Hei!
Entisellä työnantajallani on henkilöstörahasto jonne minäkin olin sijoittanut. Työsuhde päättyi jo kolmisen kuukaustta sitten. Työsuhteen päättyessä olin oikeuttettu saamaan rahastoon sijoittamani pääoman sekä nousun itselleni. Pyysinkin osuuteni maksua. Pääoma maksettiin suoraan minulle. Nousun osuus kuitenkin maksettiin palkanlaskennan kautta pidättäen siitä veroa 60 %, vasta nyt. Mitenkä sijoitusosuuden nousu eli tuotto vaikuttaa päivärahaani vai vaikuttaako se mitenkään? Pitäisikö minun ilmoittaa siitä työttömyyspäivärahan maksajalle?
Henkilöstörahasto osuus ja päiväraha
2
418
Vastaukset
- tyottomyyskassat
Hei ja kiitos hyvästä kysymyksestä
Henkilöstörahastosta saatu rahasto-osuus ja ylijäämä eivät vaikuta työttömyyspäivärahan maksamiseen, koska ne eivät perustu työntekoon, joten sinun ei tarvitse ilmoittaa niitä työttömyyspäivärahan maksajalle.
Ystävällisin terveisin
Tiina työttömyyskassasta - kela
Hei,
kiitos kysymyksestäsi myös Kelan puolesta. Henkilöstörahastosta saatu rahasto-osuus ja ylijäämä eivät vaikuta myöskään Kelan peruspäivärahaan.
Mikäli saat työmarkkinatukea ja jos kyseessä on kertasuoritus, niin maksulla ei ole vaikutusta työmarkkinatuessa. Jos taas tulo on jatkuvaa, niin tulo huomioidaan työmarkkinatuen tarveharkinnassa.
Alla olevasta linkistä voit lukea lisää omien tulojen vaikutuksesta työmarkkinatukeen.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/130608120334ML?OpenDocument
Ystävällisin terveisin,
Kirsi Kelasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225624- 324986
- 292884
- 342394
- 372088
- 152038
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 261632
- 121621
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons341551