Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Terve+itsesuojeluvaisto+on+tervettä.+Kivempi+silmä+suorassa+kuin+pitkään+mustana.+😁
  2. Täh?
  3. Tästä+samasta+asiasta+on+puhuttu+jo+ainakin+20+ilman+hienoa+nimeä.+Lienee+sama+vaikutus+kun+ovulaatiolla.+Iso+osa+miehistä+”haistaa”+sen,+vaikkei+tiedosta+miksi+nainen+juuri+silloin+viehättää.+Joskus+hyvin+nuorena+mittaisimme+tyttöporukalla+yhden+kesän+kauan+kestää+baarissa/yökerhossa+tehdä+tilaus,+jos+1)+flirttaa+baarimikolle+2)+on+ovulaatio+ja+flirttaa+3)+ilman+flirttiä+ja+ilman+ovulaatiota.+Vaikka+otanta+jäi+muutamiin+kymmeniin+tai+sataan,+silti+ero+oli+merkittävä+2<1<<<3.+Naisen+vagina+ei+haise+pestynä+miltään,+eikä+menetelmää+voi+vierestä+haistaa+muuta+kuin+alitajuisesti.+Veikkaan,+että+saman+vaikutuksen+tekee+jos+nainen+alkaa+käymään+”hieman”+kierroksilla.+Ihmisten+vaistot,+vietit+ja+lipido+on+eri+vahvuuksia,+mutta+sanoisin+että+mikä+tahansa+noista+kolmesta+vaihtoehdosta+lisää+fyysistä+rakkautta+vailla+olevia+miehiä+ympärillä,+ainakin+yleistäen.+Silti+muistutan,+että+osalla+halukkaista+miehistä+on+myös+yläpää,+aivot,+Joskus+tilanteen+ollessa+haastava+tai+sopimaton+yläpää+estää+toimimasta,+vaikka+alapää+tahtoisi+muuta.+Enkä+tällä+sano,+että+alapään+käytössä+on+mitään+pahaa,+päin+vastoin,+mutta+kaikkiin+tilanteisiin+se+ei+vaan+sovellu+sellaisenaan.+Jos+nainen+etsii+yhden+yön+kestävää+rakkautta+menetelmä+lienee+siihen+tehokas,+mutta+pidempi+aikaista+tuttavuutta+ajatellen+ilman+saattaa+jäädä+haaviin+enemmän+itse+persoonasta+kiinnostuneita.+Ihan+veikkaan+aiemman+elämäni+perusteella.+😇
  4. Olen+joskus+24v+ollut+tilanteessa,+jossa+huostaanoton+ja+mielenterveyden+rajamailla+oleva+12v+lapsi+tarttuu+minuun.+Sanoo+usein+ajatuksisaan+äidiksi,+kertoo+enemmän++kuin+psykologeille+ja+sanoo+suoraan,+että+ekaa+kertaa+joku+välittää+oikeasti.+Tiedän+koko+ajan,+että+pystyn+pitämään+lapsen+pinnalla+vain+väliaikaisesti.+En+ollut+vielä+itsekään+täysin+aikuinen.+Soitan+puhelun+minua+20v+vanhemmalle+tutulle+äidille,+joka+silloin+veti+vapaaehtoista+nuorten+auttamistoimintaa+ja+kysyn+mitä+voin+tehdä.+Tietysti+lasu+oli+ensimmäinen+vastaus,+mutta+sen+jälkeen+henkilö+sanoi,+että+kaikkia+ei+voi+pelastaa+teet+mitä+vaan+ja+tahdot+mitä+paljon+vaan.+Voit+tukea+ja+olla+turvallinen+aikuinen,+ja+sillä+voi+olla+iso+merkitys+lapsen+loppuelämälle,+mutta+enempää+et+voi.+Jos+et+päästä+irti,+et+jaksa+itse+etkä+voi+auttaa+ketään+ja+sinusta+tulee+autettava.+Saman+sanon+sinullekin:++Jos+et+päästä+irti,+et+jaksa+itse+etkä+voi+auttaa+ketään+ja+sinusta+tulee+autettava.+Apua+saa+rahalla+tai+luultavasti+myös+sosiaalitoimesta,+silloin+kun+se+on+välttämätöntä.+Jos+toinen+katuu,+on+apuun+mentävä,+mutta+vaikka+asunnon+tapetointi+on+asia+mitä+ei+saa+omasta+selkärangasta+ottaa+tai+vaikka+lastenhoitoapu+baarireissun+takia.+Tuolle+lapselle+ei+käynyt+hyvin,+vaikka+pääsi+kuukausien+jonojen+ohi+lasten+psykiatrialle.+Vuoden+sisällä+muutti+kauemmas+eikä+ollut+enää+vaikutuspiirisaäni.+Lintsasi+uudesta+koulusta+suurimman+osan,+ja+alkoi+pyöriä+30v+narkkien+seurassa+juna-asemilla.+Veikkaan,+että+tuli+aika+tavalla+hyväksikäytetyksi+rakkauden+vajeeseensa+tuossa+porukassa.+😞+Vaikka+mietin+vieläkin+mitä+tuolle+lapselle+kävi+elämässä,+silti+tiedän+että+en+olisi+voinut+tehdä+enempää.+Mietin+jopa,+että+olisin+ottanut+hänet+luokseni+asumaan,+mutta+eihän+itsekin+keskeneräinen+nuori+olisi+oikeasti+pystynyt+huolehtimaan+12v,+joka+oli+täysin+rikki+eikä+se+olisi+teknisesti+edes+ollut+mahdollista.+Ruuhkavuodet+voi+olla+tiukkaa+aikaa.+Kun+vanhemmat+menee+heikkoon+kuntoon+(itsellä+ovat+hyvässä+kunnossa,+mutta+ystävien+vanhempien+kanssa+on+nähnyt+mitä+vaikka+muistisairaus+ja+kotihoidon+riittämättömyys+vaikuttaa+elämään)+ja+jos+saman+aikaan+on+apua+tarvitsevia+lapsia,+yhtälö+voi+olla+kohtuuton.+Kohtuus+ja+armollisuus.+Siinä+on+kaksi+asia+mitä+olen+opetellut+oman+ajan+ottamisen+lisäksi+itse+viimeiset+pari+vuotta.