Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
maarit_kursu
profiilit
maarit_kursu
maarit_kursu
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
2
Kommenttia
24
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Lapsellani oli kellolasikynnet ja hänellä oli sydänvika..
01.04.2012 09:09
Mä en löytänyt sitä ryhmää facesta :/
30.01.2012 09:31
Vakuutusyhtiöltä kannattaa kysyä, että tulevatko jotenkin vastaan irtaimiston suhteen.
Ja tuosta otsonoinnista sen verran, että mä olen ymmärtänyt, että sillä lähtee vaan hajut, mutta se ei poista ongelmaa, eli itiöitä tms. Näin meille kerrottiin, kun taisteltiin samojen asioiden kanssa muutama vuosi sitten.
Otsonointiin ei siis lähdetty lainkaan.
Tsemppiä!!
24.01.2012 15:24
Oireet on kuin minun elämästä. Mulla oli lisänä vielä muutakin....
Ms testit tehtiin viimeisen päälle. Ei mitään. Diagnoosi; alentunut stressinsietokyky.
Ja suurin osa oireista myöhemmin osoittautui homeen aiheuttamiksi oireiksi.
Oireet ovat yksilöllisiä ja joku oireilee herkemmin ja joku ei lainkaan.
Neuvoni sinulle; vaihda asuntoa heti!
Ja sinulle, joka sanoit, ettei keuhko-oireet parane... ainakin lapsellani parani astma, kun muutettiin homeatalosta pois. Meni muutama viikko ja saatiin jättää astmalääkkeet pois. Loppui yöyskä, oksentelu yms. Aikaa kulunut 6 vuotta, eikä ole lääkkeitä tarvittu.
Omat oireeni eivät parane koskaan, mutta lapsella kenties paremmat mahdollisuudet.
24.01.2012 15:17
Jos asut kerrostalossa, niin asunnossa itsessään ei välttämättä ole hometta/kosteusvauriota. Itiöt ja kaasut voi kulkeutua jokaiseen asuntoon myös ilmanvaihtokanavien kautta.
Tutkimuksia ainakaan kerrostaloihin ei helpolla aleta tekeen ja tuskin myöskään rivitaloon.
Vähemmillä taisteluilla pääsee, kun muuttaa pois.
Raskas tie on sulla kuljettavana :(
24.01.2012 15:07
Kiiros Allerginen viestistäsi!
Vaikka en ole onnellinen, että sairastat kuten minäkin, niin on silti ihana huomata, että joku muukin painii näiden ongelmien kanssa!
Mä kävin viime viikolla tk lääkärillä, joka oli kerrankin asiallinen ja otti oireeni vakavasti! Totesi, että tämä iho oire taitaa olla se, mikä invalidisoi mua eniten. Olin melkein monttu auki, kun huomasin, että tämä lääkäri ymmärtää!! Mies olikin samaa ikäluokkaa kuin olen itsekin, eli ei ilmeisesti vielä ollut leipääntynyt työhönsä ;)
Hän laittoi lähetteen ihotautilääkärille, joten sieltä kautta nyt lähdetään selvittämään ongelmaa. Tämä lääkäri epäili, että minulla olisi myös pölyallergia. Saapa nähdä mitä kaikkea löytyy, kun tutkimukset lähtee käyntiin.
Ja on totta, että mulla on myös pölyallergia, kun aivastelen ja nenä alkaa heti vuotaa, kun on pölyä lähellä. Liinavaatteet yms.
Tsemppiä myös sulle!!!
Yrittäjyytä olen itsekin miettinyt, mut en tiedä, että onko minusta siihen. Mun elimistö ei oiken kestä stressiä. Stressin sietokyky on alentunut ja elimistö kipuilee yms heti, kun stressi käy liian suureksi :/ Mut ehkä se oman yrityksen juttu olis sit se, mikä vois lopulta vähentää stressiä.. Mene ja tiedä.
Mut pitäis vaan miettiä, että mikä se yritys olis :D
Ja toisaalta... pitäis suorittaa yrittäjätutkinto tai mikäs se nyt sit onkaan. Se taas vaatii sen, että pitäis mennä johonki koulutukseen ja ainakin kaks paikkaa, joissa tiedän sen koulutuksen olevan, on homeisia. Että jipii vaan sillekin! :/
No, kk päästä olen viisaampi. Ihotautilääkärille on täällä kuulemma alle kk jonot, joten yllättävän pian tulee aika sinne.
Älä sinäkään vielä luovuta! Toivon sydämeni pohjasta, että sun puoliso ymmärtää sun allergian ja ottaa oireesi tosissaan. Mulla näin ei ole aina ollut, vaan mua on pidetty pilkkana. Nyt elämässäni on kumppani, joka tukee ja ymmärtää. Ei vähättele vaan huomaa kyllä oireet.
Ja mitä huonekaluihin yms tulee, niin en mä tiedä, että mitä näille vois tehdä :(
Mä siis oireilen jopa A4:sen paperiarkille, mikäli se on ollut tiloissa, missä on itiöitä.
Ja uskon kyllä, että oireet voi tulla mulleki jostain kemikaaleista yms. Yhtä asiaa jäin miettimään.... Mistä saa vanhoja kalusteita tms, missä ei ole niitä kemikaaleja?? Myykö niitä joku kauppa? Kirpparilta en voi ostaa mitään, mitä ei voi pestä koneessa.
Vaatteita siis ostan sieltä, kun ne voi pestä 60 asteessa, jolloin itiöt kuolee. Tuuletus tms ei tehoa niihin.
Huoh.... Kaikkea sitä elämä voi tuodakin eteen.
Pysy vahvana ja jaksamista myös sulle!!
23.01.2012 11:05
Eipä ole kovin vakavasti mua otettu tähän asti. Yhdet verikokeet otettu, eikä niissä näkynyt mitään.
Punaisuudelle yks lääkäri heitti, että mulla on paniikkihäiriö. Totesin, että en kai mä yksin tyhjässä kodissa panikoi?! Ja kun olen ollu hometiloissa yötä, niin kaveritkin on todenneet, että kovin on kirkuvan punainen mun naama, vaikka nukuin.
Kai se pitää lähteä lyömään nyrkki pöytään :/
17.01.2012 13:01
Hei vaan!
Mistäs aloittaisin... Talo siis rakennettu -97 ja on maanvarainen alapohja. Rakennusvirheeksi selvisi kylmäsilta. Mikrobivaurio seinän ja lattian liittymäkohdassa.
Talosta otettiin DNA näytteet sekä mikrobinäytteet, joiden perusteella talo on todettu asumiskelvottomaksi.
Voitettiin siis eka erä ja hovia odotellaan, koska myyjä sen sinne sitten halusi vetää.
Hovi on helmikuussa, joten ei enää pitkä aika.
Mulla on itsellä sähköposti, jossa näkyy mun nimi, mutta mikäli haluat tietää asiasta tarkemmin ja haluat neuvoja/lisää tietoa, niin anna vaikka omasi, mikäli sulla on sellainen, missä ei selviä oikeaa nimeä.
Autamme mielellämme ja meillä on antaa vinkki myös huippu asianajajasta. Mistä päin muuten olet?? Meidän asianajajaja on muutaman sadan km päässä meistä, joten ei kannate ottaa ainakaan heti ensimmäistä mikä vastaan tulee. Meidän aa on ollut meillä alusta asti ja luotetaan täysin hänen ammattitaitoonsa, koska on erikoistunut näihin.
Meidän tapaus on ennakkotapaus, jota seurataan valtakunnallisesti, joten pitäkää peukut pystyssä, että voitamme tämän, koska tämä ratkaisee sen, miten jatkossa Suomessa suhtaudutaan alapohjavaurioihin.
Mielelläni olen yhteydessä ja vastailen kysymyksiin, joko näin tai sähköpostitse. Myös puhelimitse, mikäli sähköpostin kautta saamme vaihdettua numerot. Olen myös kiinnostunut kuulemaan lisää teidän tapauksesta!?
Voimia ja uskoa teille!!!!
Terv. Maaga
21.11.2008 21:44
Oletteko evakossa odottamassa tuloksia, käräjiä, sovintoa vai korjausta?
Meillä oli käräjät helmikuussa, voitto tuli, kaupan purku!! Voi olla että mennään hoviin, mutta erävoitto kuitenkin. Jos haluat, niin laitappa lisää tietoa ja sillee niin voisin kertoa enemmänkin. Ja kuulisin todella mielelläni teidän perheen tarinan!
p.s. evakossa liki 2v oltu ja ollaan yhä.
31.03.2008 20:46
Tämän ketjun seuraajille, jos joku vielä muistaa. Meillä oli oikeudenkäynti helmikuussa ja voitettiin!!!!!!!!!
Kaupanpurku ja myyjä maksaa kaikki viulut korkoineen! Pari vuotta on mennyt kahden asunnon loukussa ja kuluissa, mutta elämä hymyilee silti. Nyt sitten odottelemme että viekö myyjä tämän hoviin. En taida olla mahdollisuutta voittoon, kun puhuivat todistajien kanssa mitä sattuu ja jäivät kiinni valheesta. Vastapuolen avaintodistaja istui naama punaisena kun meidän aa tenttasi sitä!
Oli mahtava seurata tilannetta, vaikka olikin henkien taistelu!
Kerron mieluusti lisää jos joku on kiinnostunut ja muistaa tapauksen.
Muita ketjuja löytyy varmaan mun nimimerkin takaa..
31.03.2008 20:40
Mä en antais edes lasta sun syliin!!!!!!!!!!!!
En katsois päivääkään tuollaista miestä!
Kyllä minunkin mies ottaa silloin tällöin, mutta määrät on ihan erit! Ja silloin kun meidän lapsi oli noin pieni, niin määrät oli niin.. no.. oliko niitä. Meidän iskälle lapsi on tärkein asia koko maailmassa ja vois lopettaa juomisenkin kokonaan jos pakko olis.
Se on juonut ja hillunut ihan tarpeeksi ennenku tuli isäksi. Lapsi kannattaa tehdä vasta sitten kun omat tarpeet voi jättää viimeiseksi!!!!!!!!!!!!!! Voi juma, että viitsit edes kysyä moista!
-äippä jonka esikoinen on kuollut ja joka tietää mikä arvojärjestys elämässä pitää olla, ja jonka isä on alkoholisti!!!!!!!!!
31.03.2008 20:21
sen kodiksi itselleen, mutta ero tuli enneku se oli edes valmis. Möi sitte eteenpäin ja seuraavat asukit asuivat siinä 7v. Sitten ostettiin me ja asuttiin se 14kk ja evakkoon. Eli ei kaikki mene niinku teillä. Hassua että yleistät mutta katkeruus taitaa nostaa päätään syystä jos toisesta..
03.06.2007 18:18
Eikä ole ollut tarkoitus muuttaa pienen lapsen kans parin vuoden välein. Mutta kukin elää tavallaan..
02.06.2007 09:15
Eikä se silloin ollut kuin 7.5v vanha, eli meidän mielestä se oli kuin uusi siihen nähden milloin taloja on tänne meidän paikkakunnalle rakennettu. Taitaa olla aikalailla viimeisiä taloja mitä tänne on pystytetty! Että revi siitä, uusi ku uusi. Onhan se nyt jo liki 10v, mutta evakossa ollaan oltu jo vuosi. Oltais toki rakennettu itse se UUSI talo jos oltais VITUN PALJON rikkaampia. Täällä ku rakentaminen maksaa hunajaa, varsinkin kun pitäis teettää avaimet käteen periaatteella, kun ei ole noita alan kouluja tullut käytyä.
01.06.2007 20:37
Kyllä kai se myyjä on vastuussa oli tietoinen tai ei.
Saahan kuluttajasuojalain mukaankin palauttaa rikkinäisen tavaran kauppaan ja rahat takas vaikka kauppa ei tahallaan möisikään sitä rikkinäisenä.
Tietty on kyse vähän isommasta asiasta, mutta sama periaate.
On tää sellaista tunteiden vuoristorataa, että vauhti meinaa olla jo liian luja.
22.05.2007 15:31
Talon hinta n.125000e.
Ja täällä pohjoisessa missä me asumme se on kallis talo vaikka onki noin uusi!
Eli korjauksen jälkeen talon hinta olisi meille 215000e.
20.05.2007 15:13
Kuten meidän tutuilla. Eli he saivat myyjältä rahaa. Varmaan riippuu asiantuntijoista kuka sitä asiaa hoitaa.. ehkä teillä vaan ei ollut pätevä asianajaja. Harmi.
17.05.2007 11:40
Meillä jo nyt tutkimus ja asianajaja kulut 13000e!! Ja ollaan vasta prosessin alussa,eli ei vielä edes käräjillä! Ostettiin uudet huonekalut ja uusittiin kaikki mahdollinen kun pääsimme ensimmäiseen omaan kotiin. No mitäpä nyt kun ei ole varaa ostaa uusia?? Kaikki saastuneet ja vaikka olemme evakossa niin oireilen huonekaluista ja jopa petivaatteista vaikka ne on pesty moneen kertaan 60 asteessa!
Kiva nukkua silmät punaisina ja kirvellen.
Että kyllä se 30000e on pikku raha!
Remontin kustannusarvio 90000!
17.05.2007 10:14
Osteimme 1997 rakennetun talon jossa alapohja paska. Käräjät edessä. Terveystarkastajan lausunto joka sanoo, ettei saa muuttaa enneku talo korjattu. Korjausarvio 90000e! Myyjä kiistää edelleen. Osta hyvä ja uus talo, ei mitään vikaa, just joo!
17.05.2007 10:08
Tutuilla vastaavan ikäinen rivitalo-osake ja myyjä joutui maksamaan hinnan alennusta 15 000e!
Sen lisäksi että myös talonyhtiö joutui maksamaan remontista osan. Se että alkuperäisellä nimimerkillä on todettu hometta vain kylpyhuoneess, ei poissulje sitä etteikö olisi muualla. Kannattaa tutkia!!
17.05.2007 09:55
1 / 2