Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

40

1. Ilman+muuta+Päivi+on+täysin+oikeassa.+Tämä+julkijumalaton+kansa+tahtoo+repiä+Raamatun+palasiksi+ja+jättää+vain+jäljelle+lauseen+"Jumala+on+rakkaus".++Sitä+hän+onkin,+mutta+hän+on+myös+PYHÄ,+joka+vihaa+tuonelan+syvyyksiin+asti+perverssioiden+eli+homouden+ja+lesbouden+harrastamista,+koska+nuo+seksisuhteet+ovat+luonnonvastaisia.+Hän+ei+ole+muuttunut+Vanhan+Testamentin+ajoista+piiruakaan+suvaitsevammaksi!+Ellei+parannusta+tehdä,+niin+helvetti+odottaa+kaikkia+sodomian++harrastajia,+kuten+kävi+Sodoman+ja+Gomorran+jumalattomille+asukkaille!Siksi+on+todellista+lähimmäisenrakkautta+se,+että+Päivi+varoittaa+heitä+etukäteen+ja+niin+teen+minäkin:+"Tehkää+rakkaat+lähimmäiset+parannus+ja+uskokaa+pelastussanoma!"
  2. (Jostain syystä äsken kirjoittamani palaute klo 23:08 ei ilmestynyt keskusteluketjuun nikillä 'Yakov ei kirj.', joten kopioin sen uudelleen tähän alle)
    +++
    Olen myös ollut koulukiusattu 12-vuotiaana, mutta olen antanut anteeksi ja saanut rauhan asian suhteen. Ymmärsin jo silloin sen, ettei kukaan psyykkisesti terve ihminen kiusaa ketään, ei lähimmäisiään eikä eläimiä.
    +++
    Tunnustavana kristittynä olen löytänyt myös Raamatusta, Isä-meidän-rukouksesta selkeän syyn antaa anteeksi kaikille, jotka ovat rikkoneet tai ehkä vielä tulevat rikkomaan minua vastaan. Syy löytyy näistä jakeista:
    +++
    Matt. 6:
    Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi...;
    +++
    12. ja anna MEILLE meidän syntimme anteeksi, NIINKUIN MEKIN ANTEEKSIANNAMME NIILLE, JOTKA OVAT MEITÄ VASTAAN RIKKONEET;
    13. äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta...jne.
    +++
    14. Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
    15. mutta JOS TE ETTE ANNA IHMISILLE ANTEEKSI, NIIN EI MYÖSKÄÄN TEIDÄN TAIVAALLINEN ISÄNNE ANNA ANTEEKSI TEIDÄN RIKKOMUKSIANNE.
    +++
    Huomasitko, että taivasosuutesi riippuu myös siitä, että annatko anteeksi tuolle koulukiusaajalle vai etkö?
    +++
    En suinkaan väitä, että anteeksiantaminen olisi helppoa, sillä mua vanhempi ja isompi oppilas hakkasi mua täysin ilman mitään syytä nyrkein koulussa viikkojen ajan päivittäin välitunneilla ilman opettajien väliintuloa, kunnes vasta isosiskoni vetoomuksista se loppui, koska kerroin kotona, että aion lopettaa koulunkäynnin jatkuvien pahoinpitelyjen vuoksi.
  3. Sulle Rivka!

Kiitos palautteesta ja tutkikaamme tätä nimiasiaa lähemmin.

Puuttumatta siihen, että kyseisestä alkuperäisnimestä kreikaksi väännetty nimi on saattanut silloin saada pahimmassa tapauksessa (latinaksi) merkityksen "Ylistys sialle" ja (hebreaksi) "Ylistys hevoselle",
    ...niin on syytä huomioida ensisijaisesti se seikka, ettei Korkein ole antanut kenellekään Raamatunkääntäjälle lupaa vääntää ilmoittamaansa ainoaa pelastuksen tuovaa erisnimeään pakanakansojen tuhansille kielille, vaikka itse suuri ilosanoma pelastuksesta pitää julistaa kaikille nimenomaan heidän omalla äidinkielellään!

Olennaisinta tässä erisnimiasiassa on kuitenkin se, että minkä/mitkä erisnimet taivaan Isä itse on KÄSKENYT antaa ihmiseksi syntyneelle Pojalleen ja millä kielellä ja mitä ko. Nimi/Nimet merkitsevät!

Vastaus on yksiselitteinen: Taivaan Isä käski lähettämänsä enkeli Gavrielin kautta Yosefia ja Miryamia antamaan ihmiseksi syntyneelle Pojalleen nimeksi "Yeshua HaMashiach HaNostri".
    (Laitan eteen vielä Nimen "Adonai", koska opetuslapset kutsuivat Mestariaan Yeshuaa tuolla arvo-Nimellä, kuten käy ilmi Joh. 20:28). Myös Yeshua itse ilmoitti opetuslapsilleen Isänsä Nimen (lue Joh.17:6) ja sanoi tulleensa Isänsä Nimessä (lue 5:43)

Nuo kolme mainitsemaani erisnimeä löydämme hebreankielisinä juutalaisille ilmoitettuina Yeshuan erityisapostolikseen valitsemansa Pietarin julistamana. Pietari julisti ne ollessaan täynnä Pyhää Henkeä, mikä sulkee pois sen mahdollisuuden, että kyseessä olisivat olleet vain ihmisen valitsemat Nimet.

Sitävastoin kreikaksi väännetyt nimet ovat vain ihmisen/ihmisten keksimiä ja vieläpä sellaisten, jotka eivät itse kuuluneet kristilliseen seurakuntaan!

Luemme vielä (hebrealaisia alkuperäisiä erisnimiä käyttäen) nuo jakeet, joissa Pietari ilmoittaa nuo yli kaiken Ylistettävät Nimet juutalaisille: (Ap.t.4:10-12)

10. niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että >>>Yeshua HaMashiach HaNostri>ei ole taivaan alla MUUTA NIMEÄ ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman