Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
a.yahya
profiilit
a.yahya
a.yahya
Vapaa kuvaus
Aloituksia
13
Kommenttia
1692
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Burn out ei ole diagnoosi etkä jälkikäteen varmaankaan tarvitse sellaista.
Diagnoosit eivät vaikuta työnhakuun terveysalalla ellet itse tuo sellaista julki. Ja miksi toisit, jos kyseessä on burn out? Tiedän monia, joilla on jos minkälaista mielenterveysongelmaa, mutta he ovat sairautensa kanssa suht tasapainossa ja pystyvät elämään "normaalia" elämää. Mikäli ongelmat haittaavat työntekoa vaarantaen esim. potilasturvallisuuden, voi olla syytä harkita etukäteen alan sopivuutta tai jo alalle kouluttautuneena sairaslomaa. Kaikki sairastavat niin yksilöllisesti ja oireet ilmenevät eri tavoin ja eri voimakkuudella.
Itse kerroin haastattelussa suoraan ja pääsin sisään. Haasteellista ajoittain, mutta loppujen lopuksi ne kasvattavat ja valmistavat minua paremmaksi hoitajaksi.
10.12.2011 11:47
Hyväksymis- ja omistautumisterapia on tarjonnut erinomaisia keinoja ja työkaluja, vaikka sitä luulee etukäteen, että eihän sellaisesta ajattelutyöstä mitään tule ahdistuneena. Kummasti vaan toimii, kun haluaa ja uskoo sen toimivan.
10.12.2011 11:30
Lääkeyliannostukset ovat hyvin vaikea tapa murhata itsensä; murhaamiseen tarvittavat määrät ovat todella suuria.
10.12.2011 11:22
Älä lue tuota sivustoa, se on salafien ylläpitämä.
Raiskauksen todisteeksi riittää nykyään myös DNA-näytteen tulos, kun teknologia on jo sen verran kehittynyttä. Raiskaaja saa rangaistuksen raiskauksesta, ei uhri. Yhteisymmärryksestä tehdystä aviorikoksesta saavat rangaistuksen molemmat, mikäli joku pystyy todistamaan näin tapahtuneen. Harvemmin sitä kuitenkaan peuhataan julkisilla paikoilla. Tiedän erään kaverin, joka ei ollut kovin uskonnollinen, mutta joka tekonsa jälkeen katui syvällisesti ja avautui asiasta oppineelle. Hän ei murhannut itseään eikä häntä tapettu, koska on suurempi koettelemus elää ja katua. Kuoliaaksi kivittäminen ei ole ainoa tuomio. Jokainen tapaus on yksilöllinen eikä mikään asia islamissa ole niin mustavalkoista kuin kaikki netissäkin leviävä propaganda antaa olettaa.
10.12.2011 11:12
Mielestäni Koraani on täydellinen kirja, juuri sellainen kuin miksi se on tarkoitettu.
Jos Koraanissa olisi vastaus kaikkeen, elämän merkitys katoaisi, eikö?
Niinköhän oli? Olen ennen palaamistani islamiin kyseenalaistanut kaiken, useaan otteeseen, siinä olisivat heikoimmat jo hermostuneet. Mutta kirjoitanko viestiäni haudan takaa? Epäilen...
10.12.2011 11:05
Niinpä, näet ihmisissä vain jotain pahaa ymmärtämättä kuitenkaan koko asiaa. Itse en voi kuin arvostaa mielipidettäsi, kun en muuta voi tehdä.
10.12.2011 11:02
Profeetta ei ole teurastanut ketään. Mikäli hän olisi niin tehnyt, en seuraisi hänen viestiään, islamia.
Hadiithit koskien Marwanin tarinaa ovat itse asiassa epäluotettavia.
Selvä, jakeessa 2:106 Jumala kertoo kumoamisperiaatteesta, mutta esitä jokin tietty jae, joka kumoaa juuri sen mainitsemani jakeen.
Ei-muslimien kutsuminen likaisiksi ja heidän alistamiseensa ja surmaamiseensa yllyttäminen on vihanlietsontaa.
Mitä todisteita sinulla on esittää siitä, että muslimit osallistuivat WTC-iskuihin? Miten iskujen toteuttaminen on millään lailla yhteydessä islamin oppeihin?
Linkittämäsi propagandasivusto tarjoaa seikkaperäisen luettelon, mutta kurkistapa niitä tilastoja, joihin on listattu kaikkien ryhmien terroriteot ja vertaa niitä lukemia "muslimien" iskuihin.
10.12.2011 10:58
Onko ruokailua edeltävä ulostus jokin sääntö?
10.12.2011 10:49
Epäasiallisen kielenkäytön vuoksi joutaa helvettiin.
10.12.2011 10:48
Osaan Koraanin ulkoa ja olen erittäin perehtynyt sunnaan. En siis aio surmata yhtään ketään, en aio ottaa orjanaisia tai raiskata ketään enkä aio tehdä mitään yhtä kamalaa kuin säälittävä insesti. Kenen kirjoittamaa, keksimää ja/tai muuntelemaa sunnaa olet sitten lukenut? Mistä löydät nämä todisteet väitteillesi? Mielestäni väkivalta, alistaminen ja kaikki muu epäoikeudenmukaisuus ei todellakaan ole kivaa enkä halua sellaiseen missään nimessä osallistua.
Muslimit ovat vahvoja ei-muslimeja vastaan, kyllä, pitääkseen uskontonsa ja sen mukaiset hyvät arvot ja moraalia yllä. Armeliaita he ovat toisilleen, koska ovat yhteisymmärryksessä elämän tarkoituksesta ja paremman hyvyyden määritelmästä. Jos et viitsi lukea Koraania tai sunnaa, älä tee omaperäisiä tulkintoja.
10.12.2011 10:46
Aivopesun tulosta on se, minkä keskellä me Suomessakin elämme.
10.12.2011 10:36
En ymmärrä, miten kaltaisesi ihminen voi ajatella naisten olevan niin alhaista roskasakkia, että kaikki väkivalta yms. on sallittua. Toivon, että vielä jonain päivänä opit arvostamaan naisia ja kohtelemaan heitä itsellesi tasa-arvoisina.
Muuten hyvä kommentti, mutta sillä ei ole mitään tekemistä islamin kanssa. Islamin mukaan naisia ei saa kohdella kuin objekteja, naisia ei saa käyttää hyväksi, naisia ei saa alistaa eikä naisten ole pakko tehdä yhtään mitään (eikä tämän taustalla ole mitään uhkaa). Jos Jumala on luonut ihmiset heteroiksi ja homoiksi, miksi erilaisuus olisi epänormaalia? En ymmärrä.
Minulla ei ole mitään syytä valehdella, en halua pakkokäännyttää ketään enkä halua alistaa koko maailmaa islamin valtaan. Etkö jo ymmärrä? Elän vain Koraanin ja sunnan pohjalta enkä ole koskaan lukenut niistä asioista, joihin sinä niin kovasti väität minun uskovan.
10.12.2011 10:34
Oikeuslaitos on tietenkin asia erikseen. Rikollisia tulee totta kai kontrolloida ja rangaista. Kirjoitin kommenttini uskon asiayhteydessä. Tarkoitin, että esim. sitä, joka ei tiedä islamista tai sen perusteista, ei voida rangaista tietämättömyydestään, kun tuomiopäivä koittaa, koska tällainen olisi epäoikeudenmukaista.
10.12.2011 10:26
Niitäkin varmasti löytyy, mutta islam on keskitien kulkemista. Käännynnäinen, joka on vilpitön sydämessään ja tietää, mitä tekee, on varmasti tutkinut islamia pitkään ja on siksi hillitty uskon hyväksymisessä ja sen toteuttamisessa.
10.12.2011 10:20
Itse asiassa ravitsemusterapeutin käynnit ovat ilmaisia, jos lääkäri kirjoittaa sinulle lähetteen.
09.12.2011 22:36
Onneksi urkkimisesta saa kunnon sanktiot, vaikka tehtyä ei voikaan peruuttaa.
09.12.2011 22:26
Tulevaisuus.org on erään suomalaisen veljen, käännynnäisen perustama ja ylläpitämä foorumi.
09.12.2011 22:10
Arabia on helppo oppia. Kieli ei vaikuta tasavertaisuuteen. Muuta kuin arabiaa äidinkielenään puhuvat ovat onnekkaammassa asemassa, saavat paremman palkkion. Islamin perusteita ei tulla koskaan reformoimaan. Jotkut saattavat väittää tehneensä niin, mutta silloin kyseessä ei enää ole islam.
09.12.2011 22:09
Tulevaisuudesta löytyy opas: http://tulevaisuus.org/tiedostot/kirjat/islamin-rukousopas.pdf
09.12.2011 22:07
En tiennyt kollektiivisen velvollisuuden käydä sotaa muuta maailmaa vastaan kuuluvan islamiin. Koska se ei ole totta Koraanin ja sunnan perusteella ja seuraan vain niitä elämässäni.
Muslimi ei tarvitse palkkiota tässä elämässä eikä muslimi tule koskaan saamaan palkkiota jostain vääryydestä.
"Sharian mukaan muslimimiehet voivat jihadin yhteydessä raiskata laillisesti saaliikseen ottamansa orjanaiset, eikä miesten varsinaisilla vaimoilla, joita voi olla yhdestä neljään, ole mitään oikeutta kritisoida aviomiestään tämän pitämistä seksiorjista."
No, nyt alkaa jo mennä todella hulluksi! Väitätkö näin aivan tosissasi? Millä perustelet nämä väitteesi? Bukhaariin 1:2:35 ei mainitse mitään raiskauksesta tai viittaa siihen millään tavalla. Miksi coitus interruptus on mielestäsi niin mielenkiintoista?
Jae 48:29 käskee puolustamaan periaatteitaan, arvojaan ja uskoaan, ei sen enempää.
09.12.2011 22:03
83 / 85