Hankin keväällä sellaisen suihkulähteen jonka päälle aseteltiin kiviä ja alla on 30 L allas jonne vesi valuu takaisin. Nyt olen tehnyt havainnon että pihallani on ollut enemmän hyttysiä kuin ennen. Olisiko näillä yhteyttä? Vai lieneekö vain muuten hyttysten kannalta hyvä kesä. Tietääkseni itikat lisääntyvät seisovassa vedessä mutta tuossa ei juurikaan vesi seiso kuin vain silloin kun otan sen päältä kun lähden johonkin.
Olisiko jotain ainetta mitä voisi lisätä veteen jos tuo arvailuni voi olla totta.
Suihkulähe ja hyttyset?
kivisuihkulähde
1
1819
Vastaukset
- Suihkulähde expert
Yleensä hyttyset elävät ja lisääntyvät veden lähistöllä. Harvemmin olen kuullut että peitetyn altaan lähellä niitä olisi paljon!! Mut yleensä jos altaaseen laittaa uima-altaaseen tarkoitettua klooria, hyttyset lähtevät, mutta altaan vettä ei saa sitten laittaa maahan, koska se on luonnolle vaarallista jos siinä on klooria!!! Mut mulla ne lähti ihan suihkulähteisiin tarkoitetuilla levänpoistoaineilla, varmaan sen takia, koska ne haisevat pahalle ötököiden, ja ehkä muidenkin eläinten mielestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427095
- 323978
- 513422
- 412978
- 172746
- 372248
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472147- 422102