Ensimmäinen ja viimeinen

A & O

Ensimmäinen ja viimeinen
= Jehovah
= elohiym
= kyrios
= pantokratōr
= theos
= Ihmisen Poika
= Jumalan Poika
= Jeesus
= Herra
= Herra Sebaot
= Israelin kuningas
= lunastaja
= Jumala
= Israelin Pyhä
= A ja O
= Kaikkivaltias
= alku ja loppu

Jes. 41:4 Kuka on tämän tehnyt ja toimittanut? Hän, joka alusta asti kutsuu sukupolvet esiin: minä, Herra (Yĕhovah), joka olen ensimmäinen ja viimeisten luona vielä sama.

Jes. 44:6 Näin sanoo Herra (Yĕhovah), Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra (Yĕhovah) Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa ('elohiym).

Jes. 48:12 Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen...Näin sanoo Herra (Yĕhovah), sinun lunastajasi, Israelin Pyhä: Minä olen Herra (Yĕhovah), sinun Jumalasi ('elohiym)

Ilm. 1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala (kyrios), joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias (pantokratōr).

Ilm. 1:12 Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa, ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen...Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,

Ilm. 2:8 Ja Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, joka kuoli ja virkosi elämään...Näin sanoo Jumalan Poika

Ilm. 21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi...minä olen oleva hänen Jumalansa (theos)

Ilm. 22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu...Minä, Jeesus

Jehovah = "the existing One"
1) the proper name of the one true God

'elohiym
1) (plural)
a) rulers, judges
b) divine ones
c) angels
d) gods
2) (plural intensive - singular meaning)
a) god, goddess
b) godlike one
c) works or special possessions of God
d) the (true) God
e) God

kyrios
1) he to whom a person or thing belongs, about which he has power of deciding; master, lord
a) the possessor and disposer of a thing
1) the owner; one who has control of the person, the master
2) in the state: the sovereign, prince, chief, the Roman emperor
b) is a title of honour expressive of respect and reverence, with which servants greet their master
c) this title is given to: God, the Messiah

pantokratōr
1) he who holds sway over all things
2) the ruler of all
3) almighty: God

theos
1) a god or goddess, a general name of deities or divinities
2) the Godhead, trinity
a) God the Father, the first person in the trinity
b) Christ, the second person of the trinity
c) Holy Spirit, the third person in the trinity
3) spoken of the only and true God
a) refers to the things of God
b) his counsels, interests, things due to him
4) whatever can in any respect be likened unto God, or resemble him in any way
a) God's representative or viceregent
1) of magistrates and judges

1. Kor. 15:47
Ensimmäinen ihminen (Aadam) oli maasta, maallinen, toinen ihminen on (Herra) taivaasta.
The first man is of the earth, earthy: the second man is the Lord (kyrios) from heaven.

5

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kompastuskivi

Jes 40:3 Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle (Yĕhovah) tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme ('elohiym). (Viitataan Jeesukseen)

5 Moos 10:17 Sillä Herra (Yĕhovah), teidän Jumalanne ('elohiym), on jumalain Jumala ('elohiym) ja HERRAIN HERRA ('adown), suuri, voimallinen ja peljättävä Jumala ('el), joka ei katso henkilöön eikä ota lahjusta,
      Ilm 17:14 He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on HERRAIN HERRA (kyrios) ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."

Sananl 3:12 sillä jota Herra (Yĕhovah) rakastaa, sitä hän rankaisee, niinkuin isä poikaa, joka hänelle rakas on.
      Ilm 3:19 Kaikkia niitä, joita minä (Jeesus) pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

Joel 2:32 Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran (Yĕhovah) nimeä, pelastuu.
      Room 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

2 Moos 31:12 Ja Herra (Yĕhovah) puhui Moosekselle sanoen: "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini
      Mark 2:28 Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra.

Ps 18:31 Sillä kuka muu on Jumala kuin Herra, ja kuka pelastuksen kallio, paitsi meidän Jumalamme
      Ps 78:35 He muistivat, että Jumala oli heidän kallionsa, ja että Jumala, Korkein, oli heidän lunastajansa.
      1 Kor 10: 4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

Jes 8:13 Herra (Yĕhovah) Sebaot pitäkää pyhänä, häntä te peljätkää ja kauhistukaa. Ja hän on oleva pyhäkkö, hän LOUKKAUSKIVI ja KOMPASTUKSEN KALLIO molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille.
      1 Piet 2:7 Teille siis, jotka uskotte, se (Jeesus) on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi" ja "KOMPASTUSKIVEKSI ja LOUKKAUSKALLIOKSI". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.

Joh 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

• Anonyymi
      UUSI

joo o

• Anonyymi
      UUSI

"Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.

• Anonyymi
      UUSI

Jeesus palaa takaisin Öljymäelle: Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. And it shall come to pass, that every one that is left of all the nations which came against Jerusalem shall even go up from year to year to worship the King, the Lord of hosts, and to keep the feast of tabernacles.
      Jehovah palaa Öljymäelle!

• Anonyymi
      UUSI

Suomikin lähettää edustajansa, jos suomi on vielä olemassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      251
      3364
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3294
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1974
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      267
      1672
    5. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1389
    6. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      14
      1376
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      384
      1225
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1129
    9. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      997
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      73
      995
    Aihe