Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Tulipas+vielä+mieleen+yksi+ihan+erilainen+näkökulma+asiaan,+jota+en+äskön+ajatellut+ollenkaan.+Muutkin+saa+vastata+toki+omasta+puolestaan.+Olisiko+sinusta+AP+ok,+jos+olisit+suhteessa+ja+uusi+naisesi+nukkuisi+ex+tai+hyvän+miespuolisen+ystävän+tai+työkaverin+miesporukan+kanssa+samassa+sängyssä+säännöllisesti+ja+he+viettäisivät+aikaa+alasti+uiden+järvessä,+ottaen+aurinkoa+mökillä+tai+vaikka+saunoen+yhdessä+viikottain?+Tiedän,+ettei+aasia+ole++ajankohtainen,+koska+olet+vielä+aivan+liian+kiinni+vanhassa+ollaksesi+lähelläkään+uusia+suhteita+vuosiin,+mutta+kysyn+mielenkiinnosta.+Ja+myös.+siksi,+että+koetko+asian+niin+neutraalina,+että+olisit+valmis+sallimaan+saman+naisellesi+hyvillä+mielin?
  2. En+näe+mitään+syytä,+miksi+nukkuisin+ex+kanssa+samassa+sängyssä.+😬+Epämiellyttävä+ajatus.+Jos+sellaista+tapahtuisi,+se+olisi+omalla+kohdalla+vanhan+lämmittelyä,+ainakin+jommin+kummin+päin.+Tai+sitten+jompi+kumpi+vielä+haihattelesi+takaisin+ja+toinen+on+mukana+jostain+muusta+syystä+(jotain+siitä+saa).+Sama+koskee+tietysti+yhteisen+ajan+viettämistä+alastomana+tai+seksiä.+Olen+nuorena+kokeilut+eron+jälkeen+on-off-jaksoa+ja+opin+siitä,+että+eroon+johtaneet+syyt+ei+häviä+vuodessa.+Silloin+uusintaan+ajauduttiin,+koska+ex+yritti+yhteyttä+niin+hanakasti+ja+jossain+kohtaa+hellyin,+Sama+ex+on+soitellut+perääni+jo+reilu+20v,+kokeilee+5-10v+välein+onneaan,+mutta+se+tue+on+jo+katsottu+loppuun,+Voin+myöntää,+että+olen+mennyt+yhteen+täysin+väärien+kanssa,+ja+silti+päätynyt+pitkähköihiin+suhteisiin.+Heissä+ei+ole+sen+sen+vikaa+kuin+minustakaan,+mutta+emme+kuitenkaan+sovi+toisillemme+ollenkaan+tai+sitten+ex+on+tullut+niin+suuria+haasteita,+ettei+parisuhde+ole+enää+onnistunut.+Tämän+virheen+takana+on+tyhmä+sinisilmäinen+usko+hyvään+ja+vaikeuksien+voitttamisesta,+ja+siitä+ettei+ole+niitä+oikeita+vaan+suhde+kestää+kun+on+tahtoa+ja+tunteet+kehittyy+kun+antaa+aikaa.+Tahto,+ilman+syvää+rakkautta+ei+riitä+kuin+elämänpituiseen+kidutuksen+eikä+pikkuihastukset+muutu+myöhemminkään+suuriksi+rakkauksiksi,+vaikka+kuinka+yrittäisi!+Myönnän+siis+tehneeni+itse+oleellisia+virheitä+parinmuodostuksessa.+Sinusta+kuulee+sen,+että+olet+hyvin+kiinni+vielä+vanhassa+monellakin+tavalla,+en+ihmettelisi,+vaikka+päätyisitte+vielä+takaisin+yhteen.+Jos+eron+syyt+on+olleet+keveät,+se+voi+toimiakin.+Itselle+jokainen+ero+on+ollut+1-3v+syväanalyysiä,+itsepohdiskelua+ja+yrittämistä+yrittämisen+perään+(oman+toiminnan+muuttaminen,+aloitteet+puhumiseen,+omien+tunteiden+sanoittaminen)+vereslihalle+asti,+joten+sellaisessa+erotyylissä+ei+paluuta+ole.+Eikä+edes+läheisyys+tuntuisi+enää+hyvältä.Vaikka+en+piehtaroi+samoissa+lakanoissa,+välit+voi+silti+olla+asialliset.+Apua+voi+kysyä+ja+saada,+mutta+turhaa+(muu+kuin+lapsien+asiat)+kontaktia+välttää.+Meitä+on+erilaisia,+kukin+saa+tehdä+miten+parhaalta+tuntuu+ja+mikä+omaan+elämään+sopii!
  3. Oletpas+sinä+tehnyt+minusta+syväanalyysin.+😂Itse+koen,+S24+arvo+on+juuri+itsereflektio+ja+siinä+samalla+muiden+ajatusten+toimiminen+omien+ajatusten++peilinä.+Samaa+teemme+myös+ystävien+kanssa,+mutta+koska+olen+liikkuvassa+tilassa+elämässäni,+asioita+on+paljon+mielen+päällä.+S24-huomiolla+taas+ei+ole+arvoa!+Kirjoittelun+tulee+joistakin++vähän+enemmän+ajattelevasta+kirjoittajasta,+jotka+avaavat+ajatuksiaan.+Joku+on+pidemmän+aikaa+vähäsanainen,+ja+sitten+taas+aukea+ja+osa+on+kokoajan+aktiivisia.+Se+etten+soita+joka+päivä+ystävälle+samoista+asioista+palstan+sijaan,+johtuu+siitä+että+lähes+kaikki+elää+ruuhkavuosia+ja+hetki+imuroinnin,+lasten+ruokkimisen+tai+puutarhan+hoidon+tms.+välissä+ei+välttämättä+sovi+toisen+yhtä+kiireisen+aikatauluun.+S24+on+auki,+kun+on+aikaa.+Kirjoitan+myös+jonkun+verran+anonyyminä+sinkkupalstan+ulkopuolella+asioista,+joista+en+halua+profiloitua.++Voisin+myös+yhtä+hyvin+tehdä+aloitukset+anonyyminä,+niin+ei+tarvitsisi+vastata+kuin+mihin+itse+kiinnostaa+käytöstapojen+takia.+Kuvittelen+tuntevani+itseni,+enkä+koe+saavani+mitään+kiksejä+S24-huomiosta.+Mielessä+kiertävien+asioiden+puhumisesta+jonkun+fiksun+kirjoittajan+kanssa+voin+saadakin+jotain,+mutta+en+koe+sitä+huomiona+vaan+vastavuoroisena+yhdenvertaisena+keskusteluna.+Sitten+on+tietysti+myös+kevyempää+kirjoittelua,+lähinnä+pitäis+tehdä+jotain+irl+mikä+ei+aina+huvita+ja+kirjoittelu+on+hyvä+teko+syy+siirtää+aloittamista.+😇Nyt+täytyy+mennä+lämmittämään+rantasaunaa+ja+paljua!
  4. Hyvä+päätös!
  5. Turhauttavaa+ja+vajaata.
  6. Kyllä+ja+ei.+Joskus+joku+onnistuu+avaamaan+kulman+mitä+en+odottanut.+Ja+joskus+oppii+näkemään+täysin+toisenlaisen+ihmisen+näkökulman,+vaikka+itse+olisikin+ihan+eri+linjoilla.+Ei+eri+mielipide+ole+kiinnostaa+vaan+se+miten+ihminen+perustelee+kantansa+(jos+perustelee).+Sekin+voi+tehdä+joskus+avartaa+maailmaa.