tänään kello 11.30: 0,09 - 0,13 mikrosieverttiä tunnissa eli normaali tausta. Tälle hehtaarille voineekin myöhempien mittausten tuloksia verrata.
Fukushimasta ei mullistavaa uutta. Saastuneen veden puhdistuslaitos toimi taas puolitoista tuntia ennenkuin jouduttiin pysäyttämään vuotojen korjausten takia. Mahtaa olla hommaa sekin - korjata vuotavia putkia, joissa tappavasti säteilevää vettä/liejua... Ei käy kateeksi!
Los Alamosin ympäristössä väitetään olevan valtavasti radioaktiivisia jätteitä sekä luontoon päässeenä että tynnyreissä itse laboratorioalueella. Pelätään tulipalon nostavan jätteet taivaalle. Aikapa tuon näyttää. Ja mittarit...
Säteilytilanne Oulussa
7
59
Vastaukset
Juu kiitos, kaikkihan näyttää siis olevan normaalia.
Laita sitten vasta tietoa jos oleellinen muutos on havaittavissa.
H.- bessie*
Kiitos, Sitroen!
Todella mielenkiintoista seurata noita lukemia, kun vielä saa asioita tuntevalta selvää, meikäläisellekin jakeluun menevää tietoa.
Eipä todellakaan käy kateeksi. Toivottavasti on jonkinlainen vapaaehtoisuus?
Seuraan kiinnostuneena, varmaan moni muukin! Näin se on niin vaivatontakin :) - 0stan
"Los Alamosin ympäristössä väitetään olevan...."
Niin, joku huuhaa sivu väittää kaikenlaista.
Jo lapsille opetaan; älä usko kaikkea mitä netissä näet.- bessie*
Arvostelukykyä ja ymmärrystä kyseenalaistaa asioita taitaa meistä suurimmalla osalla olla, varsinkin jo tässä iässä. Myöskin tietoaja ymmärrystä siitä, ettemme aina saa oikeaa ja luotettavaa tietoa, jos esim. suuret kaupalliset intressit tahtovat tietoa salata.
Itse olen melko laiska etsimään tuon tapaista tietoa, mitä Sitikka nyt ystävällisesti vaivautuu meille tarjoamaan. Onhan tuo oikeasti mielenkiintoista saada tietää, tuleeko lukemiin muutoksia ja jos, niin pohtia mistä se johtuu.
Ei tässä kai nyt ihan niin sinisilmäisiä olla, että kaikkea lukemaamme uskoisimme. Uskon kuitenkin Sitroenin asiantuntemukseen ja asiallisuuteen tässä asiassa.
- believeornot
Tämähän on tietysti ihan soopaa...
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Maastopalon uhkaama ydinlaboratorio pysyi suljettuna Yhdysvalloissa/1135267267168 Oulussa tänään klo 14.30 säteili 0,09 - 0,10 mikrosieverttiä tunnissa eli normaali tausta.
Katselenpa seuraavaksi tilannetta toiselta paikkakunnalta...Ilmatieteenlaitoksen mukaan täällä on lukema 7.
Auringonpilkut ovat hiipumassa ja noita lukemia on tavattu yleensä jossain Pohjois-Saksassa.
Stadissa on kiva kun meillä on tuo laitos joka kyttää koko ajan kaikenlaista.
Täällä on ohjeistettu viemään puolialastomat kakarat muovialtailta sisätiloihin.
Toistaiseksi eivät ole varoittaneet Hiroshimasta eivätkä Nagasakista.
H.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496605Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6642815Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.931210- 841205
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891110
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 721002
- 228875