Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
piho
profiilit
piho
piho
Vapaa kuvaus
Aloituksia
588
Kommenttia
837
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei ole ihan oikein, että minun pitäisi kirjoittaa jostakin asiasta ilman minkäänlaista uskonnollista liittymää, kun minulle kaikkiin asioihin liittyy uskonnollinen näkökulma.
Mutta koetetaan.
Historia opettaa meille, että kun rauhan aikoina harvemmin tapahtuu mitään suurempia muutoksia kansojen rajoissa, niin sotien aikana sellaisia rajamuutoksia tapahtuu sitäkin enemmän ja esim. täysin uusia valtioita syntyy.
Näin kävi Ensimmäisen maailmansodan aikana, jonka jälkeen syntyi monia uusia valtioita. Niiden joukossa oli mm. Suomi. Ilman Ensimmäistä maailmansotaa ja myös ilman Venäjän vallankumousta voi hyvinkin olla, että Suomen itsenäistyminen ei olisi voinut tapahtua.
Samoin jo sitä ennen Suomen noin 700-vuotinen yhteys Ruotsin kanssa katkesi sodan jälkeen, kun Ruotsi-Suomi hävisi Venäjälle Suomen sodassa ja Suomi joutui osaksi Venäjää v. 1809.
Näin oli myös Toisen maailmansodan jälkeen. Suomi sai nykyiset rajansa ja menetti mm. Karjalan sodan takia.
Tämän takia ajattelen, että seuraavakin muutos Suomen rajoissa ja myös Karjalan saaminen takaisin tapahtuu sodan yhteydessä eli Kolmannen maailmansodan jälkeen.
Minun ja monen muun skenaario on sellainen, että Venäjä vahvistuu tulevina vuosina ja tulee jossain vaiheessa aloittamaan Kolmannen maailmansodan hyökäten sekä Israelin, USAn että Euroopan kimppuun, jolloin Suomi joutuu taas tahtomattaan sodan keskelle.
Tällä kertaa voi käydä kuitenkin niin, että Suomen kamaralla ei käydä suuria taisteluita, koska Suomen valtiojohto tulee suostumaan Venäjän pyyntöön Itä- ja Pohjois-Suomen miehitys- ja kauttakulkuoikeudesta. Eli Venäjällä ei ole intressiä tuhota Suomea, vaan saada Suomen alue itselleen puskurialueeksi sekä saada Suomen alue itselleen kulkuväyläksi Venäjän armeijan marssiessa kohti Norjan merta Pohjois-Ruotsin ja Pohjois-Norjan kautta.
Kaikki sodat loppuvat aikanaan. Venäjä ei tule voittamaan aloittamaansa Kolmatta maailmansotaa. Venäjä häviää sen ja sen armeijan rippeet ajetaan syvälle Venäjälle.
Tässä tilanteessa Venäjä on suuren heikkouden, sekasorron ja sisällissodan vallassa, kun kaikki syyttävät toisiaan tappiosta. Silloin Suomella on mahdollisuus ottaa haltuunsa Suomelle kuuluvat alueet ja saada aikaan siellä järjestystä, koska paikallinen hallinto on täydellisesti romahtanut.
Toivottavasti tämä ei-uskonnollinen selitys antaa jotakin valoa kysymykseesi.
30.01.2010 12:04
Tervetuloa osaksi Suomea!
30.01.2010 00:06
Reetta rofeetta kysyi: "Miten loanheiton ja asiattomien tai ei-ammattilaisten pääsyn mainitsemallesi foorumille estitte?"
Se on helposti tehty, koska jos on oma foorumi, niin silloin foorumin ylläpitäjällä on hänelle annetut tekniset keinot, joilla asiattomat viestit voidaan poistaa ja tarvittaessa myös törkyviestien kirjoittajat voidaan bannata pois foorumilta.
27.01.2010 00:29
Suomi saa Karjalan siten, että sitä ennen Venäjän miehitysjoukot poistuvat Suomesta, koska Venäjä häviää alkamansa sodan.
26.01.2010 15:59
Kyse on ajasta.
Ei Itä-Suomen miehitys ja Karjalan palautus tapahdu yhtäaikaa.
Ensin Itä- ja Pohjois-Suomi miehitetään Kolmannen maailmansodan yhteydessä, mutta sodan loputtua, kun venäläisten armeija on poistunut Suomesta, Suomi saa Karjalan takaisin.
26.01.2010 00:20
Kotonahan minä olen, mutta en välitä olla tässä ja monessa muussakaan ketjussa mukana kirjoittamassa, koska tässä ketjussa ei keskustella enää aloitukseni aiheesta.
Mutta koska tämä kaksi vuotta sitten aloittamani ketju on edelleen hengissä, niin kai tämä on sitten jonkinlainen ikiliikkuja, joka ei lopu koskaan.
25.01.2010 16:50
Tietyistä sanavalinnoista päätellen tämänkin aloituksen tekijä on "Kristuksen Tsaari", joka on joko huijaritrolli tai narsistinen eksyttäjä.
24.01.2010 19:03
K.D
Täytyy miettiä ehdotustasi.
Omille nykyisille sivuilleni en voi laittaa mitään keskustelufoorumia.
Pitäisi hankkia erillinen foorumi.
Minulla oli joitakin vuosia sitten oma foorumi, mutta lopetin sen aikoinaan,
koska keskustelijoita ei ollut tarpeeksi.
Tässä ideassasi joutuu myös miettimään, tulisiko tarpeeksi porukkaa mukaan.
23.01.2010 16:57
Miten niin tähän keskusteluun ei muut ota osaa?
Onhan täällä ollut muitakin.
Ennen kaikkea aloittaja, Viipurissa asuva Vyacheslav Zhelezov.
Joitakin viestejä on poistettu, koska ne ovat olleet foorumin sääntöjen vastaisia, joten se osaltaan voi antaa väärää kuvaa siitä, että minä vain olisin täällä äänessä.
Mutta kyllä ihmettelen itsekin, missä ovat kaikki fiksujen ja älykkäiden ihmisten viestit?
Tämä ketju on ollut siihen osallistuneiden muutamien ihmisten takia täydellinen pohjanoteeraus. Ensinnäkään ei ole uskottu, että viestin aloittaja on oikeasti Viipurissa asuva venäläinen mies, vaan on väitetty, että viestien kirjoittaja on joku suomalainen huijari ja viimeksi väitettiin, että se huijari olisin minä itse, että minä muka olisin käynyt koko ajan keskustelua itseni kansssa. No, epäilijät voisivat tulla tarkistamaan tietokoneeni, jossa on tallella minun viestini Vyacheslaville ja hänen viestinsä minulle, jos eivät voi millään uskoa, että minä olen rehellinen ja sanojeni takana mies.
Sitä paitsi minä en ole ainoastaan nimimerkki Jouko Piho, vaan minä olen oikeasti Jouko Piho.
Jouko Piho
Valkolammentie 26 c F 47
07910 Valko
Puh. 040-8281759
Sähköposti: jouko.piho@kolumbus.fi
Kotisivu: www.kolumbus.fi/jouko.piho
22.01.2010 20:05
Nyt Markus Putkipuun loukkaavaa tekstiä ei ole enää täällä. Kiitos valvojille!
Markus Putkipuun viesti oli loukkaava ja minua halventava siinä mielessä, että minä esiinnyn julkisesti omalla nettisivustollani, jossa on toistatuhatta kävijää vuorokaudessa, monilla eri foorumeilla, viimeksi Uuden Suomen blogi-kirjoittajana ja eri lehdissä omalla nimelläni. Kun sitten Markus Putkipuu väittää, että mitään Viipurissa asuvaa venäläistä miestä ei olekaan, vaan minä huijaan kaikkia keskustelemalla itseni kanssa, niin tässä on kyse kunnianloukkauksesta eli siitä, että minä, joka haluan aina olla rehellinen, koska olen Jumalaan uskova ihminen, niin minua syytetään julkisesti valehtelijaksi ja huijariksi. Sellainen herjaus syö minun uskottavuuttani, koska jotkut ihmiset voivat uskoa väitteen. Minä tarvitsen kuitenkin uskonnollispoliittisessa vaikuttamistyössäni uskottavuutta enkä salli, että kukaan tuhoaa sitä valheilla ja perusteettomilla väitteillä.
Tämän takia harkitsen poliisitutkinnan pyytämistä mahdollisen minuun kohdistuneen kunnianloukkauksen takia.
Jotain rajaa pitää olla jopa netissä sen suhteen, mitä toisesta ihmisestä voidaan valhetellen kirjoittaa.
Eli panettelijat vastuuseen.
22.01.2010 19:17
Markus Putkipuu
Sinä esität aivan mahdottomia väitteitä. Kuten että minä olisin täällä kaiken aikaa keskustellut vain itseni kanssa.
Minulla on muutakin tekemistä kuin sellainen pelleily. Ja vaikka minulla olisi aikaakin, niin minä en ikinä tekisi mitään noin typerää. Minä kirjoitan omalla nimelläni. Kaikki toiminnassani on avointa ja rehellistä. Että kehtaatkin syyttää minua huijaamisesta ja epärehellisyydestä, minua, jolle rehellisyys on kaikkein korkein arvo, jota haluan aina noudattaa.
Minä en ole hermostunut mistään. Haluan vain, että vedät takaisin väärät väitteesi tai todistat ne oikeiksi. Nyt sinä pystyt vain siihen, että heität kehiin mielikuvituksellisen väitteen, että minä olisin keskustellut täällä itseni kanssa. Jos näin on, niin todista se.
Sitten kysyn, millä tavoin sinulle voi todistaa, että Viipurista kirjoittava mies on venäläinen mies, kuten sanookin olevansa ja siis aivan eri henkilö kuin minä.
Kyllä tässä tulee vähän kafkamainen olo.
22.01.2010 16:25
Minä haluan, että Markus Putkipuu peruu väärät väitteensä. Putkipuu on rikkonut julkisesti kahdeksatta käskyä vastaan sanoen väärän todistuksen lähimmäisestä. Putkipuun tulee julkisesti perua väärät väitteensä ja pyytää anteeksi.
22.01.2010 08:42
Markus Putkipuussa ei siis ollut miestä vastaamaan.
21.01.2010 18:11
Odotan edelleenkin viestiäsi ja perustelujasi sille, että Zhelezov on sinun mielestäsi feikki ja huijari.
Jos et voi sitä tehdä siksi, että sinulla ei ole todisteita väitteellesi, niin peruuta väärä väitteesi ja pyydä anteeksi.
20.01.2010 22:13
Akateeminen lukija kirjoitti: "Oikeastaan on surullista etteivät edes Pihon kaltaiset johtavat (?) tänne kirjoittelevat profeetat ja profeettojen ymmärtäjät todellisuudessa kykene keskustelemaan aiheita loppuun asti enää silloin, kun toinen osapuoli perustelee omat näkemyksensä asiallisesti."
Kyse ei ole siitä, etten kykenisi keskustelemaan aiheita loppuun asti.
Minä en vain näe sitä aina viisaaksi eri syistä johtuen eikä minulla ole sellaiseen aikaa.
Minulla on Suomi24 Profetioita-palstan ulkopuolistakin elämää. Oman yksityiselämäni lisäksi kirjoitan hyvin paljon omille nettisivuilleni, eri lehtiin ja monille eri nettifoorumeille. On epäviisasta ja aikataulullisesti mahdotonta juuttua johonkin yksittäiseen keskusteluun liian pitkäksi aikaa.
20.01.2010 22:03
En minäkään voi olla varma, että Paavo on se oikea.
Mutta pidän häntä hyvin varteenotettavana ehdokkaana
sekä Keskustan puheenjohtajaksi että pääministeriksi.
Uskon itse, että Paavo on muuttunut.
Eikä minusta ole mitään järkeä muistuttaa ikivanhoista synneistä.
Menneet ovat menneitä.
Paavollekin kuuluu uuden alkamisen armo.
19.01.2010 22:56
Eihän minuun tarvitsekaan samaistua vaan Väyryseen.
En usko, että tukeni Väyryselle on hänelle haitaksi vaan pikemminkin päinvastoin.
En ole hörhö enkä fundis.
En pelleile vakavilla asioilla.
Jos minusta on sinulle hupia, niin sehän on hauskaa. Elämäsi pidentyy, kun saat nauraa kustannuksellani.
Ja lopuksi, mitkään kysymykset eivät ole turhia.
19.01.2010 22:53
Niin voinkin.
Hän on ortodoksi ja uskoo Jumalaan kuten minäkin.
19.01.2010 22:41
Markus Putkipuu
Odotan edelleenkin viestiäsi ja perustelujasi sille, että Zhelezov on sinun mielestäsi feikki.
19.01.2010 22:36
Zhelezov
Yes, I have now received your letter. It went first to Spam section, but fortunately it came to my mind to look after your mails there. I sent you a new letter a few minutes ago.
Eli Zhelezov oli lähettänyt minulle sähköpostia jo eilen, mutta en saanut sitä, koska se meni, varmaankin venäjänkielisen osoitteen takia, Spam osastoon, johon onneksi menin tsekkaamaan tilannetta ja sieltähän kadonnut meili löytyi.
19.01.2010 22:35
40 / 42