Soutuveneillä ei soudeta!

huolestunut soutaja

Olen seurannut samalla järvellä kulkevia soutuveneitä ja järkytyksekseni huomannut että valtaosaa ajetaan perämoottorilla. Minä itse soudan aina kuin on mahdolista ja perämoottori on veneessäni vain esimerkiksi hankalien tuuliolojen varalta. Miksi hankitaan soutuvene jos sitten ajetaankin perämoottorilla, perämoottoriveneet on perämoottoreita varten. Onko nykyajan soutuveneen omistajat niin laiskoja ettei airoihin haluta tarttua, mielestäni tämä kehitys on huolestuttavaa, pitäisikö perämoottorit kieltää soutuveneistä. Onko muissa vesistöissä huomattu tätä huolestuttavaa kehityssuuntaa.

3

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastauksia kysymyksi

Soutuveneet on halpoja ja niihin saa halpoja moottoreita.. Ovat laiskoja. Ei pitäisi kieltää. On huomattu.

• A.Ero

Mulla on soutuveneessä 20 heppanen motori. Suap tota soutaakkin jos ahistaa, tai bensa loppuu.
      Voi siitä huolestuakkin jos haluaa.

• PuSe

Miksi hankitaan em. yhdistelmä? Se on ihan kätevä tapa liikkua vesillä. Paljon mukavampi ja käytännöllisempi kuin esim. uiminen. Tavaratkin kulkee helpommin ja kuivina.

Soutuveneen perän muoto mahdollistaa sen että voi käyttää muutaman heposen moottoreita. Jos hankkii samankokoisen veneen tasaperämallina, se ei kulje mihinkään 4 hp moottorila vaan vaatii tuplatehon että päästään samoihin nopeuksiin mitä soudari 4 heppaisella. Siis ekologisempi vaihtoehto.

Soutuvene on myös mukavampi soutaa jos mylly tilttaa tai bensa loppuu. Tasaperäisen soutamisessa ei ole kyse matkanteosta.

Soutuveneen kokoiset veneet vedetään yleensä maihin silloin kun niillä ei ajella. Perinteinen suippoperäinen vene on varustettu tapin reiällä ja tapilla.
      Tappi pois ja sadevedet valuu kuin kourua pitkin pois veneestä.

Tasureissa on mitä ihmeellisempiä ratkaisuja sadeveden pois johtamiseksi. Monissa menee vesi takahotlariin. Niihin kun on tehty sellainen monasti kun leveä perä mahdollistaa sellaisen tekemisen.
      Sitten siellä mätänee kaikki varusteet.

Pirun hyvin suunniteltuja veneitä nuo soutuveneet. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7145
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3988
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      52
      3463
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2988
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2183
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2177
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      44
      2133
    Aihe