Onko mitään estettä,että nämä kaksi jälleen yhdistyisivät.Oppinnehan ovat samankaltaiset edelleen.No, jotain pientä poikkeusta lukuunottamatta,mutta tärkeissä kohdin samankaltaiset
Adventismi ja Jehovan todistajat
43
128
Vastaukset
- Joitakin e
pohtinut...... Adventistit ja Jehovan todistajat poikkeavat toisistaan Jehovan todistajilla ei ole sapatti pyhänä. He eivät salli veren siirtoa, mutta Adventistit sallivat jos on puhdasta.
Sika kelpaa heille ruuaksi Adventisteille ei ja 1000-vuotista rauhanvaltakuntaa Jehovat viettävät maanpäällä muistaakseni.
Adventistit ovat 1000-vuotta taivaassa ja monia muita eroavaisuuksia löytyy.
Kumpikaan uskonsuunta ei usko iankaikkiseen piinaan tulijärvessä, eikä kukaan muukaan järkevä ihminen.- härän pylly
"Joitakin e" Missä se adventistien taivas on jossa ne 1000 v viettävät? Jehovan todistajat ovt siis tuossakin asiassa enemmän oikeassa. Ei kai nyt kukaan likas verta siirrä toiseen, jo sulla on ihmeellisiä tulkintoja. Adventismi oppi heittää härän pyllyä tavattoman monessa kohdassa.
- Taivas matka
härän pylly kirjoitti:
"Joitakin e" Missä se adventistien taivas on jossa ne 1000 v viettävät? Jehovan todistajat ovt siis tuossakin asiassa enemmän oikeassa. Ei kai nyt kukaan likas verta siirrä toiseen, jo sulla on ihmeellisiä tulkintoja. Adventismi oppi heittää härän pyllyä tavattoman monessa kohdassa.
härän pylly. Moni Jehovan todistaja on kuollut kun eivät ole sallineet veren siirtoa henkensä pitimeksi.
Olen kuullut tästä veren siirrosta monelta Jehovan todistajalta, että he kieltäytyyvät. En tiedä kuinka nykyään toimivat.
Adventistien ja Jehovantodistajien usko ei ole samankaltaisuutta mitä Raamatun sisältöön tulee.
Adventistien taivas on siellä minne Jeesus on mennyt valmistamaan heille sijaa. härän pylly kirjoitti:
..."härän pyllylle"
>> Kumpikaan uskonsuunta ei usko iankaikkiseen piinaan tulijärvessä, eikä kukaan muukaan järkevä ihminen.- alex-kasi
Sirkka-Iita kirjoitti:
..."härän pyllylle"
>> Kumpikaan uskonsuunta ei usko iankaikkiseen piinaan tulijärvessä, eikä kukaan muukaan järkevä ihminen.Ihan oikein ajattelet minunkin mielestäni.
Olisi aika kummallista alkaa kieltämään Raamatun sanomaa vain siksi että muutamat siitä riitelevät keskenään. Minä ainakin olen sitä mieltä että Raamattu ensin ja sitten vasta kaikki muut. En usko, että maailmassa olisi yhtään täydellistä ihmistä tai kirkkoa tai lahkoa --- mutta ei se tarkoita että Raamattua saisi muutella oman mielensä mukaan..
Jotkut marisevat esimerkiksi käskyistä, että kun niitä ei kaikkia kuitenkaan pidä niin mitäs niistä sitten puhutaan niin paljon - he eivät tajua että käskyt ovat oikeat ja rakkaudelliset mutta ihmiset eivät - ja silloin ei voi käskyjä kieltää vaan tunnustaa että ihminen on kykenemätön niiden täyttäjäksi. Niin, ja siksihän Jeesus maailmaan tulikin - piti käskyt maidänkin puolestamme..
alex :) - Oikeamieliselle
alex-kasi kirjoitti:
Ihan oikein ajattelet minunkin mielestäni.
Olisi aika kummallista alkaa kieltämään Raamatun sanomaa vain siksi että muutamat siitä riitelevät keskenään. Minä ainakin olen sitä mieltä että Raamattu ensin ja sitten vasta kaikki muut. En usko, että maailmassa olisi yhtään täydellistä ihmistä tai kirkkoa tai lahkoa --- mutta ei se tarkoita että Raamattua saisi muutella oman mielensä mukaan..
Jotkut marisevat esimerkiksi käskyistä, että kun niitä ei kaikkia kuitenkaan pidä niin mitäs niistä sitten puhutaan niin paljon - he eivät tajua että käskyt ovat oikeat ja rakkaudelliset mutta ihmiset eivät - ja silloin ei voi käskyjä kieltää vaan tunnustaa että ihminen on kykenemätön niiden täyttäjäksi. Niin, ja siksihän Jeesus maailmaan tulikin - piti käskyt maidänkin puolestamme..
alex :)Jumalan käskyt EIVÄT OLE RASKAAT:
Jos ihminen on uskossa niin että rakastaa ja kunnioittaa Jumalaa ylikaiken, niin hän haluaa sydämesään tehdä sitä mikä oikein on. Hän haluaa sydämestään elää rehellisesti itseään ja toisia kohtaan, niin silloin hän täyttää Jumalan käskyt ihan huomaamattaan. - alex-kasi
Oikeamieliselle kirjoitti:
Jumalan käskyt EIVÄT OLE RASKAAT:
Jos ihminen on uskossa niin että rakastaa ja kunnioittaa Jumalaa ylikaiken, niin hän haluaa sydämesään tehdä sitä mikä oikein on. Hän haluaa sydämestään elää rehellisesti itseään ja toisia kohtaan, niin silloin hän täyttää Jumalan käskyt ihan huomaamattaan.Sanoit :
#Jos ihminen on uskossa niin että rakastaa ja kunnioittaa Jumalaa ylikaiken, niin hän haluaa sydämesään tehdä sitä mikä oikein on. Hän haluaa sydämestään elää rehellisesti itseään ja toisia kohtaan, niin silloin hän täyttää Jumalan käskyt ihan huomaamattaan.#
Hyvä jos tekee, mutta valitettavasti en tunne yhtäkään ihmistä joka olisi käskyt pitänyt - itseni mukaan lukien. On hieman eri asia haluta kuin pitää ..
alex - armosta pelastettu
alex-kasi kirjoitti:
Sanoit :
#Jos ihminen on uskossa niin että rakastaa ja kunnioittaa Jumalaa ylikaiken, niin hän haluaa sydämesään tehdä sitä mikä oikein on. Hän haluaa sydämestään elää rehellisesti itseään ja toisia kohtaan, niin silloin hän täyttää Jumalan käskyt ihan huomaamattaan.#
Hyvä jos tekee, mutta valitettavasti en tunne yhtäkään ihmistä joka olisi käskyt pitänyt - itseni mukaan lukien. On hieman eri asia haluta kuin pitää ..
alexJos olet todella uudestisyntynyt, niin omatuntosi kehoittaa sinua kaikessa oikeamielisyyteen ja sinulle tulee huono omatunto tehdessäsi vääryyttä, niin että se ajaa sinut anteeksipyytämään Jumalalta ja heiltä joita vastaan olet rikkonut. Jos ei kohdallasi niin ole, niin sinä et ole vielä uudestisyntynyt.
Uudestisyntymässä ensimäinen askel on se että ihminen tulee synnin tuntoon ja tuntee itsensä likaiseksi ja saastaiseksi Jumalan ja ihmisten edessä, niin että hän katuu syvästi kaikkea sitä vääryyttä, missä hän on elänyt, hän kokee herätyksen synnin unesta ja pytää anteeksi pahoja tekojaan niin Jumalalta kuin lähimäisiltäänkin.
Ilman tätä prosessia ei vielä yksikään ihminen ole pelastunut.
Kaikista eniten kadotuksessa on niitä niinsanottuja "siivosyntisiä" jotka eivät mielestään ole tehneet mitään pahaa kenellekään, eivätkä senvuoksi tarvitse Jeesusta syntiensä sovittajaksi. - että silleen
alex-kasi kirjoitti:
Ihan oikein ajattelet minunkin mielestäni.
alex :)Minä uskon, että monet ihmiset ovat parempia kuin noissa kymmenessä juutalaisessa laissa esiintyvässä käskyssä, sillä eivät kaikki ihmiset sentään ala teloittamaan toisiaan niikuin juutalisessa laissa heidän jumalansa jehova määrää sapatin rikkojan murhattavaksi, ja monessa muussakin käskyjen noudattamisessa useat ihmiset ova moraalisempia kuin nuo 10-käskyä.
- olisiko näin.
No, Jehovantodistajat ja kristityt passaa maan päälle 1000-vuotis rauhanvaltakuntaan, sika maistuu molemmille.
- Fniss!
Yksi tärkeimpiä eroja lienee, että Jehovantodistajat eivät usko Jeesuksen jumaluuteen. Mahtavatko he uskoa Kristuksen sovitustyöhönkään?
Asia on toisinpäin. Kaikissa keskeisissä ja tärkeissä asioissa olemme täysin eri linjoilla, joten mitään yhdistymisen mahdollisuutta ei ole. Tällaiset aloitusviestin ajatukset kaatuvat heti jo pelkästään täysin erilaiseen käsitykseen Jeesuksesta ja pelastuksesta.
- Näin olen kuullut.
Eikös ne Jehovantodistajat usko Jeesukseen ja Jeesus on pelastaja.
Ainakin näin väittävät puheessaan.
Todistavat, että Jeesus on syntynyt ennen aikojen alkua, oikein raamatulla ja luovuttaa valtansa Isälle aikojen lopulla.
Jumala on kaikki kaikessa. - Fniss!
Näin olen kuullut. kirjoitti:
Todistavat, että Jeesus on syntynyt ennen aikojen alkua, oikein raamatulla ja luovuttaa valtansa Isälle aikojen lopulla.
Jumala on kaikki kaikessa.Uskotko sinä Jehovantodistajana Jeesuksen jumaluuteen?
- Isästä syntynyt.
Fniss! kirjoitti:
Uskotko sinä Jehovantodistajana Jeesuksen jumaluuteen?
Voiko Jumala kuolla? Isä on kuolematon ja Jeesus on kuollut syntiemme tähden, onhan hänen herättäminen todistus kuolemasta.
Luuk. 23:46
Ja Jeesus huusi kovalla äänellä: "Isä, sinun käsiisi minä uskon henkeni." Tämän sanottuaan hän henkäisi viimeisen kerran.
Stefanus Ap.t. 3:15. Te surmasitte elämän ruhtinaan! Mutta Jumala herätti hänet kuolleista; me olemme sen todistajia.
Joh 10:17. "Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni - saadakseni sen jälleen takaisin. 18. Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä." (valtasuhde, Isä ylempänä, jonka alaisuuteen Poika alistui.)
Syntymästä.
Jeesus on syntynyt Isän jumalallisesta olennosta iankaikkisuudessa, ennen luomistapahtumaa.
Sananl. 8:24
Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
Ps. 2:7
Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt, Hän lausui minulle: ”Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.”
Hebr. 1:5
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut; ”Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin” ; ja taas : ”Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani”?
vallasta.
29. Niinpä minä annan teille kuninkaallisen vallan, niin kuin Isäni on minulle antanut. 30. Te saatte minun valtakunnassani syödä ja juoda minun pöydässäni, ja te istutte valtaistuimilla
Loppusoinnutus 1. Kor. 15:
22. Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi, 23. jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee. 24. Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. 25. Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. 26. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. 27. Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. 28. Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea. - pyh!
Isästä syntynyt. kirjoitti:
Voiko Jumala kuolla? Isä on kuolematon ja Jeesus on kuollut syntiemme tähden, onhan hänen herättäminen todistus kuolemasta.
Luuk. 23:46
Ja Jeesus huusi kovalla äänellä: "Isä, sinun käsiisi minä uskon henkeni." Tämän sanottuaan hän henkäisi viimeisen kerran.
Stefanus Ap.t. 3:15. Te surmasitte elämän ruhtinaan! Mutta Jumala herätti hänet kuolleista; me olemme sen todistajia.
Joh 10:17. "Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni - saadakseni sen jälleen takaisin. 18. Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä." (valtasuhde, Isä ylempänä, jonka alaisuuteen Poika alistui.)
Syntymästä.
Jeesus on syntynyt Isän jumalallisesta olennosta iankaikkisuudessa, ennen luomistapahtumaa.
Sananl. 8:24
Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
Ps. 2:7
Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt, Hän lausui minulle: ”Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.”
Hebr. 1:5
Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut; ”Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin” ; ja taas : ”Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani”?
vallasta.
29. Niinpä minä annan teille kuninkaallisen vallan, niin kuin Isäni on minulle antanut. 30. Te saatte minun valtakunnassani syödä ja juoda minun pöydässäni, ja te istutte valtaistuimilla
Loppusoinnutus 1. Kor. 15:
22. Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi, 23. jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee. 24. Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. 25. Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. 26. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. 27. Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan. 28. Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee täydellisesti kaikkea.Sää et tajuu, et Jeesus tuii ihmiseksi.
- alex-kasi
pyh! kirjoitti:
Sää et tajuu, et Jeesus tuii ihmiseksi.
Mutta pyh!
Kerrohan nyt mitenkä sinä ymmärrät Jeesuksen jumaluuden, siis sen "kolminaisuus ajatuksen" mihin Adventistit uskovat. Sitä kun ei monetkaan tunnu oikein saavan kokoon, ei edes adventistit.
Minä näen asian siten, että Jumala on YKSI ja iankaikkinen ja se YKSI Jumala oli myös Jeesuksessa. Raamattu sanoo että sama YKSI Jumala kerran on kaikissa pelastuneissa.
Kerrohan oma näkemyksesi.
alex :) - alex-kasi
Näin olen kuullut. kirjoitti:
Jumala on kaikki kaikessa.Niinhän se Raamatussa lukee.
Siis että lopussa Poika luovuttaa kaiken Isälle - ei siitä pääse yli eikä ympäri.. Olis mukava kuulla Timon selitys tälle Raamatun paikalle.
Oma näkemykseni on, että vasta silloin kun valta annetaan Isälle on Kristuksen työ viety täydelliseen päätökseen.
Monet uskovat että kun pelastuneet herätetään kuolemasta ovat he täydellisiä kaikin puolin, mutta Raamattu kertoo ainakin minulle että Kristus yhä ohjaa omiaan elämän vetten lähteille..
Siis vaikkakin on varmaa Jumalan luotettavan lupauksen mukaan, että ensimmäisessä ylösnousemuksessa nouseet saavat iankaikkisen elämän, jatkuu Kristuksen pelastutyö myös niiden 1000 vuoden aikana jotka ovat kahden ylösnousemuksen välillä.
Ja vasta "vihollisista viimeisenä" voitetaan kuolema.
Toisin sanoen kuolemattomuus tulee mahdolliseksi vasta silloin kun Jumala on kaikki kaikissa - ja vasta silloin ovat synnin vaikutukset täydellisesti poissa.
Minä olen siinä uskossa että tarvitaan ensin anteeksi-antamus Jeesuksen uhrin kautta ja sen jälkeen kaikkien armahdettujen tervehtyminen Kristuksen alaisuudessa.
Vasta sen jälkeen saamme nähdä Jumalan kasvot..
alex - pyh!
alex-kasi kirjoitti:
Mutta pyh!
Kerrohan nyt mitenkä sinä ymmärrät Jeesuksen jumaluuden, siis sen "kolminaisuus ajatuksen" mihin Adventistit uskovat. Sitä kun ei monetkaan tunnu oikein saavan kokoon, ei edes adventistit.
Minä näen asian siten, että Jumala on YKSI ja iankaikkinen ja se YKSI Jumala oli myös Jeesuksessa. Raamattu sanoo että sama YKSI Jumala kerran on kaikissa pelastuneissa.
Kerrohan oma näkemyksesi.
alex :)Siis etkö sinäkään usko, että Jumala on kolmen persoonan ykseys?
alex-kasi kirjoitti:
Niinhän se Raamatussa lukee.
Siis että lopussa Poika luovuttaa kaiken Isälle - ei siitä pääse yli eikä ympäri.. Olis mukava kuulla Timon selitys tälle Raamatun paikalle.
Oma näkemykseni on, että vasta silloin kun valta annetaan Isälle on Kristuksen työ viety täydelliseen päätökseen.
Monet uskovat että kun pelastuneet herätetään kuolemasta ovat he täydellisiä kaikin puolin, mutta Raamattu kertoo ainakin minulle että Kristus yhä ohjaa omiaan elämän vetten lähteille..
Siis vaikkakin on varmaa Jumalan luotettavan lupauksen mukaan, että ensimmäisessä ylösnousemuksessa nouseet saavat iankaikkisen elämän, jatkuu Kristuksen pelastutyö myös niiden 1000 vuoden aikana jotka ovat kahden ylösnousemuksen välillä.
Ja vasta "vihollisista viimeisenä" voitetaan kuolema.
Toisin sanoen kuolemattomuus tulee mahdolliseksi vasta silloin kun Jumala on kaikki kaikissa - ja vasta silloin ovat synnin vaikutukset täydellisesti poissa.
Minä olen siinä uskossa että tarvitaan ensin anteeksi-antamus Jeesuksen uhrin kautta ja sen jälkeen kaikkien armahdettujen tervehtyminen Kristuksen alaisuudessa.
Vasta sen jälkeen saamme nähdä Jumalan kasvot..
alexJeesus luovuttaa vallan Isälle, koska hän on uusi Aadam, uuden ihmissuvun uusi kantaisä. Tämä on osa pelastussuunnitelmaa.
- Isästä syntynyt.
pyh! kirjoitti:
Sää et tajuu, et Jeesus tuii ihmiseksi.
Jeesus tuli aikaan, iankaikkisuudessa syntynyt, ennen kuin taivas ja maa luotiin, niin syntyi aikaan ihmiseksi, lihaan ja vereen, samojen kiusauksien alle, kuin mekin!
Syntyi Uudeksi Aadamiksi, [vanhahan oli kelvottamaksi käynyt], niin uuden ihmiskunnan kantaisäksi, Uuden maan ja taivaan Herraksi, johtamaan kansaansa Uuden Jerusalmenin valoksi.
Tätä ei tuonelan portit voita.
Uskon kautta Jeesukseen synnytään siitä taivaallisesta siemenestä kukin.
Esikoisena Kristus, herätettiin kuolleista, ylösnousemuksen todisteeksi, olemattomat olevaksi. *[Jumala ei voi kuolla, mutta Jeesus kuoli, siinä on vissi ero]!
Siksi Jeesus kutsuu meitä veljiksi, Uusi Aadam. Hän on herättänyt Poikansa, Poika herättää meidät ylösnousemuksessa. - alex-kasi
pyh! kirjoitti:
Siis etkö sinäkään usko, että Jumala on kolmen persoonan ykseys?
Minä juuri kerroin kuinka minä näen asian - kutsu sitä sitten millä nimellä haluat.
Sanaa kolmiyhteys ei oikeastaan löydy Raamatusta, vaikkakin sitä niin kovasti käytetään, mutta jos ihan rehellisiä ollaan niin ei monikaan sitä voi oikein selittää siten että sen jokainen ymmärtäisi ja voisi sen omaksua.
On olemassa ainoastaan YKSI Jumala ja jumaluus, se on ainakin täysin varma asia, missä se Jumalan jumaluus sitten vaikuttaakin on se aina se sama. Oli se sitten Jeesuksessa tai missä tahansa.. Raamattu sanoo että lopussa Jumala on kaikki KAIKISSA - ja siihen minä uskon - sillä ainoastaan siinä on iankaikkinen elämä mahdollista.
Kerrohan sinä nyt miten sinä näet asian. Olis mukava kuulla, koska olet oikea adventisti.
alex :)
ps. mutta ei tietenkään ole pakko kertoa jos tuntuu siltä ... - alex-kasi
TimoFlink kirjoitti:
Jeesus luovuttaa vallan Isälle, koska hän on uusi Aadam, uuden ihmissuvun uusi kantaisä. Tämä on osa pelastussuunnitelmaa.
Niinpä onkin, ihan samaa mieltä olen .. siis Jeesus on uusi Aadam - sillä niinkuin synti tuli yhden ihmisen kautta, niin tuli pelastuskin --
Kuitenkin tämä vastauksesi ei oikein anna ihan selvää vastausta kysymykseen kuinka Jeesuksen Jumaluus käsitetään Adventtikirkossa. Kuinka Jeesus oli ihminen ja Jumala samaan aikaan.
Minä olen yrittänyt tässä ketjussa selittää omaa näkemystäni, olis mukava tietää kuinka kaukana se on Adventtikirkon näkemyksestä.
alex
- hömppää amerikasta
Kuin vesi ja öljy.
Toinen lahko pilkun nu....oita.Toinen rumarillumarei porukkaa."hömppää amerikasta"
Eiköhän Timo ja alex ole raamattunsa paremmin lukeneet kuin sinä, joka kuljet vain sormi ojossa toisia nimittelemässä?
Pysy edes asiassa, äläkä ala rivoilemaan, niin vaikeaa kuin se syyttäjähenkisille onkin.
Mistä tiedät, ettei omat juttusi ole hömppää?
Oletko edes käynyt amerikassa, kun noin osittelet kaikkea sieltä tulevaa väräksi?
Miksei hyvä sanoma voi olla yhtähyvin lähtöisin amerikastakin, miksi sen pitäisi tulla ainoastaan, esimerkiksi suomesta?
Kyllä amerikassa on yhtä syvällistä kristinuskoa kuin suomessakin.- näin on käynyt..
Sirkka-Iita kirjoitti:
"hömppää amerikasta"
Eiköhän Timo ja alex ole raamattunsa paremmin lukeneet kuin sinä, joka kuljet vain sormi ojossa toisia nimittelemässä?
Pysy edes asiassa, äläkä ala rivoilemaan, niin vaikeaa kuin se syyttäjähenkisille onkin.
Mistä tiedät, ettei omat juttusi ole hömppää?
Oletko edes käynyt amerikassa, kun noin osittelet kaikkea sieltä tulevaa väräksi?
Miksei hyvä sanoma voi olla yhtähyvin lähtöisin amerikastakin, miksi sen pitäisi tulla ainoastaan, esimerkiksi suomesta?
Kyllä amerikassa on yhtä syvällistä kristinuskoa kuin suomessakin.Euroopastahan ne kristityt lähtivät pakoon Ameriikkaan kun heitä vainottiin Euroopan maissa, he olivatkin todella uudestisyntyneitä kristittyjä jotka Ameriikkaan pakeni, joten samaa kristillisyyttähän Ameriikassa on kuin Euroopassakin, myöskin Suomessa.
Tosin jokaisessa maassa kristillisyys on nykyisin käynyt laimeaksi, ei se yksistään Ameriikassa ole väljähtynyt, sitä on Suomessakin, on ihmisillä liian hyvät olot se on syynä kristillisyyden laimistumiseen. - rauha, rauha.
näin on käynyt.. kirjoitti:
Euroopastahan ne kristityt lähtivät pakoon Ameriikkaan kun heitä vainottiin Euroopan maissa, he olivatkin todella uudestisyntyneitä kristittyjä jotka Ameriikkaan pakeni, joten samaa kristillisyyttähän Ameriikassa on kuin Euroopassakin, myöskin Suomessa.
Tosin jokaisessa maassa kristillisyys on nykyisin käynyt laimeaksi, ei se yksistään Ameriikassa ole väljähtynyt, sitä on Suomessakin, on ihmisillä liian hyvät olot se on syynä kristillisyyden laimistumiseen.On hyvät olot, ei tarvitse taistella, ei ole vainoa, ei uskosta vuodateta verta.
Vartiosotilaat "joutavat" nukkumaan, kuin Getsemanen puutarhassa.
Todellinen Uusi Aadam taistelee ja rukoilee Isän luona, vuodattaen verta ja hikeä, koska jotkut omansa sitä ajassa vuotavat.
- hömppää jenkkilästä
en ole ameerikoissa käynyt enkä mene
- ei tarvii mennä
Ethän sinä ole käynyt kotipihastasi kauempana, siinä pyörit ja mietit, mitähän kylille kuuluu.
Älä mene minnekään, eksyt vielä.
- en muuta sano
olipas suuri suurisuineni kommentti.
- Uskova
Isä ja Minä olemme yhtä. Ja Jos sanot uskovasi raamattuu ylimpänä ohjenuorana niin kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut,,,,,,,, vastauksesi on kai arkkienkeli Mikaelille ?. Tehkää parannukseen soveliaita hedelmiä.
Vaikka olet koko elämäsi ollut jossakin väärärässä kiinni voit vapautua Jeesuksen avulla hetkessä. Siunausta veli ja rakkautta.- Kiinnostunut_123
Voisitko Uskova selvittää minulla seuraavan Raamatun paikan:
1. Kor. 15:
27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
- Eki...
Jehovien mukaan Jeesus on Jumalan ensimmäinen luomisteko,eikä osa Jumalisuutta..niin kuin kristityt näkevät asian. Tämä on vanha asia. Juuri tämän takia pidettiin suuri kirkollis-kokous v.321. ja aivan oikein annettiin lausunto että Jumala on kolmi-yhteinen...näin se on raamatusta löydettävissä vaikka ei sanoilla kolmi-yhteinen...Tarkennin sen takia,kun kohta joku olisi huomauttanut,että raamatusta ei löydy sanoja kolmi-yhteinen.
- Uskova
Herra on minun paimeneni,
ei minulta mitään puutu.
2 Hän vie minut vihreille niityille,
hän johtaa minut vetten ääreen,
siellä saan levätä.
3 Hän virvoittaa minun sieluni,
hän ohjaa minua oikeaa tietä
nimensä kunnian tähden
Minä olen hyvä paimen, oikea paimen, joka panee henkensä alttiiksi lampaiden puolesta - Jeesus Kristus
Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen. (Joh. 1:12)
Tässä vastaus päästä elämään sisälle ja elää hienoa uskomatonta elämää mitä ei vaihtaisi pois.
Tapahtukoon sinun tahtosi myös maanpäällä ja Isän tahto on että ottaa Hänen Pojan Vapahtajakseen.
ilmestyskirja viimeinen jae Herran Jeesuksen Kristuksen armo olkoon kaikkien kanssa.
28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne
Herran tie ei ole raskas kuten oikeamielinen jo sanoi - kyselevä¤
Kuka tietää minkä takija radiosta ei kuule Jehovan todistajien jumalan palvelusta?
- portinvartijat.
Olisiko siksi, että kristillinen hapate saisi sitten kolhun kilpeensä, mene ja tiedä.
Yleisradio on rajannut hartausohjelmat kristillisille seurakunnille. Ja kristillisyyden rajana pidetään nikealais-konstantinopolilaista tunnustusta.
Jehovan todistajilla kynnyskysymykseksi nousee se, että he eivät tunnusta kolminaisuusoppia.
Kolminaisuusoppi? Jehovalaiset eivät sitä hyväksy ja adventistit niin kuin ei mitkään muutkaan kristillisiksi luokitellut kirkot suostu siitä luopumaan. Tuskinpa mikään pikkuasia.
Jehovalaisuduen etäisyys adventismista on yhtä suuri kuin sinun ja taivasten valtakunnan välimatka. Itse asiassa adventistit ovat jehovalaisten opeista yhtä kaukana kuin itä on lännestä. Jos et vielä käsittänyt, laitetaanpa vertauskuvaa,
Adventtikirkkoa voisimme kutsua vaikkapa Taivaaksi. Siinä tapauksessa sinun pesäsi on helvetin tulijärvi. Niin kaukana asiallisuudesta ja totuudesta on höpinäsi.
Etkä taida olla edes kastettu, kun ei nimeäkään sinulla ole.- Jeshua on Herra
Joo, kummallakin ainakin se Miikael haahuilee siellä sun täällä silloin sun tällöin.
- pyh!
höpöhöpö. täysin eri näkemykset tuossa asiassa.
- hömpäppää
Jos minun pitäisi valita näistä kahdesta amerikan-huuhaa lahkosta toinen se olis ilman muuta Jehovan todistajat.
- Fniss!
No siitä vaan. Mikäpä estää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271548Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391489Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3401316Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12998
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7891- 71826