Ajatusten vaihto.

Fgie

Löytyisikö täältä jotakuta, jonka kanssa voisi vaihtaa ajatuksia pakkoajatuksista? Olen 28-vuotias mies ja olen kärsinyt erilaisista pakko-oireista ja -ajatuksista varmasti jo 15-20 vuotta. Oireet ovat kuitenkin olleet sen verran lieviä, että olen tullut niiden kanssa toimeen. Kerran olen käynyt juttelemassa lääkärin kanssa asiasta ja yhdessä sovimme, että emme vielä aloita lääkitystä tai muutakaan hoitoa. Vaikka todennäköisesti ocd:n diagnoosi ei täyttyisikään, silti pakko-oireinen häiriö välillä ahdistaa ja tarvitsen jonkun jonka kanssa jakaa ajatuksia. Omalle puolisolle olen paljon "tilittänyt", mutta en halua hänellekään kaikkia ahdistusta kaataa.
Pakko-oireet ja -ajatukset ovat vuosien saatossa muuttaneet muotoaan, keskittyen yleensä siihen mitä pelkään missäkin elämänvaiheessa eniten. Tällä hetkellä pakko-oireita ei juurikaan ole, mutta mieltä kalvaa erilaiset pakkoajatukset liittyen suurelta osin nykyiseen suhteeseen. Esimerkiksi olenko sinkkuaikana vietetyillä yhdenillanjutuilla pettänyt nykyistä puolisoani. Tai se, että koen suurta tarvetta tunnustaa erilaisia asioita aikasemmasta elämästäni nykyiselle puolisolleni.
Jos kuulostaa tutuilta ajatuksilta tai ainakin samaan suuntaan meneviltä ajatuksilta, ota yhteyttä. Laitan mailiosoitteen jos jotakuta kiinnostaa.

4

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neurootikko..

Terve,

Itse olen 33v mies ja kärsinyt pakkoneurooseista kokoelämän.
      Elämä on ollut todella rankkaa tuossa 20 vuoden kieppeillä kun en oikein ymmärtänyt mistä on kyse, en tiennyt pakkoneurooseista mitään.
      -
      Nyttemmin elämä sujuu jotenkin pakkoneuroosin kanssa, olen oppinut elämään paremmin tämän sairauden kanssa.

Lääkkeitä syön ja psykoterapiassakäyn, lääkitys on pääasiassa sos.tilanteiden pelkoon, mutta kyllä siitä on pakkoneuroosiinkin apua.
      -
      Tuo oli niin tuttua myös mitä kerroit jotta pelko vaihtuu tilanteen mukaan, mitä sillä hetkellä pelkäät eniten, samoin käy minulla, lisäksi on sellainen piintynyt pakkoneuroosi-oire josta ei tahdo päästä kirveelläkään.
      -
      Jos olen ahdistunut tai jännittynyt on pakkoneuroosi paljon pahempana.
      -
      Eilen tuli kaljoteltua niimpä luultavasti sen takia tänään ahdistaa valtavasti, ja on ollut todella raskaspäivä tänään.

jos haluat vaihtaa ajatuksia tästä helvetillisestä sairaudesta niin tuossa osote:

fatality1@luukku.com

• jk

e ole

• no mulla on semmoinen pakkoneuroosi että kun lähden jostain paikasta niin mulla pitää vilkaista sitä vielä kerran. mut jos en vilkaisekaan niin sitten se jää niinku jotenkin vaivaamaan niin sitä mä kysyisin et onko teillä kellään tuon tyyppistä vaivaa?

• minää___

on kyllä, mutta onko toi sinäänsä pakkoneuroosi. Jos se rajoittaa,hankaloittaa ja ahdistaa sun elämääsi niin sitten voidaan puhua pakkoneuroosista.
      Kyllä minä aina vilkaisen paikkaa jossa olen ollut että mitään ei vaan ole tippunut minulta.
      Tarkistan myös hellan kun lähden pois kotoa. Tätä en tee 20 kertaa joten en koe olevani pakko-neurootikko näissä jutuissa.
      Muita juttuja kyllä sitten löytyy...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      316
      8095
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      97
      6309
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      174
      3651
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      38
      2346
    5. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      66
      2260
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      39
      2153
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2136
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2004
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      83