Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

503

1. ajankohtaan, sillä näinhän tekivät myös Totuuden saarnaajalle Johannes Kastajalle, jonka muistojuhla juhannuksen pitäisi olla.

Herodes käski leikata Johannekselta pään poikki - samalla hän leikkasi myös omat mahdollisuutensa Jumalan yhteyteen poikki.

Jumala oli häntä kutsunut ja vaatinut kääntymään puoleensa. Erityisesti Johannes lähetettiin häntä varoittamaan jumalattomasta elämästä. Herodes teki ratkaisunsa.

Me jokainen teemme oman ratkaisumme, kun Jumala kutsuu.

Eikä ole sellaista ihmistä, jota Jumala ei kutsuisi kaksi, jopa kolmekin kertaa erityisesti elämän aikana.
  2. kirjoitan (Raamatun antamin sanoin) vain siksi, että jokainen ne luettuaan ymmärtäisi, että ei tämän kaltaista Rakkautta ihmissydämeen voi aikaansaada mikään muu, kuin itse Jumala.
    Ja vain kaksiteräisen Totuuden miekan haavoittamaan ja Jeesuksen Kristuksen veren puhdistamaan ja parantamaan sydämeen se voidaan antaa.

Kysyit, mistä voin olla varma, kun ei kukaan ihminen ole sitä minulle sanonut. Onhan Jumalan todistus suurempi.

Jos hän on jo antanut Henkensä vakuudeksi sydämeeni, niin että henki itse todistaa henkeni kanssa, niin miksi epäilisin.

En ole todellakaan kuullut Jeesuksen huutavan taivaasta, enkä pimeästä huoneesta - ja missä Sanassa näin sanottaisiin tapahtuvaksi? Mutta Sana kyllä sanoo, että saamme Hengen todistuksen
    sisimpäämme.

Kysyit vielä, missä ja miten aterioimme.
    Se oli kotonani ollessani 17-vuotias. Olin saanut synnin tiestä täydellisesti tarpeekseni, kaipasin puhtautta ja löysin sen. Sain tulla lapseksi jälleen - Jumalan lapseksi.

Se tapahtui yksin ollessa ja Johanneksen evankeliumia lukiessa. Ahmin sen kannesta kanteen ja tunsin olleeni runsaalla, ihmeellisellä aterialla. Avoimesta ovesta oli käynyt sisälle Hän, joka sittemmin, vähä vähältä muutti elämässäni aivan kaiken uudeksi.

Nyt olen jo isoäiti, mutta en voi kyllin kiittää Jumalan viisautta ja kaikkivaltiasta voimaa, miten hän omiansa kasvattaa ja johdattaa. Ja antaa kaiken, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.

'Vanhurskaan polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan, sydänpäivään saakka'.

Vielä Juudaksesta sen verran, että kunpa hän raukka olisi ymmärtänyt mennä Jeesuksen luo tuskissaan, mutta hän meni vihollisten luo.
  3. ettei minun suuni kautta koskaan todellisissa tilanteissa tulisi sellaista, mitä Jumala itse ei ole vaikuttamassa. Jumala antakoon Henkensä viisautta ja hiljaisuutta kuunnella Hengen ääntä. 'Kiirehtivän jalka astuu harhaan.'

Tuossa kuvitteellisessa tilanteessa - niinkuin yleensä kaikissa muissakin - uskon, että olisin
    pyrkinyt keskustellen selvittämään, mikä on tilanteen taakse kätkeytyvä todellinen ongelma. Jos Jumala itse saa olla läsnä, niinkuin hänen tahtonsa olisi, tulee kyllä tapahtumaan jompi kumpi: joko yhä lujemmin sidotuksi tuleminen, tai vapautuminen. Ja henkilölle, joka jo saa tuntea Jeesuksen vapauttavaa voimaa, ei tarvitse sitä enää vakuutella, vaan hänen kanssaan saa riemuita ja kiittää hyvää Jumalaa.

Avainten valta toimii monin tavoin käytännössä. Miksi joku hurskas todellinen Jumalan oma ja paatunut maailman oma eivät voi kovin kauaa olla tyytyväisinä toistensa seurassa? Siksi, että heissä on vastakkaiset henget ja voimakkaampi sitoo heikompaa, eikä tämä henkilö tunne itseänsä ollenkaan vapautuneeksi.

Ei missään Raamatussa anneta tällaista kaavamaista ohjetta, että heti kun kuulet jonkun rukoilevan syntejänsä anteeksi, niin riennä siihen häntä päästämään. Kyllä nämä ovat paljon hienosyisempiä asioita, joissa todella joutuu rukoilemaan Jumalaa avuksi kun oma ymmärrys ei riitä.