Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

503

1. ihmistä ollenkaan, vaan Jumalaa Jeesuksen Kristuksen, ainoan välimiehen kautta. Daavidkaan ei etsinyt ihmistä, vaan Jumala lähetti profeettansa hänen luokseen sanoman kanssa.
  2. kaikkia eksytyksiä vastaan (ei ainoastaan sitä joka uhkaa Sunin taholta, jos hän opettaa väärin) on Jeesuksen Kristuksen elävä yhteys.

Kun sen tiedän, niin en näissä kirjoituksissani ole halunnut puuttua muuhun. Olen sen itse kokenut, niin tiedän, että kyllä Hän omansa - jokaisen vilpittömän kysyjän ja rukoilijan - ohjaa väkevällä kädellään kaikkeen totuuteen, lupauksensa mukaan.

Kunhan vain sen verran otamme opiksi Israelin kansan kohtaloista ja vaiheista, että yleensä aina oli paljon hyvää ennustavia vääriä profeettoja ja yksi Herran lähettämä vakavan ja varoittavan sanan kanssa.

Paavali kirjoittaa:
    "Minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siitäkin teille ilmoittava, kuinka asia on. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!

Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana.

Sillä monet, joista usein olen sen sanonut, ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.

Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi, joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi." Fil.3:13-21)
  3. asti Jumala kutsui monin tavoin, mutta elävää lapsenuskoa seurasi nuoruuden lankeemukset. 17-vuotiaana alkoi kokonaan uusi elämä, jota olen saanut elää tähän päivään asti, siinä kasvaen ja vahvistuen. Pitkäänhän tässä on jo kuljettu!