Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
laura.piekkari
profiilit
laura.piekkari
laura.piekkari
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
503
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
ajankohtaan, sillä näinhän tekivät myös Totuuden saarnaajalle Johannes Kastajalle, jonka muistojuhla juhannuksen pitäisi olla.
Herodes käski leikata Johannekselta pään poikki - samalla hän leikkasi myös omat mahdollisuutensa Jumalan yhteyteen poikki.
Jumala oli häntä kutsunut ja vaatinut kääntymään puoleensa. Erityisesti Johannes lähetettiin häntä varoittamaan jumalattomasta elämästä. Herodes teki ratkaisunsa.
Me jokainen teemme oman ratkaisumme, kun Jumala kutsuu.
Eikä ole sellaista ihmistä, jota Jumala ei kutsuisi kaksi, jopa kolmekin kertaa erityisesti elämän aikana.
26.06.2006 14:54
samoin sinulle ja kaikille.
24.06.2006 13:36
kirjoitan (Raamatun antamin sanoin) vain siksi, että jokainen ne luettuaan ymmärtäisi, että ei tämän kaltaista Rakkautta ihmissydämeen voi aikaansaada mikään muu, kuin itse Jumala.
Ja vain kaksiteräisen Totuuden miekan haavoittamaan ja Jeesuksen Kristuksen veren puhdistamaan ja parantamaan sydämeen se voidaan antaa.
Kysyit, mistä voin olla varma, kun ei kukaan ihminen ole sitä minulle sanonut. Onhan Jumalan todistus suurempi.
Jos hän on jo antanut Henkensä vakuudeksi sydämeeni, niin että henki itse todistaa henkeni kanssa, niin miksi epäilisin.
En ole todellakaan kuullut Jeesuksen huutavan taivaasta, enkä pimeästä huoneesta - ja missä Sanassa näin sanottaisiin tapahtuvaksi? Mutta Sana kyllä sanoo, että saamme Hengen todistuksen
sisimpäämme.
Kysyit vielä, missä ja miten aterioimme.
Se oli kotonani ollessani 17-vuotias. Olin saanut synnin tiestä täydellisesti tarpeekseni, kaipasin puhtautta ja löysin sen. Sain tulla lapseksi jälleen - Jumalan lapseksi.
Se tapahtui yksin ollessa ja Johanneksen evankeliumia lukiessa. Ahmin sen kannesta kanteen ja tunsin olleeni runsaalla, ihmeellisellä aterialla. Avoimesta ovesta oli käynyt sisälle Hän, joka sittemmin, vähä vähältä muutti elämässäni aivan kaiken uudeksi.
Nyt olen jo isoäiti, mutta en voi kyllin kiittää Jumalan viisautta ja kaikkivaltiasta voimaa, miten hän omiansa kasvattaa ja johdattaa. Ja antaa kaiken, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan.
'Vanhurskaan polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan, sydänpäivään saakka'.
Vielä Juudaksesta sen verran, että kunpa hän raukka olisi ymmärtänyt mennä Jeesuksen luo tuskissaan, mutta hän meni vihollisten luo.
23.06.2006 17:06
on paljonkin, mikä todistaa, että ymmärrän synninpäästön ja pidättämisen avaimet eritavalla kuin sinä, mutta en silti väärin.
Jeesus itse on luvannut: 'Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku avaa oven, käyn minä hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän minun kanssani'.
Kun olen kerran itse saanut tämän kokea ja useaan kertaan päässyt painavien syntien alta Jeesuksen avulla, niin ei kukaan voi minua sellaiseen valheeseen ´vakuuttaa, että joku kolmas siinä olisi välttämätön ja jopa pelastuksen ehto!
Toistan yhä, että tämä on HUUTAVA VALHE!
KUULKAA KAIKKI, SE ON VALHE!
22.06.2006 15:01
ja käsittämättömiä asioita on Jumala ennenkin profeetoillaan teettänyt. Kuten vaikka esimerkiksi naida portto.
Ei niitä ihan hevin ole Jumalan pyhiksi ja oikeiksi teoiksi käsittänyt.
Ja Jeesus tuli omillensa, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
Mikseivät?
Kaikki ei heidän mielestään ollut Sanan mukaista.
Se oli uusi ja outo oppi. Lahkolaisiksi heitä sanottiin.
Silti Raamattu on Totuus.
22.06.2006 09:51
Isämeidänrukouksessa ei ole kyse vallasta, vaan ehdosta.
Joka ei anteeksi anna, se ei myöskään anteeksi saa. Ja kun itse emme pysty, turmeltuneen luontomme takia niin anteeksi antamaan kuin tulisi - niin että katkera mieli vaihtuu sydämelliseen Rakkauteen toista kohtaan - niin tätä saamme rukoilla Jumalalta, kuten ihan kaikkea, ja hän antaa.
Hän antaa kukkuraisen, puhdistetun ja sullotun mitan meidän helmaamme, ylitsevuotavasti hän antaa, kun häneltä vain pyydämme. Mutta jos emme pyydä, vaan luulemme itse pystyvämme siihen, on mittamme vajaa, eikä kelpaa Jumalalle.
Hän vaatii täydellistä. Vain hänen oma tekonsa on täydellinen.
22.06.2006 09:13
sekin, että vaikka Raamatunmukaista kättenpäällepanemista käytettäisiinkin aivan puhtaasti, Jumalan tahdon mukaan, niin ei se Pyhä Henki siitä käsien päällelaittajasta siirry kellekkään.
Itse Jumalalta taivaasta Pyhä Henki aina annetaan vain sen sydämeen, kenen sydämen Hän on siihen saanut valmistaa ja puhdistaa.
Synninsaastan keskelle Hän ei sitä koskaan anna, vaan Jeesuksen Kristuksen verellä puhdistettuun sydämeen.
Valheen henki, Pyhää Henkeä matkiva henki leviää kuin kulkutauti ihmisestä toiseen.
21.06.2006 16:41
Jumalan vanhurskaus ilmestyy meille uskosta uskoon, päivästä päivään. Ei siirry mistään muualta meihin, vaan saamme se itseltään Jeesukselta Kristukselta, joka sen on meille hankkinutkin.
Mene vain nukkumaan.
21.06.2006 16:20
lainaamasi kohta kuuluu: 'Jos me Valkeudessa vaellamme, niinkuin Jumala on Valkeudessa, on meillä yhteys keskenämme ja hänen Poikansa veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä'.
Kun rauhassa tutkii tätä kohtaa, niin huomaa, että siinä puhutaan siitä yhteydestä, mikä meillä on Jumalaan, jos me siinä samassa Valkeudessa vaellamme, jossa Hän itsekin asuu. Ja Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa tällaisen ihmisen, joka haluaa Valkeudessa pysyä.
Ne, jotka haluavat synnissä pysyä, vihaavat valoa, eivätkä tule valkeuteen, jottei heidän tekojansa nuhdeltaisi.
Tietysti myös valkeuden lapsilla on yhteys keskenänsä.
21.06.2006 10:16
Jumalan Sanan lupauksessa, että 'kuinka paljoa ennemmin Taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat' ja Sanan varoituksessa: 'älkää menkö, älkää seuratko...'
21.06.2006 09:58
ettei syntejä tunnustettaisi toisillemme elävien uskovien kesken. Se on minunmielestäni sitä normaalia yhteyttä samassa kohdussa kasvaneitten kesken, että voidaan puhua aivan kaikesta ja rukoilla ja auttaa - itkeä yhdessä ja riemuita yhdessä.
Mutta synnit me kannamme - joko yhdessä tai erikseen - sinne, mistä todellinen apukin tulee. Ja sieltä se tulee.
Ei ole tullut filosoofia eikä sunilaista vieläkään.
21.06.2006 09:52
vaan ilmestyy. Elävä Herra kuljettaa meitä päivittäin uskosta uskoon, kasvattaa ja pitää elävässä uskossa, niin että saamme häneltä joka päivä uuden alun, voiman ja uskon. Vanhurskas on elävä uskosta.
21.06.2006 09:40
asia todellisuudessa on. Turha on kyselläkään kokouksessa tai nousta seisomaan, kun tietää vastauksen, ei se koskaan kieltävä ole. Näin ihmisten edessä.
Jos menet asiasi kanssa Elävän Jumalan kasvojen eteen, saadaksesi puhdistuksen ja rauhan, joudut ehkä odottamaan, mutta kun vastaus sitten tulee, niin se on todellinen, Jumalalta saatu vastaus.
Silloin 'henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia'. Jeesus Kristus Vapahtaja on ainoa välimies - muita ei voi, eikä saa olla.
Hän Jeesus itse sanoo: 'Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku avaa oven, käyn minä hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän minun kanssani'.
Aitoon rakkaussuhteeseen ei kolmatta mahdu.
21.06.2006 01:46
se minusta on melko liukuhihnamaiselta touhulta vaikuttanut, kun olen sitä seurannut. En näe siinä Jumalan hengen aitoa ja syvällistä työtä.
20.06.2006 22:01
annetaan katuvalle yksin Jeesuksen Kristuksen uhrin kautta, eikä yhtään muuta välimiestä ole, eikä saa olla. Joka Hänen kauttaan Jumalan tykö menee, häntä ei pois heitetä.
Miten tuo kohta on siinä teidän vuosikerrassanne, kun minun Raamattuni sanoo näin:
"Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on:'Vanhurskas on elävä uskosta'."
Vanhurskaus ei siirry uskovalta toiselle, ei myös Pyhä Henki, vaan Jumala antaa ne sille, joka niitä Häneltä anoo. Näin kuuluu sanan lupaus varmasti sinunkin Raamatussasi.
20.06.2006 16:56
latelemista ja kauhea valhe ja eksytys, kun kättä nostetaan tai noustaan seisomaan ja sitten muka anteeksisaaminen järjestyy.
20.06.2006 16:37
ettei minun suuni kautta koskaan todellisissa tilanteissa tulisi sellaista, mitä Jumala itse ei ole vaikuttamassa. Jumala antakoon Henkensä viisautta ja hiljaisuutta kuunnella Hengen ääntä. 'Kiirehtivän jalka astuu harhaan.'
Tuossa kuvitteellisessa tilanteessa - niinkuin yleensä kaikissa muissakin - uskon, että olisin
pyrkinyt keskustellen selvittämään, mikä on tilanteen taakse kätkeytyvä todellinen ongelma. Jos Jumala itse saa olla läsnä, niinkuin hänen tahtonsa olisi, tulee kyllä tapahtumaan jompi kumpi: joko yhä lujemmin sidotuksi tuleminen, tai vapautuminen. Ja henkilölle, joka jo saa tuntea Jeesuksen vapauttavaa voimaa, ei tarvitse sitä enää vakuutella, vaan hänen kanssaan saa riemuita ja kiittää hyvää Jumalaa.
Avainten valta toimii monin tavoin käytännössä. Miksi joku hurskas todellinen Jumalan oma ja paatunut maailman oma eivät voi kovin kauaa olla tyytyväisinä toistensa seurassa? Siksi, että heissä on vastakkaiset henget ja voimakkaampi sitoo heikompaa, eikä tämä henkilö tunne itseänsä ollenkaan vapautuneeksi.
Ei missään Raamatussa anneta tällaista kaavamaista ohjetta, että heti kun kuulet jonkun rukoilevan syntejänsä anteeksi, niin riennä siihen häntä päästämään. Kyllä nämä ovat paljon hienosyisempiä asioita, joissa todella joutuu rukoilemaan Jumalaa avuksi kun oma ymmärrys ei riitä.
20.06.2006 09:03
on kokonaan Totuus ja joka sitä vastaan nousee, nousee Pyhää Jumalaa vastaan.
Mutta tulee myös huomata, että Raamatun sanalla fariseukset vastustivat Jeesusta.'Tutki ja näe, ettei Galileasta nouse profeettaa'.
Jeesus sanoi: 'Te tutkitte kirjoituksia ja teillä on niissä mielestänne iankaikkinen elämä. Ja ne juuri todistavat minusta.'
He eivät kuitenkaan nähneet niissä Häntä. He eivät odottaneet. Simeon ja Hanna olivat nähneet ja he odottivat - he myös saivat hänet nähdä elävänä ja todistivat Hänestä Pyhän Hengen antamin sanoin.
Tarvitaan silmät,joilla nähdä ja korvat kuulemiseen - Jumalan Pyhän Hengen avaamat - ja myös vastaanottavainen, nöyryytetty sydän, sillä: 'Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillään, mutta rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois'.
20.06.2006 07:50
hän elävälle Herralle Jeesukselle rukouksensa lähettää, niin miksi ei Herra itse hänelle myös vastausta antaisi? Oletteko tekemisissä kuolleen, voimattoman Vapahtajan kanssa?
18.06.2006 07:14
on Raamatusta. Se vain tulee käsittää oikein, Jumalan elävän hengen opastamana, eikä kaavamaisina ihmistekoina, joilla sotketaan Jumalan töitä, kun ei ehkä itsekään häntä tunneta totuudessa.
Meidän nuorimmainen, pieni poika, totesi tässä taannoin, kun istuimme saunan lauteilla ja hän oli siinä jonkin aikaa katsellut tutkivasti lauteita ja rappusia ja muuta, että 'minä kyllä osaisin tehdä tällaisen saunan, jos vaan annettais'.
Täällä suomenmaassakin näitä uskovaisia saunanrakentajia on paljon. Tuskin ollaan pieni aavistus saatu jostakin, niin jo tehdään muita uskoviksi!
17.06.2006 05:46
13 / 26