Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
147
Kommenttia
2529
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ehkä+avauksien+poliittinen+sisältö+johtuu+siitä,+että+poliittiset+päätökset+tai+niitten+tekemättä+jättäminen+vaikuttavat+niin+suuresti+ihmisten+elämään,+varsinkin+sellaisten,+joitten+ääntä+ei+päätösten+teossa+yleensä+kuunnella.
Yhteiskunta+on+muuttunut+vuosikymmenien+saatossa+rahakoneiston+pyörittämäksi,+jopa+siinä+määrin,+että+pelkästään+yhteiskunta-nimityksen+tarkoituskin+alkaa+olla+hämärän+peitossa.++Mitä+ymmärretään+yhteiskunnalla?++Alkaa+tuntua+siltä+että+yhteiskunta+muuttuu+yksityiskunnaksi+tällä+menolla,+kun+kaikki+yksityistetään+ja+valtiovalta+pesee+kätensä+kaiken+vastuun+ottamisesta.
Mielestäni+hyvässä+yhteiskunnassa+on+asioita,+joitten+on+toimittava,+eikä+niitten+välttämättä+tarvitse+olla+voittokoneita.++Hyvässä+yhteiskunnassa+on+toimiva+liikenneverkosto,+postilaitos,+koulu,+sairaanhoito-+ja+vanhustenhoito.
Kaikki+toiminnat+missä+on+ihmisistä+kysymys,++pitäisi+ajatella+että+ihmiset+eivät+ole+mitään+markkinatavaraa+ja+voiton+välineitä.++Ihmisten+hyväksikäyttö+voittojen+maksimoimiseksi+pitäisi+kieltää.++Näinhän+tehdään+esim.+suurissa+kansainvälisissä+vanhustenhoitoyrityksissä,+kuten+Attendo,+missä+vanhukset+eivät+ole+enää+ihmisiä,+vaan+voiton+välineitä.+
Olen+itsekin+vanhus+ja+ainakin+toistaiseksi+luotan+siihen+että+tällaisella+pienellä+paikkakunnalla+vanhustenhoitokin+on+vielä+kodikasta+ja+turvallisen+tuntoista.+Luoja+varjelkoon,+ettei+Attendon+kaltaiset+suurlaitokset+tule+pilaamaan+loppu-elämäämme!
12.08.2017 11:32
Mamuvastaisille+haluaisin+esittää+kysymyksen:
Eikö+ole+tullut+mieleen,+kuka+hoitaa+tulevaisuudessa+sairaat+vanhukset?
Suostuuko+tämän+päivän+nuoret+pottakuskiksi?+Onko+heillä+kärsivällisyyttä
kohdata+seniilejä+vanhuksia?+Osaavatko+he+ylipäätään+kunnioittaa+vanhoja
ihmisiä?++++
Itse+epäilen+että+useimmassa+tapauksessa+ei+vanhusten+hoitoala+ole+heidän
unelma-alaansa.++++Maahanmuuttajissa+taas+on+paljon+ihmisiä,+joille++vanhat+
ihmiset+merkitsevät+elämänkokemusta+ja+viisautta+ja+joita+kunnioitetaan+ja+
joista++pidetään+huolta.+Ei+heille+vanhusten+hoito+ole+vastenmielistä,+päinvastoin.
Tälläkin+palstalla+on+monta+vanhaa+ihmistä,+jotka+ehkä+piankin+ovat+hoidon+tarpeessa.++Silloin+ehkä+huomaa+että+empaattinen+"mamu"++voi+olla+yhtä+hyvä
vaihtoehto+kuin+oman+maan+asukas,+joka+ehkä+tuntee+tekevänsä+jonkinlaista+pakkotyötä,+eikä+saa+toteuttaa+omaa+suurta+unelmaansa.
12.08.2017 11:10
Katson+juuri+YLEn++Jälkiviisaita,+missä+nyt+suitsutetaan+kovasti+kuinka+hyvä+asia+tämä+on,+kiitos+Bernerin!++Mainittiin,+että+KUN+RUOTSISSAKIN+on+kilpailutettu+ja+TOIMII+HYVIN!++Ei+varmasti+toimi!++Miksi+ei+tosiasioista+oteta+selvää+ja+haastatella+esim.+ihmisiä+jotka+päivittäin+joutuvat+käyttämään+työmatkoillaan+junia,+joita+ei+tule+tai+ovat+niin+myöhässä+että+paikalle+hälytetään+busseja.++Kilpailevat+junalinjat+elävät+ennakkotilauksien+turvin.+Jos+lippuja+ei+ole+tilattu+ennakkoon+riittävästi,+niin+matka+peruuntuu,+eikä+siitä+ilmoitella+etukäteen.++Voihan+olla,+että+ykskaks+tuleekin+kauhea+rynnäkkö+juuri+heidän+linjalleen!+Ollaan+siis+hiljaa+ja+annetaan+matkustajien+kiroilla+ja+hytistä+kylmässä.
Porvareilla+on+liian+luja+usko+yksityistämiseen+ja+oman+edun+tavoitteluun
toisten+kustannuksella.
11.08.2017 08:58
Veturinkuljettajat+ovat+jo+hyvissä+ajoin+ilmoittaneet+lakkoilustaan+protestina
ja+poliittisena+mielenilmauksenaan,+ennenkuin+päätöstä++kilpailuttamisesta+
on+otettu.
10.08.2017 20:50
Olen+nähnyt+tuon++Lehtikuninkaan+(otaksun+että+se+on+hän)+kotisivullaan+ja+jotenkin+hänen+naamansa+näyttää+tutulta,+aivan+kuin+olisin+nähnyt+hänet+jossakin+tv-ohjelmassa+selittelemässä+vaivaantuneen+näköisenä+jotakin+
asiaa,+josta+on+tullut+hälyä.
03.08.2017 23:37
Kyllä+tiedän+tarkalleen+koska+olen+laskun+maksanut+ja+kuinka+monesta+numerosta.++Maksu+piti+suorittaa+8+viikkoa+etuajassa.+Lehti+tuli+juhannuksen++jälkiviikolla+++4+viikon+aikana+säännöllisesti.++Sitten+tulo+loppui.+Irtonumeroina
lehti+maksaa+muutaman+sentin+alle+5€/kpl,+eli++n+40€+meni+kuin+Kankkulan+kaivoon+jos+ei+asiaan+korjausta+löydy.
03.08.2017 23:33
Itse+maksoin+laskun+8+viikkoa+ennen+1.+numeron+ilmestymistä.+5+numeroa++13:sta+on+tullut.+Nyt+en+ole+saanut+kahteen+viikkoon+lehteä.+En+ole+myöskään+saanut+vastausta+mistään,+en+Allerilta,+en+Postilta+en+myöskään+Lehtikuninkaalta,+jolta+lehden+tilasin.
03.08.2017 22:02
Luin+netiltä,+mitä+tuhkauksessa+tapahtuu+ja+mainittiin+mm.+että+lihava+ihminen+palaa+hyvin.+Rasva+toimii+ikäänkuin+sytykkeenä.
03.08.2017 18:34
Ukkini+oli+taitava+puuseppä+ja+oli+tehnyt+ruumisarkkujakin+puhdetöinään.+
Äiti+kertoi+että+hän+sai+"koemaata"+lasten+arkut!
Ei+minusta+olisi+kammottava+ajatus+tehdä+(tai+teettää)+oma+arkku.+Senhän+ei+tarvitsisi+olla+kovin+valmiin+mallin+mukainen,+pelkkä+kannellinen+laatikko+vaan.+Sen+voisi+päällystää+vaikka+sinisellä+Unikko-kankaalla,+niin+olisi+persoonallisen+näköinen.+++Polttohautaukseen+arkkuni+menee.++Muuten+minulle+olisi+kelvannut+pahvilaatikko,+mutta+arkun+täytyy+kuulemma+täyttää+tietyt+vaatimukset+polttohautauksessa.++Laatikkoa/arkkua+voisi++käyttää+vaikka+ylimääräisenä+säilytystilana.++
Sen+olen+kuitenkin+pojalleni+sanonut+ettei+anna+minkään+hautaustoimiston+manipuloida+itseään+ostamaan+kallista+arkkua+"eikö+mammasi+ollut+paremman+arvoinen"-argumentilla.+Sanoo+vaan+suoraan,+että+mamma+itse+on+toivonut+että+++kuoleman+ei+tarvitse+olla+mikään+kulutusjuhla.
02.08.2017 13:25
En+ollut+niin+kiinnostunut+tangomarkkinoista,+että+olisin+alusta+loppuun+seurannut+tv:stä.+Kun+oli+aika+kilpailla+kuninkuudesta+ja+neljä+finalistia+esiintyi,+niin+olin+toisessa+huoneessa+tietokoneen+äärellä+ja+kuuntelin.+Pari+ensimmäistä,+jotka+sitten+tippuivat+lopputaistosta,+vetivät+nuotin+vierestä+ja+ehdinkin+jo+ajatella.+että+jos+eivät+tipu+pelistä,+niin+tuomaristo+on+täysin+kuuro.++Kaksi+viimeistä+olivat+mielestäni+täysin+selvät+ja+jo+siinä+vaiheessa+olin+aika+varma,+että+jos+äänen+ja+esiintymisen+perusteella+valitaan+niin++se+pieni+mies+(Teijo)+voittaa.++Ja+niin+kävi!++Onneksi+ei+ulkonäkö+tai+kapteenin+natsat+hämänneet.++:)
13.07.2017 14:18
En+ollut+niin+kiinnostunut+tangomarkkinoista,+että+olisin+alusta+loppuun+seurannut+tv:stä.+Kun+oli+aika+kilpailla+kuninkuudesta+ja+neljä+finalistia+esiintyi,+niin+olin+toisessa+huoneessa+tietokoneen+äärellä+ja+kuuntelin.+Pari+ensimmäistä,+jotka+sitten+tippuivat+lopputaistosta,+vetivät+nuotin+vierestä+ja+ehdinkin+jo+ajatella.+että+jos+eivät+tipu+pelistä,+niin+tuomaristo+on+täysin+kuuro.++Kaksi+viimeistä+olivat+mielestäni+täysin+selvät+ja+jo+siinä+vaiheessa+olin+aika+varma,+että+jos+äänen+ja+esiintymisen+perusteella+valitaan+niin++se+pieni+mies+(Teijo)+voittaa.++Ja+niin+kävi!++Onneksi+ei+ulkonäkö+tai+kapteenin+natsat+hämänneet.++:)
13.07.2017 14:18
Tuli+tuosta+Hvitträskistä+mieleen,+että+suomenruotsalaisilla+on+varmaankin+omat+merkityksensä+sanalle+träsk.+Ruotsissa+puhutaan+myös+träskistä+ja+träskmarkenista.+Kysymyksessä+on+silloin+rämeikkö+ja+räme(ikkö)järvi.
10.07.2017 12:39
Lämmintä+kesäpäivää+pirttiläisille!
Täällä+puhuttiin+linnuista+ja+pienistä+draamoista+lintumaailmassa.
Minäkin+olen+seuraillut+kun+ikkunani+alla+olevassa+koivussa+on+ollut+varpusen+pesä+vanhassa,+melkein+lahonneessa+lintupöntössä.++Alkuvaiheessa,+kun+luultavasti+oli+hautomapuuhat+menossa,+tuli+pesän+suulle+eräänä+päivän+kutsumaton+”timpuri”+–tikka+ja+alkoi+suurentaa+pesän+aukkoa.++Hätä+ja+huuto+oli+kova+ja+naapurivarpuset+tulivat+apuun.++Menin+ulos+ja+läpsyttelin+käsiä+terassilla+niin+tikka+häipyi+ja+rauha+oli+taas+koivussa.++-++Eilen+satuin+todistamaan+tilannetta+kun+poikaset+olivat+jättämässä+kotipönttöään,+lensivät+vuorotellen+pöntön+aukolta+lähimmälle+oksalle+ja+siitä+alemmaksi+ja+alemmaksi+putoutuen,+kunnes+huomasivat+että+siivet+kannattavat+ja+tie+vapauteen+on+auki!++
+Tulee+oma+nuoruus+mieleen+ja+kaipuu+vapauteen.+++Sellaista+vapauden+kaipuuta+saattaa+tuntea+vanhanakin,+kun+ei+enää+itse+pääse+lähtemään+minne+haluaa+niinkuin+aikaisemmin.+Tulee+riippuvaiseksi+toisten+avusta+aina+vaan+enemmän+ja+enemmän.+Joskus+on+niin+armollista,+että+ehtii+tottua+pelkästään+ajatukseen+että+liikuntakyky+heikkenee,+niinkuin+monet+muutkin+taidot.+Mutta+nautitaan+tästä+kauniista+kesästä+kun+vielä+pystytään!
10.07.2017 11:02
Juhannus+on+taas+ollut+”herttainen”+ja+aikakirjoihin+noteerattu+sateisena+ja+kylmänä.
Hyvinhän+tuo+aattoilta+kuitenkin+kului+sisätiloissa+60+vuoden+takaisen+ystävättären+kanssa.+Hänen+miehensä+on+sairaalassa+ja+koska+asumme+naapuritaloissa+niin+päätimme+olla+yksin+kahdestaan.
Lohisoppa+maistui+hyvälle.+Katseltiin+vanhoja+musta-valkoisia+valokuvia+nuoruusajoilta+ja+muisteltiin+menneitä+puoleen+yöhön.
Hurskainen+kirjoitti+jalkavaivoistaan.+Ymmärrän+hyvin,+koska+itselläni+on+jalkaterät+aikalailla+”sököt”+ja+on+oltava+tukevapohjaiset+kengät+että+pystyy+kävelemään.++Nyt+oli+toinen+polvi+sellaisessa+kunnossa,+etten+pystynyt+ollenkaan+varaamaan+sillä+jalalla.++Leikkaus+on+edessä,+mutta+jonot+taitavat+olla+pitkät.++Sen+takia+menenkin+nyt+ennen+lomien+alkua++pyytämään+lähetettä+ortopedille,+jolle+varmaan+on+monen+kuukauden+jonotusajat,+ennenkuin+lopullisesti+päätetään+leikataanko+vai+ei.+En+haluaisi+jämähtää++paikoilleni,+en+ainakaan+suosiolla.
Toinen+juttu+on+tuo+ajokortin+uusiminen.+Minulla+on+ruotsalainen+ajokortti,+joka+on+voimassa+2024+saakka.+Luin+netiltä+että+EU-maasta+toiseen+muuttanut+saa+ajaa+2+vuotta+ulkomaisella+ajokortilla,+enintään+kortin+voimassaoloajan.++Mutta+sitten+on+tämä+”ikä-mutta”,+kun+on+ikää+ja+Suomen+lain+mukaan+pitäisi+olla+lääkärinlausunto...+Ruotsissa+luotetaan+ihmisen+omaan+harkintakykyyn+luopua+ajokortista,+jos+ei+halua+sitä+uusia.
Tietenkin+ammattiautoilijoilta+vaaditaan+lääkärinlausunto.
Ajokortin+uusiminen+oli+pieni+asia.+Liikennelaitokselta+tuli+lomake+ja+muistutus+ajokortin+uusimisesta.+Täytin+lomakkeen,+poika+otti+minusta+kuvan,+joka+liimattiin+hakemukseen+ja+uusi+kortti+tuli+paluupostissa!+
En+ole+luopunut+kortista,+mutta+autosta+luovuin,+kun+ajokilometrit+vähenivät+ja+vähenivät.++Auton+pito+tuntui+liian+kalliilta+"siltä+varalta-että-jos-satun-autoa-tarvitsemaan".
Tsemppiä+Hurskaiselle!+Toivottavasti+molemmat+huolestuttavat+asiat+järjestyvät!
Tämä+päivä+onkin+mennyt+Facebookia+selatessa+ja+kuvia+katsellen,+kuinka+sukulaiset+ovat+riemuinneet+keskikesän+juhlasta.++Jotkut+ovat+grillanneet+sateenvarjon+alla,+jotkut+ovat+rakentaneet+liukuradan+jätesäkeistä+myötämäkeen,+liukastaneet+fairylla+ja+vedellä,+ja+sitten+menoksi!+++Nuorimmat+eivät+ole+kylmää+järvivettä+näköjään+pelänneet.
Nyt+tämä+muori+lähtee+lenkille+kokeilemaan,+joko+polvi+kestää+hiljaa+hiipimistä.
25.06.2017 13:32
Aurinkoista+aamua+sateisen+yön+jälkeen.
Olen+tässä+jo+miettinyt+juhannusaaton+ruokailua,+joka+Ruotsissa+on+aina+saman+kaavan+mukainen+ainakin+kolmena+juhlapyhänä+vuodessa.
Tänä+vuonna+en+aio+noudattaa+perinteitä+vaan+keitän+lohisopan,+joka++pohjois-Suomessa+kulkee+"Isännän+parempi+lohisoppa"-nimikkeellä.
Laitanpa+reseptin+tänne,+niin+voivat+miehetkin+kokeilla+ja+tuntea+onnistumisen+iloa!+++
Ruisleipä+ja+maito+ei+ole+ollenkaan+paha+yhdistelmä,+mutta+luultavasti+miehet+nappaavat+oluet+palanpainikkeeksi.
LOHISOPPA
5+porkkanaa
4-6+perunaa+(kiinteä+lajike)
2+keltaista+sipulia
voita+tai+ruokaöljyä
n.+1+litra+kalalientä+(2+liemikuutiota)
n.+500+g+lohifilettä+(ilman+nahkaa+ja+ruotoja)
1+aski+maustamatonta+tuorejuustoa+tai+smetanaa
2+dl+vispikermaa
Sitruunapippuria+ja+suolaa+maun+mukaan
Tee+ensin+kalaliemi.+Hienonna+sipuli,+tee+porkkanoista+ohuita+”tikkuja”,+lohko+perunat+ja+leikkaa+lohi+n+2x2+cm+kokoisiksi+paloiksi.
Lämmitä+voi+tai+öljy+kattilassa,+kuullota+(pehmennä)+sipulihake+ja+porkkanat+kunnolla+muutaman+minuutin+ajan,+mutta+älä+annaruskistua.+Lisää+kalaliemi+ja+perunat,+jatka+keittämistä.+Lisää+lohipalat+ja+keitä+kunnes+perunat+ovat++pehmeitä.
Lisää+tuorejuusto+tai+smetana+ja+kerma,+mutta+älä+anna+keiton+enää+kiehua.+Sekoita+hyvin+ja+mausta+lopuksi+sitruunapippurilla+ja+suolalla.
Tämä+satsi+riittää+isommalle+porukalle.++Voi+tietenkin+puolittaa+määrät,+jos+on+yksin+ruokakunnassa.
21.06.2017 08:47
Ensin+tuli+"palvelinvirhe"+ja+sitten+lähti+kaksi+viestiä+peräkkäin!
20.06.2017 20:42
Vettä+on+tänään+satanut,+rännit+ovat+kohisseet+ja+peltikatto+on+myös+toiminut+kaiuttimena.+++Eilen+illalla+ajattelin+varautua+suojaamaan+korkean,+rottinkisen+kukkauurnan+ja+vetäisin+roskasäkin+hupuksi,+etteivät+kukat+saisi+liikaa+kastelua.
Juhannussiivoukset+tuli+myös+tehtyä+heti+aamusta.+Pienen+asunnon+siivous+ei+
paljon+aikaa+vie.
Skillan+mainitsi+näistä+arkipäivän+asioista+kirjoittamisen,+joka+joitakin+häiritsee,+mutta+arkipäivä+on+tässä+lähellä+ja+niistä+havainnoista+on+luonnollista+kirjoittaa.+Ikävä+on+katsella+ihmistä,+joka+sairauden+takia+on+irrotettu+tästä+arkipäivästäkin+
ja+saa+maata+liikkumattomana+sairaalassa.++Näin+kävi+ystävättäreni+miehelle+ja+hänellä+ei+ole+mitään+muuta+virikettä+kuin+nuo+vaimonsa+vierailut.++Ehdotin,+että+vietäisiin+hänelle+lempimusiikkia+kuunneltavaksi.++Se+olikin+täysosuma.+
Hän+liikuttui+kovasti+ja+kertoi+erään+kappaleen+tuoneen+mieleen+paljon+muistoja+sota-ajalta+kun+hän+oli+vielä+poikanen.
Omalle+pojalleni+olen+jo+etukäteen+sanonut+että+huolehtii+siitä+että+voin+kuunnella+ainakin+musiikkia,+jos/kun+joudun+vuodepotilaaksi.+
Iloista+juhannusta+itsekullekin+pirttiläiselle!++Toivottavasti+tarkenee+ilman+villatakkia!+++:)
20.06.2017 20:40
Vettä+on+tänään+satanut,+rännit+ovat+kohisseet+ja+peltikatto+on+myös+toiminut+kaiuttimena.+++Eilen+illalla+ajattelin+varautua+suojaamaan+korkean,+rottinkisen+kukkauurnan+ja+vetäisin+roskasäkin+hupuksi,+etteivät+kukat+saisi+liikaa+kastelua.
Juhannussiivoukset+tuli+myös+tehtyä+heti+aamusta.+Pienen+asunnon+siivous+ei+
paljon+aikaa+vie.
Skillan+mainitsi+näistä+arkipäivän+asioista+kirjoittamisen,+joka+joitakin+häiritsee,+mutta+arkipäivä+on+tässä+lähellä+ja+niistä+havainnoista+on+luonnollista+kirjoittaa.+Ikävä+on+katsella+ihmistä,+joka+sairauden+takia+on+irrotettu+tästä+arkipäivästäkin+
ja+saa+maata+liikkumattomana+sairaalassa.++Näin+kävi+ystävättäreni+miehelle+ja+hänellä+ei+ole+mitään+muuta+virikettä+kuin+nuo+vaimonsa+vierailut.++Ehdotin,+että+vietäisiin+hänelle+lempimusiikkia+kuunneltavaksi.++Se+olikin+täysosuma.+
Hän+liikuttui+kovasti+ja+kertoi+erään+kappaleen+tuoneen+mieleen+paljon+muistoja+sota-ajalta+kun+hän+oli+vielä+poikanen.
Omalle+pojalleni+olen+jo+etukäteen+sanonut+että+huolehtii+siitä+että+voin+kuunnella+ainakin+musiikkia,+jos/kun+joudun+vuodepotilaaksi.+
Iloista+juhannusta+itsekullekin+pirttiläiselle!++Toivottavasti+tarkenee+ilman+villatakkia!+++:)
20.06.2017 20:40
Tänään+on+ollut+hellepäivä.+Oikeastaan+voisi+osallistua+Suomen+luonnon+kunniaksi+järjestettyyn+tempaukseen;+Kaikki+ensi+yöksi+ulos+nukkumaan!
Savolaisittain+voitaisiin+leikkiä+"pöhheikköpohheemia".++:)
Olen+nukkunut+joskus+80-luvulla+terassilla,+kun+oli+niin+lämmintä+sisällä.
Pikkutunneilla+heräsin+kun+toisella+puolella+asuva+naapuripari+käveli+tonttini+yli,+oltuaan+toisella+puolella+asuvan+naapurin+bileissä.++Supattelivat+keskenään:+"Ei+se+herää+vaikka+ikkuna+on+raollaan"!
Minä+nousin+pahnoiltani+ja+sanoin:+"Tehän+kävelette+makuukamarini+halki"!
Siinä+meni+hetken+aikaa+naureskellessa,+naapurit+pikkusievässä+ja+minulle+ei+enää+uni+tullut+ennenkuin+aamutunneilla.+Herätyksen+sain+uudestaan+kun+ampiaiset+aloittivat+työpäivänsä+ja+lentelivät+palloonsa+kierrellen+ensin+minun+kalloni+ympärillä.
Hyvää+yötä,+missä+sitten+nukuttekin+ensi+yönä!
16.06.2017 19:40
Paluumuuttajana+minua+hirvitti+tämä+suomalainen+siivottomuus,+mitä+jätteisiin+tulee.++Taloyhtiössämme+on+biojätteille+oma+astia+ja+sinne+heitetään+kaikki+moskat+paketoimatta.+Ei+edes+sanomalehtipaperia+älytä+käyttää,+Ajattelen+jo+kauhulla+kesän+lämpöä+ja+mitkä+löyhkät+asuntoihin+tulee+ikkunoitten+alla+olevasta+biojätepytystä!+Entä+kärpäset+ja+rotat+jotka+ovat+kärkkymässä+ruoanjätteitä!
Naapurimaassa+sai+asukkaat+vuoden+tarpeen+verran+ekologisia+jätepusseja,+lisää+sai+pyytää+tarpeen+mukaan.++Kesäaikaan,+kun+poltettavat+jätteet+ja+biojätteet+haettiin,+desinfioitiin+jäteastiat.+Ei+ollut+pelkoa+löyhkästä+ja+parveilevista+kärpäsistä.
Valistusta+tarvitaan,+ennenkuin+tämä+asia+alkaa+toimia.
15.06.2017 16:07
7 / 127