Vapaa kuvaus

Aloituksia

15

Kommenttia

618

1. Juu,+näin+on.+Kerrankin+nimiteltiin+leikkisästi+erästä+”häntäheikkiä”+lääninsonniksi.+Nykyisin+keskustelu+on+sitä+sorttia,+että+häntä+olisikin+ollut+syytä+nimitellä+vaikkapa+lääninastujaksi,+olipahan+sitten+siittimen+tai+emättimen+omaava;)
  2. ...siirto+aloituksesta+https://keskustelu.suomi24.fi/t/15004765/olen-nimittanyt-itse-itseni-palstanAller+Oy+julkaisun+sedät+ja+tädit+ovat+sukupuolisudesta+huolimatta+hieman+saamattomia!+Perusteluni:+Eivät+kehitä+palstan+laadullisuutta+sen+oletusarvon,+mikä+sitten+lienee,+käyttäjien+vaatimalle+tasolle!+Otsikkoon+ja+sukupuolineutraaliuteen+viitaten,+uuninpankon+kommentteihin+jne.+totean+oman+mielipiteeni+näin:+Ei+puheenjohtaja+ole+mitään+muuta+kuin+kulunut+ilmaisu+esim.+yhdistysten+ja+kaiken+maailman+kokouksissa+esiintyvästä+johtohenkilöstä,+joka+on+valittu+vain+sen+”hikisen”+hetken+ja+tilanteen+sääntöjen+edellyttämäksi++puheenvuorojen+jakajaksi;+myös+mielipiteitten+neutraaliksi,+tasapuoliseksi+tilanneanalysoijaksi.+Johtaja,+juontaja+sekä+varsinkin+juonittelija,+voi+olla+niin+nainen+kuin+mies.Siksi+kysynkin,+mikä+vika+on+naispäätteessä.+Sehän+monin+paikoin+kuvaisi+nimenomaan+oikein+sukupuolta.Voisiko+ajatella,+että+puhuttaisiin+puhenaisesta?+Eduskunnan+”puhenainen”+on+tällä+hetkellä+Maria+Lohela.+Hän+käsittääkseni+ei+ole+kyseenalaistanut+nimitystään+miespäätteenä,+on+ilmeisesti+sen+verran+tolkun+ihminen,+että+ei+lillukanvarsiin+takerru.+Puheihminenkin+kuulostaisi+aikalailla+oudolta.+Miettikää+vaan+miten+tohditte+ja+tahdotte.+Sama+olisi+lautanaisten+ja+muitten+nimettyjen+kera.+Ohoh.+Nyt+kyllä+pitää+lopettaa,+kun+lautanaisesta+tuli+mieleeni+60-luvun+musiikkia.+”Se+kuusikymmenluvun+alku+oli+rautainen,+Vaikka+tyttö+oli+rinnoiltansa+lautainen.+Niin+siitä+sanottiin,+Elvistä+janottiin,+Ja+niin+limbon+suuren+ali+kuljettiin”.++Taitaa+muistaakseni+olla+Hectoria;)PS.+Olen+lieksalainen.+Tänne+olen+tullut+Pielisjärveläiseksi.+Pielistä+rakastan.+Saloilla+Lieksan+vaeltelen.+Saloja+Lieksan,+ja+sen+anteja+monipuolisia+kerään+monia,+monin+tavoin,+ja+halajan.++Pielisentien+varrella+tervehdin,+monia+tuttuja.+Lähes+päivittäin.Ja+mielipiteeni+seuraavasta+valinnastani+on+se,+että+”mössömäinen”+kuva+on+tarkoituksellisesti+tehoste.+Ei+nettiyhteydessänne+ole+todennäköisesti+heikkoakaan+vikaa;)https://www.youtube.com/watch?v=qwz9TIobZfg
  3. Hyvä+vertaus+tuolla+ylempänä+kamuttajalta.+Ongelma+on+nyt+kuitenkin+se,+että+on+havaittavissa,+että+Lieksa+on+muuttumassa+pyristeleväksi+pikkukaupunki+tehtaaksi,+jossa+nuortakaan+ei+heti+kohta+hetkessä+eroteta,+jos+ei+löydy+tervehtimättömyyttä+pätevämpiä+syitä+tai+seppiä.+Korostan,+että+en+tunne+riittävän+hyvin+nykyistä+kaupunginjohtajaamme.+Siksi+minulla+ei+ole+mitään+häntä+vastaankaan.+Antaa+pojan+yrittää+eteenkinpäin.+Johdon+olisi+syytä+keskittyä+paljoon,+paljussa+pitäisi+olla+täyttönä+järkevää+sisältöä,+jatkumoa+ajatellen.+Nuoressa+johtajastakin,+valitessa,+on+asetettu+toivoa+ja+ryhtiä+terveeseen+potentiaaliin.+Lieksa+on+tietyissä+kohtalon+kourissa+tässä+ajassamme+pikkuhiljaa.+Pielisentien+varrella+on+kyllä+viihtyisää+olla,+mutta+ymmärrän+myös+jos+on+vaikeaa+olla,+varsinkin+yrittäjän.+Todelliset,+maksavat+asiakkaat+alkavat+olla+vähissä.+Kuten+valtakunnan+suurien+päättäjien+taholta,+myös+pienten+kaupunkien+johtohenkilöiltä,+on+rivikansalaisilla+oikeus+VAATIA+hyviä+ja+oikeaan+johtavia+päätöksiä.+Maitomainen+päätöksenteko+on+aina+ärsyttänyt+ko.+tehtävien+epäpätevän+hoidon+vallitessa.+Kyse+on+luottamustoimiin+valittujen+tietynlaisesta+saamattomuudesta.+Joku+toki+oikein+yrittää+ja+parastaan+panee,+en+yleistä.+Saamattomuus+on+helppo+olotila,+mutta+sanan+vaade+perusteella,+on+syytä+olettaa+palkkojensa+mukaan+aitojakin+tuloksia+saavaksi.+Aivan+siksi,+että+ei+olisi+saamaton,+varsinkaan+johtotasolla.+Saamattomuus+ja+ryhdittömyys+on+suuri+häpeä,+mitä+ylempänä+päätöksiä+tehdään.Mielestäni+palkan+suuruus+ja+saamattomuus+pitäisi+asettaa+suureen+korrelaatioon+aikaansaannosten+kanssa.+Aivan+liian+suojattuja+suojatyöpaikkoja+on+tietyillä+tahoilla+suurilla+palkoilla.+He+ovat+myös+verovaroin+syötettäviä,+eivät+ainoastaan+he,+jotka+sosiaaliluukulle+pakon+edessä+joutuvat.+Onko+sitten+työttömiä+oikein+leimata+Lieksassa+saamattomiksi,+kun+johtotasokin+on+tietyin+tavoin+tehtävissään+hakahakuinen,+liikkeetön+ja+saamaton.Tiedän,+että+edellinen+teksti+ei+nyt+monia+miellytä.+Ei+ollut+tarkoituskaan.+Myönnän+myös+sen,+että+ei+ole+minunkaan+aivoituksissa+Lieksan+nousuun+yleispäteviä+aatoksia,+parannuskeinoja.+Ja+voi+olla,+että+en+täysin+noin+ajattele,+mutta+eivät+hekään+ajattele,+täysillä,+vaikka+pitäisi+heidän+olla+kauhalla+annettujen+joukossa,+vai+onko+se+nyt+kuitenkin+ollut+vaikkapa+huulilla;)+Lusikalla+on+helppo+soppaa+maistella.No,+toivon+synkkämaalanneeni.+Mutta+niinhän+sitä+sanotaan,+että+ei+niin+pientä+pilaa,+pilaamatonta+tilaa,+ettei+totta+toinen+puoli+kasvua+vailla.+Vai+miten+se+nyt+menikään?+Tai+menköön+miten+menee.+Aivan+samat+ovat+hinnat+Hangosta+Petsamoon.+Itse+asiassa+taitaa+kuulua+Sodankylään.+Kyllä+on+mielenkiintoista+vetää+kevyttä+rekeä,+ja+hassuttaa.+Taidan+hassuttaa+itseäni+kaikkein+eniten,+loppujen+lopuksi.+Se+on+kuitenkin+yksilön+oikeus;)+Ja+puntaroida+eri+asioita+ja+niiden+yhteyksiä.
  4. Aika+miehiä,+naisia,+olette+kirjoittelemaan+tällä+palstalla.Varsinaisia+tietäjiä,+kuinka+olisi+syytä+teitä,+tai+sääntöjä+käsitellä.+Olen+muutaman+huomannut+ymmärtävän+paremmin.+Itseäni+en+suinkaan+tarkoita.+kirпрогра́ммное+On+täällä+joku+herrasmieskin+joukossa.+He+ovat+toivottavan+sinnikkyyden+kantavia+upseereita+ja+herrasmiehiä.https://www.youtube.com/watch?v=dMPGyTmVsIU