BIOSin päivitys

Knucklehead

Kertokaas te gurut, onko BIOsin päivittämisessä minkälaisia riskejä? Kone jo vanhempi, AMD Duron 900 Mhz, emolevy Abitin KT7E. Ainakin Abitin kotisivuilta löytyy päivityksiä.
Mitäs muita toimenpiteitä BIOsin päivitys vaatii? Joutuuko muuttelemaan asetuksia, voiko vaikuttaa oheislaitteiden toimintaan ym. vastaavaa?

8

18823

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lepi

Ainahan siinä pieniä riskejä on, pahimmassa tapauksessa teet koneestasi käyttökelvottoman. Itse olen muutaman koneen biossin päivittänyt ilman mitään ongelmia, mutta ei sitä koskaan tiedä..
      Yleensäkin "jos se toimii, ei kannata päivittää"-periaate on hyvä pitää mielessä :)
      Mutta jos välttämättä haluat sen päivittää, hommaa jostain dos:in buuttidiski (esim. tuolta: http://www.bootdisk.com/ ) ja laita samalle disketille päivittämiseen tarvittavat tiedostot.
      Biosin tiedot menevät päivityksen jälkeen tehdasasetuksiin, että pientä rukkailua se vaatii sitten, muuten homman pitäisi pelittää niinkuin ennenkin.

• kyllä on

>Kertokaas te gurut, onko BIOsin päivittämisessä minkälaisia riskejä?<

-Biosia ei edes kannata yrittää päivittää jos koneesi toimii!
      biosin päivityksessä voi todella mennä hyvin,hyvin moni asia pieleen ja jos niin käy et saa edes konettasi enää avattua, jos esim. vaikapa tulee sähkökatkos kesken päivityksen niin siihen loppui sinun koneesi käyttö!

Jos Bios on todella pakko päivittää jätä suosiolla se homma ammattilaisen tehtäväksi.

• Knucklehead

Taidanpa tosiaan jättää päivittämättä, koska konevanhus kuitenkin pelittää ihan asiallisesti nytkin.

• Rakentelija
    • ATK-tuki

Olen töissä atk-tuessa isossa tehtaassa. Satoja Bioseja yms. päivitellyt. Bios päivityksessä on tärkeää vain päivittää OIKEA Bios koneen Flash-muistiin. Lataat valmistajan sivuilta vaan Biosin, purat sen korpulle ja boottaa koneen tällä. Biosin päivityksessä on usein valmistajasta riippuen vähän eri toimintavat, ohje löytyy emolevyn valmistajan sivuilta.
      Kaiken kaikkiaan yksinkertaista.

Uusimmissa Bioseissa saattaa olla kyllä myös yhteensopivuusongelmia. Itse päivitin uusimpaan Asuksen Biosiin, niin ATI:n näytönohjaimen kanssa tuli ongelmia.Kone kaatuili kun olin ladannut näytönohjaimen ajurit. Tämä onkin tunnettu ongelma, uusimmissa Bioksessa on vielä puutteita.

• bsa-lehmä

Ei se mitään vaikeata ole, jos seuraa ohjeita orjallisesti.
      Mulla on ihka uusi toosa, jonka emokin tuli markkinoille vasta joulukuussa 2003, joten maaliskuun lopulla siihen oli uusi bios.
      Ohjeiden mukaan tein, vaikka ensikertalainen olen (konekin on ensimmäinen kasaamani) ja hyvin toimii, ei herjaa mistään.
      Biosin myötä usb:t ja raidit toimivat nyt moitteettomasti, kun alkuperäisessä oli yhteensopivuusongelmia jonkun kanssa.

Ei tarvita ammattilaista, vaan malttia ja tarkkuutta. Joku pyrkii vain takaamaan työllisyytensä tuonkaltaisilla kommenteilla.

Eri asia sitten, näin uskoisin, on se, että kannattaako noin vanhaa enää päivitellä, kun kerran moitteettomasti toimii, kuten sanot.

• k123k

joo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1720
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe