Joskus mietin että MIKSI

Ei provot muutu

adventistit vastaavat kaikenlaisiin provoiiluihin joita kirjoittaa yhdet samat henkilöt.

EHDOTAN:
Älkää vastatko yhdenkään provon kirjoituksiin - koskaan. mutta vastatkaa usein kirjoituksiin jotka on kirjoitettu asiallisesti.

56

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaisin asiaa.

Asiaa puhut, palstaa lukien provoissa on henkilöitä korkeintaan yhden käden sormilla laskettava määrä.
      Samat kirjoittajat vuodesta toiseen ja aiheet samat vuodesta toiseen.

Ei se provon kirjoitus Kristusta kirkasta, vaan pyrkivät paikkaamaan omaa huonoa omaa tuntoaan mennen tullen.

Olisi suuremmoista, että voitaisiin Jeesuksesta puhua, sovitustyön syvistä merkityksistä, tämän arvon mittaamattomasta määrästä, Jumalan tahdosta.
      Jne. . asiaa olisi paljon. Mutta kun, .. kuvaan astuu kirjoittajaprovot, jotka suunsa tunnustuksella sanovat, että raamatun kirjoitukset on satua ja sitten alkaa heidän vyörytyksensä siitä, mikä on tomua ja tuhkaa Jumalan silmissä.

Ei paljonkaan mieltä ylennä, eikä Kristus kirkastu mihinkään suuntaan, vaan rienaajan sanoma huokuu heistä kylmää sanomaa.

• Tuosta tulin ajatelleeksi, että myös provoon on mahdollista vastata asiallisesti. Ei ole mikään pakko provosoitua.

Keskustelu pysyy kasassa parhaiten, jos toisen keskustelijan motiiveiksi arvaa jotakin hyväksyttävää tai ainakin anteeksiannettavan inhimillistä. Silloin voi vastata lempeämmin kuin jos arvelee toisella olevan vilpillisiä motiiveja.

Lisäksi tietysti kannattaa muistaa se yleinen keskustelujen viisaus, että ei ole välttämätöntä saada kaikkia yksimielisiksi, vaan voidaan keskustelun tuloksena todeta erimielisyys ja lopettaa tyylikkäästi.

• Ei vastata provoille

Olet ymmätänyt asian oikein minunkin mielestäni, annetaankin tästä eteenpäin provojen keskustella keskenään ja keskustellaan me keskenämme, ei kannata vastailla provojen jankutuksiin. Ei provot pysty kuitenkaan Jumalaa heilauttamaan sinne eikä tänne, omaa turhuuttaan kirjoittelevat.

• näin ajattelen..

Mutta jos provotkin tulisi mielenmuutokseen kun heille vastaa asiallisesti vaikka sais ryöpyn päällensä, eikös uskovan tulisi kylvää joka paikkaan Jumalan Sanaa vaikka joutuisikin pilkan kohteeksi eihän kaikki käänny, mutta on se heille kuitenkin todistukseksi että ovat ainakin kuulleet sanan mutta eivät ole halunneet ottaa Jeesusta Pelastajaansa vastaan ja eivät voi itseänsä mitenkään puolustaa viimeisenä päivänä.

• Terveisiä vaan
        näin ajattelen.. kirjoitti:

Mutta jos provotkin tulisi mielenmuutokseen kun heille vastaa asiallisesti vaikka sais ryöpyn päällensä, eikös uskovan tulisi kylvää joka paikkaan Jumalan Sanaa vaikka joutuisikin pilkan kohteeksi eihän kaikki käänny, mutta on se heille kuitenkin todistukseksi että ovat ainakin kuulleet sanan mutta eivät ole halunneet ottaa Jeesusta Pelastajaansa vastaan ja eivät voi itseänsä mitenkään puolustaa viimeisenä päivänä.

Täällä on todistuksen sana saarnattu jo monta kertaa, joten arkistosta löytyy, jos heillä on tarvetta etsiä. Sanoohan sanakin, etsivä löytää.

Joskus erämaataival tekee hyvää, joten onhan sekin oikein jättää välillä kuiville poluille.

• ## annetaankin tästä eteenpäin provojen keskustella keskenään ##

Samaa mieltä, mutta LISÄKSI toteaisin, että me vakiokirjoittajat olemme täällä lukijoita varten, emmekä toisiamme varten. Kun vaikkapa provojen kirjoitteluun sekaannumme avarakatseisilla vastauksilla, lukija voi siitä paljonkin nähdä.

• eremith usko

Eikö olisi tosiaankin enneminkin tuoda Jumalan sanaa esiin, kuin adventismi-oppia, josta todella puuttuu itse Kristussanoman rakkaus lähes tyystin, sen sijaan tarjoatte vain oppinne kylmiä kiviä? Ei ihme, että ihmiset sitten provosoivat teitä! Ei pidä mennä tekemään totuudesta oppi kysymyksiä, koska totuus on yksi kokonaisuus, Jumala on yksi ja hänen ilmemismuotonsa vain vaihtelee ikuisuudessa.

Kitkekää tämä paha pois joka opissanne esiintyy itsehyvänä ja antakaa ymmärryksen kasvaa Jumalan määrätietoisella johdolla kasvattaa teidät oikeamieliseen elämään itsekeskeisestä omahyväisyydestä oppipäätelmästä Jumalan oikeaan tuntemiseen, niin silloin ongelmat ratkeavat.

• pyh!

Olet pelkkä provoilija.

• eremithille ajatus.

Vuosia helluntaissa ollessani näin, että on kirjoitettuja ja kirjoittamattomia sääntöjä ja oppeja. Mutta sain nähtäväkseni myös adventistien suoran ajatuksen siitä, mitä he näkevät raamatusta. Pidän sen tärkeänä, koska kirjoitettu on olemassa ja ei tarvitse arvailla kirjoittamattomien perään.

Nyt seurakunnissa alkaa olla kirjoitettua oppia, että "näin uskomme".

Mutta vuosien saatossa ja näkemäni perusteella en yhdy näkemyseesi, koska ei se oppi ole kylmä kivi, vaan näkemys sananviitteineen, mitä opetetaan.

Uskon, että sanasta löydetty punainen lanka on totuus. Mitä sitten siihen, että provoitumista tapahtuu, se tapahtuu juuri heidän korvienvälissä, jotka eivät raamatuntotuuteen alistu.

Esim. synnistä on tehtävä parannus ja sana sanoo synnin.

Kuinka paljon ihmiset provosoituvat tästä eikä tee parannusta.

Siksi pahuus lisääntyy maailmassa.

Toinen esimerkki on siinä, että kun raamtun opetuksen perusta on sanassa.
        Sana kertoo, että Aadam ja Eevan elämä on totuus, syntiinlankeemus on tapahtunut. Niin sitten eremiht... täällä eräskin paljon kirjoittava väittää toista ja pitää raamatunsanaa taruna.

Hämmästyn suuresti, että kumarrutaan hänen edessää, eikä seistä raamtun sanan takana.

Pidätkö sinäkin raamatunsanan totuutta tyhjänä ja tieteen väittämiä jumalan totuutena?

Siinäpä sinulle pohtimista. Mutta nyt nousee ukkonen päälle ja joudun sulkemaan koneet ja modeemit.

nm. monessa mukana ollut.

• Herää horteestas

Mitä eremith tekee adventismi palstalla?

Kirjoittaa sanoja jotka eivät sano mitään.

eremith on yksi niistä jotka kieltäytyvät keskustelemasta adventismista, mutta kirjpoittaa sitäkin enemmän adventisteista ja syyttää adventisteja jopa siitä että nimettömät puskajussit kirjoittelevat mitä sattuu adventismi palstalla- kuinka sokea ihminen voi olla, kysyn vaan. Olis jo aika eremithinkin herätä - vanhan miehen - sillä aika on lyhyt eremithilläkin.

• anti-elleni

Mätä puu tuottaa huonoa hedelmää.
      Adventisti oppinutta ottaa päähän kun tavallinen maallikko peittoaa hänet 10-0 tosta noin vaan.Se ottaa kuule ylpeydelle adventistiporukoissa.

• >>>Mätä puu tuottaa huonoa hedelmää.

• Hyvää päivää!

Sinulla riittää tuota huumoria peräpukamistasi huolimatta.

• pyh!

Totta. Niinhän sinä sitä huonoa hedelmää koko ajan tuotat.

• Lopeta jo

Toden totta. Kun lukee näitä sinun provoiluitasi ei voi kuin ihmetellä. Mikä panee ihmisen käyttämään kallista aikaansa siten? Miksi syytää pahuutta ja katkeruuttaan ihmisten niskaan? ihmisten joita ei tunne - ja teet sen vuodesta toiseen. Olen ehdottomasti sitä mieltä että olet sairas ihminen. Enkä sano sitä loukatakseni vaan että heräisit näkemään oman idioottimaisuutesi. Sinun kaltaisten uskovien tulisi ajatella .. siis AJATELLA. Vai onko se kiellettyä siellä teidän lahkossanne? Et sinä parane sillä että vuodesta toiseen parjaat ihmisiä, päin vastoin sairautesi syvenee ja katkeruutesi vangitsee sinut täydellisesti.
        Miksi kirjoittelet monella nimimerkillä? Miksi vastailet omiin provoiluihisi? jos ei kukaan muu vastaa niihin.

Kuten sanottu, mielestäni käyttäytymisesi osoittaa että olet täydellisesti umpikujassa.

• eremith usko

Viisaus ja tieto käy aina edellä totuuden etsinnässä, sitä ilman ei kasva rakkaus, sääli ja myötätunto. Ihmisen täytyy etsiä totuutta ja siinä olevaa viisautta, muuten hänen rakkautensa on vain vaistonvaraista aisteihin suuntautuvaa. Kun ihminen on oppinut etsimään totuutta, niin tottakai hän on alkanut puhdistautumaan kaikesta itsestään, ja silloin Rakkaus on alkanut kasvaa hänessä todella puhtaana ja Jumalallisena .

Ja silloin hänen myötätuntonsa ja säälinsä on aitoa ja luotettavaa. Ja Jumalallinen rakkaus ei suinkaan jää pelkäksi tunteeksi, vaan se on täyttä elämää jonka keskeinen elämäntoimintaa hallitseva voima kumpuaa hänen sielustaan - sydämestään jonka toiminta energia on lähtöisin Herran Jumalan ylemmän energian lähteestä, ja toimii siten yhdessä yksilöllisen sielun kanssa. Herran Jumalan eli Isän asuinpaikka tulisi olla ihmisen sydän josta Hän toimintansa ohjaa koko ihmiskunnan parhaaksi.

Koko raamatullisen uskon keskeinen voima ja totuus tulee löytää sydämestä, sillä onhan ihminen Herran aikaan saannos. Ihminen on niinkauan ehdollistunut, kuin hän uskoo, vain persoonallisuudensa kykyihin joka on aina tuomion alainen, mutta sielu on aina oleva Herran alamainen joka ainoastaan palaa kotiin Isän yhteyteen.

Jos persoonallisuutemme eli koko olemuksemme toimii Herran Jumalan ohjauksessa, niin me emme kaipaa mitään aineellista yli fyysisen tarpeemme, sillä vapautunut sielu Kristuksessa ei kaipaa itselleen mitään, eikä hänen sen vuoksi tarvitse suinkaan surra? Se joka haluaa omistaa, hän myös suree koska hän pelkää menettävänsä omaisuutensa.

Tämä on sitä väärää uskoa, johon itsekäs minä pyrkii, hän asettaa itselleen Jumalan palveluksen siksi, että hän saisi pelastettua persoonallisen minänsä iankaikkiseen autuuden paratiisiin. Näin toimii tietämätön omahyväinen uskonto, tämä harhanomainen hienojakoinen valheeseen perustuva näkemys ohjaa tietämättömät erheellisesti täysin Kristu8ksesta pois.

Tiotoisuus on elävän olennon eli sielun tuntomerkki, sielun tuntomerkki non palveleva rakkaus eli täydellinen uhrautuva rakkaus joka ei samasta itseään ruumiiseen, tietoisuudeltaan puhdas sydän eli sielu joka on täyttynyt Kristuksen rakkaudesta, eli on yhtä Isän kanssa, näin Isän ja Pojan välillä vallitsee täydellinen "synteesi". Monisti uskoo vain yhden tietoisuuden olemassaoloon. Herran ja elävän olennon tietoisuus on epäilemättä yksi.

Tämä ykseys on mahdollinen ainoastaan silloin, kun Herran ja elävän olennon tietoisuus ovat sopusoinnussa keskenään. Yksilöllistä tietoisuutta kehoitetaan - neovotaan yhdistämään oman tietoisuutensa kiinteästi korkeimpaan - Isään - Herraan Jumalaan. Jatketaan - jos.....k

• anti-ellen..

Läpäti läpäti

• anti-elleni

Adventistia on varoitettava.
      Jos häntä ei varoita vaikka tietää miten asiat on,joutuu osasyylliseksi hänen pahoihin tekoihinsa,joka on ellenpalvonta ja sapatin laittaminen sinetiksi, vaikka raamattu sanoo toista.
      Jos adventisti ei kuuntele varoitusta,kuolee hän synneissään,mutta varoittaja on pelastanut sielunsa.
      Hylkää tänä päivänä ellenin ja hänen henkioppaansa opetukset.Huomenna voi olla liian myöhäistä.
      Tottelemalla Jeesusta,antamalla "vesilasilleinen" hänen vähäisimälleen(ei korkeaksi koulutetulle ylpeälle ellenpalvojalle) pelastat siulusi.
      Muutoin kuulet Jeesukselta sanat:"mene pois minun luotani sinä laittomuuden tekijä)".

• Valon Aikaa

Kuka on lähimmäisesi? Mietipä sitä.

• Herää jo

Oli tuokin puolustus provoiluillesi, en muuta sano.

Sinun "uskon hedelmäsi" on vain katkeruus ja panettelun halu.

Me tiedämme että kirjoittelet provojasi koska se antaa sinulle hetkeksi tunteen joka ikäänkuin helpottaa oloasi, mutta kun se hetki on ohi olet pakotettu kirjoittamaan uuden katkeruuttasi tihkuvan provon. Näin .. vuodesta toiseen .. levität omaa suppeaa uskontoasi jonka lapsikin voi kaataa kuin korttitalon. Mutta sinä et, ihmisparka pääse siitä eroon, olet arhojesi vanki.

• anti-elleni
        Herää jo kirjoitti:

Oli tuokin puolustus provoiluillesi, en muuta sano.

Sinun "uskon hedelmäsi" on vain katkeruus ja panettelun halu.

Me tiedämme että kirjoittelet provojasi koska se antaa sinulle hetkeksi tunteen joka ikäänkuin helpottaa oloasi, mutta kun se hetki on ohi olet pakotettu kirjoittamaan uuden katkeruuttasi tihkuvan provon. Näin .. vuodesta toiseen .. levität omaa suppeaa uskontoasi jonka lapsikin voi kaataa kuin korttitalon. Mutta sinä et, ihmisparka pääse siitä eroon, olet arhojesi vanki.

Oliko Jeesus katkera kun hän sanoi fariseuksille ja kirjanoppineille(adventisteille):"Te kyykäärmeen sikiöt!Olette isästänne perkeelestä"?
        Mitä oliko?
        Pankaapa itsenne fariseusten housuihin.Miltä tuntuisi?
        Jeesus ei TODELLAKAAN ollut katkera.

Entä ne vanhantestamentin profeetat jotka varoittivat Israelia,mutta joutuivat kivitettäväksi,katkeruutensa tähdenkö?
        Minä varoitan teitä ellenisti-adventisteja viimeisen kerran:
        Jos ette luovu ellenkirjoista HETI ja polta niitä roviolla,menette tuhoon tämän Iisebel-profeetan mukana.

Teidän kaunosieluisuutenne ei auta mitään kun Herra Jeesus sanoo teille:"menkää pois minun luotani te laittomuuden tekijät".
        Siis viimeisen kerran:katukaa nyt ennenkuin se on liian myöhäistä.

Ymmärrän,että demonivaikutuksesta on vaikea päästä eroon,eikä siitä pääsekään jos ihanoi ellenin henkimaailmasaastaa.Mutta rukoilkaa ja polttakaa roviolla ellenin kirjat,niin paholainen väistyy teistä.

Tämä on Herran sanoma,jonka minä olen teille nyt kertonut.Sanoman kertomisen aika päättyy nyt.

• Herää nyt vihdoinkin
        anti-elleni kirjoitti:

Oliko Jeesus katkera kun hän sanoi fariseuksille ja kirjanoppineille(adventisteille):"Te kyykäärmeen sikiöt!Olette isästänne perkeelestä"?
        Mitä oliko?

Entä ne vanhantestamentin profeetat jotka varoittivat Israelia,mutta joutuivat kivitettäväksi,katkeruutensa tähdenkö?
        Jos ette luovu ellenkirjoista HETI ja polta niitä roviolla,menette tuhoon tämän Iisebel-profeetan mukana.

Teidän kaunosieluisuutenne ei auta mitään kun Herra Jeesus sanoo teille:"menkää pois minun luotani te laittomuuden tekijät".

Ymmärrän,että demonivaikutuksesta on vaikea päästä eroon,eikä siitä pääsekään jos ihanoi ellenin henkimaailmasaastaa.Mutta rukoilkaa ja polttakaa roviolla ellenin kirjat,niin paholainen väistyy teistä.

Tämä on Herran sanoma,jonka minä olen teille nyt kertonut.Sanoman kertomisen aika päättyy nyt.

Voi hyvänen aika.

Vertaatko sinä provoiluasi Jeesuksen opetuksiin.
        Jeesus OPETTI, etkö tajua sitä. Jeesus tiesi mitä sanoi ja opetti totuutta.

Ja nytkö otat nuo Jeesuksen sanat keppihevoseksesi jolla puolustelet provoiluasi? Provoiluasi joka on jatkunut vaikka kuinka kauan.

Jeesus ei provoillut vaan sanoi asiansa.

Sinä teet juuri päinvastoin, provoilet mutta asiaa ei kirjoituksistasi löydy.

Sitäpaitsi sinä valehtelet, koska vääristelet ja väität että ihmiset uskovat siten kuin sinä sanot - jopa usein vastoin heidän omaa kertomustaan, mitä sanoikaan Jeesus sellaisesta?

Kuka oli valehtelija alusta lähtien ja kuka puhuu valhetta.

Tutkihan Raamatusta ..

• anti-elleni kirjoitti:

Mitä oliko?

ANTI-ELLENILLE

## Oliko Jeesus katkera kun hän sanoi fariseuksille ja kirjanoppineille(adventisteille):"Te kyykäärmeen sikiöt! Olette isästänne perkeelestä"?
        Mitä oliko?
        Jeesus ei TODELLAKAAN ollut katkera. ##

Jeesus ei tietenkään ärjy Häneen uskoville adventisteille, vaan fariseuksille, jotka turvautuivat omassa voimassa tehtyyn eikä Herran voimassa.

Katkeruuden sappea ei Jeesuksella tietenkään ollut fariseuksiakaan kohtaan, mutta aitoa pohjatonta puhtaan tervettä vihastumista kylläkin.
        Jeesus ei kanna katkeruutta, hän vihastuu tilannekohtaisesti, kuten käy ilmi vanhassa liitossa monasti. Omiaan Hän aina armahtaa vaikka vihastuukin.

Ps. 89:32 (89:33) niin minä rankaisen heitä heidän rikoksistaan, kuritan heitä heidän syntiensä tähden.
        33 (89:34) Mutta armoani minä en ota heiltä pois, minun uskollisuuteni ei horju.
        34 (89:35) Minä en riko liittoani, en muuta sitä, minkä olen luvannut.

Farisealaisuuden kanssa Jeesuksella ei ole mitään liittoa, mutta adventistit ovat armoliitossa.

• ??????????!!!!!!

Ei ole Ellen -palvontaa tietenkään; ei ole ollut eikä tule olemaan. olet ymmärtänyt väärin! Palvoitko Elleniä itse?

• anti-elleni

Kumpaan uskot enemmän ellenin valheisiin vai raamattuun?
      Mieti itse.
      Lähimmäiseni on hän,jota varoitan.
      Jos en teitä varoittaisi,en välittäisi teistä.
      Olen valmis ottamaan kaikenlaisia herjoja vastaan.
      Olen valmis ottamaan adventisteilta vainoa vastaan,mutta tärkeämpää on teitä varoittaa.
      Jos eläisimme alkuseurakunnan aikaan,te varmaan kivittäisitte minut.
      Silloin huutaisin:"älä lue tätä heille Herra Jeesus synniksi,sillä he eivät tiedä mitä tekevät."
      No,ette te kyllä muutenkaan tiedä.
      Pihalla ootte kuin lumiukot.

• kyssäri anti-ellenil

Milloin anti-elleni on uudestisyntynyt ja mitä sana sinulle henkilökohtaisesti tarkoittaa?!

• toden totta-

Ei suinkaan adventisti/t sinua kivitä, vaan sinussa on Saulin henki ja hyväksyt veljien kivittämisen näisilläsi kivillä.

Sellaiseenkin harhaan voit eksyä.

• Fniss!

Oletko niin yksinkertainen, että luulet lähimmäistesi panettelemisen olevan ainoa keinosi pelastua?

Varoitukset sinänsä, yksinkertaisuudessasi, mutta kaikki rivot herjat joita olet heitellyt oikein kirosanojen kanssa tänne. Nekö sinut pelastaa?

• pyh!
        Fniss! kirjoitti:

Oletko niin yksinkertainen, että luulet lähimmäistesi panettelemisen olevan ainoa keinosi pelastua?

Varoitukset sinänsä, yksinkertaisuudessasi, mutta kaikki rivot herjat joita olet heitellyt oikein kirosanojen kanssa tänne. Nekö sinut pelastaa?

Turha sille on puhua. Siinä on rienaajan henki.

• Terveisiä vaan
        pyh! kirjoitti:

Turha sille on puhua. Siinä on rienaajan henki.

Kuten on ehdotettu, älä vastaa. Anna vain olla omassa rauhassaan provoillen.

• Tere tere
        Terveisiä vaan kirjoitti:

Kuten on ehdotettu, älä vastaa. Anna vain olla omassa rauhassaan provoillen.

Ehdotus vai määräys? Anna jokaisen päättää itse vastaako tai ei niin kauan kuin sana on vapaa.

• häh?

Sinähän se näytät kivittävän adventisteja...

• toistan anti-ellenil

Milloin anti-elleni on uudestisyntynyt ja mitä sana sinulle henkilökohtaisesti tarkoittaa?!

• erehtyneelle

Sinäkö väität puhuvasi oikein? Sinun kaltaisesiko meidän tulisi muuttua?

Katsotaampa:

Uskot ikuisesti pelastumattomia sieluja piinaavaan jumalaan. Eikö niin?

Uskot että Jumala ei tiennyt mitä teki kun loi ihmisen ja nyt sitten paikkailee erehdyksiään. Eikö vaan se olekin uskoasi?

Uskot että olet kuolematon kuin Jumala, etkö vain uskokin.

Uskot enemmän pappiisi kuin Raamattuun..

Ei kiito, en halua uskoasi.

• alex-kasi

Juuri.

Älkää vastatko provoiluihin - mutta vastatkaa USEIN asiallisiin kirjoituksiin, ja etenkin A-kirkon pastorit --- minäkään en ymmärrä mitä itua olisi riidellä provojen kanssa.

• Alex:
        " minäkään en ymmärrä mitä itua olisi riidellä provojen kanssa. "

Et näköjään ymmärrä, miksi vastailen sinulle, ainakin silloin tällöin.
        Ei se mitään, en minä itsekään sitä ymmärrä ,että miksi vaivautua.
        Melkein joka viestiisi lisäät provoilun ku-olemattomuus- ja helv.kysymyksellä.

Lienee niin että kun ei uskalla poistaa Raamatusta tiettyjä kymmeniä jakeita, ne pitää sitten provoilutyylillä koettaa selittää tyhjäksi. Semmoinen on mielestäni sielullista.

Jaak. 3:14
        Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

• Asiallisella tyylillä ja totta tarkoittaen esitettyihin kysymyksiin ei tavallisesti ole tullut lainkaan vastauksia.

Tai siis vastaukset ovat noudattaneet perinteistä neuvostoliittolaista tapaa vastata kiusallisiin kysymyksiin: Vastaus on uuvuttavan pitkä ja perusteellinen ja johonkin aivan toiseen kysymykseen.

Toinen vastaustyyppi on muotoa "pyh", "höpöhöpö", tai "olet menossa helvettiin". Jopa rivouksia tipahtelee toisinaan myös niiltä, jotka esittävät puolustavansa adventtiseurakunnan opetusta ja mainetta.

Siinä kai on tulkittu vilpittömänä kirjoitettu viesti virheellisesti provokaatioksi.

Näissä ilmiöissä ei sinänsä ole mitään erikoista, suhteessa suomi24-palstojen yleiseen tasoon.

• uupuneelle vaarille

Jos olet adventismi palstalla niin miksi valitat jos ihmiset keskustelevat adventismista? ja kuinka pitkiä ja "uuvuttavia" kirjoituksia tänne voi kirjoittaa kun maksimi on 5000 merkkiä. Ja miksi luet niitä jos se uuvuttaa? jätä se niille jotka jaksavat lukea.

En voi muuta kuin todeta että tänne on tullut jos jonkinlaisia "uskovia" ja jokainen teistä yrittää opettaa omaansa adventisteille. Yksi toistaan kummallisempaa "uskoaan".

• uupuneelle vaarille kirjoitti:

Jos olet adventismi palstalla niin miksi valitat jos ihmiset keskustelevat adventismista? ja kuinka pitkiä ja "uuvuttavia" kirjoituksia tänne voi kirjoittaa kun maksimi on 5000 merkkiä. Ja miksi luet niitä jos se uuvuttaa? jätä se niille jotka jaksavat lukea.

En voi muuta kuin todeta että tänne on tullut jos jonkinlaisia "uskovia" ja jokainen teistä yrittää opettaa omaansa adventisteille. Yksi toistaan kummallisempaa "uskoaan".

Pahoittelen, jos sait sellaisen vaikutelman, että olen valittamassa jostakin.

Oli kyse siitä, että joskus vastaus ei liity siihen kysymykseen, johon se on vastaavinaan ja lisäksi se on pitkä.

Otsikko "Keskustele adventismista" on aivan eri asia kuin "Adventistit keskustelevat keskenään".

• Niin vaari

sanot että, Otsikko "Keskustele adventismista" on aivan eri asia kuin "Adventistit keskustelevat keskenään".

Aivan niin.
      Mutta keskustelu adventismista ja keskustelu adventisteista ovat kaksi täysin eri asiaa.

Sitäpaitsi ei keskustelu asioista jotka eivät kuulu adventismiin ole keskustelua adventismista.

Palstalla kirjoittelee jos jonkinlaisia "adventistien pelastajia" jotka tarjoavat jos jonkinlaisia oppejaan heille, yhden uskonto on toistaan kummallisempi.

Asiat mikä on olennaisia adventismissa kiusaavat heitä uskomattomasti.

Esimerkkinä sapatti, ihmisten kuolevaisuus, Jeesuksen kuolemasta herättäminen, vain Jumalalla on kuolemattomuus, mitään ikuista piinaa ei ole, adventistien ruoka, kymmenykset ja niin edelleen, mikä ihmetyttää ainakin minua.

He arvostelevat työkseen adventisteja ja heidän uskoaan vaikka itse tarjoavat oppeja joissa uskotaan esimerkiksi ikuiseen piinaan ?? Harmittaako se etteivät adventistit sellaiseen usko heitä niin kamalasti että viettävät kallista aikaansa palstalla ihmisiä parjaamassa?

Aivan uskomattomia nämä "uskovaiset" parjaajat.

• ei elämää ilman usko

Eikö adventistien kanssa saakkaan keskustella totuuskysymyksistä, vaan sensijaan adventismista? Minun mielestäni olisi hyvä heidät saada keskusteluun totuus asioista, joka on Uskon varsinainen pohja jolle jokaisen pitäisi rakentaa pohja uskon-näkemykseensä. Mutta onko se arka asia adventismille, miksi? Koska heillä on Juutalainen perinne käsitys materialistisesta kapitalistisesta uskonto perinteestä - sanoisin muoto jumalisuudeksi.

• näinkin

Tämä palsta om annettu meille jotta voisimme keskustella adventismista - ei että voisimme keskustella mitä eremith, anti-elleni tai joku muu ajattelee asioista..

Heille on varmaan palsta jossain muualla - ja jos ei ole niin pyytäkää Enirolta tilaa ...

Kaikkien niiden jotka ovat palstalla kirjoittamassa ja etenkin anti-adventististen adventistien elastajien tulisi lukea miden pelastajien kirjoituksia, se auttaisi heitä tajuamaan että he ovat he ovat väärässä.

• pyh!

Ei kukaan halua sun kanssas keskustella, kun hoet koko ajan samaa herjaamismantraasi adventisteista. Ei se oo keskustelua.

• >>>Mutta keskustelu adventismista ja keskustelu adventisteista ovat kaksi täysin eri asiaa. >>>

On tuossa kirjoittaja lyönyt kirveensä kiveen pahemman kerran.

Sillä ilman adventismia ei olisi seitsemännen päivän adventisteja ja ilman adventisteja ei olisi adventismiakaan sellaisena, kuin me sen tunnemme.

(Vai luuleeko joku, että jesuiitat ne määräävät, mitä adventismissa opetetaan?)

Ja mikä surkeinta, kun ihminen on kuin tulesta temmattu kekäle päässyt eroon a-kirkosta, ei se sitä merkitse, että hän välttämättä olisi päässyt eroon adventismista.

Se, mitä hänelle vuosikaudet on a-kirkossa opetettu, värittää hänen näkemyksiään raamatusta vielä vuosikaudet, joskus jopa loppuelämän ajan.

Sitä kuulkaas lukee raamattua ns. adventististen silmälasien läpi pitkään. Eikä niistä laseista ole helppo päästä eroon. Niiden lasien läpi kun raamattua lukee, sieltä löytää sellaistakin, mitä siihen ei ole painettu, ja toisaalta ei havaitse monta sellaista asiaa, jotka useimmat muiden kirkkokuntien edustajat jo ovat löytäneet.

Tämän vuoksi mielestäni on oikein, kohtuullista ja vanhurskasta, että myös entiset adventistit voivat ja saavat kirjoittaa suomi24:n adventismipalstalle.

• Voi voi

Oi oi ja voi voi ..

Siis kun Eniro antaa palstatilaa keskustellulle ADVENTISMISTA, tulevat jotkut kiihkot joilla kaikilla on aina olevinaan se AINOA OIKEA USKO selittämään kuinka adventistit ja etenkin adventismi ovat väärässä... ja kuinka he ovat oikeassa..

Mamma mia ... mikä yhdistää näitä provoilijoita ?? SIIS MUUKIN KUIN EPÄVARMUUS JA IKUISEN PIINAN PELKO.

JUU - Yksi asia ---- valheellinen usko sielun kuolemattomuuteen - usko että myös erossa elämän LUOJASTA ollaan kuolemattomia..

Se on se --- mikä yhdistää heitä ---- että HE SANOVAT:
        "MINÄ OLEN IKUISUUSOLENTO". Olen yhtä kuolematon kuin Jumala itse...

-----
        Sorry vaan - mutta et ole,.. vaan olet kuoleman oma, niinkuin me muutkin - olet ilman ikuista elämää, mutta jos käännyt JUMALAN PUOLEEN ' REHELLISYYDESSÄ JA RAKKAUDESSA niin ehkä .. siis EHKÄ hän ohjaa sinutkin ´oikeaan - siis sinne missä om iankaikkinen elämä...

• pyh!

Olet vain yksi tyypillinen ex-adventisti herjaamassa entisten veljiesi ja sisariesi uskoa. Et mitään muuta.

• itse tutkistelua!

Mutta eikös se ole oikeus muistuttaa adventisteja siitä, koska , jo joku toinen näkee sen oman raamatullisen tulkintansa pohjalta aivan selvästi, että adventisti on väärässä, niin mitä pitääkö siitä provosoitua, ja vetää herne nenäänsä? Mistä se silloin kertoo, - siitä, että ei ole ymmärretty edes uskon alkeitakaan. Olisi edullisempaa suorittaa perusteellinen itsensä tutkistelu ja sitten lähteä tutkimaan sitä, että missä minä olen todella hairahtanut vikaan!

• tutkistellaan.

Siinäpä olet ongelmassasi ja toteaisin, että sinun ei kannata jatkaa.

Huomaa sanat, että omassa, siis sinun päätelmässäsi adventisti on väärässä, siis sinun, SINUN päätelmässäsi.

Sekö antaa jatkuvan kirjoitustulvaan pyhityksen, kun vaikkapa adventisti ei yhdy sen Sanan ääressä näkemyksiisi.

ja sinä jatkat Sinun päätelmissäsi.

Taitaa ongelma olla silloin sinun puolessasi ja kannatta suorittaa sinun se perusteellinen itsenäs tutkistelu, että olisiko se ongelmasi jotain muuta, kuin mitä haluat kirjoittaa.

ns. normaalisti keskusteluissa on kaksi puolta. Normaalisti ihmiselle ei jää levy pyörimään, kuten täällä huomaa jollain pyörivän. Maa on edessämme oli jo Raamatussa kirjoitettuna. Jos sinä menet oikealle, minä menen vasemmalle.

Riittääkö tämä järkeistämään kirjoitustulviin. Jos tämä on adventismi palsta, se on sitä ja siihen ei varmaan sovi ikuinen helvettioppi, ei sitä sun tätä, koska se adventisti on varmasti tutkinut sanan ja myös lukematon määrä muitakin adventistia ja he ovat samanmielisinä koolla Jumalan edessä.

Jumalan edessä, jonka armo on annettu Kristuksessa sydämeen.
        Iankaikkinen elämä on Kristuksessa ja juuri se on se perustus, jolle iankaikkisuus rakennetaan. Perustus on oikea.

Myös osaan herätään, jotka ovat kuolleet haudasta kuoleman unesta Kristuksen paluussa, jne.

Eli mietipä kun adventisti on uudestisyntynyt kristukseen, hän lepää Kristuksessa Jumalan käsissä ja Pyhä Henki pitää huolta hänestä, niin maa on vapaa edessäsi, mene, mutta minä menen toiseen suuntaan, niin miksi riitelet?

Siis pallon on sinulla!

• entinen teikäläinen.

Niin, teeppä perusteellinen tutkimus Raamatun pohjalta niin huomaat että iankaikkista helvetti oppia ei löydy Raamatusta.
        Mutta Jumalan kymmenen käskyä löytyy kylläkin ja se että ne ovat viellä voimassa tänäkin päivänä Sapatti mukaan lukien, jonka te haluatte unohtaa vaikka Sapatti käskyssä selvästi sanotaan. Muista pyhittää lepopäivä, muissa käskyissä sitä ei ole, mutta Jumala on laittanut Sapatti käskyyn muistutuksen koska Hän tietää että ihmiset mielellään unohtaisivat sen.

Ja Jeesuksen tulo on Raamatun mukaan näkyvä, Jeesuksen takaisin tulon tänne maanpälle näkevät jokainen ihminen joka elää tällä planetalla, se ei ole mikään salamyhkäinen tulo, niinkuin yleensä te opetatte.
        Jokainen silmä sen tulee näkemään.
        Ja monia muita Raamatun ilmoituksia te väännätte kieroon. aivan kuin Apostoli Paavali sanoi, että ihmiset vääntävät kieroon hänen kirjoituksiaan, mutta he tekevät sen vain omaksi kadotuksekseen.

Tutki ensin adventistien Raamatun opetus ja hutki vasta sitten, minä olen tutkinut teidän opetuksenne ja tiedän että se vain hapuilua, siksi lähdin teidän joukostanne sellaisten joukkoon joilla on selvä Raamatun opetus.

• Jos a-kirkossa teille opetettaisiin edes se, että nettikeskustelua käydessänne panisitte kunkin viestin alkuun sen, kenen viestiin sillä kerralla annatte palaututetta, niin ei adventismissa olemisenne menisi vallan hukkaan.

Yllä näkyvistä viesteistä osa saattaa olla tarkoitettu minulle, mutta mitkä, sitä on mahdoton päätellä. Toisaalta, ehkäpä ne on kaikki suunnattu muille kuin minulle?

Sen kuitenkin muistutan, että vaikea teidän on viesteistäni löytää kannanottoja jotka liittyisivät sielun kuolevaisuuteen tai kuolemattomuuteen tai yleensä siihen, mitä ihmiselle tapahtuu kuoleman jälkeen.

Joten teillä ei voi olla mitään tosipohjaista tietoa siitä, mitä minä niistä asioista ajattelen, paitsi korkeintaan tämä:

Pidän sairaana uskonnollisuutena sitä, jos ihmisen ajatukset jatkuvasti liikkuvat sen ympärillä, onko helvettiä vai ei ja jos on, millainen se on ja kauanko siellä ollaan.

Jeesus varoitti useaan otteeseen helvettiin joutumisesta, mutta se oli ainakin siltä osin, mitä raamattuun on kirjoitettu, vain pieni nokare Jeesuksen opetuksista.

Joillekin tämän palstan kirjoittajille näyttää syntyneen käsitys, ettei Jeesus juuri muusta puhunutkaan kuin helvetistä ja kuolleitten tilasta.

Mitenkähän tuollainen käsitys on päässyt syntymään?

Miettikäähän sitä!

• eremith32

"Entinen teikäläinen! Kukahan se entinen teikäläinen" mahtaa olla? Ensimmäisellä Kristillisellä ajalla tuli uskovaisten oppia käsittämään asia järjen ja sydämen asiana eli todellisen tiedon ja ymmärryksen pohjalta. Paavalikin Kristikunnan opettaja: hänkin nimenomaan kehoittaa "olkoon teidän Jumalan palveluksenne järjellistä". Siis järjen valoa tuli käyttää, että uskonnosta tulisi elämän käytäntö, ja aivan normaalilla luonnollisella tavalla, ymmärrätkö?

On aivan itsestään selvää, että meidän tulee tarkkailla joka hetki ajatuksiamme, ne joko rakentavat tai hajoittavat totuuden käsityksemme, siksi juuri ajatuksemme käyttö on välttämätöntä, ja siihen, sen käsittämiseen liittyy meillä henkilökohtainen vastuu, koska ajatuksemme ohjaa käytöstämme jonka pohjana tulisi olla hyvyys, rakkaus, armeliaisuus, anteeksianto, palvelumieli ja armahtavaisuus.

Meidän on ymmärrettävä omanluonteemme ja persoonallisuutemme vaikutus siihen, kaikki teot kohdistuvat luonteemme kehitykseen, se joko hyväksyy teot, tai sitten ei. Mielemme on luonnollisesti se subjekti, joka kontrolloi tekojemme Jumalisen kelpoisuuden ja, koska objektinen puoli olemuksestamme on persoonallinen ruumiimme jonka teon vaikutteet huomioi meidän sisäinen subjektinen sielun elämämme, niin sen kautta valinta kohdistuu Jumalalle kelpaavaksi aarteeksi, eli kaikki hyvyydestä ja sen vaikutuksesta *rakkaudelliset teot ovat taivaskelpoisia.

Esim'. lähgimmäiseen kohdistuva, rakkaudellinen auttamisen halu, kaikissa tilanteissa elää hänelle kuin elää itselleen, eli mitä ikinä toivot itsellesi, niin samoin toivot lähimmäisellesi samaa, siis rakastat lähimmäistäsi niinkuin itseäsi., silloin se on askel kohti itsetuntemusta ja oikeata uskoa, jota Jeesus Kristus opetti seuraajilleen.

Meidän velvollisuutemme on tulla auttajiksi ja vapauttajiksi ihmisiä kärsimyksistä, näitä seikkoja Jeesus Kristus painotti omana aikanaan, ja tämä on järjellistä ja viisauden todellinen päämäärä - Rakkauden tulen sytyttämänä se voi kohota maailman kurjuutta todella vähentävänä voimana., joka poista tuskaa ja kärsimystä, silloin se ei ole enään omahyväisyyden vankeudessa olevaa teennäiseen uskonnollisuuteen liittyvää oppikokelmaa, vaan Kristuksen rakkauden uhrautuvaa epäitsekästä palvelua.

• pyh!

Sinä olet tunnettu harhanpuhuja, joten sinun oppisi ainakaan ei ole apostolien oppia.

• eremith32

Rakas PYH! Minun alkaa todella käydä sinua sääliksi. Kyllä tämän päivän yhteiskunnassa pitäisi löytyä myöskin PYH-hille jotain henkistä tukea ja apua? Minä haluaisin sinut auttaa ainakin jollakin tavalla Hengen-elämän tielle, jos se vain sinun tahdostasi ja kyvyistäsi kiinni, sillä sinä yrität vain jotenkin hapuilla joidenkien oppipäätelmien hyvin himmeässä valossa eteenpäin, mutta hengen elämän valo pysyy piilossa, miksi,- haluaisin auttaa sinua ja tuota edes alustavaa valoa, että pääset pimeydestäsi pois?

• pyh!

Olen riivattu, enkä apua tarvitse. Minussa on leegio henkiolentoja.
      Ne minua kehottavat kirjoittelemaan.
      En halua eroon riivaajahengistäni, koska kysyn heiltä neuvoa päivittäin ja saan näin heiltä apua kirjoituksiini. Kuljen siis vain Ellen G. Whiten esimerkkiä ja kirjoituksia noudattaen.

• kirjattu nimimerkki.

Ota Pyh kirjattu nimimerkki, ettei tuo sinun nimimerkki varas pääse aina sotkemaan.

• Huh huh hoo!

Oletko sitten" sadanismien joukkoon antautunut, tai helvetin enkeleihin"?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe