia Lyypekin lähellä kasvatettuja.
- käsittely.
Eihän iduissa vikaa ole, vaan niiden käsittelyssä.
eikös niin?
- iltalehden tutkim.
Hyödyt: Kreikkalaisen tutkimuksen mukaan kupillinen kahvia päivässä saattaa alentaa verenpainetta. Tutkimuksen mukaan yhdestä kahteen kuppia päivässä juovilla on terveimmät valtimot. Tutkijat uskovat tämän johtuvan kahvin sisältämistä antioksidanteista. Kupillinen kahvia antaa energiaa myös aivoille.
Kun äidilläni oli verenpaine alhaalla, ts. liian alhaalla, nostatin se juottamalla hänelle kahvikupillisen.
Kyse oli sellaisesta vanhuksesta, joka ei lähtenyt lääkäriin alhaisen verenpaineen takia, alapaine oli jossain 40 lähellä.
Eli kupillinen kahvia auttoi, ei alentanut verenpainetta.
Itselläni on taas huonot verisuonet, ja tuon tutkimuksen mukaan pitkäaikainen vuosikymmenten lääkitys sumpilla, olisi pitänyt asiat hoittaa päinvastaiseksi.
Asia tuli esiin, kun oli talvella sairaalassa 3viikkoa ja hoitat taistelivat hoidon onnistumisesta verisuonien heikkouden tähden.
Ketähän uskoisi, olisiko tutkimusten tuloksen "mutu" päätelmiä, joka nostaa arvoa, koska sen myönteisyys ei ole yleistä suuntaa vastaan.
Ruokkii markkinataloutta jne.
Koulussa nuoriltamme kiellettiin energiajuomat, oikein ESS. lehti mainitsi, että kofeiini aiheuttaa ylivilkkautta nuorissa, sekä senkautta rauhattomuutta luokissa.
Miksi energiajuomat on suosittuja on sen prisistysvaikutus.
Nuoret elävät liikaa valvoen, sitä hoidetaan "omalääkityksellä".
Alzhaimerin sairaus pitäisi olla meillä voitettu sairaus, [tutkimuksen mukaan] mutta mitä kertoo tämänpäivän uutisointi?
Sairaus lisääntyy ja kelläpä? Tällä kahvilipityskansalla, pitäs Floridan tutkijat tulla tänne, ennenkuin ähkäsevät esille markkinoille myötämietiselle tutkimukselle. ... mutta tätähän tiede on, .. ruokitaan mielikuvitusta, joka on kansan mielestä jumalallista sanaa, riittävän suuret raamit, niin jopa pojat on polvillaan. (asiassa sun toisessa).
hahaa... lukasin vielä tuota tutkimusta, .. tulipa tänne tutkimaan, koska paksusuolisyövät ja eturauhasen syöpä lisääntyy kahvililli kansassa koko ajan.
Ei toimi tutkimus... eli kaikkea ei kannata uskoa.
jookos... mutta sitähän pitää esittää täälläkin, mikä ruokkii omaa tarkoitusperää, ts. pilkata adventismia.
Mutta kuinka moni ei juo kahvia yleensäkään, sen terveysvaikutuksen kautta. Lisäys:
Unihdin mainita että kahvi "huuhtelee" elimistöstä ravintoaineita, tekee niitä tehottomiksi aivan samoin kuin alkoholi, hivenaineet ja vitamiinit veks.
jari- ei kulttien orja
----"Unihdin mainita että kahvi "huuhtelee" elimistöstä ravintoaineita."---
Unihdit ihan?
Nyt kyllä nimimerkki "jarlau" päästelee emävaleita päästään.
Liekö oppinut adventismissa valehtelijaksi ja Ellen G. Whitelta UNIHTIJAKSI, en kyllä yhtään ihmettelisi.
Ellen oli myös eräänlainen unihtija.
Kahvi huuhtelee enimmäkseen kurkkuasi, samalla tavalla kuin mikä muu nestemäinen mitä kurkustasi alas kaadat. Kahvi myös vilkastuttaa aineenvaihduntaa, joten kuona-aineet ne kyytiä saavat elimistöstäsi.
Tuntuu vähän siltä, kun lukee näitä adventistien väittämiä, että adventisteilla on huuhtoutunut aivot nenän kautta ulos jo hyvän aikaa sitten ja jäljelle jääneille luupäille ovat adventistikirjanoppineet iskostaneet omia onttopäisiä oppeja ja käsityksiä 1800-luvulta. - Kofeiini-
ei kulttien orja kirjoitti:
Unihdit ihan?
Liekö oppinut adventismissa valehtelijaksi ja Ellen G. Whitelta UNIHTIJAKSI, en kyllä yhtään ihmettelisi.
Kahvi huuhtelee enimmäkseen kurkkuasi, samalla tavalla kuin mikä muu nestemäinen mitä kurkustasi alas kaadat. Kahvi myös vilkastuttaa aineenvaihduntaa, joten kuona-aineet ne kyytiä saavat elimistöstäsi.
Tuntuu vähän siltä, kun lukee näitä adventistien väittämiä, että adventisteilla on huuhtoutunut aivot nenän kautta ulos jo hyvän aikaa sitten ja jäljelle jääneille luupäille ovat adventistikirjanoppineet iskostaneet omia onttopäisiä oppeja ja käsityksiä 1800-luvulta.kuivattaa elimistöä, jonka takia suositellaankin juomaan vesilasi jokaisen kahvikupposen seuraksi. Koska kofeiini poistaa nestettä kehosta, se voi myös aiheuttaa vatsavaivoja sekä närästystä, tai jopa edistää vatsahaavan syntymistä. Pitkäaikaisella kofeiinin käytöllä voi olla vaikutusta ihmisen psyykkiseen tilaan. Monet lääkärit ovatkin raportoineet, että noin puolet ahdistuspotilaista voitaisiin hoitaa vieroittamalla heidät kahvista, sen sijaan että määrättäisiin mielialalääkkeitä. Kofeiinin aiheuttamat psyykkiset oireet ovat ahdistus, pakko-oireinen häiriö, sekä paniikkihäiriö. Fyysisiä oireita ovat hermostuneisuus, unettomuus, lihasnykäykset, tärinä, pakkoliikkeet, hengitysvaikeudet, hikoilu ja sydämen tykytys. Kofeiinin vierotusoireita -päänsärky -väsymys -levottomuus -alakuloisuus -ärtyneisyys -keskittymisvaikeudet Liian suurella määrällä kofeiinia voi syntyä myrkytystila. Esimerkiksi Yhdysvalloissa on ollut monia kuolemantapauksia energiajuomien käytön seurauksena. Kofeiinin myrkyllisyyden rajana pidetään 20 mg/painokilo, mutta yliherkkyys on yksilöllistä.
Joomla SEF URLs by Artio - kofeiinista
ei kulttien orja kirjoitti:
Unihdit ihan?
Tuntuu vähän siltä, kun lukee näitä adventistien väittämiä, että adventisteilla on huuhtoutunut aivot nenän kautta ulos jo hyvän aikaa sitten ja jäljelle jääneille luupäille ovat adventistikirjanoppineet iskostaneet omia onttopäisiä oppeja ja käsityksiä 1800-luvulta.http://ilonpisara.blogspot.com/2009/06/koukuttava-kofeiini.html
- "Huuhtelee"
kofeiinista kirjoitti:
http://ilonpisara.blogspot.com/2009/06/koukuttava-kofeiini.html
Yksi vakavimpia seurauksia liiallisesta kofeiinin nauttimisesta on osteoporoosi. Tämä johtuu siitä, että kofeiini poistaa kalsiumia sekä muita kivennäisaineita elimistöstä. Myös B-vitamiinien hävikki on suurta, josta seuraa mm. väsymystä, masennusta ja ahdistuneisuutta. Valtaosa väestöstä ei nauti ravinteikasta ruokaa, joten jo pienikin ravintoaineiden hävikki on ratkaisevaa immuunipuolustuksen ylläpitämisessä ja sairauksien ennaltaehkäisyssä. Etenkin vanhusten ruokahalu ja ruuansulatus on usein heikentynyt, jolloin ravintoainetiheys täytyisi olla maksimissaan heidän nauttimassaan ruuassa. http://ilonpisara.blogspot.com/2009/06/koukuttava-kofeiini.html
- Kahvi edistää terv.
Vihreä tee ja kahvi ovat hyväksi sydämelle.
http://www.flowdrinks.com/ajankohtaista/vihrea-tee-ja-kahvi-edistavat-sydanterveytta/
Kannattaa siis juoda kahvia ja teetä! - Suojeleva kahvi
Kahvi suojaa!
http://www.fit.fi/terveelliset-raaka-aineet/kahvi/1674 Lisäys;
- Usein halutaan puolustaa epäterveellisiä mitä kurkusta alas kaadetaan, että sitten on löytynyt joku aineosa jolla on niitä ja niitä vaikutuksia.
Otetaan esimerkki;
- Viiniä on joillakin ollut otsaa mainostaa antioksidanttilähteenä ?!
Totuus on että alkoholi huuhtelee elimistöstä vitamiinit ja hivenaineet, sen tekee kahvikin, ja eikä punaiset marjat ole mitään ? Ihan vaikka pussillinen 200 g marketista. Siinä on antiokdsidantteja.
Joku pössöö luulee että oluessa on B- vitamiineja ?!
Voi olla hiukan, mutta elimistössä olut huuhtelee B- vitamiinitkin pois, ne eivät aktivoidu jos oluessa pikkusen sattuisi jossakin muodossa olemaan B- vitamiinia.
B- vitamiinilähteitä on olemassa;
B12 vitamiimi on vegaanin ongelma. Siis vegaanin. Maito on ainoa. Merilevä sisältää B 12 vitamiinia, mutta pitäisi olla alkuasukas siis muuttaa jonnekin saarelle missä helmenkalastajat toisivat samalla levää. Kuivatussa levässä ei B12 ole aktiivisessa muodossa.
Pilleri jää viisaimmaksi mahdollisuudeksi ja hyvä ratkaisu.
jari- veli¤
Elävän ravinnon syöjillä en ole kuulut että olisi ollut B 12
kanssa ongelmia.
siunausta veliSaattaa olla että iduissa on jonkun verran B12 vitamiinia, tai sitten hapatetussa, mm. hapankaalissa. Pitää tutkia asia.
jari
- Esko14
Mulla ainakin kulli seisoo aivan kauheasti kun olen syönyt sianlihaa. Eihän näin sais olla, herättää aivan vääriä tunteita.
- grillaaja
Minulla ei seiso, jos syön vain vihanneksia.
Järki tosin seisoo pelkällä kasvisruualla.Sanoisin näin että jos on hiukankin ikää, jaksamista auttaa kevyt syöminen.
Tahtoo olla että jos paiskaa ruokalevolle kun raskaasti syö, siitä ei enää nousta samana päivänä.
jari
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564850Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881352
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681075Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi261980- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955