Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Katuvankka
profiilit
Katuvankka
Katuvankka
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
618
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Lieksan+kaikki+kuusi+ovat+kiertoliittymiä.+Pielisentiellä+on+kaksi+ja+kantatiellä+neljä,+josta+uusin+on+rakenteilla,+loppusuoralla+Kevätniemen+risteyksessä.+Joensuuhun+ajaessanne+voi+kohdata+liikenneympyrän.+Asia+on+tarkemmin+ymmärrettävissä+luettuanne+seuraavan+linkin.
http://www.iltalehti.fi/autot/200804107468465_ae.shtml
22.09.2017 19:37
Juu,+näin+on.+Kerrankin+nimiteltiin+leikkisästi+erästä+”häntäheikkiä”+lääninsonniksi.+Nykyisin+keskustelu+on+sitä+sorttia,+että+häntä+olisikin+ollut+syytä+nimitellä+vaikkapa+lääninastujaksi,+olipahan+sitten+siittimen+tai+emättimen+omaava;)
21.09.2017 21:36
Ja+lukujärjestyksessä+on+aikajana;)
21.09.2017 20:55
...siirto+aloituksesta+https://keskustelu.suomi24.fi/t/15004765/olen-nimittanyt-itse-itseni-palstan
Aller+Oy+julkaisun+sedät+ja+tädit+ovat+sukupuolisudesta+huolimatta+hieman+saamattomia!+Perusteluni:+Eivät+kehitä+palstan+laadullisuutta+sen+oletusarvon,+mikä+sitten+lienee,+käyttäjien+vaatimalle+tasolle!+
Otsikkoon+ja+sukupuolineutraaliuteen+viitaten,+uuninpankon+kommentteihin+jne.+totean+oman+mielipiteeni+näin:+
Ei+puheenjohtaja+ole+mitään+muuta+kuin+kulunut+ilmaisu+esim.+yhdistysten+ja+kaiken+maailman+kokouksissa+esiintyvästä+johtohenkilöstä,+joka+on+valittu+vain+sen+”hikisen”+hetken+ja+tilanteen+sääntöjen+edellyttämäksi++puheenvuorojen+jakajaksi;+myös+mielipiteitten+neutraaliksi,+tasapuoliseksi+tilanneanalysoijaksi.+Johtaja,+juontaja+sekä+varsinkin+juonittelija,+voi+olla+niin+nainen+kuin+mies.
Siksi+kysynkin,+mikä+vika+on+naispäätteessä.+Sehän+monin+paikoin+kuvaisi+nimenomaan+oikein+sukupuolta.
Voisiko+ajatella,+että+puhuttaisiin+puhenaisesta?+Eduskunnan+”puhenainen”+on+tällä+hetkellä+Maria+Lohela.+Hän+käsittääkseni+ei+ole+kyseenalaistanut+nimitystään+miespäätteenä,+on+ilmeisesti+sen+verran+tolkun+ihminen,+että+ei+lillukanvarsiin+takerru.+Puheihminenkin+kuulostaisi+aikalailla+oudolta.+Miettikää+vaan+miten+tohditte+ja+tahdotte.+Sama+olisi+lautanaisten+ja+muitten+nimettyjen+kera.+Ohoh.+Nyt+kyllä+pitää+lopettaa,+kun+lautanaisesta+tuli+mieleeni+60-luvun+musiikkia.+”Se+kuusikymmenluvun+alku+oli+rautainen,+Vaikka+tyttö+oli+rinnoiltansa+lautainen.+Niin+siitä+sanottiin,+Elvistä+janottiin,+Ja+niin+limbon+suuren+ali+kuljettiin”.++Taitaa+muistaakseni+olla+Hectoria;)
PS.+Olen+lieksalainen.+Tänne+olen+tullut+Pielisjärveläiseksi.+Pielistä+rakastan.+Saloilla+Lieksan+vaeltelen.+Saloja+Lieksan,+ja+sen+anteja+monipuolisia+kerään+monia,+monin+tavoin,+ja+halajan.++Pielisentien+varrella+tervehdin,+monia+tuttuja.+Lähes+päivittäin.
Ja+mielipiteeni+seuraavasta+valinnastani+on+se,+että+”mössömäinen”+kuva+on+tarkoituksellisesti+tehoste.+Ei+nettiyhteydessänne+ole+todennäköisesti+heikkoakaan+vikaa;)
https://www.youtube.com/watch?v=qwz9TIobZfg
21.09.2017 20:46
Tämän+ketjun+keskusteluaihe+lipsui+hieman+otsikosta.+Minun+syy.+Tunnustan.+18.9+illalla+aloin+höpöttää+omituisia+asioita+miehen+ja+naisen+roolista.+Sitten+seuraavan+päivänä+joku+aloitti+saman+asian+käsittelyn+aloituksella+näistä+mies+nais+nimityksistä,+johon+olin+jo+viitannut+aiemmin.
No,+eipä+siinä+mitään,+mutta+jos+olisin+aloittajan+mukainen+palstasheriffi,+niin+siirtäisin+nämä+keskustelut+aihealueisiin,+jotta+ne+olisivat+oikeitten+otsikoitten+alla,+ja+kaikille+lukijoille+syntyisi+helpompi+asiakäsiteltävyys+asioista+keskusteltaessa.+Muutenkin+olisi+helpompaa+kuin+karsittaisiin+turha+toisto+ja+hajallaan+oleva+saman+asian+jauhanta.
Toki+ymmärrän,+että+suomi24+intresseihin+ei+varsinaisesti+loogisuus+kuulu.+Ajatustemme+ryhmittelykin+palstalogistisesti+taitaa+olla+pikkulapsen+maitohampaitten+irtivetämisen+asteella.+Naru+vaan+hampaaseen+ja+ovenripaan+kiinni;)+
Muutaman+ajatuksen+heitän+nyt,+siirtäen+sinne+oikean+otsikon+osioon.
siirto...++https://keskustelu.suomi24.fi/t/15005480/sukupuolittuneet-sanonnat!!!!!!
21.09.2017 20:44
Aikoinaan+tekivät+mukulakivikatuja.+Ainakin+Iisalmessa+muistan+ajaneeni+nuorena+miehenä+sellaista+ihan+leveää+pitkin.+
Kyllä+tärryytti+vanhaa+auton+rottelloo;)+Oiskoon+ollunna+hyvä+ratkasu+tehä+mukulakivestä+koko+katu,+ja+kivipaadet+muistokirjoituksineen+lopettaneitten+yritysten+kohdalle,+puistolehmusten+tilalle.++
Noo,+hieman+huumorriihan+tää.+Ja+oikein+kirotuksesta+viis+veisaan+edellä.
20.09.2017 18:38
Jatkakaa+kuitenkin+hyvän+maun+ja+oman+ymmärryksenne+mukaan.
Kannattaa+lukea+esimerkiksi+tämä.+Tämä+siksi,+että+automaatti+toisto+toi+eteenpäin+Hämärän+kaupan+iltaa+2015+jne.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/355689-tiesitko-julkisella-paikalla-kuvaaminen-ei-ole-rikos-mutta-jaetun-kuvan-sisalto-voi
19.09.2017 22:42
Vasket+on+”tuubailtu”+ja+nyt+on+tulevassa+taas+mahdollista+tulla+tutustumaan+Pielisentien+toimivuuteen+Hämärän+kaupan+iltana.+Kyllä+sinne+minäkin+”kiireiltäni”+tohdin+ehtiä.+En+sitoudu,+mutta+saatan+olla+siellä,+siis+Pielisentiellä.+
Mielestäni+he+jotka+lataavat+omia+videoitaan+you+tubeen,+antavat+sen+myötä+käyttöoikeuden+ylelle+kaikkeen.+Jos+olen+väärässä,+poistatettakoon+ja+vaikka+käräjille+haastettakoon.+Ei+peloota;)
Muistellaan+nyt+2012+tilannetta+seuraavassa.
https://www.youtube.com/watch?v=QbJ9S06bo4Q
Jne.+2014
https://www.youtube.com/watch?v=qws4ric-XNQ
;)+Kaarisilta!
Tiedän+että+on+uudempaakin+tuotantoa.+Jatkakaa!
19.09.2017 22:01
Lieksalaisena+totean+seuraavaa,+sillä+lieksalaisena+saan+tällä+palstalla+todeta+sääntöjenkin+mukaan,+että:
Hetkonen+sanoi+Putkonen+ja+kuunnelkaa+kaikki+pussit+ja+Jussit.+Olkaapas+nyt+rauhassa,+myös+viileää+tuottavat+kivespussit;)+Tervemielinen+nainen+nauraa+ja+laulaa+seuraavin+tavoin.+Feminismi+on+jotain+oikukasta+itsetunnon+puutteen+kiukuttelua.+Mutta+sallin+sen+näille+pienoisille+ryhmittymille+ja+olkoon+onnessaan+harhoineen.
https://www.youtube.com/watch?v=3lOT2j7zzl8
Ja+jos+ei+ole+hyvä+versio,+niin+tarjoan+toista.
Ohoh.+Ei+ole+ENÄÄ+käytettävissä.+Veskun+Lankon+tanko;)+Onneksi+on+musiikkikirjastossani,+mutta+en+nyt+pysty,+en+saa+linkittää;)
En+totea+muuta+kuin,+kyllä+huumoria+on+maailmaan+ja+elämään+sovittava,+ja+feministifanaatikkoja+vastaan+ei+minulla+ole+ollut,+ja+ei+todennäköisesti+tule+olemaankaan+muuta+kuin+vastaan+tullen+heitä+”halailen”,+ja+yritän+vähäisellä+miehisellä+viehätysvoimallani,+ja+sen+kera+päästä+yhteiseen+ajatuksen+superaktiin;)
Huom.+Älkää+toki+ajatelko+minua+pahana+ajatuksen+juoksuni+miettiessäni+supertaktisia.+Se+on+aivan+jotain+muuta+mitä+luulette.+Tietää+pitää,+ennen+kuin+sanoo.;)
Voi+vauvat+sentään.
http://www.vauva.fi/comment/13935278
19.09.2017 21:15
Hyvä+vertaus+tuolla+ylempänä+kamuttajalta.+Ongelma+on+nyt+kuitenkin+se,+että+on+havaittavissa,+että+Lieksa+on+muuttumassa+pyristeleväksi+pikkukaupunki+tehtaaksi,+jossa+nuortakaan+ei+heti+kohta+hetkessä+eroteta,+jos+ei+löydy+tervehtimättömyyttä+pätevämpiä+syitä+tai+seppiä.+Korostan,+että+en+tunne+riittävän+hyvin+nykyistä+kaupunginjohtajaamme.+Siksi+minulla+ei+ole+mitään+häntä+vastaankaan.+
Antaa+pojan+yrittää+eteenkinpäin.+Johdon+olisi+syytä+keskittyä+paljoon,+paljussa+pitäisi+olla+täyttönä+järkevää+sisältöä,+jatkumoa+ajatellen.+Nuoressa+johtajastakin,+valitessa,+on+asetettu+toivoa+ja+ryhtiä+terveeseen+potentiaaliin.+Lieksa+on+tietyissä+kohtalon+kourissa+tässä+ajassamme+pikkuhiljaa.+Pielisentien+varrella+on+kyllä+viihtyisää+olla,+mutta+ymmärrän+myös+jos+on+vaikeaa+olla,+varsinkin+yrittäjän.+Todelliset,+maksavat+asiakkaat+alkavat+olla+vähissä.+Kuten+valtakunnan+suurien+päättäjien+taholta,+myös+pienten+kaupunkien+johtohenkilöiltä,+on+rivikansalaisilla+oikeus+VAATIA+hyviä+ja+oikeaan+johtavia+päätöksiä.+Maitomainen+päätöksenteko+on+aina+ärsyttänyt+ko.+tehtävien+epäpätevän+hoidon+vallitessa.+Kyse+on+luottamustoimiin+valittujen+tietynlaisesta+saamattomuudesta.+Joku+toki+oikein+yrittää+ja+parastaan+panee,+en+yleistä.
+Saamattomuus+on+helppo+olotila,+mutta+sanan+vaade+perusteella,+on+syytä+olettaa+palkkojensa+mukaan+aitojakin+tuloksia+saavaksi.+Aivan+siksi,+että+ei+olisi+saamaton,+varsinkaan+johtotasolla.+Saamattomuus+ja+ryhdittömyys+on+suuri+häpeä,+mitä+ylempänä+päätöksiä+tehdään.
Mielestäni+palkan+suuruus+ja+saamattomuus+pitäisi+asettaa+suureen+korrelaatioon+aikaansaannosten+kanssa.
+Aivan+liian+suojattuja+suojatyöpaikkoja+on+tietyillä+tahoilla+suurilla+palkoilla.+He+ovat+myös+verovaroin+syötettäviä,+eivät+ainoastaan+he,+jotka+sosiaaliluukulle+pakon+edessä+joutuvat.+Onko+sitten+työttömiä+oikein+leimata+Lieksassa+saamattomiksi,+kun+johtotasokin+on+tietyin+tavoin+tehtävissään+hakahakuinen,+liikkeetön+ja+saamaton.
Tiedän,+että+edellinen+teksti+ei+nyt+monia+miellytä.+Ei+ollut+tarkoituskaan.+Myönnän+myös+sen,+että+ei+ole+minunkaan+aivoituksissa+Lieksan+nousuun+yleispäteviä+aatoksia,+parannuskeinoja.+Ja+voi+olla,+että+en+täysin+noin+ajattele,+mutta+eivät+hekään+ajattele,+täysillä,+vaikka+pitäisi+heidän+olla+kauhalla+annettujen+joukossa,+vai+onko+se+nyt+kuitenkin+ollut+vaikkapa+huulilla;)+Lusikalla+on+helppo+soppaa+maistella.
No,+toivon+synkkämaalanneeni.+Mutta+niinhän+sitä+sanotaan,+että+ei+niin+pientä+pilaa,+pilaamatonta+tilaa,+ettei+totta+toinen+puoli+kasvua+vailla.+Vai+miten+se+nyt+menikään?+Tai+menköön+miten+menee.+Aivan+samat+ovat+hinnat+Hangosta+Petsamoon.+Itse+asiassa+taitaa+kuulua+Sodankylään.+Kyllä+on+mielenkiintoista+vetää+kevyttä+rekeä,+ja+hassuttaa.+Taidan+hassuttaa+itseäni+kaikkein+eniten,+loppujen+lopuksi.+Se+on+kuitenkin+yksilön+oikeus;)+Ja+puntaroida+eri+asioita+ja+niiden+yhteyksiä.
19.09.2017 19:41
Tuo+oli+ihan+ok.+kommentointi.+Ihmettelinkin+kun+aloin+edetä+ketjua+lukien,+että+mistä+poistosta+nyt+puhutaan,+kun+ei+näkynyt+poistoja.+En+ole+noita+poistoja+ja+ilmiantoja+koskaan+edes+yrittänyt,+mutta+uskoisin+olevan+niin,+että+ilmiantoon+vaaditaan+ainakin+rekisteröityminen.+Jos+näin+ei+ole,+niin+on+palsta+sedällä+ylläpitäjineen+ihmeelliset+periaatteet.
Ja+aiheeseen+sen+verran,+että+totta+on,+puolukoita+on+runsaasti+ja+suosittelen+hyvän+marjan+poimintaa.+kuten+rotesti+jo+totesi,+on+vajaakypsynytkin+hyvä+hyytelömarja.+Vispipuurokin+siitä+tulee+verraton.+Molempia+on+jo+nautittu+tänäkin+syksynä.+Puolukka-aika+jatkuu+pitkään+syksyyn.+Marja+paranee+vaan,+ja+ei+säikähdä+pakkasesta.+Makoisammaksi+vaan+muuttuu.+On+sitten+teeren+rintalihan,+eli+täkän,+kera+oikein+verraton+makuelämys+tuo+puolukkahyytelö,+ja+mikä+parasta+on+itse+hankittua.
Muuten,+tuo+sana+täkkä+on+käsittääkseni+hyvin+ymmärretty+pitkäaikainen+ja+laajalle+levinnyt+murresana.
19.09.2017 18:55
Ja+anteeksi.+Miltei+unohdin+yöpuulle+menossa+ollessani+sen,+minkä+valitsen+nyt+tähän+loppukappaleeksi.+Ei,+se+ei+ole+mikään+tavanomainen+loppukevennys+vaan+havisevaa+havainnon+haavetta+ehkä.
https://www.youtube.com/watch?v=lXLQBH0IOz4
18.09.2017 22:32
Sorry.+Herrasnainen+miltei+unohtui+korostamatta;)
18.09.2017 22:18
Aika+miehiä,+naisia,+olette+kirjoittelemaan+tällä+palstalla.
Varsinaisia+tietäjiä,+kuinka+olisi+syytä+teitä,+tai+sääntöjä+käsitellä.+Olen+muutaman+huomannut+ymmärtävän+paremmin.+Itseäni+en+suinkaan+tarkoita.
+kirпрогра́ммное+
On+täällä+joku+herrasmieskin+joukossa.+He+ovat+toivottavan+sinnikkyyden+kantavia+upseereita+ja+herrasmiehiä.
https://www.youtube.com/watch?v=dMPGyTmVsIU
18.09.2017 22:16
;)+SORRY.+Olinpas+jälleen+huolimaton+hutilus.+Oikea+sana+on+emansipatorinen;)
Kirottuja+olkoot+Softan+näppikset!
18.09.2017 21:52
Hyvä+Uuninpankko.+Jos+tarkoitat,+että+minä+olen+sama+kuin+ko.+Lerkku,+niin+erehdyt.+Yksinpuhelu+ei+minulla+kuulu+tämän+palstan+tapakulttuuriin+kuten+eräillä.+En+nyt+tässä+missään+herran+rakkaudessa+sinua+tarkoita.+Typerämmätkin+jotain+aistivat+trulleista,+trolleista+ja+muista+noita-akoista,+ukoista,+miksei+myös+muusta.+Ollaan+kuitenkin+asialinjalla+ja+ei+moitita+henkilöä,+vaan+sääntöjä+ja+niiden+tulkintoja+kautta+poistatusten+turhien.+Käsi+perheraamatullani+voin+sanoa,+että+en+yhtään+ilmiantoa+ole+tehnyt+koskaan,+ja+otan+tavalla+tai+toisella+kirjoittelunne+vastaan.+Kipua+ja+tuskaa+sen+enempi+tuntematta;)
Hän+on+opetellut+rakastamaan.+Kestää+sen+kyllä.+Kestättekö+te+oikean?+Tai+jos+on+empansipatoneeristä+käsitettä+tai+ymmärrystä,+tietoa+ja+muuta,+voihan+täällä+sikäli+syntyä+keskustelua;)
https://www.youtube.com/watch?v=HnIExrwJEIU
18.09.2017 21:46
Aamulehti+on+päättänyt,+että+mies+pääte+on+turha??+Mihin+tarvitaan+kohta+miehiä,+mihin+naisia.+Kuvaus+on+sikäli+mielenkiintoinen+ammattinimikkeineen.+Eduskunnanpuheenjohtaja+on+ihan+ok,+perusteellisesti+määritellen+jne.+Jatkakaa!
Lisäksi+on+otettava+huomioon+käsitteet+kielitieteellisen+ymmärryksen+näkökulmasta;)+Huvittavaa,+mutta+ei+kuitenkaan+loppujen+lopuksi+kovin+matoista+neutraalia.
18.09.2017 21:13
Kukas+noin+nopea+oli?+Minun+pitää+sentään+kirjoittaa.+Onko+jollain+jo+ajatusmoottori+tietokoneessaan?
18.09.2017 20:54
En+nyt+menisi+noin+häntä+ilman+parempaa+tietoa+nimittelemään.+Joku+tavoite+on+ilmiselvä,+kun+on+nyt+reippaan+rohkeasti+rekisteröinytkin+itsensä.+Saattaa+olla+palstapoliittisesti+ajatellen+vaikka+valkosorsa;)
18.09.2017 20:29
Mikäli+tuossa+aloituksessa+on+hitunenkaan+todenperää,+toimisin+seuraavasti,+niin+sisäpiirin+työntekijänä,+kuin+rivikaupunkilaisena.+
Ei+ole+vielä+tullut+minua+vastaan+hän.+Jos+tulisi,+tervehtisin+häntä+oma-aloitteisesti+parhaan+kykyni+mukaan.+Ellei+vastausta+kuulu+kohteliaaseen+tervehdykseeni,+käännyn+ja+totean+riittävän+kuuluvalla+äänellä+hänen+selälleen:+”Otan+takaisin”!+
Kyllä+itsensä+tarpeettomasti+ylentävät+on+ennenkin+alennettu;)+Kaikenlaiseen+kanssakäymiseen+onnistuneen+lopputuloksen+aikaansaamiseksi+kuuluvat+etusijassa+hyvät+käytöstavat.
PS.+Jos+alkeelliset+tavat+eivät+ole+jäsentyneet+"sivistyneistöön"+voitaneen+kysyä,+kuka+loppujen+lopuksi+on+sivistynyt?
18.09.2017 20:20
20 / 31