Onko teillä kaikilla astmaatikoilla typpioksidit epätavallisissa lukemissa?
Entä verikoe eosinofiileistä?
typpioksidi ja eosinofiilit
6
212
Vastaukset
- astma 2006 todettu
Ei ole.
Kesivaikea astma sairautena:
Symbicort Forte 2x2 (2x3) vrk. / Montelukasti 10mg päivittäin/ Retafyllin 200mg 2xvrk./ Bricanyl 0,5mg tarvittaessa ja Prednisolon kuureina (aina resepti valmiina)
Kohonneet eosinofiilit viitannevat allergisiin (home?) altistuksiin tms.- astmaa2006todettu:)
joo ja Somac lisäksi, että sisuskalut pysyis kunnossa:)
- astmatar
Minkälaisia pef arvoja puhaltelet? Ja mikä sun arvo pitäis olla?
Laskeeko arvot aina akuuttien kohtauksien aikana? - astmaaaaa2006jne.
Pef arvot on yksilöllisiä, ei voi suoraan vertailla.
Parhaat puhallusarvoni ovat noin 450-470 ja astman pahenemisvaiheessa puhallan vaihtelevasti, alimpina noin 220-240, jolloin Prednisolon tulee kuvioihin, kunnes tilanne helpottuu. - Astmaatikko*
Ei ole täälläkään!
(paitsi joskus on ollut eosinofiilit viitearvojen yläpuolella)
Astma ollut nyt reilut neljä vuotta ja hoitotasapainoa ollut vaikea tavoittaa jatkuvasti pahenevan astman takia!
Seretide 25/250 2-4x aamuin/illoin
Ventoline tarvittaessa= joka päivä
Spiriva
Singulair 10mg
Prednisolon 40mg(tarvittaessa) AINA oltava kotona tätä!
Avamys
Aerius 5Mg x 2 pvä:ssä!
Peffit parhaimmillaan 500(tähän harvoin olen päässyt)
Pahimmillaan 180-->
Tällä hetkellä 400-440
Peffit laskee flunssissa/kuumessa/rasituksessa ym.. - samanm
Pef haluttu arvo oon itselläni 480, alle 10% heittoa alaspäin mikä on vielä sallittua.
Ei pitkittyneitä flunssia tai mitään yskiä.
Spirossa kuitenkin joku osio huono - perus pitäis olla joku 80% jostain .....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728