Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

11

1. Saa+vaikka+purra+takaisin.++Mieluummin+hoitajalle+varusteiksi+irtotekarit+ja+niissä+jousi+joka+puristaa+leuat+yhteen.+Omilla+hampailla+tai+suulla+ei+kannata+purra+eikä+pussata.+Kyllä+hoitajat+ovat+älykkäitä+ja+tietävät+ketä+voi+LÄIMÄYTTÄÄ+ja+ketä+ei.++Miettikää+kuolaavaa+silmät+seisoo+päässä+ja+huutavaa+ja+purevaa+aikuista+potilasta+.+Itse+pistäisin+sellaisen+verkon+taakse+ja+pitkällä+kepillä+hoitelisin++.+Mieluummin+sähköistetyllä.++Hoitajat+ovat+ihmisiä+PAREMMASTA+PÄÄSTÄ+,+ei+heidänkään+tarvitse+mitä+hyvänsä+kestää.+++Toivottavasti+saadaan+pian+robotteja+,+kovia+teräksestä+tehtyjä+,+hoitajiksi+pureville+ja+räkiville+potilaille.
  2. Samaa+mieltä+lurppakorvallisen+kanssa...Koira+ja+itse+metsään+ja+sitten+tulia+tai+Hesarin+lukua+jakkaralla.+Marjastus+on+ihan+Ok+,+mutta+lumen+aikaan+se+on+hankalaa.+Itse+olen+todennut+koiran+petraavan+kerta+kerralta.+Alussa+sunnuntain+Hesarin+ehti+lukea+sarjakuviin+asti+,+kuukauden+päästä+pääsi+enää+kuolinilmoituksiin+ja+nykyään+ehtii+1-3+sivua+,+kun+alkaa+tapahtua.+Olen+samaa+mieltä+ajokoiran+seurakoira/sohvakoira+olosta.+Se+on+mestari+valtaamaan+parhaat+paikat+.+Ei+mene+yksin+makuuhuoneeseen+,+vaan+jää+katsomaan+telkkaria+parhaalle+paikalle+,+laiskanlinnaan.+Jos+sen+hätistelee+siitä+pois+,+niin+sen+huomaa+seuraavana+päivänä+metsällä.+Saa+lukea+Hesarin+loppuun+ja+käyttää+sen+nuotion+sytykkeenäkin+ennen+kuin+ajo+alkaa.+Tuntuu+että+se+vahtii+jossain+puskan+takana+,+kun+saa+makkarat+tikkuun+niin+silloin+ajo+alkaa+.+Se+on+tehnyt+näin+ainakin+5+kertaa+tämän+kauden+aikana+,+ja+aina+silloin+kun+se+on+illalla+komennettu+pois+"mun+tuolilta".+Ei+voi+olla+sattumaa.+Voi+sitä+tietysti+lukea+Savon+sanomiakin+,+mutta+ne+on+niin+ohkaisia+,+että+pitää+ottaa+Aku+Ankkoja+lisäksi.+Joka+tapauksessa+,+antaa+koiran+tehdä+työt+ja+jos+tunnin+päästä+tulee+kiertelemään+"opettajaa"+,+niin+sitten+siirrytään+muutama+sata+metriä+ja+sama+toistetaan.++Ei+ole+haitaksi+jos+jänis+pomppaa+karkkona++opettajan+edestä+,+jää+sitten+10+metrin+päähän+odottelemaan+mitä+tapahtuu+kun+"työmies"+tulee+paikalle+.++Sitten+jos+on+kaveri+mukana+,+niin+on+ihan+hyvä+oleskella+50-100+m+välein+,+niin+ei+koko+aikaa+hölise+keskenään.+Koiralle+työrauha.++Sama+pätee+hukalla.+Sinne+ei+kannata+lähteä+neuvomaan+.+Ei+ne+kaikki+opi+koskaan+,+mutta+voi+silti+olla+mahtavia+kotikoiria.+Yhdessä+asiassa+olen+eri+mieltä+lurppakorvan+kanssa+.+Meidän+koira+ajaa+useín+yöllä+sohvalla+.+Välillä+niin+kovaa+että+joutuu+herättämään+sen+.++Pisin+ajo+on+ollut+15+minuuttia+ilman+hukkaa+.+.
  3. Näitä kirjoituksia lukiessa , tuntuu että moni on pistänyt sammuttimen letku suuhun ja vetänyt "soodan" päähänsä. Ei ole "kahden kauden" sammutinta veneilijöille myynnissä . Sammutin pitää tarkistuttaa joka vuosi ja tarkastaja laittaa tarkastusVUODEN ja KUUKAUDEN leimaan . Tietysti jos tarkistutat sammuttimen heinäkuussa 2014 , niin voit se kelpaa viranomaiselle kesäkuussa 2015 ,(eli kahtena kautena) . Veneen sammutin pitää tarkastaa vähintään 12 kk välein , ja se maksaa vain 7 -10 euroa kerta. Sammuttimessa on valmistusvuosi ja kuukausi stanssattu pulloon, MYÖS "halpissammuttimissa" (12 euroa Keskisellä) . En ole nähnyt vielä 2014 valmistettuja sammuttimia halpamyyntinä tänä vuonna. Tuoreimmat oli Honkkarissa valmistettu 8/2013 eli ne kelpaa heinäkuun loppuun asti 2014 ilman tarkastusta . Tämä sama tarkastussääntö pätee myös asuntovaunuihin ja autoihin ,vuoden välein tarkastus. Tammisaaressa sain sakon venetarkastuksessa toukokuussa 2013 . Sammutin oli tarkastettu 7/2012 ja merivartija väitti että se ei kelpaa kun ei ole tarkastettu 2013. Vein sakon Helsingissä poliisilaitokselle , jossa sakko kumottiin ANTEEKSIPYYNNÖIN .
    Sammuttimen voi tarkastaa 10 vuotta , jonka jälkeen se pitää koeponnistaa ja se maksaa 30 -50 euroa .(kannattaa ostaa uusi 9 vuoden kuluttua) Mutta tarkastus maksaa vain 7 - 10 euroa/vuosi , se on halpaa .
    Se mitä sammuttimen tarpeellisuuteen tulee , niin jokainen miettii itse , mutta se on laissa säädetty niin kuin esimerkiksi autojen talvirenkaat tai jarrut tai katsastus. Ei niitäkään tarvitse jos auto seisoo. Veneessä ei tarvita sammutinta Suomessa yleensä talvella tai jos se seisoo kotipihalla . Toivottavasti ei ole käyttöä merelläkään , mutta varusteissa se on pakollinen (rekisteröidyt moottoriveneet)
  4. ASUMINEN 125e/kk . Hienoa että joku ymmärtää oikean asumisen päälle . Varmasti terveellinen tapa asua . HATUN NOSTO. Minulla on sama juttu puiden säilytyksen kanssa , ei tahdo kaupunkitontilla olla tilaa . Huippu oli kun palopäällikkö kielsi pinoamasta puita talon seinän viereen , "lainvastaista, palokuorma lisääntyy talossa , pino pois seinältä vähintään kolme metriä irti seinästä" . Mistään en ole löytänyt sellaista pykälää !!
    Täystiilitalo harvoin syttyy ulkoseinästä ?? Muuten puiden tekeminen , lämmittäminen on hauskaa ja nautinnollista puuhaa. On siinä omat vaivansa. Laskin että ennenkin puu on tuhkaa , niin : 1. Kaadan puun , 2 .katkon metrisiksi,3. raahaan peräkärryyn, 4. ajan kotiin , siirrän pihalle, 5. nostan sahapukille , 6.pätkin pölleiksi , 7.pinoan kuivamaan, 8.haen sisälle pinosta, 9.laitan uuniin. 10. Vien tuhkat (pensaiden juurille, tai joskus metsään hyödyksi puille) Siis 10 kertaa käsittelen sitä puuta ennen lämmön saantia , mutta nautinto on sitäkin suurempi . Maksaa mitä maksaa , mutta omalle työlle ei kannata laskea rahallista arvoa, muuten verottaja keksii sitäkin verottaa.