Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
raija.ylinen
profiilit
raija.ylinen
raija.ylinen
Vapaa kuvaus
Huh hellettä sanoi jänis pakkasella.
Aloituksia
51
Kommenttia
249
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minulle tulee paljon ilmoituksia asiattomista kirjoituksista.Kaikkia en läheskään silti poista..apuseriffiys :) on hyvä asia,mutta sitäkin titteliä voi helposti käyttää väärin.Joten käytän aina omaa harkintaa viestien poistossa.
Eli tossa oli sefun kommentti kyssäriisi.
terv.Zamio
20.07.2006 10:46
..Seriffin tulee nähdä kyseinen häiriköinti..bannia ei voi noin vaan sinun ilmoituksesi perusteella henkilölle asettaa.Se on sääntöjen vastaista.
Bannikaan ei aina auta,jos henkilö osaa vaihtaa ip osoitteensa.Koska banni annetaan ip osoitteen perusteella.
Zamio
19.07.2006 08:50
Tuollainen toiminta kuvaa häirikön sielua hyvin.Epätoivoinen ja turhautunut.
Minun ohjeeni on seuraava:
-Älä millään tavalla huomioi tätä ihmistä chatissa..koska sinun huomiotasi hän juuri haluaakin.
-Älä sorru samaan toimintaan.
-Ota tarvittaessa seriffiin yhteyttä jos hän on paikalla,kun tuollaista häiriköintiä esiintyy.
Huomioi myös,että privoihin sefu ei voi puuttua,jos tämä häirikkö jakaa tietojasi privassa,sille ei kukaan voi mitään..ainoastaan poliisi.
Myös jos häirikkö poistuu välittömästi sen jälkeen,kun on laittanut sun osoitteesi tai puh.numerosi ylelle,sillekkään ei enää voi sefu mitään.
Ainoastaan kopsaamalla juttu ja ottamalla kellonaika ylös ,lähettämällä kopio ylläpidolle sekä tekemällä rikosilmoitus,asialle voidaan jotakin.
Häiriköinti on chatissa yleistä,niin myös keskustelupalstoilla ja suomi24 palstoilla ei ole ennakkosensuuria,vain jälkisensuuri,joten tiedot saattavat olla useita tunteja palstoilla kaikkien nähtävillä,ennenkuin ne poistetaan.
Chatissa luonnollisesti keskustellaan reaaliajassa..ja tiedot ylelle vietyinä jäävät heti chatissa olevien nähtäville.
Joten peräänkuulutan edelleen salaista numeroa ja suurta harkintaa,mitä chatissa toisille itsestään kertoo.
Zamio
19.07.2006 08:45
Olet saanut jotakin vastauksia ylläpidolta?Ylläpidolla on rajalliset mahdollisuudet vaikuttaa häiriköintiin.Häiriköllä voi olla mm.muuttuva ip osoite,joten esim.bannikaan ei tuo silloin ratkaisua asiaan.
Kyllä täällä chattaillaan omalla vastuulla..ja poliisille tulee se rikosilmoitus häirinnästä viimekädessä tehdä.
Neuvon ottamaan kopioita käydyistä keskusteluistanne ja häiriköintitapauksista.Pitää myös ottaa kellonajat talteen kustakin kopiosta.Seuraavaksi tulee ilmoittaa ylläpidolle,että olet tekemässä rikosilmoitusta..voit myös lähettää keskustelukopiot kellonaikoineen heille.Ei sulla oikein ole muuta keinoa tällaisessa asiassa.
Ja nyt nukkumaan :) hyvää yötä.
18.07.2006 23:30
tsemppiä!
18.07.2006 19:00
Otetaan esimerkki..jos antas pikkasen osviittaa siihen,mihin pyrin.
järjestyssäännöt ovat esim.myös työpaikalla.Olen hyväksynyt säännöt,allekirjoittaessani työsopimukseni..ja jos rikon sääntöjä tai sopimusta vastaan,niin teen silloin sääntörikkomuksen.Työnjohtaja eli esimieheni huomauttaa tai puhuttelee minua jos näkee minun toimivan sääntöjä vastaan,saattaa jopa antaa potkut.Jos työyhteisössä työkaveri kohtelee sinua kaltoin..ja esimies huomaa sen,esimies saattaa puhutella työkaveriasi,mutta ei kuitenkaan aina toimi näin.Viimekädessä sinun itsesi tulee tehdä asiasta valitus omaan liittoosi tai poliisille herjauksesta.
Tässäkin tapauksessa chattiin mennessään ihminen "virtuaalisesti" hyväksyy sopimuksen..eli sitoutuu käyttäytymään chat etiketin mukaan.Seriffi huomatessaan chatissa chat-etiketin vastaista toimintaa,huomauttaa ja lopulta saattaa antaa potkut chatista..Mutta aina ei sefukaan kaikkea huomaa.Viimekädessä kuitenkin sinä itse,olet velvollinen viemään asiaa eteenpäin..poliisille ja ylläpidolle tiedoksi.
Sefulle on siinä mielessä turha valittaa häiriköstä jälkikäteen,koska me sefut emme näe lokeja..eli chat-historiaa ja myöskään emme näe privahäiriköintiä.Ylläpito näkee ylen keskusteluhistorian muutaman päivän viiveellä..mutta privoja ei nähdä sielläkään.
eli summasummarum..chatin ohjeet ovat kaikille samat..mutta kaikki eivät valitettavasti ohjeita noudata.Ohjeissa myös varoitetaan jakamasta yhteystietoja tuntemattomille,tätä ohjetta vastaan myös itse olet tietoisesti toiminut.
Toivottavasti tämä kirjoitukseni hieman valaisi sinulle sitä,miten ylläpito ja sefut toimivat tämmöisissä tilanteissa ja miten sinun tulee itse toimia :) Lohdutuksekdi vielä..harvemmin nämä häiriköt jaksavat kauaa kiusata,nimimerkkiä ja puhelinnumeroa vaihtamalla joskus pahoistakin häröistä pääsee eroon.
Edelleen tsemppiä..terveisin Zamio
18.07.2006 16:11
Emmä kaikkia toimiani ala selittelemään...ikävää että tunnet mielipahaa poistosta. Mutt hei, silti on kesä ja kärpäiset; eli pikkuvirnettä naamaan taas ja uuvet kujeet!;))
Ronttimainen Zamis
18.07.2006 10:20
Valitettavaa,että olet saanut sätistä itsellesi häirikön.Ensinnäkin Sefut ja ylläpito ei voi asialle mitään..jos tämä häirikön nimi on sulla tiedossa,niin sun tulee tehdä asiasta rikosilmoitus.Sitä kautta asia etenee oikeita kanavia myöten ja tämä tyyppi saa rangaistuksen.
Jos et tiedä tätä sun tietojesi levittäjää..tulee sun ottaa ylös mahdollisimman tarkkaan aika,milloin sun tietojasi on annettu sätissä ylellä..sitä kautta päästään jäljittämään tämä kiusantekijä..ja siinäkin tapauksessa tulee ottaa ylläpitoon yhteyttä,sekä tehdä rikosilmoitus.
Sefut ei voi asialle mitään..valitettavasti.Chatissa tulee olla aina varovainen omien yhteystietojensa kanssa..ja jos esim.puhelinnumeroa haluaa jakaa toisille chattailijoille,niin kannattaa ehdottomasti laittaa numero salaiseksi.Varovaisuus on valttia tuntemattomien ihmisten kanssa,luotettavan kuvan itsestään antava chattailijakaan,ei välttämättä ole luotettava.
Tällaisia eväitä tänään :) ja tsemppiä
t.Zamio
18.07.2006 08:57
...ovat suuresti liioiteltuja. :D :D
Wahwoissa liemissä keitetty ja kasteltu Zamionrontti elää ja kukoistaa! ---
18.07.2006 07:03
... o/
17.07.2006 23:12
..ja huomasin itsekin,että se siirtämäni keskustelu tonnikalakiusauksesta sopi ruokapalstalle aika huonosti.Mutta täällä on vaikeata toimia siten,että kaikki olisivat tyytyväisiä.Yritän kuitenkin pitää palstaa asiallisena ja poistaa sellaisia avauksia,jotka palstalle eivät sovi ja ovat muutenkin asiattomia..yritän myös katsoa,että kohtelen kaikkia tasapuolisesti..koska tuossa edellä on valitettu kovasti vakituisista keskustelijoista ja heidän ns.sisäpiiristään.
Näistä viesteistä myös tulee runsaasti palautetta..eli joka kerta,kun tulee palaute asiattomasta viestistä ja jos kirjoitus on kuitenkin suht asiallinen,minun on harkittava poistanko sen vai ei..silloinkin syntyy tilanne,jossa valittaja pettyy,kun en poista ja jos poistan..poistetun viestin kirjoittaja pettyy.
Toivon,että pointti tuli selväksi :) vastaan kyllä mielelläni minulle esitettyihin kysymyksiin ja yritän ottaa opiksi tekemistäni ns.huteista.
Eiku keskustelemisiin vaan..hus hus ;)
terkuin Zamionrontti ---
17.07.2006 12:50
Ilmoittakaa itse asiattomista viesteistä palautteen kautta.Ylläpito poistelee niitä myös.
Zamio
16.07.2006 23:19
oon vaan ollut saaristossa eilisestä..ja jääny rästiin iha pikkasen..täällä on joku kisa vissiin käynnissä..joku parin tonnin raja pitäs ylittää näissä viesteissä :)
no kiville menee sekin kisa :(
16.07.2006 23:07
.....
16.07.2006 23:02
Nassukerrointa katselematta :)
16.07.2006 22:58
Luen viestin ja perustelut,jotka on kirjoitettu poistopyyntöön mukaan ja sen perusteella sitten teen päätökseni.
Jos ei ole mitään perusteluja,en välttämättä poista viestiä,jos se mielestäni tänne palstalle sopii..eikä ole kovasti asiaton..koska niinkin on käynyt,että jotkut laittavat kiusantekomielessäkin poistopyyntöjä kirjoituksista.Siksi en automaattisesti poista kaikkia ns.ilmiannettuja viestejä.
Täällä herjataan paljon toisia nimimerkkejä ja sellaisiin kovin räikeisiin herjauksiin joskus puutun,vaikka niistä ei olisi poistopyyntöäkään.Kaikkia en välttämättä kuitenkaan huomaa..kun tänne kirjoitellaan niin runsaasti ja silloin on hyvä,jos tällaisesta herjauksesta yms.asiattomuuksista ilmoitettaisiin palautteen kautta.
Mukavia keskustelutuokioita t.Zamio
15.07.2006 16:21
..mutta huomautan,että rekatut keskustelijatkin voivat poistella viestejään.Myös ylläpito poistaa ja myös kirjoittelijat ilmoittavat ns.asiattomista viesteistä.
Kaikki poistot siis edelleenkään eivät ole minun toimeksipanemiani :)
15.07.2006 16:08
Poistin lähes kaikki ja ne jotka jäivät..niissä oli aloituksessa muutakin asiaa,kuin tämä kyseinen kiistelyn aihe.Olen pahoillani,jos se loukkasi sinua,mutta tämä sisäpiiriasia on nyt loppuun käsitelty..aiheesta voi ainoastaan keskustella tuossa aloittamassani ketjussa muutama sentti tästä kirjoituksestasi alempana :)
mukavaa kesälauantaita :)
15.07.2006 13:41
..eikä tiedä,mitä huono päivä tarkoittaa ;)
15.07.2006 13:37
...
15.07.2006 13:26
11 / 13