Olen nimittänyt itse itseni palstan

lerkku-lassi

sheriffiksi ja vaadin poistoon kaikki epämiellyttävät viestit ulkomaalaisista ja maahanmuutosta, vaikka olisivat tosiakin. Eikä poliisijohtajien mielipiteet kiinnosta täällä, me elämme kuplassa.

Tämä on korkeatasoinen keskustelupalsta, ja vaadin että täällä puhutaan vain Lieksasta. Suomen asiat eivät kiinnosta Lieksa kun on lähes oma autonominen alueensa, ja melkein Venäjää.

ps. omaan myös rekattuja nimmareita, ettäs tiedätte.

29

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EriSeeferi

Tsot, tsot. Sinä et ole seeferi vaan minä. Minä vaadin, no jotakin. Täytyy ensin miettiä. Sitä ennen älkää kirjoitelko mitään, koska minä vaadin.

• MInä olen Lieksan kunnan keskustelupalstan lieksalainen virallinen valvoja ja vaadin sääntöjen ehdotonta noudattamista.

• En nyt menisi noin häntä ilman parempaa tietoa nimittelemään. Joku tavoite on ilmiselvä, kun on nyt reippaan rohkeasti rekisteröinytkin itsensä. Saattaa olla palstapoliittisesti ajatellen vaikka valkosorsa;)

• Olen julkihetero, mutta hyväksyn homouden. Onhan homostatuksella päästy eduskuntaan, laulajiksi ja jopa näyttelijöiksi.

• Kukas noin nopea oli? Minun pitää sentään kirjoittaa. Onko jollain jo ajatusmoottori tietokoneessaan?

• Rasisti käy taas yksinpuhelua keskenään. Varasti ensin itsellensä nimimerkin Lerkku-lassi ja tappelee sitten tämän itse itsensä kanssa kun kuvittelee että me muut luulemme tämän olevan oikea Lerkku-lassi. Joutavalla pitää olla jotain hupia.

• kerroppa.se

Mistä päättelet aloittajan olevan rasisti, siitäkö että itse olet viherkommari?

Ja juuri sinä olet se tyyppi joka vaatii poistoon mielestäsi vääriä avauksia.

• se.viehätysvoima

Sinäkö lerppua olet nähnyt, se on aivan uskottavaa.

• Aamulehti on päättänyt, että mies pääte on turha?? Mihin tarvitaan kohta miehiä, mihin naisia. Kuvaus on sikäli mielenkiintoinen ammattinimikkeineen. Eduskunnanpuheenjohtaja on ihan ok, perusteellisesti määritellen jne. Jatkakaa!

Lisäksi on otettava huomioon käsitteet kielitieteellisen ymmärryksen näkökulmasta;) Huvittavaa, mutta ei kuitenkaan loppujen lopuksi kovin matoista neutraalia.

• Hyvä Uuninpankko. Jos tarkoitat, että minä olen sama kuin ko. Lerkku, niin erehdyt. Yksinpuhelu ei minulla kuulu tämän palstan tapakulttuuriin kuten eräillä. En nyt tässä missään herran rakkaudessa sinua tarkoita. Typerämmätkin jotain aistivat trulleista, trolleista ja muista noita-akoista, ukoista, miksei myös muusta. Ollaan kuitenkin asialinjalla ja ei moitita henkilöä, vaan sääntöjä ja niiden tulkintoja kautta poistatusten turhien. Käsi perheraamatullani voin sanoa, että en yhtään ilmiantoa ole tehnyt koskaan, ja otan tavalla tai toisella kirjoittelunne vastaan. Kipua ja tuskaa sen enempi tuntematta;)

Hän on opetellut rakastamaan. Kestää sen kyllä. Kestättekö te oikean? Tai jos on empansipatoneeristä käsitettä tai ymmärrystä, tietoa ja muuta, voihan täällä sikäli syntyä keskustelua;)

https://www.youtube.com/watch?v=HnIExrwJEIU

• ;) SORRY. Olinpas jälleen huolimaton hutilus. Oikea sana on emansipatorinen;)

Kirottuja olkoot Softan näppikset!

• En tarkoita Katuvankkaa vaan aloittajaa ja nimimerkkejä heheheheeee ja kerroppa.se.

• vngngnfvnbnv
        Uuninpankko kirjoitti:

En tarkoita Katuvankkaa vaan aloittajaa ja nimimerkkejä heheheheeee ja kerroppa.se.

Kyse oli tästä avausten poistattajasta, eli sinusta. Onko vaikea tunnustaa?

• Aika miehiä, naisia, olette kirjoittelemaan tällä palstalla.
      Varsinaisia tietäjiä, kuinka olisi syytä teitä, tai sääntöjä käsitellä. Olen muutaman huomannut ymmärtävän paremmin. Itseäni en suinkaan tarkoita.

kirпрогра́ммное

On täällä joku herrasmieskin joukossa. He ovat toivottavan sinnikkyyden kantavia upseereita ja herrasmiehiä.

https://www.youtube.com/watch?v=dMPGyTmVsIU

• Sorry. Herrasnainen miltei unohtui korostamatta;)

• Ja anteeksi. Miltei unohdin yöpuulle menossa ollessani sen, minkä valitsen nyt tähän loppukappaleeksi. Ei, se ei ole mikään tavanomainen loppukevennys vaan havisevaa havainnon haavetta ehkä.

https://www.youtube.com/watch?v=lXLQBH0IOz4

• Miten nimitettäisiin emäntä neutraalisti, entä isäntä?
      Tulisiko sukulaisistakin poistaa täti ja setä, mitä tilalle?

• jeeeesss

Siinäpä kysymys?

• Ei ole kyse siitä, että kielestä tulisi poistaa kaikki sukupuolta tarkoittavat sanat. Tarkastelussa ovat vain ne nimitykset missä sanoja käytetään epätasa-arvoistavalla tavalla, useimmiten nämä ovat kai ammattinimikkeitä.

Esim. sana puhemies joka on lähtöisin paljon sovinistisemmalta ajalta jolloin ei osattu edes kuvitella, että nainen voisi olla puhemies. Ei ole varmasti kovin loogista muutenkaan kutsua naista mieheksi ("rouva puhemies"), vaan puheenjohtaja olisi parempi vaihtoehto.

• Kieli on siis tässä tapauksessa ollut vallankäytön väline, koska sana puhemies antaa ymmärtää että nämä tehtävät ovat vain miehelle ja naisesta ei siihen ole.

• lumihenkilö

Mikäs se lumiukko olisi, lumesta tehty ihmisfiguuriko?

• Lieksajuntit

Voi vittu nää lieksajuntit peräkammarinpojat on tyhmiä. Kyllä saa hakemalla hakea jos mielii tyhmempiä löytää.

• junttieinarinserkkupoika

Äläs nyt noin vakavissas mieltäsi pahoita. On meillä Lieksajunteilla sentään, usko tai älä, huumorintajuva irvistellä vaikka itsellemme, mutta onneton tosikko tulee tänne meitä viisastamaan. Mää pois mokoma tietäjä, ku et kuiteskaa mittää junttiuesta tiiä.

• Löllö-Lissu

Pysyhän sinä homppelipoju vaan poissa täältä.

• uskokaa.jo

Minäpä olen suvakki ja Napoleon, ja sanaon mitä saa kirjoittaa ja mitä ei!

• Tämän ketjun keskusteluaihe lipsui hieman otsikosta. Minun syy. Tunnustan. 18.9 illalla aloin höpöttää omituisia asioita miehen ja naisen roolista. Sitten seuraavan päivänä joku aloitti saman asian käsittelyn aloituksella näistä mies nais nimityksistä, johon olin jo viitannut aiemmin.
      No, eipä siinä mitään, mutta jos olisin aloittajan mukainen palstasheriffi, niin siirtäisin nämä keskustelut aihealueisiin, jotta ne olisivat oikeitten otsikoitten alla, ja kaikille lukijoille syntyisi helpompi asiakäsiteltävyys asioista keskusteltaessa. Muutenkin olisi helpompaa kuin karsittaisiin turha toisto ja hajallaan oleva saman asian jauhanta.

Toki ymmärrän, että suomi24 intresseihin ei varsinaisesti loogisuus kuulu. Ajatustemme ryhmittelykin palstalogistisesti taitaa olla pikkulapsen maitohampaitten irtivetämisen asteella. Naru vaan hampaaseen ja ovenripaan kiinni;)
      Muutaman ajatuksen heitän nyt, siirtäen sinne oikean otsikon osioon.

siirto... https://keskustelu.suomi24.fi/t/15005480/sukupuolittuneet-sanonnat!!!!!!

• Ja lukujärjestyksessä on aikajana;)

• Mikähän olisi lautamiehen uusi nimi, koska siinnä useimmat on nykyään naisia?
      Olisiko lautanainen, vai lautahenkilö?

• lerssi-Lassi

Valitin jälleen ylläpidolle sopimattomista avauksista, jotka onkin poistettu. Suvaitsevaisena henkilönä en suvaitse kirjoittelua muslimeista negatiiviseen sävyyn.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      114
      3131
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2016
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1885
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      400
      1754
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1661
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1477
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      120
      1311
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1196
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1166
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1049
    Aihe