BLÄÄÄH!!!!! Kokoajn vaan tämmönen hemmetin lösy ja hiki virtaa päältä minä en ainakaan saa kesästä mitään energiaa päinvastoin se vie voimat eikä jaksa tehdä mitään tai maximi mitä vois olla lämpöä ni 22-23 astetta minä tykkään enempi ku on esim. kaunis aurinkoinen päivä mutta talvella ja pakkasta hiukan esim -3-5 astetta sillon on mahtava lähteä esim lenkille tai jotain vastaavaa...
En pidä kesästä
36
665
Vastaukset
- IHANA KESÄ
Minä kehottaisin kesän vihaajia menemää Pohjoisnavalle tai Siperiaan siellä on taepeeksi kylmää teille Pilaate toistenkin kesä fiiliksen Minä myisin vaikka kaikki omaisuuteni ,että pääsisin jatuvaan kesään.Kesällä jokapäivänen elämä sujuu kuin tanssi ei tarvitse pelätä auton jäätymistä eikä kamalan vaarallista liukkautta.Viime talvi tuli Suomalaisille tosi kalliiksi elää Kiva kun vihdoin tuli kesä!!!!!!!
- Jack Frost
Myy sitten se omaisuutesi ja muuta vaikka Afrikkaan. Siellä sitä lämpöä riittää.
Suomi on kylmä maa ja sen asukkaan sopeutuneet kylmään, joten on täysin normaalia että suomalaiset valittaa helteistä. - Suomijuntti
Jack Frost kirjoitti:
Myy sitten se omaisuutesi ja muuta vaikka Afrikkaan. Siellä sitä lämpöä riittää.
Suomi on kylmä maa ja sen asukkaan sopeutuneet kylmään, joten on täysin normaalia että suomalaiset valittaa helteistä.valittaa aina jostain.
Ikuisen maanantain maassa.
- Ihana talvi!
Tuo IHANA KESÄ -kommentti on nyt ihan yhtä lapsellinen kuin kaikki muutkin ihmisten kommentit, jotka kehottavat "kesän vihaajia" menemään jonnekin muualle.
Kesä on ihan jees. Liika kuumuus kuitenkin aiheuttaa monelle, itsellenikin, hyvin tukalan olon. En ihmettele, että jotkut eivät siitä pidä. Sitten, kun ei kiinnosta grillata itseä auringossa tai hikoilla, vaihtoehdot ovat aika vähissä. Kylmää vastaan voi taistella laittamalla enemmän päälle, mutta kuumaa ei pääse karkuun.
Itselleni talvi on ihanaa aikaa. Nautin pakkaspäivistä ja kylmästä ilmasta. Myöskin pimeän ja valoisan määrä on minulle paremmassa suhteessa kuin kesällä, jolloin kunnon pimeää ei olekaan. Molempi parempi, mutta minä olen kuitenkin henkeen ja vereen talvi-ihminen.
On jännää, miksi talvella on täysin luvallista valittaa kylmästä, mutta kesästä tykkäämätön ihminen on kuin joku kummajainen. Ei se kenenkään kesäfiilistä voi pilata, jos joku ei pidä kesästä. Ei minunkaan talvifiilikseni mene pilalle jatkuvista kylmän valituksista.- q3we
>>Kylmää vastaan voi taistella laittamalla enemmän päälle, mutta kuumaa ei pääse karkuun.
- kesänlapsi-59
Just niin,olen tasan tarkkaan samaa mieltä.Ensimmäinen vinkuja painukoon tosiaan vaikka Siperiaan,minä rakastan kesää yli kaiken,talviajat on yhtä helvetin kärsimystä,kaikki saatana tökkii.Toivoisin ettei talvea tulis enään koskaan,mutta ei jää muuta vaihtoehtoa kuin yrittää hommata itsensä pois oravanpyörästä ja muuttaa lopullisesti johonkin lämpöiseen maahan.Eläköön kesä,tästä parempaa ei olekkaan!:D
- TAVLI ON IHANAAA!!!!
muuta sinä sinne saatanan afrikkaan nauttimaan kesästäsi!!!!!
- Nirsot
Kestä, talvi ja syksy on kaikki ihan siedettäviä. Ainoa vittumainen vuodenaika on loskainen kevät.
- -Methusalem-
Syksy on vuoden parasta aikaa. Muulloin on joko liian kylmää tai liian kuumaa. Tai liian loskaista.
- Perttiieinarii
-Methusalem- kirjoitti:
Syksy on vuoden parasta aikaa. Muulloin on joko liian kylmää tai liian kuumaa. Tai liian loskaista.
Täysin sama, syksy on ehdottamasti paras vuodenaika
- Onneton onneton
juntti, muuta Grönlantiin.
- Kesän kauneus
Luulen ymmärtäväni "Kesän vihaajaa" varsin hyvin, sillä en itsekään nauti kuumuudesta. Ajattelen kuitenkin niin, että siedän ne pari- kolmekymmentä hellepäivää vuodessa, onhan valtaosa vuodesta kuitenkin vilpoisampaa. Koitetaan siis vain kestää mekin, joille kuumuus on ongelma ja iloitaan niiden puolesta, jotka rakastavat lämpöä. Hyvää kesää vaan kaikille!
- lappihullu nainen
Talvi on maailman kaunein vuodenaika.Lapissa varsinkin.Ollapa siellä aina ja talvi...ihanaa!
- Vuodenaikojen vaihte
Vuodenaikojen vaihtelu on Suomessa parasta!
Näin vuodessa on tarjolla vähän kaikkea: lunta, loskaa, jäätä ja liukasta, syksyä ja kesän aurinkoa.
Itse asuin 8v töitten takia Kaliforniassa, SanDiegossa.
Eniten siellä kaipasin juuri sitä VAIHTELUA!
Pidän eniten kesästä, mutta liika kuumuus, kuten yli 30 40C vie kenestä tahansa mehut ja auringossa oleilua yritetään välttää.
Ongelmana on Suomessa se, ettei meillä ole yleensä asunnoissa tai työpaikoilla ilmastointia. Näin lämpötilan noustessa yli 25C, joka paikassa on sama löysä ja huono ilma, joka seisoo.
Kaliforniassa pääset sitä kuumuutta pakoon juuri sisätiloihin, autoihin, kauppoihin jne.
Etuna se, että kesäilma on tavallaan takuuvarma. Ei tarvitse juuri koskaan pelätä, että sade pilaa grillijuhlat, ulkona syödään perheen kesken lähes aina, lähes joka talossa on oma uima-allas ulkona.
Negatiivista on myös monet myrkkykäärmeet, skorpionit, pistävät hyönteiset. Näitä ei tarvitse surra ja varoa Suomessa (joo, yksi kyy vuodessa ei pelota ;).
Eli yhteenvetona tylsä "kohtuutta kaikessa".
Mutta jos edelleen on pakko vlaita vain toinen, tai yksi vuodenajoista, on se silti kesä! :DD - kamalaa
Inhottavaa hikoilla jatkuvasti. Hiki virtaa ja päänahka on märkä, hiuksetkin näyttää niin rasvaisilta. Nyt olis kiva olla kalju. Itikat pörisee, iho palaa ja aurinko helottaa yömyöhään. Koskaan ei ole sopiva lämpötila. Aina on liian kylmä tai liian kuuma. Talvella pihassa kolisee aurausauto ja kesäisin ruohonleikkurit, syksyllä lehtien puhaltelijat. Ikinä ei saa edes nukkua rauhassa >:(
elkää nyt suomalaiset itkekö. Tämä maa on vuodenaikojen osalta parhaimmistoa. Silti valituksen aiheena aina rehelliset paukkupakkaset talvella ja paahtavat helteet kesällä. Kyllä se kesä kestää niin vähän aikaa, että kannattaa nauttia vaan siitä lämmöstä!
- Kansakunta
joka juo itsensä hautaan.
Johtuu 90% ilmastosta.
Suomalaisella tavalla viinaa juovat nimittäin vain eskimot. Ja kaikki tietävät sen.
- Rapurallaa.
Eihän nyt ole hätää odotakaa sateita niin vot,kun se kosteus vyöryy iholle,lämmön noustua takaisin kolmeen kymmeneen.
Niin, täällä ihmiset pitävät etelän maiden ja kehitysmaiden ihmisiä laiskimuksina ja ettei ole ihme kun asiat ei rullaa, kun ihmisten asenne on niin löysä. Nyt tietää suomalaiset kuinka kiva on työskennellä 10h päivässä kovassa helteessä (huom. jossain ympäri vuoden). Kaikki täällä haluaa lomalleheti helteiden alkaessa ja kukaan ei jaksa painaa hikisissä konttoreissa tai rakennustyömailla samaan tahtiin kuin talvella. Eli kyllä ne ilmat ratkaisee.....
- suhteellista porua
Jep jep, mutta myös se tummempi ihonväri suojelee auringon paahteelta!
Älä unohda myös sitä, että elimistö myös sopeutuu ilmastoon.
Jos olet koko ikäsi asunut päiväntasaajan tienoilla, oikeasti liki palellut hengiltä, kun tulee pieni -5C pakkanen! - 1234234
talvella nautin enemmän kesästä ja kesällä enemmän talvesta
Mä nautin molemmista. Pidän ihan kaikista vuodenajoista,paitsi siitä hetkestä kun puut on tiputtanu lehtensä ja kaikkialla on ihan mustaa ja harmaata. Mä en tiedä mikä vuodenaika se on . Se ei ole mun mielestä syksy eikä talvikaan.
- OOoOOOOOoooOOOOoo
- Syksyn surkeus
ja kesä pois!!! Talvi on mukavaa aikaa kun on pimeää ja saa nukkua 14 h yöunia, elikkäs menee päivänkin puolelle.
Kesässä on hyvää vain uiminen ja tietty LINNUT, mutta syksy pitäisi saada kokonaan pois!
Se masennus-jakso on taas edessä, yääääjkkkkkkk........................... - .!.
Ja tietenkin hyttyset ovat kivoja helteessä nääntymisen lisäksi kesässä!
- anttikorva
Suomen kesä on ihan p sanonko mikä ihmiset saunoo ja juo lämmintä kaljaa tyhmänä 30 asteen helteessä kukaan ei muista ysäri kesiä !!!!!!!!!
Ulkomailla on kauniita naisia nurkat täynä täällä taas ei - Juliett09
Täältä ilmottautuu yks kesän vihaaja :D En oo koskaan ollu kesäihmisiä, en ees lapsena. En ui, joten mulle on aika sama onko järvet sulana jäässä :D En oo koskaan ollu innokas terassien kuluttaja - onhan se mukavaa hyvässä seurassa vähän aikaa siellä istua ja jotain nauttia, mutta en oottele työpäivän loppua että pääsisin taas terdelle päivystämään.
En voi sietää läkähdyttävää kuumuutta ja sitä, kun kuta kuinkin kaikki vaatteet tuntuu hiostavilta ja ahdistavilta. En tykkää sortseista tai hameista vaan olen henkeen ja vereen housunainen!
Kammoan kaikkia ötököitä ja inhoan yli kaiken kesässä sitä, että kaikenlaisia turriaisia pörräilee ympäriinsä. Lisäksi olen allerginen amppareille, joten kesään liittyy aina tietty jännitys...
En ota brunaa, sillä vaikka en ole koskaan palanut, saan aivan järjettömän aurinkoihottuman lyhyessä ajassa. Tekisin mitä vaan jos saisin sen kutian ja näppylät pois. Ainoa konsti on voiteet, ihon peittäminen ja auringon välttely.
Ei kesävihaaja ole "vääräoppinen" tai "asennevammainen" joka pitää lähettää jonnekin jäälautalle kärsimään "idioottimaisuudestaan". JOKAISELLA on oikeus mielipiteisiinsä, niin myös vuodenaika-asioissa, joten tykätköön toiset talvesta ja toiset kesästä. En minäkään kesävihaajana ole moittimassa talvivihaajia ääliöksi ja lähettämässä heitä ympärivuotiseen helteeseen. Mä vaan sitten nautin itsekseni kun vuodenaika ja sää on mulle itselleni mieluisia :D
Suomeen KUULUU neljä vuodenaikaa, joten meillä jokaisella on neljästä vaihtoehdosta vara valita oma suosikkimme. Mikään ei sano että ainoa oikea vuodenaika on kesä ja muista pitäminen harhaoppia. . .
Oma lempivuodenaikani on itseasiassa syksy - ilma on vielä vähän lämmin mutta sateenjälkeinen ilma on ihanan raikas - ja kuulaat syksyn illat ovat huimaavan nättejä väriloistoineen.
=)- Juliett09
Koittakaa kestää kirj. virheet vaikka toki niihinkin voi tarttua =D Näppis ei oikein toimi :(
- työssä tukalaa
onhan helle ihan jees, jos ei tarvii muuta kun olla öllöttää...
- ..........
Suomen 4 vuodenaikaa on ihania. Minusta parasta aikaa on touko-kesäkuu. Silloin näkee kuinka luonto oikein puhkeaa kukkaan talven jälkeen. Kaikki on niin kaunista, vaalean vihreää. Talven jäljiltä tuo kauhea musta maa muuttuu niin ihanan vihreäksi ja koivut..... kielot tuoksuu, sireenit tuoksuu, aivan huumaava tuoksu. Linnut laulaa.... minusta nämä kaikki on aivan mielettömän ihania asioita suomen suvessa. Jokainen ei tosin näitä edes huomaa. Mitä lämpötilaan tulee, tämä 30 astetta on liikaa, enkä tykkää yhtään. Vähän yli 20 olisi just sopiva. Tykkään kyllä sitten taas syksystäkin, pimenevistä illoista ja syksyn väriloistosta. Talvi ainoa inhotus, liukkaine keleineen ja pakkasineen. Mutta, jokainen tykkää mistä tykkää.
- hothotho
Tasan ei kay ...vai miten se meni.Mina kylla miuluimmin nauttisin Suomen kuumasta kesasta ,kuin talla hetkella Englannissa saa pukea villatakkia paalle.
Hyvaa Kesaa Suomeen kaikille - tulis talvi
Maanantaina helpottaa mut miks vain väliaikasesti sano uutistenlukija
- jeetalvi
Talvi
- No en minäkään
mikään talven ihannoija ole,mutta kesän helteet ovat yhtä kärsimystä ainakin minulle.Mielestäni parhaita vuodenaikoja Suomessa ovat kevät ja syksy.
- boredofthisshit-
No en minäkään kirjoitti:
mikään talven ihannoija ole,mutta kesän helteet ovat yhtä kärsimystä ainakin minulle.Mielestäni parhaita vuodenaikoja Suomessa ovat kevät ja syksy.
Samaa mieltä. Talvella on liian kylmä sisällä ja peiton alla läkähtyy, vituttavaa.. Kun taas kesällä ilmakompressorin ansiosta jäädyt kalikaksi. Vituttaa nyttenkin kun on keskimääräistä kylmempää.. Nukun ikkunan alla koska muualla ei ole tilaa, vedon ansiosta aamulla herätessä pää kipeä ja jäässä.. :z
- Mitä ihmettä??
Myy se kesä sitten eskimoille. Varmaan saat hyvän hinnan?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197616Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista817104- 955314
- 524825
- 2434373
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494346- 444285
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san284018- 593153
- 482606