Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
laura.piekkari
profiilit
laura.piekkari
laura.piekkari
Vapaa kuvaus
Aloituksia
4
Kommenttia
503
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
kukaan pysty romuttamaan, vaikka tahtoisikin.
Mutta väärin sen voi ymmärtää ja selittää.
Vain senverran, mitä itse on saanut, voi toiselle antaa.
11.03.2006 19:11
ihmistä ollenkaan, vaan Jumalaa Jeesuksen Kristuksen, ainoan välimiehen kautta. Daavidkaan ei etsinyt ihmistä, vaan Jumala lähetti profeettansa hänen luokseen sanoman kanssa.
11.03.2006 19:06
on aivan vääränlainen sanonta Jumalan mielenmukaisesta lapsen kurittamisesta ja kasvattamisesta.
Tuo toinen kohta, jonka otin esille, ilmaisee sen lähteen, mistä oikeanlaisen kurituksen tulee vuotaa ja se on rakkaus. Myös Jumala kurittaa meitä rakkaudessansa, eikä vihassansa.
Ei ole kyse siitä, etteikö pidä kääntää niinkuin siinä on, mutta oikeat valinnat eri synonyymien välillä ovat tärkeitä, jotta Jumalan todellinen tahto tulisi oikein ymmärretyksi.
11.03.2006 18:28
tämä nykyinen käännös on tässä jokatapauksessa osunut harhaan. Kun sitä vertaa muihin vastaaviin kohtiin Raamatussa, pääsee kyllä ymmärtämään, mitä siinä halutaan sanoa.
Esimerkiksi Snl.13:24
"Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan;mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa."
11.03.2006 16:19
yksi hyvä (oikeastaan paha) esimerkki siitä, että nykyiseen käännökseen on tullut joitakin tosi pahoja mokia, joissa tarkoitus kääntyy ihan päinvastaiseksi, kuin oli tarkoitettu.
Edellinen käännös kuuluu:
"Kurita poikaasi, kun vielä toivoa on; ethän halunne hänen kuolemaansa."
Vähän aikaisemmin samassa luvussa sanotaan, samaan asiaan liittyen näin: "Joka käskyt pitää, saa henkensä pitää;joka ei teistänsä välitä, on kuoleman oma."
11.03.2006 13:13
Raamatussa siitä puhutaan, että Jumala voi puhua myös unien välityksellä.
Jobin kirjasta:
"Katso, sinä et ole oikeassa - niin minä vastaan sinulle - sillä Jumala on suurempi kuin ihminen. Miksi olet riidellyt häntä vastaan, jos hän ei vastaa kaikkiin ihmisen sanoihin?
Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata. Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa, silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen, kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä, säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin." (Job 33:12-18)
Siinä sanotaan:'vahvistaa heidän saamansa kurituksen.' Se ei ole irrallinen, vaan vahvistaa muun Jumalan puheen sinun elämässäsi, niin Sanan kautta tulevan kuin kaiken muun. Se puhuu omalletunnollesi:'kuule Herran ääntä.'
09.03.2006 18:31
kaikkia eksytyksiä vastaan (ei ainoastaan sitä joka uhkaa Sunin taholta, jos hän opettaa väärin) on Jeesuksen Kristuksen elävä yhteys.
Kun sen tiedän, niin en näissä kirjoituksissani ole halunnut puuttua muuhun. Olen sen itse kokenut, niin tiedän, että kyllä Hän omansa - jokaisen vilpittömän kysyjän ja rukoilijan - ohjaa väkevällä kädellään kaikkeen totuuteen, lupauksensa mukaan.
Kunhan vain sen verran otamme opiksi Israelin kansan kohtaloista ja vaiheista, että yleensä aina oli paljon hyvää ennustavia vääriä profeettoja ja yksi Herran lähettämä vakavan ja varoittavan sanan kanssa.
Paavali kirjoittaa:
"Minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siitäkin teille ilmoittava, kuinka asia on. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!
Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana.
Sillä monet, joista usein olen sen sanonut, ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.
Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi, joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi." Fil.3:13-21)
09.03.2006 11:45
että "kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on."
Tämän takia olisi niin tärkeää-nyt kun vielä armonaika on ja se on vielä mahdollista-etsiä ja kolkuttaa ovella niin kauan, että löytyy todella omakohtainen yhteys Vapahtajaan, syntieni sovittajaan.
Hän ohjaa sitten elämäni kaikki siitä eteenpäin, eikä niitä tarvitse etukäteen spekuloida. Riittää kullekkin päivälle oma vaivansa.
Tuo raamatunpaikka jatkuu vielä:
"Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.
Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas."
Kristuksessa on kaikki todellisen viisauden aarteet kätkettynä.Häneen tulee etsiä yhteys. Eikä vain kerran, vaan joka päivä.
09.03.2006 10:43
tätä sinun kertomustasi omasta äidistäsi ja muistelin samalla omaa lapsuuttani ja vanhempiani, niin ei voi muutakuin todeta, että tosiaankin:'portot ja publikaanit menevät taivaaseen ennemmin kuin te(hyvät ja kunnialliset ihmiset).
'Kunnialliset' ihmiset hukuttaa heidän oma, ylpeä itsetyytyväisyytensä ja nöyrtymätön, katumaton sydän, jota Herra ei saa rikki kirveelläkään.
Tuli mieleen myös, että missäköhän nykyajan pyhäkoulussa opetettaisiin niinkin paljon Jumalan Sanan totuutta kuin sinä pyhäkoulussa sait kuulla.
Jos jonkun leikin lomassa vähän mainitaan Jeesusta, niin ei se ketään auta.Kaikki Raamatun sanahan on myös lapsille opetettava ja he sen ottavat vastaan.
09.03.2006 09:35
on todella hajallaan oleva lauma. Mutta jo nyt se on yksi lauma hengellisesti ja sillä on yksi ainut Paimen, Jeesus Kristus. Hän tuntee omansa ja merkitsee ne.
Sen jälkeen alkaa tuomio Jumalan huoneesta, niitten keskeltä, joitten olisi pitänyt tietää. Tuomio ei kohtaa ketään niistä, joilla on Jeesuksen laittama sinetti. Se sinetti on Jumalan Pyhän Hengen laittama ihmisen sisimpään. "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia."
08.03.2006 15:01
johdattaa Häntä avuksi huutavaa ja Häneen yksin turvaavaa kaikin tavoin. Mutta syntien anteeksianto tulee elävänä ja todellisena Jumalalta, tuo puhdistuksen sydämeen ja Hänen Pyhän Henkensä.
Se on ihan jotakin muuta, kuin että 'kun minä ne julistan anteeksi, niin usko sinä vaan! Usko nyt vaan! Ja kun tulee epäusko, niin taas etsitään jotain ihmistä. Mutta ei Jumalaa.
08.03.2006 12:57
eri asia, jos Jumala lähettää ihmisen luokse profeetan, jolle hän on puhunut juuri tämän ihmisen asiasta. Mutta sellainen touhu, mitä täällä netissäkin on, että joku tunnustaa ja toinen jostakin latoo ne anteeksi, niin se on ihan pelleilyä. Herran tykö pitää aina ohjata löytämään oikea syvältäkäyvä anteeksianto ja sydämen puhdistus ja elämä Herran elävässä yhteydessä.
07.03.2006 14:02
että Muukalainen 4 on haukkumassa ja repimässä. En parhaalla tahdollanikaan voi ymmärtää hänen kirjoituksiaan näin, kun olen niitä täällä lueskellut!
07.03.2006 09:44
on jo kokonaan Jumalan Hengen vaikuttamaa sinussa, että haluaisit uskoa, vaikka et pysty. Raamatussa sanotaan: 'Ihmiselle se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle, sillä Hänelle on kaikki mahdollista.' Vaikka saisitkin itsesi jotenkin uskomaan, niin ei se mitään hyödyttäisi, sillä oma usko joutuu haaksirikkoon.
Mutta jos Pyhä Henki sinussa synnyttää elävän uskon, niin sitä ei mikään voita. Jumala sen haluaa itse tehdä. Voit vaikka rukoilla niin kuin eräs mies, josta Raamatussa kerrotaan:'Herra, minä haluan uskoa, auta minun epäuskoani!'
06.03.2006 18:26
Jeesus niillä sanoilla puhui niille, jotka jatkuvasti Häntä väijyivät.
06.03.2006 14:22
sydämen tilassako silloin vikaa oli, kun Hän näillä sanoilla joutui ihmisille puhumaan? Miksei Hänen huulillaan ollut se lempeä opetus?
06.03.2006 14:08
silti tyytyä Jumalan johdatukseen tällä tiellä ja niihin Hänen ennalta valmistamiinsa hyviin tekoihin, jotka Hän juuri minun kohdalleni on jo ennen syntymääni suunnitellut. "Kaikki minä voin Hänessä, joka minua vahvistaa!"
06.03.2006 12:24
etsi sinä sitä. Minä tyydyn seuraamaan Jeesusta ristin tiellä.
05.03.2006 19:30
asti Jumala kutsui monin tavoin, mutta elävää lapsenuskoa seurasi nuoruuden lankeemukset. 17-vuotiaana alkoi kokonaan uusi elämä, jota olen saanut elää tähän päivään asti, siinä kasvaen ja vahvistuen. Pitkäänhän tässä on jo kuljettu!
05.03.2006 18:41
kyllä yhtään, sillä tiedän, että kenelle Jumala on sellaisen tien varannut, hänelle Hän on siihen myös voiman ja siunauksen varannut. Ja mitä muuta paholainen sillä voi Herran omalle tehdä, kuin jouduttaa hänen pääsyään perille päämäärään. Sehän on kuin potku omaan maaliin!
04.03.2006 20:30
23 / 26