Munasarjojen poisto ja lihominen?

Munasarjaton

Vaikuttaako hormoonien toiminnan loppuminen lihomista? Minulta poistettiin kohtu ja munasarjat kystien ja myömien johdosta noin 8 kk sitten. Nyt on paino noussut pikkuhiljaa ylöspäin.

Olen kyllä jo vaihtari ikäinen, joten munasarjojen toiminta oli jo muutenkin melkein nollassa.

Lihominen voi myös johtua kun on toi liikuntakin ollut epäsäännöllisempää.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Olisin tiedonhaluinen?

5

6561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikuttaa se

Kyllä estrogeenin vähyys vaikuttaa mielihyväkseskukseen ja kylläisyyden tunteen hitauteen, ja siihenkin että rasva kertyy nimenomaan miestyyppisesti vyötärölle.

Auttaa kun syö hitaasti, koska jos syö nopeasti niin syö helposti liikaa. Yritä järjestää tunnin ruokis tai skippaa työpaikkalounas, jolla tulee yleensä syötyä liikaa, ja syö päivällä muutamia pieniä terveellisä eväitä. Liikunta auttaa tietysti myös. Jos paino on normaali, niin vyötärölle kertyvään rasvaan ei auta kuin rasvaimu.

• Munasarjaton

Vastauksesi vahvistaa käsitystäni, että tosiaan lihomiseni syy on hormoonitoiminnan hiipumisesta ja loppumisesta.
      Myöskin toi mun mielihyväkeskus on haluamassa liian usein välipaloja. Olen kyllä koittanut syödä vähemmän kuin ennen, kun liikuin enemmän. Mutta talvella suklaa ja nyt kesällä jätski maistuu..

Olen syönyt porkkanan ja omenan päivässä, jotta saisin pidettyä lääkärin loitolla. Sekään ei ole oikein tepsinyt. Nytkin olen lääkekuurilla. Varmaankin noi tulehduskipulääkkeet ja antipiootitkin lihottavat. Niitä kun tulee ottaa ruokailun yhteydessä. Tuntuu , että kokoajan on jotakin syötävä.

Tota hitaasti syömistä opettelen nyt.... kiitos vinkistä!

• Munasarjaton

Rasvaimu on kyllä kanssa jatkossa varmaan yksi mahdollisuus hoikentua.
      Minulla kun voisi jopa olla tarvekin siirrättää sitä rintaan. Jos olisi vain sen pysyvyydestä jotain näkyvää tiedossa!!

• Anonyymi

Vain ääliö menee rasva imuun.
        Opetelkaa syömään. Lopeta jäätelö, suklaa. Liika leipä, pulla, makeat. Voi ja proteiini liha, muna tuote, maito pitää ruokahalun pienenä ei syö liikaa.

• Anonyymi

On.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe