Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

11

1. Taitaa olla jotakin sisäpiirisäpinää...
  2. Olen todella pahoillani tilanteesta mihin olet joutunut. Omasta avioerostani tulee nyt jouluna kuluneeksi kuusi vuotta ja oikeastaan vasta tämän viimeisen kuluneen vuoden aikana olen päässyt tuon tapahtuman "ylitse". Ero aikanaan oli todellinen shokki, se sananmukaisesti tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Meillä meni kaikki hyvin eikä vaimoni millään tavalla osoittanut että mitään olisi vialla,päinvastoin. Eräänä iltana hän töistä palattuaan yksinkertaisesti ilmoitti rakastuneensa toiseen mieheen, haluavansa avioeron ja että minä lähtisin vielä samana iltana - perheelleen hän oli asiasta kertonut aiemmin päivällä.
    Minun vastuulleni jäi hirveä velkataakka, hieman kärjistäen sanottuna vaimoni periaate oli että se mikä on velkaa on minun ja se mikä on omaisuutta on hänen. Olin, näin jälkikäteen ajteltuna, aivan liian kiltti tuossa erotilanteessa ja tavaroiden ym jaossa. Kuvittelin kaiketikin että tämä olisi jotakin väliaikaista mistä vielä palataan takaisin.
    Menetin uskon rakkauteen pitkäksi aikaa, mutta nyt alkavaan uuteen vuoteen suhtaudun iloisen toiveikkaasti. Kyllähän jokaisella on oikeus lämpimään syliin ja suuriin, aitoihin tunteisiin.
    Eroprosessi on kivinen tie ja sen kulkeminen vaatii jokaisella oman yksilöllisen aikansa. Ei kannata syöksyä "lohtusuhteeseen" kun se ei tavallisesti tule kestämään.
    Lähetän lämpimän rutistuksen, tsemiä ja voimia Sinulle! Kyllä asiat vielä järjestyy parhain päin,harmaankin pilven takaa aina välistä loistaa kirkas auringonvalo!