Olisiko kellään kertoa olisiko tällaiseen tilanteeseen mitään tehtävissä:
Olen varusmiespalvelusta suorittava yksin asuva 20-vuotias mies. Minulla on ollut Soneran laajakaista yli vuoden ajan ja tammikuussa tulikin Soneralta puhelu jossa tarjottiin KotiTV-pakettia sekä 24Mb -nopeuksista nettiyhteyttä kanavapaketin kera jonka oli tarkoitus olla ilmainen kolmen kuukauden ajan ja sen jälkeen asiakkaan piti irtisanoa se tai se jatkuisi maksullisena. Imoitin jo siin puhelussa oman tilanteeni, että olen varusmiespalveluksessa ja että en katso televisiota yhtään ja haluaisin tuon tarjouspaketin vain nettiyhteyden takia. Kysyin myös että olisiko mahdollista saada jokin ilmoitus siitä päättymispäivämäärästä että maksullisen kanavapaketin muistan irtisanoa ja lupasivat paperin lähettää. Ilmeisesti ainoa paperi mitä minulle lähetettiin oli sopimus jossa kyseinen päivämäärä luki (ja tämähän tuli kotiin ehkä 2.5kk ennen sopimuksen ilmaiskauden päättymistä). TV:tä en tosiaan ole yhtään katsonut ja digiboksikin on jossain nurkassa käyttämättömänä. Ilmainen osuus sopimuksesta sitten päättyi ja olin unohtanut koko sopimuksen purkamisen. Sonera lähetti minulle laskun joka ei koskaan tullut perille joten en siihen kyennyt reagoimaan mitenkään. Seuraavaksi tuli karhukirje tältä ensimmäiseltä maksulliselta kuukaudelta ja heti sen jälkeen (max 5 päivää) tulikin jo seuraavan kuukauden lasku. En siis kyennyt purkamaan tuota sopimusta ensimmäisen maksullisen kuukauden jälkeen jolloin tappio olisi omasta virheestäni johtuen ollut noin 60€. Nyt kuitenkin sain kaksi täysihintaista laskua putkeen (120€) joista jälkimmäisestä yritin saada hyvitystä koska tämän olisin purkanut heti kun olisin saanut muistutuksen palvelun muuttumisesta maksulliseksi. Netin osuus laskusta on noin 30€ ja pelkät maksulliset kanavat maksavat sen 60€. Soitin asiakaspalveluun sekä eilen ja tänään ja molemmilla kerroilla sanottiin että lasku on lähetetty ajallaan ja sopimuksen mukaisestu asiakkaan tulee itse purkaa sopimus maksullisista kanavoista. Sen 60€ olisin vielä maksanut "tyytyväisenä" omasta virheestäni johtuen mutta ylimääräinen 60€ ei taas enää ole itsestäni johtuvista syistä tullut lasku. Kysymyksenä onkin että olisiko mitään paikkaa mihin ottaa yhteyttä asian tiimoilta ja voiko Sonera toimia näin että suullisesti pyydettyä ilmoitusta ei tullut sellaisena kuin mitä asiakas oli ymmärtänyt saavansa ja pyytäneensä. Rahaa on sen verran etten taloudellisesti joudu konkurssiin mutta kyllä sille rahalle olisi parempaakin käyttöä näin yksin asuvana tulottomana. Mikäli asia tulee näin päättymään en ainakaan tulevaisuudessa tule Soneran palveluja käyttämään ja pyrin myös siihen ettei tuttavapiirini tai sukulaisenikaan tule näin tekemään.
KotiTV
JokeriASD
2
235
Vastaukset
- Pahus86
Miksi otit sen kanavapaketin?
- jepsuuuu
Sekin riippuu niin suuresti asiakaspalvelijasta (, tuurista ja omasta käytöksestä) hyvittääkö Sonera asiakaskohtaisesti tuollaisia tapahtumia. Tuskin alkavat riehumaan kohdallasi, inhimillinen virhe ja varmasti ymmärrystäkin riittäisi jos olet sinnepäin yhteydessä etkä suomi24-palstalla... Ei tässä nyt mistään elämästä ja kuolemasta sentään ole kyse, sinun tai operaattorin osalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323938
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402038