Jotkut ihmiset voivat tosiaan olla siinä käsityksessä, että meillä pitäisi olla jokin enkeli tai henkiopas, joka johtaa meitä kädestä pitäen ja antaa jatkuvaa opetusta niin, että meidän täytyy nyt vain tarkoin totella tätä opetusta eikä kieltäytyä siitä. Spiritisti- ja New age-piireissä tällainen opetus on hyvin tavallista, ja heillä esiintyy henkioppaista myös useita muita nimityksiä kuten sisäinen neuvonantaja, korkeampi minä, ylösnousseet mestarit jne.
On kuitenkin hyvä ymmärtää, että jos ihmisellä on tällainen henkiopas, on se yksi petoksen selvimpiä tuntomerkkejä. Jos jonkun elämässä esiintyy alituiseen jokin enkeli tai henkiopas, on aina kyseessä spiritistinen henki, joka haluaa eksyttää tämän ihmisen ja johdattaa hänet eroon Jumalasta. Merkillepantavaa on, että samat henkioppaat voivat hyvin tekeytyä myös Jumalan enkeleiksi tai Jeesukseksi ja Pyhäksi Hengeksi. Tästä on hyvänä esimerkkinä Bob Mumfordin kirjassaan kertoma kuvaus. Siinä esiintyy mies, joka eksyi siihen käsitykseen, että piti spiritististä henkeä Pyhänä Henkenä. Hän kuitenkin vapautui harhastaan:
http://www.jariiivanainen.net/eihenkioppaita.html
Onko sinulla henkiopas opastamassa?
okranen
2
160
Vastaukset
- EL
Ei AINA eikä KAIKKEA pidä uskoa, ei edes Bob Mumfodia!
- kristitylläMyösOpas
Mä oon kristitty ja mulla on oppaana Pyhä Henki. Hän puhuu, ilmoittaa asioita ennalta, kertoo, mitä tehdä, paljastaa salattuja asioita ja tuo valon ja totuuden aina julki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225304- 254498
- 282621
- 342284
- 372028
- 151968
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191627- 121551
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211297Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101214