Adventtikultti pitää kiinni kynsin hampain joistain määrätyistä kalenteriin liittyvistä päivistä. Heille esim. 22.10.1844 on merkityksellisin päivä, koska he uskovat, että Jeesus astui juuri silloin taivaalliseen temppeliin.
Adventistit eivät vieläkään ymmärrä tai halua käsittää, että ei Jumalan toiminnoille voi asettaa mitään päiviä tai vuosia.
Kun Jeesuskaan ei omien sanojensa mukaan tiedä isänsä aikataulua, niin kuinka adventtikultti voi väittää tietävänsä paremmin Jumalan aikatalua?
Minkä vuoksi?
4
52
Vastaukset
Ei kai pitäisi yleistää, vaikka "virallinen" näkemys olisikin tietynlainen.
Olen tavannut Adventtikirkossa huomattavassa asemassa olleen henkilön, joka kommentoi tuota vuoden 1844 laskelmaa ja siihen liitettyä pyhäkköoppia muistinvaraisesti lainaten näin: "Se on eksegeettisesti kestämätön ja käytännön vaikutuksiltaan vahingollinen oppi ja toivon, että siitä päästään eroon".
Keskustelusta on jo yli kymmenen vuotta, mutta en usko asian vanhentuneen.
Nimeä en kerro. Paljastakoon asianomainen itse itsensä jos haluaa.- pyh!
Kyseinen heppu on harhaoppinen.
Ei tuossa ole aivan päivämäärästä kyse.
Joku asia selvisi jonakin kauniina päivänä, siitä voi kyse olla.
Sen sijaan vuosissa on jokunen hassu teologia kyllä laskettavissa.
Ei Jeesuksen tulon päivä kuitenkaan. Matt 24:36.
Siihen aikaan vaan laskeskeltiin Jeesuksen tuloa, kun ei kaikkea käsitetty kun raamattu piilossa ollut melkein 1300 vuotta.
Uskonpuhdistus ja kirjapainot toivat raamatun sitten alkuseurakunnan jälkeen kansalle ja rahvaalle.
Moni asia selvisi vähitellen.
Tuo 2300 iltaa ja aamua on viitseliäs asia tutkia, mutta laitan jotakin alkuun, ovat puhtaaksikirjoittamistani vailla, mene itse katsomaan;
Aivan totta Jeesus mainitsi ettei ole tarpeen tietää kaikkia, siis kaikkia Jumalan aikoja, ajan merkit Jeesus kertoi, ne nk. pitää piisata.
Lutherkin muuten laskeli Jeesuksen tuloa ja ajatteli näkevänsä tapahtuman ja olevansa viimeinen totuuden torvi.
Alkuseurakuntakin että Paavali toppuutteli. 2 Tess 2:2-3.
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/10
jari- pyh!
Jeesus sanoi, että ei tiedä toisen tulemisen päivämäärää, joka on ihan eri asia kuin 22.10.1844.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734249Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921213
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66908Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia113842Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73827- 65816
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245779- 37763