olen homo ja haluaisin liittyä

syntinenjokatavalla?

asun avoliitossa tyttöystäväni kanssa. olen tutustunut adventtiseurakunnan periaatteisiin ja koen adventismin olevan lähempänä omia aatteitani kuin luterilaisuuden.

Onko minun mahdotonta liittyä, kun sellaisen käsityksen olen saanut että avoliittoa ei hyväksytä, kuten ei homoseksuaalisuuttakaan.

35

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homoko?

Homo asuu tyttöystävänsä kanssa, onko moista ennen kuultu sehän pitäisi olla poikaystävä ettäs olisit homo.

• roolijako.

Kyllä se roolijako on näillä sukupuolineutraaleilla.

Tuossa kaupassa tapasin vapariseurakuntaan kuuluneen ent. naapurin rouvan.

Hän kassan jälkeen esitteli "puolisonsa", toisen naisen ja sanoi olevansa hänen miehensä???"""!! Putosin kärryiltä, että miten kaksi naista, voi olla näin, että roolijaot on olemassa! .. Ei jymmarra, ei.
        Siunautteli kovasti siinä ulospäästyä puolisoani ja minua.. (olemme heteropari)!

• syntinenjokatavalla?

olet ehkä kuullut joskus että homot ja lesbot ovat HOMOseksuaaleja. Ei sillä ole niin väliä miten itseään kutsuu, kun tietää mikä on -.-

• vastaus kysymykseesi

Kyllä luterilaisuus on paljon lähempänä homoutta luterilaisethan vihkiikin homopareja avioliittoon, mutta adventistit eivät vihi homoja.

Ja sitä paitsi raamattuhan kieltää homosuhteen.

• syntinenjokatavalla?

tää on kyllä semmoinen ikuisuuskysymys. Raamattu tuomitsee homouden, mutta samalla Hän on luonut ihmisen omaksi kuvakseen ja rakastaa jokaista luomaansa. Koko kirja ristiriitoja täynnä, ei käy kieltäminen. Kysymys onkin, mikä on oikea tulkinta? Jotkut ovat sitä mieltä että homot ovat Saatanan luomia, mutta miksi itse uskoisin Jumalaan jos olisin Paholaisen tekele?

• ÄLKÄÄ eksykö..

Kyllä Herra rakastaa syntistä, luomaansa ihmistä.

Saarna Raamatusta lähtee Sanasta ja sanan kärki on parannuksen teko.

Mene, mutta älä enää syntiä tee. Siinäpä se ja parannuksen tehnyt pestään synneistä, veriruskeista villan valkoiseksi.

Kun ei enää syntiä tee, on terve ja oikea suunta taivaskotiin.

Siinäpä sinullekin kilvoituksen päämäärä!

39. Vaimo on sidottu, niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa.

1. Kor. 6:9-11
        Ettekö tiedä, että vääryydentekijät [EIVÄT SAA] omakseen Jumalan valtakuntaa?

Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole

1. siveettömyyden harjoittajat eivätkä
        2. epäjumalien palvelijat, eivät
        3. avionrikkojat, eivät
        4. miesten kanssa makaavat miehet, eivät
        5. varkaat eivätkä ahneet, eivät
        6. juomarit, pilkkaajat eivätkä
        7. riistäjät.

Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta.

• Neuvon ääni

Eivätkös kaikki ne, jotka käyttävät eukkonsa molempia ala-aukkoja seksuaalisen halunsa tyydyttämiseen olekkin myös biseksuaaleja. He ovat siis myös homoja.
      Ruskean reiän ritarikuntaa.
      Kyseessä voi siis olla myös ns. piiloavoliitto. Eli ei ole tultu kaapista ulos kokonaan.

Adventtikirkkoon voit aina liittyä, kunhan et paljasta mieltymyksiäsi kaikille.
      Olet vähän niinkuin "kaappiadventisti". Monet ovat sillä keinoin päässeet arvostettuunkin asemaan adventtikirkoissa.

Tiedän minäkin useita adventistiveljiä täällä Suomessa, jotka on vihitty pastoreiksi ja ovat silti homoja. Aina silloin tällöin he lankeavat omiin himoihinsa, mutta Jumala kyllä armahtaa heitä.
      Voisin luetella heidän nimetkin, mutta se tuskin on tarpeellista ja viisastakaan, koska monet muutkin adventistit tuntevat nämä henkilöt hyvin.

Mm. USA:ssa homoadventistien määrä on huomattavan suuri. Heillä on jopa omia seurakuntiaan ja järjestöjään monissa osavaltioissa.

Neuvoisin muuttamaan Yhdysvaltoihin. Siellä sinua ei tarkkailtaisi ja voisit etsiä sellaisen adventtiseurakunnan, joka arvostaa ja kunnioittaa homouttassi.

• aviovuode puhtaana.

Sydämesi ei ole raamatullinen, koska suusi ei edes pitäisi puhua Jumalan sanan mukaisesti Herran omien keskuudessa noita sanoja.

1. Rakkaat ystävät! Kun kerran olemme saaneet tällaiset lupaukset, meidän tulee puhdistautua kaikesta ruumiin ja hengen saastaisuudesta ja Jumalaa peläten pyhittää elämämme kokonaan hänelle.

21. Kunpa Jumalani ei nöyryyttäisi minua teidän takianne, kun taas tulen luoksenne! Kunpa minun ei tarvitsisi surra monien sellaisten vuoksi, jotka ovat tehneet syntiä eivätkä vieläkään ole katuneet sitä saastaisuutta, siveettömyyttä ja hillittömyyttä, jossa ovat eläneet!

19. Heidän tuntonsa on turtunut, ja he ovat heittäytyneet irstailuihin sekä kaikenlaiseen saastaisuuteen ja ahneuteen. 20. Mutta ei teille ole Kristuksesta tällaista opetettu, 21. jos todella olette hänestä kuulleet, jos teille on opetettu se totuus, joka Jeesuksessa on. 22. Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma. 23. Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne 24. ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.

3. Siveettömyydestä, kaikenlaisesta saastaisuudesta ja ahneudesta ei teidän keskuudessanne saa olla puhettakaan, eihän mikään sellainen sovi pyhille. 4. Myöskään rivoudet, typerät jutut tai kaksimielisyydet eivät teille sovi, teidän suuhunne sopii kiitos. 5. Tehän tiedätte hyvin, ettei kenelläkään siveettömällä eikä saastaisella ole osaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnasta, ei myöskään ahneella, sillä hän on epäjumalanpalvelija.

• Vain Muutama sana

Tarkoitatko että olet itsekin tyttöystävä (siis nainen), tai tarkoitatko että OLIT homoseksuaalinen mutta et ole enää.

Oli kuinka oli niin kuten hyvin tiedät ei Raamattu hyväksy homoseksuaalisuutta, mutta on paljon muutakin mitä Raamattu pitää syntinä, esimerkiksi valehteleminen..vain noin esimerkkinä sanottuna.

Nyt en tiedä miten adventtikirkko suhtautuu juuri tähän syntiin, mutta periaatteena voisi sanoa että jos aletaan potkimaan pois ihmisiä heidän syntiensä tähden - silloin on jokainen kirkko tyhjillään. Toinen asia on kuitenkin jos kirkko alkaa opettamaan siten että Raamattu ei pidä homoseksuaalisuutta syntinä, se olisi valhetta ja kirkko ei saa opettaa Raamattua vastaan,

Luterilainen kirkko on valitettavasti muuttanut oppiaan tässä asiassa.
      Ei riittänyt että homoseksuaaliset saivat olla kirkon jäseninä samalla tavalla kuin muutkin syntiset, mikä on valitettavaa. Jos me lopettaisimme rakastamasta ihmisiä siksi että he tekevät Jumalan tahtoa vastaan - silloin emme rakastaisi ketään, sillä jokainen meistä on syntinen.

Olen sen verran tutkinut homoseksuaalisuutta, että olen oppinut että on kahta lajia (ainakin) toinen on luonnostaan homoseksuaalinen koska jotkut hormoonit ihmisessä kuiskii väärään suuntaan - ja toinen on sitten ne jotka jostain syystä tekevät itsestään homoja tai sitten joku muu on opettanut heille homoilua ja he ovat jostain syystä jääneet homoiluun..

Paras tapa olisi mielestäni että puhuisit srk:n papin kanssa luottamuksellisen keskustelun..

• Neuvon ääni

ÄLÄ IKINÄ TEE SITÄ VIRHETTÄ; ETTÄ KESKUSTELISIT ADVENTISTIPASTORIN KANSSA HOMOUDESTASI!

Niin luotettavaa adventistipastoria ei ole vielä syntynytkään, jolle voisit avautua.
      Adventistipastorit ovat epäluotettavimpia ja kaksinaamaisimpia ilmiöitä, mitä maa päällään voi kantaa.

• pyh!

Tuo on taas tyypillistä potaskaasi.

• ????? ..... !!!!!

Neuvon ääni puhui kuin pelkuri joka häpeää omaa seksuaalisuuttaan ja on katkera siitä koko maailmalle, ainakin siltä tuntuis kun latelee päättömiä:
        # Adventistipastorit ovat epäluotettavimpia ja kaksinaamaisimpia ilmiöitä, mitä maa päällään voi kantaa.#
        -----
        kumpa tajuaisit että jo se että panet kaikki adventisti-papit samaan omien omien ennakkoluulojesi kasaamaan säkkiin tekee tuosta vastauksestasi suorastaan lapsellisen.

Kehoitat siis kaikkia homoja piiloutumaan ja salailemaan seksuaalisuuttaan, elät näköjään 1800 luvulla. Piiloon vaan ja hävetkää homot ja lesbot, kun me ei teitä haluta nähdä. Itse ollaan olevinaan niin synnittömiä, niin synnittömiä, tarkoittaa että niitä syntejä salataan aina taivaan portille asti. Mutta aukeaako taivaan portti ?

• Pettynyt3

"Neovon ääni" aivan oikeassa, sillä itse tiedän tämän kokemuksesta! Minä myöskin varoitan aivan samasta asiasta. Älkää luottako adventisti työntekijöihin, sillä siellä ei pysy oikeastaan mikään heidän takanaan, olen sen katkerasti itse kokenut.

• pyh!

höpöhöpö. on niitä luotettaviakin työntekijöitä.

• Ky syn va'an

Nyt on niin että valehtelijat EIVÄT pääse Jumalan valtakuntaan sisälle.
        Sinä joka tässä nyt tuomitsit väärällä todistuksella kaikki Adventistikirkon työntekijät olet todella liukkaalla pinnalla menossa poispäin Jumalan valtakunnasta ja vauhti on todella kovaa.

Te jotka mesoatte ja valehtelette, kuinka te voisitte pelastua - kysyn vaan.

• pyh!

ja taas yksi provo....

• ehdottaja 008

Ei muuta kuin rohkeasti menet sapattina sinne adventtikirkon puhujakorokkeen taakse ja kerrot avoimesti olevasi homo ja kysyt, että ketkä pastoreista olisivat valmiit lähtemään saunailtaa viettämään.

• asiahan on normaali

Kuinka tyhmä voit olla?
        Taitaa omat estot olla sinulla painolastina, sillä puhuthan seksuaalisesti poikkeavista kuin olisi kysymys joistain marsista tulleista avaruusolijoista. Et taida ymmärtää että homot ja lesbotkin ovat tavallisia ihmisiä. Heissä on korkeasti koulutettuaja ja heikko-osaisia, rikkaita ja köyhiä, uskovia ja uskosta osattomia. Kun sinä annat noita typeriä neuvojasi osoitat sillä vain kuinka olet ennakkoluulojasi täynnä.Tosi ymmärtämätön selittäjä jolla ei harmaata aavistusta itse asiasta.

• tyhjän saa ilmankin

"Rohkeasti" - kehoitti puskajussi joka piileksii pusikossa ja leveilee ja on olevinansa. Tule esiin rohkeasti ja kirjoita edes omalla nimimerkilläsi (sen saa ilmaiseksi).

• pusikosta pusikkoon
        tyhjän saa ilmankin kirjoitti:

"Rohkeasti" - kehoitti puskajussi joka piileksii pusikossa ja leveilee ja on olevinansa. Tule esiin rohkeasti ja kirjoita edes omalla nimimerkilläsi (sen saa ilmaiseksi).

Olitpa sinä "tyhjän saa ilmankin" rohkea kun kirjoitit aivan omalla ilmaisella nimimerkillä. Hyvänä esimerkkinä toisille. Niin sitä pitää.

• rehdisti puskissa
        pusikosta pusikkoon kirjoitti:

Olitpa sinä "tyhjän saa ilmankin" rohkea kun kirjoitit aivan omalla ilmaisella nimimerkillä. Hyvänä esimerkkinä toisille. Niin sitä pitää.

Taruolentoja syntyy päivittäin.
        Adventtikultti ei tee mitään poikkeusta siinäkään.
        Adventismi on persläpeläisten animaatiosarjan jatko-osa.

• olet sinä vaatimassa
        pusikosta pusikkoon kirjoitti:

Juu juu - kyllä te puskajussit olette vaatimassa että teille vastattaisiin omalla nimellä, vaikka itse ette uskalla edes nimimerkkiä hankkia. Asaillisiin kirjoituksiin vastataan asiallisesti, puskajusseille jotka vain provoilevat vastataan, jos vastataan ja aina puskista sillä keskusteluahan käydään pusikossa.

• Raamatussa ei sanota naisten välisestä homoseksuaalisuudesta eli lesbolaisuudesta mitään.

Sekä Mooseksen kirjojen että Paavalin tekstit homoseksuaalisuudesta ovat kaikki miehen suhteesta mieheen.

Kuitenkin myös lesbolaisuus tulkitaan adventtiseurakunnassa siveettömyydeksi, mutta raamatullista perustetta tälle ei ole.

Tämä löytyy opinkohdasta numero 23 "Avioliitto ja perhe", alaotsikon "homoseksuaalisuus" alla.

http://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa-avioliitto

Kokonaan toinen asia sitten on, mikä on kohtuullista, ihmisarvoa kunnioittavaa ja lähimmäisenrakkauden mukaista tässä kysymyksessä.

Seksuaalinen suuntautuminen ei pääsääntöisesti ole ihmisyksilön itsensä valittavissa, vaan se on myötäsyntyinen – voisi hyvin sanoa, että se on Jumalalta saatu. Itse pidän homoseksuaalisuuden tuomitsemista rakkaudettomana toimintana, sanokoon Raamattu mitä tahansa.

• eräs veli...

Mitä mieltä olet siitä, että onko ajatuksesi rakennettu Kristuskalliolle ja kullasta, vai meneekö rakennelmasi olkirakennuksen piiriin, ts. ihmisen oman mitan tuottamiseen päätelmissä?

Sinä mittasit Sanaa ts. omin mitoin ja kas, joku voi tulla mittaamaan toisella mitalla, joka on sinun ajatuksesi suhteen väärä jonka näät sanasta ja mitä Sana opettaa, sinä voi sitä ojentaa väärän rakenteen raamatunsanalla,
        ö
        no miten sinua sanalla ojentaisi, jos tuossa ajatuksessasi ulkoistat tuon raamatullisen mitan, joka on meidän molempien yläpuolella, joka tulee meidät mittamaan tuomiolla.

Pitäisikö meidän kuitenkin kumartua molemmat raamatun mitan ääreen ja todeta vajaamittaisuutemme sen edessä ja jättää omat mittamme nurkkaan.

Kuinka me voimme saarnata ihmisiä parannukseen, jos emme usko Sanaan?

• Sanan opetus.

Room 1:24-28

24. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, 25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen. 26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän ->> naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

• pakkoko, ei ollenkaa
        Sanan opetus. kirjoitti:

24. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, 25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen. 26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän ->> naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

Ei pelkästään homoseksualisuus ole synti, syntiä on paljon tämän asian ympärillä, heteroseksualien keskuudessa.
        Yhteistä asialle on parannuksen teko, tahi sitten ei, eli saastunut saastuu edellen, tahi pyhittynyt pyhittyy edelleen.

Joku on kieltäytynyt HERRAN työn tähden avioliitosta ja sen tuomasta hedelmästä. Eli kunnioitus Herran sanaa kohtaan ei jää palkkaansa vaille.
        On kyse saatavasta siunauksesta.

Heteron perheessä voi sairaus saattaa tilanteeseen, että tulee valinta siihen, ketä tottelee. Taas puhutaan siitä, mikä on valinnan kohteen mitta.

Emme elä vain tätä aikaa ja tämän ajan jälkeen alkaa iankaikkisuus.

Mitä saamme lahjaksi, mymmekö sen hernerokalla tahi ei.

Omalla kohdallani, on matkalle tullut valinta, että olisin voinut jättää jopa avioliittoni solmimatta, jos tietoni olisi päivitetty silloin.
        Mutta se on arvovalinta. Ei seksualinen tarve ole pakosti niin pakko, kuin oletetaan, sen kytkimen voi kääntää korvienvälissä 0 asentoon, jos on pakko.

Mutta jos sitä alkaa ruokkimaan ja sanomaan, että et voi elää ilman sitä, niin silloinhan valintoihin voi tulla mitä vain ja arvaapa se, etteikö rienaajalla olisi yltäkylläisesti tarjolla valintoja, että lihan himo tulisi täytetyksi, olkoon se heteron puolella, kuten sisältäni sitä elän, tahi nyt maalattua kohdetaa, mistä kirjoitat, eli homoseksualisuutta, naisen tahi miehen kohdalla.

Ehkä et ole niin pohjia myöten näiden asioiden kanssa joutunut painimaan..

• Oikaistaan vähän

Kehoitan sinua tarkistamaan asian uudelleen, voit tehdä sen vaikkapa Room 1:18 ja eteenpäin.

• Sanan opetus. kirjoitti:

Kiitos, kun muistututit tuosta Room 1. luvusta.

En ole itse opiskellut raamatuntutkimusta, mutta eräs eksegetiikkaa syvemmin tunteva ystäväni on kertonut, että tuo jakeen 26 maininta naispuolista viittaa pikemminkin eläimiin sekaantumiseen kuin naisten keskinäiseen homoseksuaalisuuteen.

Yhtenä perusteluna hän esitti rinnastuksen tekstiin 3 Moos 18:22-23, jossa on peräkkäin lait miesten välisestä homoudesta ja eläimiin sekaantumisesta.

Minulle henkilökohtaisesti tuo näkökohta ei ole ratkaiseva. Annan Paavalille luvan olla väärässä siinä kuin kenelle tahansa ihmiselle.

Jos ottaisimme Paavalin ohjeen velvoittavana tuon yhden asian suhteen, olisi johdonmukaista noudattaa myös hänen muita ohjeitaan. Näistä ehkä tärkeimpänä nousisi esiin naisen asema seurakunnassa. 1 Kor. 14:34-35 Adventtiseurakunta ei ole noudattanut tuota tekstiä oikeastaan koskaan olemassaolonsa aikana, vaan naisia on ollut jopa hyvin korkeassa asemassa ja opetustehtävissä.

Minun nuoruudessani otettiin adventtiseurakunnassa velvoittavina myös Paavalin ohjeet miesten hiusten pituudesta ja naisten pään peittämisestä. Nyttemmin näin tiukasta tulkinnasta on luovuttu.

• pakkoko, ei ollenkaa
        v.aari kirjoitti:

Kiitos, kun muistututit tuosta Room 1. luvusta.

En ole itse opiskellut raamatuntutkimusta, mutta eräs eksegetiikkaa syvemmin tunteva ystäväni on kertonut, että tuo jakeen 26 maininta naispuolista viittaa pikemminkin eläimiin sekaantumiseen kuin naisten keskinäiseen homoseksuaalisuuteen.

Yhtenä perusteluna hän esitti rinnastuksen tekstiin 3 Moos 18:22-23, jossa on peräkkäin lait miesten välisestä homoudesta ja eläimiin sekaantumisesta.

Minulle henkilökohtaisesti tuo näkökohta ei ole ratkaiseva. Annan Paavalille luvan olla väärässä siinä kuin kenelle tahansa ihmiselle.

Jos ottaisimme Paavalin ohjeen velvoittavana tuon yhden asian suhteen, olisi johdonmukaista noudattaa myös hänen muita ohjeitaan. Näistä ehkä tärkeimpänä nousisi esiin naisen asema seurakunnassa. 1 Kor. 14:34-35 Adventtiseurakunta ei ole noudattanut tuota tekstiä oikeastaan koskaan olemassaolonsa aikana, vaan naisia on ollut jopa hyvin korkeassa asemassa ja opetustehtävissä.

Minun nuoruudessani otettiin adventtiseurakunnassa velvoittavina myös Paavalin ohjeet miesten hiusten pituudesta ja naisten pään peittämisestä. Nyttemmin näin tiukasta tulkinnasta on luovuttu.

Palaan vielä, mistä muistutin Roomalaiskirjeessä, niin tuohon päättöjakeeseen
        Room 1:28
        Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

Tässä menee aina raja, onko hetero tahi homoseksuaali, mies tai nainen.
        Edessämme on aina valinta tehdä Jumalan mielen mukaisesti.
        Sanahan on Pyhän Hengen innoittama ja kertoo luomistyön keskeisen asian, eli sen, mikä on luomisen mukaisesti se oikea.

On pidettävä kiinni Jumalan tuntemisesta ja vaeltaa siinä.
        Kun Jeesus pelastaa synnin tekijän, varastaisinko vielä ja kiittäisin Jumalaa?
        tahi tekisin aviorikoksen ja kiittäisin Jumalaa, siis kertoisin olevani uskossa, mutta rypisin edelleen siinä, mistä Jumala on minut pelastanut.

Kun Hän on pelastanut, niin Hän antaa voiman vaeltaa pelastettuna.

Mutta kuten jos lukaiset uudelleen tuon Room. kirjeen kohdan kokonaan, niin kyse on siitä asenteesta tehdäkö oikein tahi ei tehdä.

Jos ei tee, niin Jumala hylkää ihmisen kelvottoman mielen valtaan, olkoon se mieli mikä vääryys tahansa, ja tässä nyt oli esimerkkinä tuo homoseksuaalisuus.

Ei se suuntaus ole synti, jos sellaiseksi on syntynyt, mutta teko on.

Voi tulla Herran alttarille ja luovuttaa Isän hoitoon ja käteen itsensä, että Herra pitää huolen ihmisestä.

Kuinka paljon muitakin ongelmia ihmisellä on tällä asian puolen.

Ei se ongelma ole pelkästään homoseksuaalien. Hetero voi syyllistyä lihan syntiin muulla tavalla, siitä on tehtävä parannus ja jätettävä Isän hoidettavaksi, niin Hän antaa voiman Pyhän Henkensä kautta asiaan.

Uskon sen toimivan, jos se ei toimisi, niin kuinka olisin voinut elää matkani puhtaana, ellei Herra olisi pitänyt huolta.
        Minun lihassani ei asu mitään hyvää ja näin ollen lankeemus olisi vienyt, ilman Jumalan huolenpitoa.

Eli on kyse uskosta ja uskon kautta teosta, mutta jos ei ole uskoa vaellukseen, niin Jumala hylkää niin ihmisen lihaansa, ellei parannusta synny.
        Varas, edelleen varastaa jne. jne. jne. eli sitä syntiä tekemään.

Meidän on oltava suola, ettemme joutuisi mauttomaksi.
        Meidän on oltava rinnalla kulkijoita, asiaan suntoiseen, ihmisten taisteluissa.

Tämä on meidän iankaikkisuusmatkamme erämaakauden vaikein matka, mutta se on vain iänkaikkinen, ehkä 70 vuotta, jos jollain kutisee väärään suuntaan.
        Mutta Herra auttaa. Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä autan.

Siis apua voi pyytää ja lupaus on auttamisesta, siinä ei Herra hylkää väärälle tielle ihmistä. Oletkohan Sanaan nähden samanmielinen.

Kuinka helppoa meidän, minunkin on nyökytellä maailman mukana ja tuomita jopa Sana, mikä on kirjoitettu, mutta olen menossa armosta perille, minulla ei ole varaa nousta olemaan jumala Jumalan rinnalle ja kirjoittaa uutta sanaa ja omannäköistä testamenttia kunkin haudalle.

Kellä on varaa? En usko, että ei kenelläkään, jos tiellä aikoo vaeltaa.

Tätä mieltä minä olen.

• pakkoko, ei ollenkaa kirjoitti:

Palaan vielä, mistä muistutin Roomalaiskirjeessä, niin tuohon päättöjakeeseen
        Room 1:28
        Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

Tässä menee aina raja, onko hetero tahi homoseksuaali, mies tai nainen.
        Edessämme on aina valinta tehdä Jumalan mielen mukaisesti.
        Sanahan on Pyhän Hengen innoittama ja kertoo luomistyön keskeisen asian, eli sen, mikä on luomisen mukaisesti se oikea.

On pidettävä kiinni Jumalan tuntemisesta ja vaeltaa siinä.
        Kun Jeesus pelastaa synnin tekijän, varastaisinko vielä ja kiittäisin Jumalaa?
        tahi tekisin aviorikoksen ja kiittäisin Jumalaa, siis kertoisin olevani uskossa, mutta rypisin edelleen siinä, mistä Jumala on minut pelastanut.

Kun Hän on pelastanut, niin Hän antaa voiman vaeltaa pelastettuna.

Mutta kuten jos lukaiset uudelleen tuon Room. kirjeen kohdan kokonaan, niin kyse on siitä asenteesta tehdäkö oikein tahi ei tehdä.

Jos ei tee, niin Jumala hylkää ihmisen kelvottoman mielen valtaan, olkoon se mieli mikä vääryys tahansa, ja tässä nyt oli esimerkkinä tuo homoseksuaalisuus.

Ei se suuntaus ole synti, jos sellaiseksi on syntynyt, mutta teko on.

Voi tulla Herran alttarille ja luovuttaa Isän hoitoon ja käteen itsensä, että Herra pitää huolen ihmisestä.

Kuinka paljon muitakin ongelmia ihmisellä on tällä asian puolen.

Ei se ongelma ole pelkästään homoseksuaalien. Hetero voi syyllistyä lihan syntiin muulla tavalla, siitä on tehtävä parannus ja jätettävä Isän hoidettavaksi, niin Hän antaa voiman Pyhän Henkensä kautta asiaan.

Uskon sen toimivan, jos se ei toimisi, niin kuinka olisin voinut elää matkani puhtaana, ellei Herra olisi pitänyt huolta.
        Minun lihassani ei asu mitään hyvää ja näin ollen lankeemus olisi vienyt, ilman Jumalan huolenpitoa.

Eli on kyse uskosta ja uskon kautta teosta, mutta jos ei ole uskoa vaellukseen, niin Jumala hylkää niin ihmisen lihaansa, ellei parannusta synny.
        Varas, edelleen varastaa jne. jne. jne. eli sitä syntiä tekemään.

Meidän on oltava suola, ettemme joutuisi mauttomaksi.
        Meidän on oltava rinnalla kulkijoita, asiaan suntoiseen, ihmisten taisteluissa.

Tämä on meidän iankaikkisuusmatkamme erämaakauden vaikein matka, mutta se on vain iänkaikkinen, ehkä 70 vuotta, jos jollain kutisee väärään suuntaan.
        Mutta Herra auttaa. Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä autan.

Siis apua voi pyytää ja lupaus on auttamisesta, siinä ei Herra hylkää väärälle tielle ihmistä. Oletkohan Sanaan nähden samanmielinen.

Kuinka helppoa meidän, minunkin on nyökytellä maailman mukana ja tuomita jopa Sana, mikä on kirjoitettu, mutta olen menossa armosta perille, minulla ei ole varaa nousta olemaan jumala Jumalan rinnalle ja kirjoittaa uutta sanaa ja omannäköistä testamenttia kunkin haudalle.

Kellä on varaa? En usko, että ei kenelläkään, jos tiellä aikoo vaeltaa.

Tätä mieltä minä olen.

Nimimerkille pakkoko, ei ollenkaa:

Ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat. Kunnioitan näkemystäsi, vaikka en käytännön yksityiskohdissa jaa sitä.

Väistit kuitenkin kokonaan viestini kärjen. Kun sen paremmin Mooseksen laista kuin Paavalin neuvoista ei oteta velvoittavina muuta kuin valikoitu osa, millä perusteella tämä rajaus tehdään?

Roomalaiskirjeen kuvaus rappiosta ei ole sillä tavalla tarkka ja yksityiskohtainen, että sen perusteella ilman muuta voisi ratkaista kunkin teon sopivuuden tai sopimattomuuden.

Punnittakoon asioita rakkauden kaksoiskäskyn avulla.

• pakkoko, ei ollenkaa
        v.aari kirjoitti:

Nimimerkille pakkoko, ei ollenkaa:

Ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat. Kunnioitan näkemystäsi, vaikka en käytännön yksityiskohdissa jaa sitä.

Väistit kuitenkin kokonaan viestini kärjen. Kun sen paremmin Mooseksen laista kuin Paavalin neuvoista ei oteta velvoittavina muuta kuin valikoitu osa, millä perusteella tämä rajaus tehdään?

Roomalaiskirjeen kuvaus rappiosta ei ole sillä tavalla tarkka ja yksityiskohtainen, että sen perusteella ilman muuta voisi ratkaista kunkin teon sopivuuden tai sopimattomuuden.

Punnittakoon asioita rakkauden kaksoiskäskyn avulla.

Onko alkujaan, siis Jumalan luomisessa oleva sellainen maailma, kuin meidän ympärillämme oleva maailma nyt. Ei varmaan. Emme elä paratiisissa, tekojemme tähden, siis meidän tekojemme tähden, minun tekojen tähden.

Eikö juuri se, mikä on langennutta, ole ongelmamme ajassa?

Sanassa monta kertaa todetaan tämä meidännäköisemme langennut usko, on kauhistukseksi Jumalan kasvojen edessä.
        Ja jopa se eksynyt juutalaisuus, joka pyrki vaeltamaan Herran kasvojen edessä, lankesi niin, että Sana maalaa siitä kuvan, varoittavaksi esimerkiksi lopun ajan kansalle.

Meitä mitataan taivaassa, mitataan elämänkirjaan ja tuomionkirjaan, eikös näin ole.?.

Mittaaja on kyllä meidän sanojemme mielemme yläpuolella, että en asetu jumalaksi, mutta pyrin ymmärrykselläni itse sen raamatunsanan Jumalan antamaan määreeseen siksi, koska se suuntana tuo elämälle alkuperäisen tarkoituksen ja vieläpä tekoni uskon olevan Hänen Hengestään.

JUMALA, lupasi ihmiselle onnen, onnen sen mukaisesti, kuin sitä jaamme toisillemme ja vaelluksemme kunnioittaa Häntä.

En voi toisen puolesta seisoa välittäjänä Isän edessä, kun en voi itsenikään puolesta seisoa, tarvitsen tämän sijaisen, jonka olen surmannut ristille tekojeni naulojen mukaisesti. Olen sylkenyt lähimmäiseni kohtaamisessa Kristusta kasvoihin, kylmänä kätellyt Jeesusta ja Hän on rakastanut silti tätäkin matkalaista.

Sen tähden, en heitä kivellä tällaista "vasemmankäden" seksuaalisuuteen taipuvaista, koska kummallakin on Sana edessä ja kummankin on seistävä Isän edessä. Voin vain rukoilla vaikkapa heidän kaltaisten puolesta asiassa.

Isällä on voima ja valta hoitaa nämä asiat kuntoon, itse kunkin kohdalla.

Ihmisen taipuvaisuudet ovat moninaiset, siis siihen langenneeseen puoleen.

Sentähden puhutaan parannuksesta, joka aikaan saa tekoja, jotka on lähdettävä sydämestä. ts. kääntymys.

Se voima, joka tälle ihmiselle annetaan, sen mitta on jotenkin käsittämättömän suuri, saahan se tällaisenkin ihmisen vaeltamaan oikein, se on Hengen lahja..

Niin, olisiko parannuksen jälkeen tällaisen homoseksuaalin voima erilainen, kuin heteron, muuttava voima, siis voima on käsittämättömän suuri? Ei varmaankaan.
        ......
        Muuttavasta voimasta henkilönimi raamatusta: "Saul!"

Jumala voi muuttaa murhaa tihkuvan uskonnollisen ihmisenkin Kristuksen kuvan kaltaiseksi, jopa apostoliksi. Ts. liikumme sellaisilla alueilla, että pitäisi kaikkien riisua sandaalit jalasta, sillä paikka on Pyhä.

Ihminen kilvoittelee Jumalan edessä henkilökohtaisesti ja joka näissä asioissa taistelee, minä en ole heitä tuomitsemaan, vaan kantamaan rukouksissani rukouskammiossa.

Olen jopa jonkun rinnallakulkijana ollut näissä asioissa, mutta siitä ei enempiä.

Ehkä voimme jättää asian puntaroimisen tältä osin, emme lyö ketään, kannamme rukouksin ja toivotaan, että voima löytyisi heikolle ihmiselle.

Tällaista mieltä olisin, tämän päivän ymmärrykseni mukaan.

• taas maistuu

Minä käyn pastorin eukon pesää katsastamassa, kun pastori on matkoilla tai sapattina toisella paikkakunnalla puhumassa.
      Eihän siinä mitään pahaa ole. Lepoa ja hyviä tekoja sapatin päivänä.

• HomoSPA.

Tänne vain sekaan. Meitä on paljon homoja täällä adventistien keskuudessa.
      Olisi mukava saada uutta verta piireihin. Saunailtoihimmekin on vielä paikkoja vapaana lauteilla ihan mukavasti.

• benedi

Onkos tyttöystäväsi kenties lespo?

Mikäs, hyvinhän silloin kaikki sujuu! Ei ole tarvetta liittyä
      vaimoon, eli seurakuntaan?

Tarvitsetko Jumalan vaimon tukea , ja oman tyttöystäväsi
      tukea?

Oletko kaatumassa johonkin suuntaan! Tarvitsetko vastaan ottajaa, ettet loukkaa itseäsi?

• kokemusta on

Parhaan vaimon saa bi-seksuaalisesta naisesta.
      Kolmen kimppa "bi-vaimokkeiden" kanssa on kaikista mukavinta.
      Minihaaremin luonnollisin ja parhain muoto.
      Kyllä luoja tietää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe