Millaista on miehen tosirakkaus?

24

Minulla on nyt vähän pää pyörällä. Pahoittelen siis, jos kirjoittelen ihan tyhmiä.

Olen ollut n. vuoden naimisissa mieheni kanssa. Tapasin tässä eräänä päivänä exäni, ihan siis ystävällisissä merkeissä. Exän kanssa minulla oli läheinen seksisuhde, joka katkesi siihen, kun tapasin mieheni. Minulla ja exällä riitti juttua, joten vietin hänen seurassaan useammankin tunnin.

Exäni alkoi jossain vaiheessa murtua. Hänen katseensa ja puhetapansa muuttuivat todella kiihkeiksi ja hän vannotti olevansa täysin rehellinen tosissaan. Hän sanoi, että on aina rakastanut minua, eikä ole koskaan ollut niin rakastunut kuin mitä hän tuntee minua kohtaan. Hän sanoi, että olen ainoa nainen, joka todella ymmärtää häntä, ja hän on todella onneton siitä, että olen naimisissa. Hän sanoo, että hän vain odottaa päivää, jolloin voimme taas olla yhdessä, mutta hän ei missään tapauksessa tahdo rikkoa liittoani. Hän sanoi fantasaioivansa minusta jatkuvasti, koska seksi kanssani oli jotain aivan ainutlaatuista (hän on harrastanut seksiä useiden naisten kanssa), eikä hän ole ikinä kokenut vastaavaa. Hän sanoi jopa etsineensä netistä hieman minun näköisen naisen, jonka kanssa seksiä harrastaessaan hän kuvittelee olevansa minun kanssani.

Minä menin vähän hämilleni moisesta tunteenpurkauksesta. Exäni oli minulle lähinnä vakipano, suhteemme oli todella avoin, eikä sitoutumisesta ollut puhettakaan. Minua jäi hämmentämään se tapa, jolla ex puhui minusta. Hänen puheensa oli täynnä intohimoa, hänen oli hyvin hankala selvästi pidätellä itseään.

Aloin jälkikäteen miettiä, että oma mieheni ei ole koskaan kokenut minua kohtaan vastaavaa intohimoa. Onhan hän toki sanonut todella kauniita asioita, ja osoittanut teoillaan rakkautensa minua kohtaan. En siis epäile, etteikö hän rakastaisi minua. Hän on aina hyvin hellä ja lämmin, mutta ikinä hänen tunteensa eivät ole olleet sellaisia, kuin vaikka exäni tunteenpurkauksessa. Hän on joskus sanonutkin, että hänen rakkautensa ei ole kovin intohimoista, vaan pikemminkin lämmintä, mukavaa ja kestävää. Nautin hänen rakkaudestaan, mutta aloin miettiä, että olenko sittenkään paras mahdollinen nainen hänelle. Onko ihminen todella rakastunut vasta sitten, kun hän on intohimoinen, kuten vaikka tuo exäni? Omat tunteet miestäni kohtaan vastaavat melko pitkälti sitä, mitä exäni kuvaili tuntevansa minua kohtaan.

Kaiken tämän pyörittelyn ja ajattelun jälkeen aloin pelätä, että ei kai mieheni vain tuhlaa elämäänsä minun kanssani, jos hänellä olisi mahdollisuus kokea todella vahva intohimo ja rakkaus. Mieheni ei tosin muutenkaan yleensä ole erityisen tunteellinen, vaan rauhallinen ja rationaalinen. Onko kyseessä lopulta vain erilaiset tavat ilmaista tunteita?

Kiitos paljon, jos joku jaksaa lukea nämä höpinät ja vastata :)

8

607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Intohimoinen tulinen rakkaus on herkkä laantumaan - nopeastikin - jos ei ole muuta kuin se intohimo pitämässä sitä rakkautta koossa. Rakkaus, mitä kuvailit sinun ja miehesi välillä olevan, on juuri sitä ylä- ja alamäet kestävää rakkautta.

MIssä tahansa parisuhteessa on hyvä olla tasapainoinen annos intohimoa, rakkautta, hellyyttä, yhdessäoloa ja kommunikointia. Olen minäkin kokenut tulista intohimoa rakkaudella höystettynä, mutten ikimaailmassa vaihtaisi nykyistä hellää ja lempeää intohimoa sekä tasaista toisen arvostamista tuohon aiempaan... Ei kukaan kuitenkaan pelkällä intohimolla elä... Rakkauteen kuuluu niin paljon enemmänkin.

Ja mitä tulee exäsi juttuihin... Onko hän edes täysin vilpitön sanoessaan noin sinulle? Kunnioittaako hän sinua tai valitsemaasi tietä, kun asettaa sinut tuollaiseen asemaan...? Ja jos exäsi oli "vaikea pidätellä itseään", niin vaikuttaa enemmänkin siltä, että hän kärsi himosta sinua kohtaan, ei rakkaudesta. Himoa ja rakkautta on joskus hankalaa erottaa toisistaan. Sekin, että hän etsi netistä sinun näköisesi naisen ja ajatteli häntä sinuna, tuntuu jo aika hullulta, jopa sairaalta toiminnalta. Ikäänkuin hän roikkuisi väkisin sinusta luomassaan fantasiassa... Ja siinä tapauksessa kyseessä ei ole enää intohimo, vaan pakkomielle.

Mielestäni sinulla ja miehelläsi on juuri sellainen suhde kuin hyvän parisuhteen tulisikin olla (kirjoituksesi perusteella). Ja jos miehesi kerran on muutenkin enemmän rauhallinen ja rationaalinen, niin tuskin hän edes kaipaa mitään tulista intohimoa... Ja voihan hän vielä joskus kokeakin sen: Sinun kanssasi. :) Miehesi vei Sinut vihille ja Sinua hän rakastaa, joten silloin juuri Sinä olet se kaikkein paras nainen hänen mielestään. :)

Hyvää jatkoa teille! :)

• Puhut todella asiaa, AP: lue ja paina tämä kirjoitus syvälle sydämeesi, älä lähde mukaan ex:n kotkotuksiin.

• .........

Tietopaketti:

Eksäsi on vain KIIMAINEN ja yksinäinen. Ei kyse ole mistään "intohimoisesta rakkaudesta", vaan siitä, että se tahtoo pesää. Ehkä hän kaipaa sitten teidän menneitä aikoja, mutta luultavasti v ain siksi, kun on yksinäinen.

Pidä aviomiehesi äläkä edes kuvittele vaihtavasi eksääsi.

On syy, miksi eksää kutsutaan eksäksi. Siksi, koska se on ENTINEN.

• jn

Lähinnä kyse taitaa olla vain siitä,että exäsi haluaa sitä mitä ei voi enää saada. Ei hän sen intohimoisemmin sinua rakasta kuin miehesikään.

• AP

Kiitos paljon todella hyvistä & asiallisista vastauksista! Olen miettinyt asioita itsekseni ja päätynyt pitkälti samoihin lopputuloksiin kuin muutkin keskustelijat. Tapaus hämmensi minua hetkellisesti, mutta nyt tuntuu taas, että ajatukset kulkevat raiteillaan :)

• onnellinenelämä

Intohimoiseen rakkauteen yleensä liittyy mahdottomuus. Mitä mahdottomampi yhtälö, sen intohimoisempaa. Intohimolla on tapana sokaista. Nähdään toinen vaaleanpunaisten lasien läpi. Kun lasit otetaan pois, huomataan ettei olekaan mitään yhteistä.

Luottamuksesta syntyvä rakkaus on kestävämpää. Intohimo syntyy vähitellen ja mitä paremmin toisen oppii tuntemaan, sitä syvemmäksi suhde muuttuu. Hyväksytään toisen huonot puolet ja ollaan me.

Tosirakkaus ja hyvä parisuhde tekee tasapainoiseksi ja onnelliseksi. Intohimoinen rakkaus aiheuttaa jatkuvia mielialanvaihteluja onnellisesta epätoivoiseen.

• Hah !

Tosimieähen tosi'rakkaus' on omistamista. That's it.

• Ugh,

Jos se mies kerran pystyy harrastamaan seksiä toisen naisen kanssa (vaikka nainen onkin sinun näköisesi), niin ei se mitään ns. tosirakkautta ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6665
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      673
      2876
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1249
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      96
      1238
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1225
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1123
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1120
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1100
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1002
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      238