Vapaa kuvaus

Tanssilavojen kauhu. Humppaava hevimies. Linkit: http://www.tanssi.net Koulutus: Ammattikorkeakoulu Ammatti: ATK/IT/tietoliikenne Ase tai siviilipalvelus: Aseellisena suoritettu Siviilisääty: Sinkku Lapset: ---

Aloituksia

1

Kommenttia

146

1. Tanssiminen on monipuolista nautintoa tuottava harrastus. Se sisältää musiikin tulkintaa, liikunnan riemua, taiteellista eläytymistä ja toisen ihmisen lähellä oloa. Kukin ajatelkoon kuitenkin miten itse haluaa, mutta pitäköön mielessä, että kaikki eivät ajattele samalla tavalla.
  2. En tiedä Truehumin selityksistä, mutta minulla on omista kokemuksista johtuen jonkinlainen käsitys aiheesta.

Kun suuri massa pyörittää pienempää, ei pienempi massa voi juuri muuta tehdä kuin liikkua ison mukana. Periaatteessa ison miehen vienti on sen vuoksi varman tuntuista. Ei se kuitenkaan käytännössä ihan niin mene. Lihava ihminen, joka ei ole liiemmin liikkunut, on hyvin kömpelö ja se kyllä välittyy myös viennissä.

Omien liikkeiden täsmällinen hallinta on lihavalle sohvaperunalle hankalaa. Mutta jos tanssimista harjoittelee tarpeeksi, niin kyllä se lihavaltakin onnistuu. Lihakset vahvistuvat harjoituksen myötä ja koordinaatiokyky paranee. Ja jos ennen lihomista on jo osannut tanssia, niin ei se minnekään katoa. Hieman vain vaikeutuu.

Lihavan miehen vientiin (lähinnä kädenalitansseissa) tuppaa harjoittelusta huolimatta tulemaan helposti ylimääräisiä heilahteluja, jotka hyvin herkkä seuraaja voi tulkita vahingossa vientisignaaleiksi. Nämä johtuvat osin kropan suuresta massasta ja sen myötä suuresta liike-energiasta, joka välittyy käden kautta vietävälle. Kaikki liikkeet tehostuvat massan takia. Pienikin muljahdus nilkassa tai vaikka lantion keinautus saa vientikäden heilahtamaan reilusti. Toisaalta lihavalla kädet joutuvat olemaan hieman "levällään" vartalon koosta johtuen, mikä vaikeuttaa osaltaan joidenkin kuvioiden vientiä. Joka tapauksessa lihavakin mies voi olla varsin hyvä viejä. Aivan huipulle on kuitenkin vaikea päästä kilojen kanssa. Jos sinne pääsee, niin todennäköisesti ne kilotkin ovat lähteneet.
  3. Minä olen puhunut ihan eri asiasta. Sitä et ole näemmä vieläkään tajunnut. En ole kommentoinut tuota väitettäsi omilla jaloilla tanssimisesta oikeastaan mitenkään.

Tässä kohtaa sivuat käänteisesti sitä asiaa mistä minä olen puhunut:

"Vientiin ei tarvitse voimaa. Seuraaja liikkuu omin jaloin. Näin ollen on ihan sama onko seuraaja lihava, laiha vai jotain tuolta väliltä, niin kauan kuin seuraaja hallitsee kehonsa liikuttamisen riittävän hyvin. "

Viimeinen lause sen kertoo. Eli minä olen puhunut siitä tilanteessa, jossa seuraaja ei hallitse kehonsa liikuttamista riittävän hyvin. Näitä naisia on lavoilla pilvin pimein. Yleensä tällaisen naisen tuntomerkki on reipas ylipaino (=lihavuus, ei siis mikään lihaskimppu). En minä väitä, etteikö hoikissakin naisissa ole vaikeita vietäviä, mutta lihavissa heitä tuntuu olevan enemmän. Eikä tämä ole millään pienellä otannalla tehty havainto, vaan 9 vuoden aikana lukemattomien lavatanssikertojen pohjalta syntynyt päätelmä. Minä en valikoi tanssitettaviani koon tai ulkonäön perusteella, joten kaiken kokoisia ja painoisia naisia on tullut tanssitettua ja tulee jatkossakin. Se miksi olen tähän keskusteluun osallistunut, on se, että Truehumin aivan oikeaan osunut kirjoitus lytättiin syyttä.

Jos nyt ensimmäisen kerran jollain lailla ottaisin kantaa tuohon omilla jaloilla tanssimiseen ja väitteeseesi inertian vaikutuksen kumoutumisesta, niin sitä tilannettahan voisi verrata vaikkapa henkilöauton ja rekka-auton pysäyttämiseen. Rekassa on jarruvoimaa tehostettu huomattavasti enemmän kuin henkilöautossa, mutta silti se pysähtyy hitaammin kuin henkilöauto. Tämä johtuu siitä, että kappale pyrkii jatkamaan liikettä massan ja nopeuden tulona, eli mitä suurempi massa, sitä suurempi jatkuvuus samalla lähtönopeudella. Eli toisinsanoen olet väärässä.
  4. Viestiketjun pituusraja ei anna vastata oikeassa paikassa, joten vastaan tässä tähän:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=98&conference=611&posting=22000000026666788

"Tuo lihava tanssija oli taatusti parempi tanssija kuin itse olet tai moni normaalipainoinen on. Riittääkö se sinulle vai tarvitsetko tähän vielä jotain terapiaa?"

Mitään tuon vastaista en ole koskaan väittänytkään. Itse tarvitset terapiaa, kun kuvittelet olemattomia. Osaat todella hienosti ymmärtää väärin toisten kirjoitukset.