onko asiakas aina oikeassa? ja miksi?

ihmettelen______

Luettuani aasiakas.net sivuston kertomuksia mitä uskomattomimmista asiakkasta, mieleeni heräsi kysymys:

MIKSI asiakkaan tulee aina olla oikeassa? Onko asiakaspalvelijoiden työsopimuksessa kohta jossa edellytetään aina hymyilemään ystävällisesti vaikka mitä sataisi niskaan? Onko tuo aivan TODELLA totta että kaikki pitää sietää eikä vastaan saa pistää (edes puolet asiallisemmin kuin asiakas)? ja jos on niin voi hyvänen aika, miksi, MIKSI??

Jos vittuilisin myyjälle, miksi ihmeessä olettaisin hänen palvelevan paremmin/tehokkaammin/iloisemmin.. ihan perinteisesti:sitä sietäisi saada mitä tilaa käytöksellään

Mielestäni työnantajan ja työntekijän välillä pitäisi olla luottamus jossa työnantaja arvostaa työntekijäänsä enemmän kuin riehvaa asiakasta ja nimenomaan luottaa työntekijän toimineen oikein. Toki on myös oltava tuon luottamuksen arvoinen, aivan ehdottomasti. Työnantajan tulisi puolustaa työntekijäänsä edes ns.ammattivalittajien kohdalla.

Minulla taitaa olla aivan liian sinisilmäinen kuvitelma hyvin käyttäytyvistä asiakkaista ja lojaaleista ei-riistäjä-työnantajista *huoh*

2

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wetrty

      Meillä kauppias antaa "asiakaspalautepalkintoja" asiakkaille jotka soittavat ja jaksavat valittaa kauppiaalle asti. Yksikin muija oli kuin perseeseen ammuttu karhu ja kun ystävällisesti pyysin että tulisi allekirjoittamaan kuittinsa (ei ollut vielä sirulaitteita), alkoi kamala huuto ja haukkuminen kuinka kamala ihminen ja asiakaspalvelija olen. Enkä sen jälkeen virkkanut muuta kuin kauppiaan nimen kun muija sitä kysyi.
      Kauppias kysyi kyllä minunkin versioni jossa tietenkin totuuden mukaisesti kerroin että minut oli haukuttu pataluhaksi asiakkaiden ja työkaverien edessä. Muija sai tästä hyvästä sitten oikein palkinnon! Kymmenen euroa, muistaakseni.

      Jos joku asiakas joskus vahingossa sattuisi kauppiaalle kehumaan jotain, niin uskoisin että ei heruisi lahjoja. Palkinnon saa ilmeisesti vain siitä että "käräyttää" työntekijän. Mitä vihaisempi tyyli, sen paremmat palkinnot.

    • joku asiakas

      En ole myyjä enkä asiakaspalvelija vaan aivan toisella alalla töissä. Olen sitä mieltä silti tai ehkä juuri siksi että epäasiallisesti käyttäytyvää, huutavaa tms. asiakasta ei tarvitse sietää vaan tiukentaa otetta itsekin, asialinja mutta sävy tiukkana. Tarvittaessa vaikka vartija paikalle jos asiakkaan käytös vajoaa riehuvan apinan primitiiviselle tasolle.

      Vastapainoksi on tietysti sellaisia myyjiäkin jotka käyttäytyvät hieman turhankin agressiivisesti saadakseen kaupan aikaan, sellainen saattaa ärsyttää ja tuntua painostavalta asiakkaasta joka haluaa vielä harkita ja vertailla eri vaihtoehtoja rauhassa. Esim. kodinkonekaupassa joissain paikoissa myyjät on heti persiin takana hieromassa kauppaa ja monesti ei tiedetä tuotteista kovin syvällisiä faktoja vaan yritetään saada myytyä puhumalla jopa hieman arveluttavaankin sävyyn asiakkaalle.

      Esim. olin ostamassa PS3:lle Full HD näyttöä, en halunnut televisiota järjettömyyksiin kohonneiden lupamaksujen takia vaan Full HD tietokonenäytön. Kolmospleikkari vaatii HD näytöltä / televisiolta HDCP (High Definition Copy Protection) ominaisuuden, tästä ei kovinkaan moni myyjä ollut kuullutkaan enkä itsekään tiennyt sitä ennenkuin ostin yhden näytön joka ei toiminut ko. ominaisuuden puuttuessa, näytöllä luki vain "Input Not Supported". Onneksi palautus onnistui ilman ongelmia.
      Uudella ostoskierroksella eräässä liikkeessä mulle yritettiin kaupata HD telkkua ja kehoitettiin lähes rikokseen yllyttämällä jättää tv-ilmoitus tekemättä ja olla päästämättä lupatarkastajaa sisälle! Silloin teki mieli ryhtyä ns. aasiakkaaksi mutta hillitsin itseni, onneksi lopulta löysin oikeanlaisen näytön tietokoneiden erikoisliikkeestä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

      Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      321
      8267
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      101
      6513
    3. Jos olisit täällä

      Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      175
      3755
    4. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      77
      2998
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      40
      2610
    6. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      45
      2573
    7. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2316
    8. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      124
      2301
    9. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

      Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2054
    10. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      28
      1687
    Aihe