Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yrtsi
profiilit
yrtsi
yrtsi
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
29
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
aurinko panelin tekemisessä otettava huomioon ne materiaalit. kun piilevy kuumenee on yhtä kuin sähköhävikki. kerrottakoon itselläni olevan 6kwh. systeemi ja hellepäivinä tuotto tippuu -2kwh. siellä katolla tapahtuu rajuja lämpötilan ja muuta säätilan muutosta. tärkeää on latoa piilevyt suorana alustalle ja johdoittaa. silloin jos alusta alkaa kupruilemaan aukeavat kotitekoiset juotokset. se että pääle laitat lasin, voi aiheuttaa auringon valon heijastuman pois itse kennoista. vissiin käyttävät polykarbonaatia joissa jopa 3kerrosta heijastamassa +varastoi valoa seisimaan itse materiaalissa.
itse suosittelisin, että tee niistä mitä olet ostanut jotain. kuitenkin jos isompaa järjestelmää aijot niin osta http://solarest.eu/tooted
kannataa mitata ne ostamasi kiteet, vai onko todistus. on paskaa kaupan. myydäänkin priimaa tai laitelemattomia. sekasin ladottuna aiheuttavat käytössä kuumenemista ja virtahävikin + vahva solu tuhoaa heikommat. solut ja paneelitkin on asennettava sarjaan. jos eri jänniteitä, niin että alkaa heikommista ja päätyy voimakkaimpaan. muuten käy samoin kuin esim. taskulampulle jossa 2uuta ja keskellä vanha paristo. vanha ali volttinen pudottaa uusien jännitteen samalle tasolle ja uusi patteri saa veikon kuumenemaan ja vuotamaan joka hajoittaa lopuksi koko lampun.
eli tuhlaat aikaasi paskaan jolla rikot muut systeemit. esim. kinkkiset laskivat hintojaan ja sekoittivat kidelaatuja. nättejä paneleita joita itsekkin ostin. painavat pirusti ja eipä ollut kapasiteetia. sitten ostin liettualaisia. niitä mainostettiin super tehokkaiksi jopa pilvisenä päivänä. nyt keväälä ostin nuita puolet halvemmalla ja nyt jo tullut 6,3Mw koko viime vuosi oli 2Mw invertteri kandee osta tri sma ja yhdellä kertaa mahdollisimman suuri. monella pienellä ei saa jännitettä hilattua ylös. ja alle 3,5kwh systeemiä ei kannata tehdä. jos haluaa hyötyä hommasta. veden keittimet ottaa jo 2kwh siihen pitäis jo olla 6kwh systeemi. katos kun laite lähtee pääle, tempaisee se sen 2kwh sit suoraan verkosta ja ei sitten välttämättä koskekkaan omaan ali tehoiseen sähköön. eli hyöty siirtyy silloin sähkölaitokselle 200%.
niin ja mitä sähkölaitos maksaa. ainut joka visiin maksaa oman myynti hintansa on Lappeenrannan sähkö. mut mitä oma yhtiösi nussii siirrosta ??? tai vertaa mäntsälän energiaan. sitten muistaa et paneeleilla saa edullisemmin virtaa, kuin pienillä alle 48v myllyillä. mut koitappa saada isot myllyt pyörimään. no lisäämällä lavan pituuta ja asentamalla lisä siihekkeet tuulen tarttumista varten. (alumiini kouru lista.)
ai niin joo, viimiset 3kk ilman sähkölaskua +lättiat lämmitetään päivisin 4kpl. watt 2000 lämpökeräimillä. johdetaan niben 100l puskuriin ja jaetaan sieltä. 4e. kellokytkin hoitaa termarin kanssa kiertovesipumppuja. katso Biotorin sivut jos kiinostaa. http://www.tulevaisuudenenergiaa.com/fi/
eli osta valmiit, niin nukut paremmin. muuten vaivut masennukseen omassa näppäryydessä. lopuksi säästät rahaa ja hermojasi. ei tarvitse olla oman epäilyksen alla tuskissaan. tsemppiä.
04.09.2015 00:32
itse ostin viimiset paneelit tuolta http://solarest.eu/tooted heillä myös ohuita ja taipuisiapaneleita. olivat yllättävän edullisia.
03.09.2015 23:45
kannataisi katsoa mitä ostaa. eli onko off vai girdtied systeemi. offi antaa virtaa invertterin kautta ja gird inverter sekoittaa virran sähköverkkoon, pienentämään laskua.
03.09.2015 23:36
itselläni 5 erillaista myllyä. tietysti 12v pyöriiherkemmin kuin 48v. Hornetilla ja usalaiset yleensäkin myy lisä lapaa joka asennetaan lavan ja keskiön väliin. ovat täyttä messinkiä ja painaa aika paljon, mutta kestää. heillä myös kulmaväkästä joka asennetaan lapaan. eli itse voi rakenraa samantapaiset. yksinkertaisin on ostaa kyprokki karkassi. eli alu asennuskouru. sootä leikkaa ja muotoilee palan jonka ruuveilla tai poppareilla siipeen kiini. muotoilusta ja kulmista riipuu ujeltaako. mut kyl lähtee pyörimään. jos esim 11 lapanen niin kolmeen riitää.
jos haluu äänettämän vehkeen niin ostaa pystygeneraatorin ja siihen kiini 26-28" pyörän vannejohon reunaan poppareilla kiini muotoiltuja aluprofiileja. on vaan n.1000e. halvempaa kun tilata italiasta
girgtie systeemissä 12v myllyillä saa sähkön puutarha ledeihin. kumminkin rahamäärä minkä sioittaa niin paneeleista saa virtaa muuloin paitsi yöllä. silloin on hyvä olla akustolle mylly.
ja edullisia hyvän laatuisia saa http://solarest.eu/tootmine
03.09.2015 16:37
moi jahkaajat +riitelijät. itse ostin ja hain tuolta. paneelit ovat yllätävän hyvälaatuisia verratuna edellisiin rice +liettualaiset. 10 lisäåaneelilla 2xtuotantoni ja nyt haen seuraavan erän. http://solarest.eu/pakkumised saa ostaa yksittäin ja löytyy 12v + ohutkalvoja 12v asuntovaunuihin ja kuveriin paikkoihin. tingin hintaa ja siihen verratuna saksan hinnat on ryöväystä...
03.09.2015 10:37
lama vasta alkaa ja hinnat haitarissa jos ei sitten sota syty euroopassa. silloin polttoaineet määrää hintatason.
02.04.2014 22:02
moi, tuo oli ennen ilmainen. katso dowlod.fi siellä on puhtaat ilmais tuotteet. tai sit osta any dvd cloner priljant. sillä kopsaa ja rippaa kaikkiin kokoihin. tuo golden on enemmän analogisiin video matskuihin.
jos haluaa säilyttää hermot, niin suosittelen ostaa polttavan dvd laitteen joka konventoi automaattisesti. nuis pilipali jutuissa tuppaa olemaan niin jos muuten onnistuu. sit saattaa ääni laahata perässä. just rippasin vanhoja lasten jutskia ja onnistu kivasti. kato yrtsi100 you tubesta. tai laita mailia jos tarttet apua, minulla laitteet löytyy. vie vaan tekeminen pirusti aikaa. y.
se et itse kokeilin vuosia sitten, voi olla et uudet versiot toimii. kävin kurssit siihen,nut ei toiminut sielläkään vaika ope väitti. ohjeet on jossain jos etsin.
04.01.2013 20:16
moro, millähän nimellä lie? tuol oli toinen foorumi, siellä kerrottiin niitä olevan myynnissä porilaisessa divarissa. kaipa sieltä saisi tilattua. täytyypä kelata takaisinpäin.
20.11.2011 10:32
voiks olla. vastahan on julkaissut mielenkiintoisen elämänkerta/päiväkirjan. saa tilata netistä. löytyy googlettamalla.
19.11.2011 20:46
itse liikun päivittäin sähköapuvälineen kanssa. eniten harmittaa ettei ihmisillä ole nykyisin minkaanlaista itsesuojelu vaistoa. ängetään ja tunkeudutaan ahtaissapaikoissa ja sitten huudetaan miksi törmäilet tai kaahaat täällä. koneet ovat meidän henkilökohtaisia apuvälineitä, eikä muilla pitäisi olla asiaa tulla näpläämään ja painelemaan nappeja. näin vain on. ja eihän niillä kaahata voi, niissä on lakisääteiset rajoittimet 14km/t. kerran yks mahanmuuttaja juoksi ohi, enkä saanut kiinni. vaikka kuinka yritin. tekisi suomalaisille, kuten muillekkin tutustua suomen tieliikenne lakiin ja kukea esim. mitä lakisanoo suojatien ja pyörätien käytöstä. sekun ei jalankulkijoille riitä, että on käytetty miljoonia tehdä +merkata heille turvalliset kulkuväylät. pyörätiehän rinnastetaan suoraan ajorataan. kuten ratikkakiskotkin. koskahan niilläkin aletaan kävelemään.
ollessani tukholmassa kiinnitin huomioni ihmisten ja pyöräiliöiden sopuisuuteen. kapeilla suojatie osuuksilla ihmiset ryhmittyivät järjestelmällisesti riviin tai jonoon. pyöräilijät ja vammaiset oltiin omallapuolella. yleisesti välissä oli liikennevalopylväs. meillä taasen kauhea avohässäkkä jossa jokainen tuijottaa vain kännykkäänsä. kerroin kerran eräälle miehelle joka taisi ehkä olla poliisi. hän tuumasi. siellä on opittu asiat hyvin, on tainut ollat joskus kovat sakot asisata.
meitä vammasia ei paljoa väistellä, joudumme väistelemään ihmisiä lumihankiin ja sit nauretaan. mitäs ajoit, olisit pysynyt kotona.
04.11.2011 21:30
Tämä ei ole mainos, vain suositus.
26.01.2011 13:46
Mitäs jos tulisitte tänne koko porukka; https://ilmonet.fi/ilmo#KurssitiedotView-110568-3-&f&
26.01.2011 13:42
Hei oletko miettinyt hankkia samantie tarkoitukseen soveltuvaa videokameraa. Itelläni on toi Panasonic. maksoi jotain 200e ja tehdas takaa 3m. säästää hermoja
26.01.2011 13:12
Niin näin täysin pitkäaikaisena harrastuspohjalta asioiden kanssa puuhastellessa olen huomannut seuraavaa. "Autuas se tyhmä ihminen, kun ei ymmärrä olevansa tyhmä." Niillä levyillä on eronsa ja riipuu täysin käyttäjästä, sekä laitteista mitä kannattaa / voi ylipäänsä käytää. Sitten löytyy vielä eri media codet. Jotka reakoivat omalla rakennetulla tavallaan.
En minäkään aluksi uskonut, ennenkuin pitemänajan saatossa. esim: kokeileppa videokamerasta suoraan kuva polttavaan asemaan ja + levy. Valaistyksen muuttuessa vääristää värit mitä ihmeellisemmäksi. Samaa ei tapahdu - sella. pidän mielestäni -R jokseenkin tyhmänä joka on sitä mitä on ja. Kun taas +R pystyy muuntumaan laajempaan käyttömuotoon?
Se että jokaisella olisi samanlaiset laitteet, kuin tuolla Egoistilla on haave kuvitelmaa. Esim olen tehnyt paljon U.s.a., Canada, Ranska. Sinne on ihan turha lähettää +R. Jos katsovat tv:stä niin ei onnaa ja saat haukut vaan itselles huonosta levystä.
Joten kannattaa aina miettiä ja kysyä mille lopputulos tehdään. Tai laitteita ostaessa tarkistaa normit, varsinkin jos liikuu paljon maailmalla. (alue koodit ei aina lupaa omapoltto +R)
24.01.2011 11:19
reitittimen sisätietoihin kun menet. 1) salasanat yleensä admin, käyttö; 3g, Pinkoodi, Sitten mokkulatyyppi, ja tärkeä: operaatori. kirjoita vain INTERNET, mutta jos = INTERNET.SAUNALAHTI
21.01.2011 09:13
Golden video ohjelma vois olla helpoin. Sulla menee hermot ennenkuin onnistut. 1 vhs kasetin kopiointi vaatii n.800 kovalevytilaa josta kutistetaan pienemmäksi dvd;lle. ja toisekseen vie helkkaristi aikaa.
lähetä minulle teen edullisesti 0440 222 461. ja väärintehtynä tulee entisestäänkin huono laatu, hsko kokeneen sanaa...
01.01.2011 08:21
itse olen käyttänyt yli 10v, hinta laatusuhde kohdallaan. onkohan parempaa luottamusta. numero ainakin toimii...
01.01.2011 08:03
aja eset läpi , niin korjas minulla.
01.01.2011 07:42
miten mahdollista? kuvasitko päivällä? Joissain kameroissa on infrapuna +valo pimeässä kuvaamiseen, silloin kuva on vihreä. jos dvd mini, niin voi johtua levyn sisältämästä lisä mediasta ja korjattavissa softan avulla. ongelma esiintyy +R käytettynä. vääntää väriheijastuksia mitä ihmeellisimmiksi. Mutta uskoisin sinulla olleen MUSTA valko kuvaus päällä. EI enään muokattavissa???
12.12.2010 12:40
388 on kelpo peli, mutt ei VHS puoli ole hääpöinen. Kuva on todella suttuista. Fire fire johtojen kanssa kannattaa olla tarkka millaista käyttää. Itselläni jo info carella ollut 2kertaa takuussa ja on tyyppi vikoja. koska kesti huolto kauan "osat loppu" sitten kasetti nosto mekanismi ei kestä vanhoja raskaita nauhoja. toisinsanoen toteutus on hepponen, käsiteltävä varoen...
12.12.2010 11:56
1 / 2