Vapaa kuvaus

♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♡ ♥ ♡ ♥ ♡♡ ♥ ♡ ♥ ♡ ♡

Suomi24 Sheriffi / Valvoja/ tai Luotsi

Olen täällä VAIN valvojan ominaisuudessa.
Tämä nickini on rekisteröity 2004.
Suomi24.ssä tai silloisessa cirkus.com jo vuodesta 1999.
Sheriffinä / luotsina olen ollut jo yli 18 vuotta.

Motto:
♡ ♥ Olkaa kilttejä eläimille, koska ne on meidän parhaita kavereita! ♥ ♡

Aloituksia

34

Kommenttia

265

1. Ei saa enää vaihdettua ja hankalaahan se on alkaa itse postittamaan takaisin noita 3 pussia... luulisi, että näillä *Purinoilla* olisi varaa (jos ovat reiluja) vaikka lähettää 3 kanapussia meille testiin, koska ne takuulla sopii varmasti Janillekin. Olen tosiaan nyt antanut tuota naudanlihaa vielä siitä kauheasta kokemuksesta huolimatta Janille, mutta ihan vain semmoisen puoli ruokalusikallista kerralla ja vain nyt 2 kertaa päivässä, että sillä säilyisi edes mieli hyvänä, kun toinen rempseesti pistelee niitä poskeensa. Uskon että nämä *Purinalaiset* käy täällä tutkailemassa meidän juttuja, jotta mahdollisuus olisi heillä korjata tuo asia meidän kohdalta, jos vain haluavat.
  2. ... meidän kaksi kisua eli siihen 23 vuoden ikään (eivät siis olisi siis silloinkaan vielä kuukahtaneet, jolleivat lääkärit olisi mokaneet) ...mutta... kumpikaan näistä kisuista EI syöneet KOSKAAN näitä minkäänlaisia raksuja vaan tuollaisia murkinoita, mitä tuossa aikaisemmin mainitsinkin. Minun äiti taas on antanut aina raksuja runsaasti kissoilleen... ja 4 kissalle on tullut diabetes, joten itse jo epäilen sitä raksujen syyksi. En ihan tältä istumalta usko sitä pelkäksi sattumaksi. Tiedän, että noissa raksuissa on paljon ravintoaineita, mutta sepäs se... voi olla, että vähän liikaakin... ja siksi saattaa moni kissa lopulta sairastua ties mihin, jos syö vain pelkkiä raksuja, tai paljon raksuja muun ruuan lisäksi. Tämä nyt on vain minun mielipide ja sanon sen siksi, kun olen kissoja kasvattanut ja seurannut tässä vuosikymmeniä, kuten on myös äitini. Hänellä on yleensä ollut aina kerrallaan noin 5-7 kissaa ja minulla 3, mutta nyt enää nämä kaksi sitten jäljellä ja uusia en enää ota näiden jälkeen. Tällä hetkellä hänellä on 3 myös ja kaikki ne ovat rotukissoja ja kukaan niistä ei voi täysin hyvin nytkään. Eläinlääkärin laskut ovat huimia ja vaivat kissoilla jatkuvat vain. Itse uskon ruokavalion syyksi, koska ei voi olla muuta syytä. Kaikki kissamme ovat sisäkissoja, jotka eivät tunnu edes kaipaavan ulos.
    Moni ajattelee, että kissa on vanha jos on vaikka 7-10 vuotias, mutta minusta kissa on vanha, kun se alkaa olla yli 20 vuotias ja nekin 23 vuotiaat olivat todella pirteitä ja villejä vielä silloin, kun kaikki oli ok... jopa leikivät kuin pikkukissat leikki-hiirillään ja juosta karauttivat villeinä pitkin huoneita. Juuri nämä 2 kissaa (mitkä eivät syöneet koskaan raksuja) olivat hoikkia... ei liian laihoja, mutta *solakoita*. Jani sai raksuja muutama vuosi sitten popsia vapaasti ja siitä tuli liika paksu jössikkä, mitä on nyt sitten vaikea saada laihtumaan. Jani ei osannut säännöstellä raksujen syöntiään, kuten Emppu, joka on ollut aina ihan suht.koht. normaali painoinen. Jani saattoi välillä huomaamattamme popsasta Empunkin raksut nassuunsa. Tuon takia meillä ei enää ole raksut tarjolla vapaasti... vaan ne muuttuivat pieneksi välipalaksi vain ...että tämmöstä tällä kertaa.
  3. ... nyt täytyy sanoa, että Janin osalta on tämän Purinan kokeilu sitten ohi :( tuo ripuli yltyi ihan kamalaksi... ja tässä illalla tuli jo hieman vaaleanpunaista verta jopa! Hain lisää apteekista juuri Idoformeja, olen tänään antanut 3 kapselia sitä, saa nähdä alkaako ne yhtään auttamaan... aina ennen on auttaneet. Se 3kpl vrk.ssa on ollut ääriannos ja jolleivat auta, niin sitten tulikin paha tilanne eteen :( Kyllä harmittaa ei voi muuta sanoa. Taisi olla ensimmäinen ja viimeinen vapaaehtoiskokeilu meidän osalta tämä. Enää en laita parhaita kavereitani alttiiksi millekään "tuntemattomalle" ruualle, mitä ei ole myynnissä juuri. Pahimmassa tapauksessa joutuu hyvässä lykyssä turvautumaan eläinlääkäriin, mistä ei tietenkään ole edes mitään apua, koska niiden tarkoittamat maitohappobakteerit ei ainakaan auta... ne on jo ajat sitten testattu. Tuo Idoformi on ollut ainoa, mikä on lopulta auttanut, vaikka se onkin ihmisille tarkoitettu ja minulle kerran sanoivatkin siitä, että ei sitä voi antaa kissoille, kun niille on omat lääkkeet, mutta kun sanoin, että se on aina auttanut, niin eivät enää siitä väitelleet sitten mitään. Ikävä jännitys päällä koko ajan, että koska kisu ressu juoksee taas laatikolleen, kun näkee, että sen masua polttaa ja se valittaa, vaikka yrittää putsata sitä kuinka varovasti hyvänsä. Nyt se ei tee muuta, kun väliajat huilaa vaan pitkällään.

T.EC