Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
krista.lehtola
profiilit
krista.lehtola
krista.lehtola
Vapaa kuvaus
.. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
8
Kommenttia
287
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
kyllähän se parhaansa yritti mutta taisin olla kamala oppilas sillon.. Kiusasin mies parkaa vaikeilla ja mahdottomilla kysymyksillä ja samaa teki pikkusiskoni minun päästyä pois siitä koulusta.. :D Ei kannattaisi puhua aioista mihin ei sitten osaa vastata.. oma vikansa..Olisin ollut ihan hiljaa jos hän ei olisi puhunut typeriä mutta täytyi häntäkin vähän herätellä tajuamaan omien juttujensa typeryys..
19.02.2008 13:20
No ei se nyt järkyttävältä kuulostanut..
Mutta ei kyllä ihan täysin kristilliseltäkään..On niin paljon ihmisiä jotka sekoittavat uskon ja uskonnon keksenään.. tässä ei välttämättä nyt ollut kyse uskosta olelnkaan vaan uskonnosta..
19.02.2008 13:15
ihmisillä pitää olla oikeus uskonnonvapauteen mitä te nyt täällä yritätte heiltä riistää..
Haluan huomauttaa että uskonnon tunneilla ei mennä mitenkään henkilökohtaiseen uskoon. Siellä kerrotaan vain teoriassa miten missäkin uskonnossa toimitaan ja mihin uskotaan.. Jos uskonnon tunnit pitäisi ottaa pois niin minä sanoisin samaan myös biologialle kun käsitellään maapallon ja ihmisen syntyä..sellanen paskanjauhanta ärsyttäää minua.. Uskonnon tunneilla minun kysymyksiini osattiin sentään vastata mutta biologian tunilla opettajani vaihtoi aina puheenaihetta kun kysyin jotain alkuräjähdksestä, evoluutiosta tai muusta typerästä..
19.02.2008 13:06
en kyllä katsonut kyseistä ohjelmaa..
>>Kyllä siellä enimmäkseen itkua tuherrettiin kun aikuiset pelottelivat aivopestyjä lapsiaan saatanalla ja sätkitiin lattialla kuin kunnon hihhulit.
19.02.2008 12:58
kirkosta eroaminen ei liity mitenkään ihmisen henkilökohtaiseen Jumalasuhteeseen.
19.02.2008 00:37
en tajua mutta tulen aina surlliseksi kun luen sinun viestejäsi. En vain käsitä miten joku voi olla tuollainen...
Käytät aivan liian voimakkaita sanoja..järkyttävä ja muita tuollaisia..Ohjelma tuskin tule ketään järkyttämään missään vaiheessa.. Surullista on se että oikeasti olet tuota mieltä..
Minä olen onnellinen kun lapset elävät totuudessa ja ovat onnellisia. Sitten vanhempana he ajattelevat liikaa mitä muu maailma ajattelee ja ajautuvat uskosta pois. Toki monet palaavat takaisin.
Antaa lasten elää onnellisina ja totuudessa. Älä vie sitä heiltä pois sen takia että itse olet hukassa.
19.02.2008 00:34
Hienoa että välität lähimmäisistäsi mutta et taida ymmärtää mitä olet tekemässä.
Tämä henkilö ei menetä elämältään mitään käydessään vapaakirkon tilaisuuksissa. Jos hän kokee saavansa sieltä sisältöa ja voimaa elämäänsä niin miksi haluat kieltää sen häneltä? Jokainen saa voimansa jostain ja kuten itse sanoit hän on fiksu ihminen ja osaa päättää itse omista asioistaan. Ja eikö sinua yhtään ihmetytä että kun hän kerran on fiksu ja psykologin koulutuksen saanut ihminen ja hän haluaa uskoa..eikös siinä sittenkin voisi olla jotain mitä sinunkin kannattaisi tutkia..
Voimia sinulle ja toivon että tuet ja tätä ihmistä hänen OMASSA päätöksessään.
19.02.2008 00:26
jeesuksen kuolema oli ennustettu vanhassa testamentissa jo monta sataa vuotta ennen jeesuksen syntymää.. Sehän siis oli vain jonkun profetia joka toteutui.. eli niillä ihmisllä oli vapaa tahto..Jumala olisi voinut vaihtaa "suunnitelmiaan" mutta sitten olisi meidän ihmisten käynyt aika huonosti..
11.02.2008 03:10
>>Miksi yksi niistä on sinun palvontasi kohde ja muut "keksittyjä"?
11.02.2008 03:07
>>Juudaskin saa sinulta synninpäästön?
10.02.2008 15:13
ja väitteesi on väärä..:) kristityt eivät vihaa muslimeja ja toi juutalais juttukin on ihan typerä..Jeesus kuoli koska niin tuli käydä..ilman sitä meillä ei olisi toivoa..
10.02.2008 06:41
kyllä kaikkien pitäsi rakastaa lähimmäisiään eli kaikkia ihmisiä.. kyse ei siis ole pelkästään uskovista ihmisistä. katso nyt kuitenkin ensin itseäsi ja mieti onko sinulla varaa tulla epäilemään toisia ihmisiä...Minä ainakin myönnän etten kaikkia ihmisiä pysty rakastamaan..
Saanko muuten kysyä että mitäköhän sellaista hyvää sinulla on mitä minulla ei olisi?? Mitä minä kiellän itseltäni?? Luultavasti saamme molemmat tehdä aivan samoja asioita..
Eikä sinun tai muidenkaan ateistien pidä meihin uskoa vaan Jumalaan ..;)
10.02.2008 06:39
Motivaation raamatun käskyjen noudattamiseen pitäisi syntyä ihan halusta totella Jumalaa.
>>Otetaanpa kymmenestä käskystä "kunnioita isää ja äitiäsi". Entä jos lapsi on syntynyt huumeriippuvaiselle äidille joka on tullut raiskauksessa raskaaksi, haluaako hän aivan varmasti totella raamatun sanaa ja kunnioittaa vanhempiaan, huolimatta siitä että hän ei ole haluttu lapsi, toista vanhempaa ei ole ja toinen ei rakasta häntä, eikä kykene elättämään häntä? Voitko kuvitella jonkin tilanteen jossa kristitty ei kertakaikkiaan haluaisi totella käskyä, eikä kyseessä olisi hänen oma halunsa tehdä syntiä, vaan se että vanhemmat eivät kertakaikkiaan ole kunnioituksen arvoisia millään asteikolla?
Minun äitini on ollut huumeriippuvainen ja minä olen ollut "vahinkolapsi"..isääni en edes muista koska hän tappoi itsensä minun ollessani 2vuotta.
Jouduin ruokkimaan ja huolehtimaan vuoden nuoremmasta siskostani jo 3vuotiaana aivan yksin..tekemään "ruokaa", katsomaan että kaikki on suhteellisen hyvin. Jouduin siis olemaan jo 3vuotiaana äiti omalle siskolleni..
Meidät sijoitettiin toiseen perheeseen koska monien varoittelujen jälkeenkään äitimme ei lopettanut huumeiden ja alkoholin käyttöä eikä hän sitten pitänyt meihin mitään yhteyttä melkein kymmeneen vuoteen.. ensimmäisen kerran sijotuksen jälkeen kun tapasin oikean äitini hän oli vankilassa ja minä olin yli 10v.
Nyt hän on päässyt irti huumeista, käy töissä ja elää normaalia elämää. Me näemme aina kun on aikaa eli noin kerran vuodessa mutta ihan mielellään häneen olen yhteydessä..
Minun ei siis tarvi kuvitella tätä kuvaamaasi tilannetta koska se on kun omasta elämästäni..
On totta että kunniotus voi kyllä olla kaukana. Itse olen päässyt irti katkeruudesta lapsuuttani kohtaan vasta viime syksynä.. Vihasin kaikkia joilla on ollut helppo elämä ja vihasin äitiäni koska hän oli vienyt minulta lapsuuden ja pilannut siskoni elämän.. Viime syksynä eräs nainen tuli luokseni ja halusi rukoilla puolestani..en ollut ikinä tätä naista tavannut mutta sen jälkeen kun hän rukouksen lopetti tajusin olevani vapaa siitä katkeruudesta ja vihasta kaikkea mennyttä kohtaan... Ei siis ole mikään helppo juttu kunnioittaa saatika rakastaa vanhempia jotka ovat tehneet väärin. Minulta se vei n.13vuotta..
En kunnioita hänen tekojaan mutta kunnioitan häntä ihmisenä. äiti hän minulle ei ole eikä koskaan sitä tule olemaankaan..mutta kaveri kuitenkin...
Ja pitää myös muistaa että me olemme kaikki ihmisiä ja kaikki me teemme vääriä asioita elämämme aikana monta kertaa..ei siis ole edes oikein ruveta tuomitsemaan ketään huonommaksi. edes uskossa oleva ihminen ei pysty elämään synnitöntä elämää mutta pitäisi pyrkiä elämään mahdollisimman hyvin kuitenkin..
10.02.2008 06:31
Jos teoilla mentäisiin taivaaseen siellä ei ketään olisi. :D sen verran pahoja me ihmiset olemme.
Käskyt ovat sen takia että eläisimme Jumalan tahdon mukaisesti emmekä enää uskoontulon jälkeen toimisi niinkuin ennen. Mutta uskova ihminen kuitenkin saa syntinsä anteeksi. Uskossa oleva ihminen ei halua elää Jumalan tahdon vastaisesti, mutta niin kuitenkin tapahtuu koska olemme vain ihmisiä.. Ymmärrätkös idean?
09.02.2008 14:59
>>Muuten, miksi jumalaa kiitetään kun jotain positiivista tapahtuu, mutta ei syytetä kun jotain negatiivista tapahtuu?
09.02.2008 14:53
Kysyinkin että miten tämän kyseisen kitisijän elämä on mennyt pilalle siinä että hänet on lapsena kastettu.. Ja kukaan ei pakota lapsiaan kastamaan.. Lopettas tollasen valittamisen ja menis itkemään vanhemmilleen sitä.. Ei se nyt kirkon tai Jumalan syy ole..
09.02.2008 14:50
JOS tämä mies on uskossa Hän tulee pääsemään taivaaseen. Ei siinä ole mitään epäselvää.
09.02.2008 14:47
Jos Jumala pakottaisi kaikki uskomaan Häneen Hän ei olisi rakastava. Hän on antanut kaikille vaihtoehdon.
En ymmärrä mikä epäselvä asia siinä nyt on. Jos haluat taivaaseen niin tiedät kyllä sen olevan mahdollista. Pyydät Jumalaan elämääsi ja se tapahtuu. Se on niin yksinkertaista. Mutta jos et halua seurata Jumalaa ja ottaa häntä elämääsi niin miksi sitten itket sitä että on se niin väärin että kaikki eivät taivaaseen pääse. Miksi kukaan ei uskova haluaisi taivaaseen koska se on Jeesukseen uskovien ja Jeesuksen koti.
09.02.2008 14:44
Niissä muissa "jumalissa" on se vika että ne on ihmisten keksimiä..
09.02.2008 14:38
älä nyt typeräksi ala.. On olemassa yksi Jumala ja se ei ole mikään Zeus tai mikään mukaan tuollainen höpöhöpö juttu.. Kuinka monesti olet kuullut juttua että Zeus olisi sanonut ihmisille olevansa kaikkivaltias Jumala??:D:D
09.02.2008 14:35
3 / 15