Okei, olen siis 13 vuotias.
Nyt on kesäloma, ja äitini pyysi mua kello 9 kotiin... Tulin sitten tossa 10, ja mitäs tossa alko rasittavia kyselemään.
Voisko joku kertoo miten teillä vanhemmilla 13v kotiintuloajat, ensi vuonna tammikuussa olen 14v, enkä tosiaankaan haluaisi mennä kotiin kello 9...
Kaverit 13v yleensä 11 kotiin, 14v osalla ei kotiintuloaikaa, 15 kaikki saavat olla vaikka koko yön 8( menee kaveritkin tässä..
kiitos jo alkukäteen
-P
13v Kotiintuloaika
9
303
Vastaukset
- Kone___
Eli jos kaverisi hyppäävät sillalta niin hyppäätkö perässä? Minä laittaisin siihen kello 11 rajan...
- pojan mamma
Kyllä mielestäni 13 vuotias voisi olla ulkona kesäaikaan jo pidempään kuin yhdeksään.. Oma lapseni täyttää juuri 10v ja saa olla pihalla kymmeneen,tosin klo 20 jälkeen omassa pihapiirissä.
- 14-v tyttö korvesta
No, itse olen 14, ja minulla oli 13 kesäsenä kesällä ei tainnut olla rajoja, kunhan tuun kumminki kotiin tai soitan ja kysyn voinko mennä kaverille. Nytkään ei liiemmin ole hirveesti rajoja, kun en kaupungilla notku kun asumme keskustasta 20 kilsan päässä:/ Minusta tuo on kyllä yli huolehtimista jos 13 vuotias joutuu tulemaan 9 kotiin!:/ Kyllä 11 olisi aika hyvä, edes 10 on jo vähän parempi:/
- Työssäkäyvä
Minun ainakin piti nuorempana olla arkena kotona viimeistään ysiltä, olkoon sitten kesäloma tai ei. Viikonloput eri asia! Nyt olen jo päälle kakskymppinen ja tajuan hyvin vanhempieni perustelun: heillä oli kesälläkin töitä, ja tahtoivat ajoissa nukkumaan, eivätkä koko yötä murehtia missä teini luuhaa.
Jos viikonloppunakin on sulla käsky tulla ysiltä kotiin, se on jo 13-vuotiaalle mielestäni turhan tiukka raja, paitsi jos asutte kaupungissa (siellä kun on vaaroja enemmän kuin maalla)... Itse kun olen pikkukylästä/maalta kotoisin, niin yläasteikäisenä ei kovin kummoisia kotiintuloaikoja enää viikonloppuisin ollut. Jonkun kaverin luona kuitenkin porukalla oleskeltiin, eikä tehty pahojamme! ;) - 14vuotiastäytinjust
niinhä se on mutta mulla on yleensä 11-02
Meillä 14-vuotiaan kotiintuloaika on arkena eli koulupäivinä kahdeksalta ja viikonloppuna yhdeksältä. Erikseen ovat ne kerrat, jos on jokin tapahtuma tai muu keikka, mikä vie pitemmän aikaa. Noista ajoista pidetään kiinni ja niistä on yhdessä pojan kanssa sovittu.
Aina tämä ei poikaa tietenkään miellytä, mutta hän on sen ikäinen, että miellyttämisellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Murkkuikäinen tarvitsee paljon unta, että jaksaa. Vaikka itse kuvittelisi olevansakin "yli-ihminen". :D Ja vanhempana on minun tehtäväni huolehtia hänen hyvinvoinnistaan.
Rajat ovat olemassa tarkoitusta varten. Nuoren oma turvallisuus on yksi niistä. Rajat ovat myös rakkautta ja huolenpitoa. Niitä ei aseteta huvin vuoksi tai nuoren kiusaksi. Jonain päivänä nuori sen itsekin tajuaa. :) Nuorena sitä ei välttämättä ymmärrä ja näkee vain sen, mitä muut saavat tehdä ja saattaa kokea rajat epäoikeudenmukaisina.
Nuorena sitä luulee vähän kaikkea. Itsekin luulin. ;) Vanhempana ymmärrän tänä päivänä äitiäni ja isääni paaaaaaaaljon paremmin. :D- Vengeance
Minä oon 15v ja mulla ei tavallaan oo täsmällistä aikaa tulla kotiin, mutt ennen 12. Ja kaverilla (16v) kotiintuloaika on KLO 8.30, joten mahtaa vituttaa..
- jaanasillanpää1
jaahas.. 9? itse laittaisin rajan 11..
t. jaana65v - iom
No mulla on kotiintuloaika 22.30. Ja oon siis 12v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496665Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6732876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.961238- 841225
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611123- 891120
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721002
- 238906