N. 8 ,vuotta sitten minulle alkoi tulla jaksoja (1 pv - n. 2 vk), jolloin kasvojen vasemmalla puolella oli karmeaa hermosärkyä, kuin olisi porattu hammasporalla korvan sisään, leukaan, poskeen, ohimolle. Mikään lääke ei auttanut. Jotain epilepsialääkettä suunniteltiin, mutta oireet hävisivät yhtä mystisesti kuin olivat tulleetkin. Tällaisia jaksoja on ollut n. 2-3 / vuosi.
Ensimmäisen kerran syksyllä 2009 ja taas keväällä 2011 on tullut pahoja pakara- ja jalkasärkyjä, levottomuutta jalkoihin ja kramppeja. Hierojan mukaan pakarat ja jalat ovat aivan jumissa, vaikka niitä hierotaan säännöllisesti. Lisäksi ne tuntuvat siltä, kuin niihin olisi kaadettu kuumaa tervaa tai steariina. Varsinkin nukkuminen niiden kanssa on toivotonta. Ei auta Panacod, Burana tai unilääke.
Silmät harhailevat välillä tekstillä, mutta muuten en ole huomannut silmäongelmia.
N. 2-4 vuoden aikana on tulleet toivottomat väsymysajalmnjaksot. Joudun miettimään välillä tarkkaan, jaksanko tehdä mitään pientäkään. Hyvinä aikoina olen energinen ja touhuan kaikenlaista työpäivän päälle. Samaan ongelmaan liittyy keskittymiskyvyn huonontuminen, kyvyttömyys suunnitella asioita ja saada toimeksi.
Saunassa en ole pystynyt käymään n. 10 vuoteen. Siellä olo tulee huonommaksi.
Kaikki tuo masentaa ja välillä haluaisin vain nukkua ja aamuisin suren, miten jaksan iltaan.
N. 5 vuotta sitten neurologi epäili varovasti ms-tautia, mutta ei ehdottanut lisätutkimuksia, koska tilanne oli vielä hänen mielestään hyvä.
Odotan nyt kutsua neur.polille n. 2-3 kk sisään.
Osaisiko joku auttaa minua? Onko tuttua tekstiä?
Isäni serkku sairasti MS-tautia n. 25 vuotta. En tavannut häntä koskaan...
Omituisia oireita n.8 vuotta
3
1096
Vastaukset
- Lääke
Minulla on levottomuutta jaloissa ja pahasti. Ilman lääkettä ei mitään mahdollisuutta nukkua. Lääke on siflor tai siitä rinnakkaistuote pramipexole Orion 0,18. Huima hintaero muuten. Tämä lääke toimii. Itselläni on ms, mutta neurologin mukaan levottomat jalat eivät välttämättä kuuluisi ms:ään. No aivan sama, tuo ainakin tehoaa minulle.
- MasterSick
Kiitos "Lääke" viestistä. Olen kuullut, etta harvoin levottomiin jalkoihin lääke auttaa. Sinulla onneksi niin on.
Millaisia oireita sinun ms-taudissasi muuten on? - lääke
MasterSick kirjoitti:
Kiitos "Lääke" viestistä. Olen kuullut, etta harvoin levottomiin jalkoihin lääke auttaa. Sinulla onneksi niin on.
Millaisia oireita sinun ms-taudissasi muuten on?Vuonna 93 oli ensioireet. Näkö heitti, niin että puun lehdet olivat yhtä massaa sekä aika reilu tasapainohäiriö. Epäilivät aivokasvainta mitä ei löytynyt ja oireet myös hävisivät. Näköhäiriö ei palannut, mutta tasapainohäiriö kyllä. Papereihin jäi ms-epäily.Sitten alkoivat virtsanpidätysvaivat, väsymistilat ja liikkuminen hidastui pikkuhiljaa. Hermosärkyjä oli myös vaihtaen paikkaa kasvoista jalkapohjaan, mutta ne ovat olleet vuosia pois. Vuonna 2004 tuli sitten diagnoosi. Nämä poisjäänee pulpahtavat varmaan jossakin vaiheessa takaisin tai sitten ei . Kävely on huilaamatta sadoissa metreissä. Tuli tässä ihan äskettäin todella voimakas virtsatientulehdus. Nousi kuume ja samalla jalat herkesivät toimimasta, niin että autosta sairaalaan menin pyörätuolilla. Voimakkaat antibiotit ja taas tepastellaan.
Todella häiritsevä on nämä levottomatjalat. Se lääke vaikuttaa ainakin minulla vasta yli tunnin jälkeen ottamisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374765Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4851460Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77913
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48748Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707