Vapaa kuvaus

.. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

8

Kommenttia

287

1. kyllähän se parhaansa yritti mutta taisin olla kamala oppilas sillon.. Kiusasin mies parkaa vaikeilla ja mahdottomilla kysymyksillä ja samaa teki pikkusiskoni minun päästyä pois siitä koulusta.. :D Ei kannattaisi puhua aioista mihin ei sitten osaa vastata.. oma vikansa..Olisin ollut ihan hiljaa jos hän ei olisi puhunut typeriä mutta täytyi häntäkin vähän herätellä tajuamaan omien juttujensa typeryys..
  2. Motivaation raamatun käskyjen noudattamiseen pitäisi syntyä ihan halusta totella Jumalaa.

>>Otetaanpa kymmenestä käskystä "kunnioita isää ja äitiäsi". Entä jos lapsi on syntynyt huumeriippuvaiselle äidille joka on tullut raiskauksessa raskaaksi, haluaako hän aivan varmasti totella raamatun sanaa ja kunnioittaa vanhempiaan, huolimatta siitä että hän ei ole haluttu lapsi, toista vanhempaa ei ole ja toinen ei rakasta häntä, eikä kykene elättämään häntä? Voitko kuvitella jonkin tilanteen jossa kristitty ei kertakaikkiaan haluaisi totella käskyä, eikä kyseessä olisi hänen oma halunsa tehdä syntiä, vaan se että vanhemmat eivät kertakaikkiaan ole kunnioituksen arvoisia millään asteikolla?

Minun äitini on ollut huumeriippuvainen ja minä olen ollut "vahinkolapsi"..isääni en edes muista koska hän tappoi itsensä minun ollessani 2vuotta.
    Jouduin ruokkimaan ja huolehtimaan vuoden nuoremmasta siskostani jo 3vuotiaana aivan yksin..tekemään "ruokaa", katsomaan että kaikki on suhteellisen hyvin. Jouduin siis olemaan jo 3vuotiaana äiti omalle siskolleni..

Meidät sijoitettiin toiseen perheeseen koska monien varoittelujen jälkeenkään äitimme ei lopettanut huumeiden ja alkoholin käyttöä eikä hän sitten pitänyt meihin mitään yhteyttä melkein kymmeneen vuoteen.. ensimmäisen kerran sijotuksen jälkeen kun tapasin oikean äitini hän oli vankilassa ja minä olin yli 10v.

Nyt hän on päässyt irti huumeista, käy töissä ja elää normaalia elämää. Me näemme aina kun on aikaa eli noin kerran vuodessa mutta ihan mielellään häneen olen yhteydessä..
    Minun ei siis tarvi kuvitella tätä kuvaamaasi tilannetta koska se on kun omasta elämästäni..
    On totta että kunniotus voi kyllä olla kaukana. Itse olen päässyt irti katkeruudesta lapsuuttani kohtaan vasta viime syksynä.. Vihasin kaikkia joilla on ollut helppo elämä ja vihasin äitiäni koska hän oli vienyt minulta lapsuuden ja pilannut siskoni elämän.. Viime syksynä eräs nainen tuli luokseni ja halusi rukoilla puolestani..en ollut ikinä tätä naista tavannut mutta sen jälkeen kun hän rukouksen lopetti tajusin olevani vapaa siitä katkeruudesta ja vihasta kaikkea mennyttä kohtaan... Ei siis ole mikään helppo juttu kunnioittaa saatika rakastaa vanhempia jotka ovat tehneet väärin. Minulta se vei n.13vuotta..
    En kunnioita hänen tekojaan mutta kunnioitan häntä ihmisenä. äiti hän minulle ei ole eikä koskaan sitä tule olemaankaan..mutta kaveri kuitenkin...
    Ja pitää myös muistaa että me olemme kaikki ihmisiä ja kaikki me teemme vääriä asioita elämämme aikana monta kertaa..ei siis ole edes oikein ruveta tuomitsemaan ketään huonommaksi. edes uskossa oleva ihminen ei pysty elämään synnitöntä elämää mutta pitäisi pyrkiä elämään mahdollisimman hyvin kuitenkin..
  3. Niissä muissa "jumalissa" on se vika että ne on ihmisten keksimiä..