Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Katuvankka
profiilit
Katuvankka
Katuvankka
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
618
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuohon+kunta+asiaan+vielä+heitän+lusikkani+sen+verran+soppaan,+että+eikös+se+tuossa+suomi24+otsikoinnissa+mene+niin,+että+Pohjois-Karjala+on+paikkakunta+ja+Lieksa+kaupunki.+Kunta+sanana+on+kyllä+todellakin+käytössä+vielä+eräissä+yhteyksissä,+ikään+kuin+kuntien+jäänteenä.+Puhutaan+esimerkiksi+kuntavaaleista,+ei+kaupungin+vaaleista.+Uupumäkikin+kommentoi+tuolla+ylempänä+Lieksasta+paikkakuntana,+aivan+oikein.+Kuulostaisi+aika+hassulta+puhua+Lieksan+paikkakaupungista,+mutta+aloitustekstissä+pitäisi+olla+Lieksan+kaupungin,+ei+Lieksan+kunnan+keskustelupalstalla.+En+nyt+sitten+tiedä+miten+oikein+menisi?+Korjatkaa+viisaammat+jos+olen+ihan+hakoteillä,+tuleepahan+sitten+tällekin+päivälle+jotain+oppia.
Tämä+on+nyt+tietenkin+jonninjoutavaa+saivartelua,+mutta+menköön+vaikka+viihteen+piikkiin;)
Uupumäki+tuolla+ylempänä+osasi+oikein+todeta+lukumäärätkin+ja+kuntanumeron.+Nimityksestä+tässä+nyt+vain+on+kyse,+ei+sen+kummempaa.+Ja+laitetaan+nyt+sitten+vielä+linkki,+mistä+asiaa+voi+tarkastella.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_kunnista
06.09.2017 16:40
Ja.+Sanonpa+vielä+sen+verran.+Että+jokaisen+olisi+syytä+ottaa+huomioon+korrelaatio.+Ja+se+tarkoittaa+yksinkertaisuudessaan+sitä,+että+otat+huomionarvoisesti+kaiken+huomioon.
Ja+ken+tohtii+kanssani+syvimpiin+kaavoihin+mennä+näin,+tervetuloa.+
https://www.youtube.com/watch?v=-iOnBtSJxM8
PS.+Kuka+ketä+opettaa?+Kuka+on+hyvä,+ken+pahaksi+muuttuu,+miksi?+Sinustako+löytyy+elämän+tietäjä?
Kuka+on+kuka,tahansa?
05.09.2017 22:53
Ja+kaikille+oman+uunonne...+eipäs,+kun,+uunin+lämmittäjille,++ala+tai+yläpuolelta.+Varrasleivästä+puhumattakaan.++Hapankorppuine+ilmeineen.+Mitä+sitten+nyt+virneistänne+ilmeillenne+kehittelette?+Olkaa!
Minua+ei+mikään+niin+enemmän+harmita,+kuin+saamattomuus+ja+tyhjänpäiväinen+typeryyden+markkinointi!++++++++;)
05.09.2017 22:21
Voidaan+leikitellä.
Mutta+olen+vain,+joskus+vitsikäs.
https://www.youtube.com/watch?v=uB6YO8qlmNE
05.09.2017 22:01
Hyvä:)+Vastauksesi+tyydytti.+Arvostan+junaa+ja+vanhoja+”lättähattuja”+
Osittain+olen+huvittunut.+En+siksi,+että+minua+nykyinen+maailman+meno+ns.+huvittaisi,+vaan+siksi,+että+Lieksa+pasta+on,+kuten+moni+muukin+tämä+tietyn+julkaisuyhtiön+tuotteet+hieman+arvosteluni+alaisena.+Toki+vain+henkilökohtaisesti,+ei+niinkään+yleistäen.+Pois+olkoon+paha+arvostelu+toisia+kohtaan+minusta.+Syytä+on+lähinnä+arvioida+asioita+asioina.
Joukko+mihin+kuulumme+on,+totta+kai,+valinnan+ja+ajatuksen+vapautta.+Suomessa+pitkälti+on+vielä+sanan+vapautta.+Palstan+ja+palstojen+hallinta,+ja+huolittelu+palstavalvojien+ja+muun+kera+on+nyt+vain+mennyt+sille+tasolle,+että+lipeää+on+lähin+verbi+ja+toisaalta+aiheellinen+aineellinen+mikä+heti+tulee+mieleeni.+No+saako+livetä,+kuinka+kauan+lipeän+lipeäni+kera?
Leikkimielinen+kysymys,+onko+lipeää+ja+kuinka+paljon+ollut,+ja+mihin+sitä+käytitte+tai+käytätte+asioittenne+lipeämisessä+joskus+aikoinaan+tai+nyt?
Aika+hassua,+mutta+minulla+on+muistikuva+lipeän+käytöstä.+Toki+olette+olleet+myös+kemian+oppitunneilla.
05.09.2017 21:31
Käytätkö+vielä+kunta+sanaa+Lieksasta?+Oletko+Pielisen+pielestä+Pielisjärveltä+kotoisin?
05.09.2017 20:45
Eli,+olet+uupunut+manne+.+Älä+turhan+takia+polta+itseäsi+loppuun.+Itse+asiassa,+kysäisen+miten+määrittelet+turhan,+siin+vastaa+kohteliaasti+turhasta;)+++?
05.09.2017 20:42
Harmi+kun+on+palstalla+tiettyjä,+epäsuuntaajia.+En+väitä,+ettenkö+olisi+kerran+tai+kaksi+itsekin+harhaan+mukissut.+Mutta,+että+näin+kävisi+jatkuvasti.++Hyi+hitto,+mitä+ajatuksen+terveen+olon+saamattomuutta;)
05.09.2017 20:35
No,+älkää+nyt+lööperiä+puhuko.+Asun+nykyisin+Lieksassa+ja+kotoisin+Pohjanmaalta,+tosin+hieman+ylempää,+kuin+Alahärmä.+Olen+jostain+Kannuksen+ja+sen+välistä.
Lieksa+palstalle+kuuluvista+asioista+on+täällä+aiemminkin+puhuttu.+Minun+mielestäni+paikkakunnat,+joilla+on+näitä+”suojeltavia+onnettomia”+ovat+monessakin+suhteessa+niitä+paikkakuntia+joiden+kansalaisilla+on+oikeus+pohdiskella+tämän+maahanmuuton+ja+pakolaisten+syvintä+ja+likintä+sielunelämää+sisemmälle+menevän+tarkastelun+kannalta.+Totuuden+selvittämiseksi+on+syytä+olla+monta+teoriaa.+
Yksinäisinäkö+he+nykykännyköittensä+kanssa+ovat+levittäytyneet+Suomeen+pakolaisiksi?
Onko+järjestäytymistä?
VOK+ohjaajat+hallitsevat+24/24+tuntia+aina+heidän+keskustelujaan+hyvin+kielitaitoisina?
Ei+ole+säännöissäkään+kielletty+ennakoimasta+tuleva+tilanne!
Aika+monta+vuotta+on+vierähtänyt,+kun+näistä+asioista+on+keskustelua+täällä+Lieksa+palstalla+käyty.+Olen+pyrkinyt+sanavalinnoillani+ja+lauserakenteillani+siihen,+että+en+loukkaisi+ketään.+Ei+nämä+viimeaikojen+tapahtumat+muuta+alkuperäistä+mieltäni+maahanmuutosta,+mutta+olkoon,+siitä+syntyisi+kohta+varmaan+romaani.
Jos+tarjotaan+omaa+asuntoa+sijaiskodiksi+pääministeritasolta,+niin+se+on+sellaisenaan+vakavasti+otettava+viesti,+ja+pitäisi+ennakoida+paremmin+tuleva,+jos+on+minkään+sortin+valtiomiestaitoa.+No+nyt+mennään+näin+ja+sillä+sipuli.+Lieksassa+on+toivottavasti+riski+konflikteihin+pieni,+ja+toivottavasti+pienenä+pysyykin,+mutta+pieni+se+on+pienikin+joka+maasta+ponnistaa.+
Ja+Ruotsiin+nyt+mentiin,++ja+sieltä+kohta+takaisin!+Järkevää?+Sallitaan.++Onko+tässä+fiksusti+toimittu+valtiovaltojen+taholta?+Kysyn+vaan?+
Joku+tunnettu+artisti+lauloi+aikoinaan,+raha+ratkaisee.+Niin,+mutta+nyt+kärsii+kaiken+rahan+osapuolet.+Maahanmuuttajista+varmasti+osa+sipisee,+ei+ollutkaan+mitä+luvattiin.+Kanaaninmaan+petturiko+hän+olikin.
Näiltä+pohjilta+kun+asiaa+pohdiskelee,+on+joillekuille+hyvin+vaikeaa+olla+johdonmukainen.+On+tämä+melkoista+sekamelskan+mennyttä,+oloa+ja+tuloa.+Tuomiopäivään+en+vielä+usko.+Olkoon+tulevassa+minun+tuomiopäivä,+ei+se+tarkoita,+että+se+olisi+kaikille+oleva;)
Olkaapas+hyvällä+päällä+ja+mielellä+sillä,+ja+pysykää+kohteliaalla+tiellä.
Ja,+ennen+kaikkea,+ennakoikaa+tuleva+tilanne.
https://www.youtube.com/watch?v=BPw7cKOxv-Y
05.09.2017 19:56
Juuri+näin.++Hornet+Rissalasta+”käväisi”.+Edestakaisin+tarvittaessa+alle+varttitunti+menee.+Aloittajalla+ei+ole+muuta+kuin+tintinläskiä+nokittavaksi+moisella+tyylitajullaan+tarjottavaksi.
Ja+onhan+tuota+vaihtelua+sopivasti+Itämerellä.+Ja+suurta+ja+mahtavaa+kalustoa+kyllä+esiteltiin+Lieksa-Nurmes+lentokentän+avajaisissa.+1.7.1995.+Muistan+hyvin.+Taitavan,+nyt+jo+edesmenneen,+taitolentäjänaisen+ja+Antonovin,+sen+kaksitasoisen+An-2+koneen.+Ja+olihan+siellä+muutakin+mukavaa.
02.09.2017 21:55
Hyvä+vastakommentti+noihin+edellisiin+kommentteihin,+joiden+läpi+kuultaa+ikuinen+pessimismi.+Ovat+muuten+aika+”perusteellisen+hyviä”+ennustajia,+kun+ei+ole+tulevaisuudessa+kehumista+ja+ensi+vuosi+on+huonompi+tätä.+Noinkohan?+
Rotesti+muistelee+tuossa+alempana,+aivan+oikein+jalkaväenkenraalin+ja+Mannerheim-ristin+ritarin+A.+Ehnroothin+sanontoja.+Hän+sanoi+myös+näin:+”Suomi+on+hyvä+maa.+Se+on+paras+meille+suomalaisille.+Se+on+puolustamisen+arvoinen+maa+ja+sen+ainoa+puolustaja+on+Suomen+oma+kansa.”
01.09.2017 17:13
Haluan+nyt+todeta+seuraavaa.
Nyt+ainakin+Lieksa+palstalla+keskustellaan+lieksalaisten+asiaosista.
Ilman+kuulemista+tai+kuulustelua;)
Entä+jos+asettaisin+kenet+tahansa+teistä+kuultavaksi,+tutkittavaksi?+Miksi+en+tee+sitä?+Siksi,+että+en+halua!
Meidän+kaikkien+elo+ompi+kohdallaan,+kun+ei+liikaa+ajassa,+ei+varsinkaan+hetkessä+ryntäillä.+Harkinta+ja+kokonaisuuden+katsomus+ei+ole+heikkoutta.
Ja,+palataksemme+alkuun,+eli+antakaa+vaattureiden+vaatteiden+ajan+runsautta.+Wanhasta+saa+oivaltaa+monta+rikasta.+Minun+mielestäni+on+hän+oman+kykynsä+mestari.
Toki+Topikin+oivalsi,+ei+voi+väittää,+ettei+muita+historian+tuntijoita+silloin+tällöin+palstalla+esiin+tulisi+hyvällä+tahdollaan...+Onneksi+väärät+teesit+on+helppoa+nujertaa;)
https://www.youtube.com/watch?v=HeAkxOVml7I
29.08.2017 23:38
Mutta,+sehän+oli+silloin+ennen.+Nyt+ei+saa+lyödä,+ei+kiusata.+Nykyaikaa+on+se,+että+vain+hirvet+saavat+kiimakuoppiaan+alkaa+kaivaa,+sarviaan+kolistella,+sudet+tulla+ensi+keväänä+vasoja+syömään.
Kylänlahden+ja+Varpasen+suunnalta+oli+oikein+hyviä+”nyrkkeilykavereita”+minulla.
Uskomatonta,+mutta+nyt+he+ovat+parhaita+metsästyskavereita,+tai+ainakin+heidän+pojat;)
No.+Todelliset+suojelijoitten+suojelijat,+olkaa+kernaan+hyvillä+mielin.+Ottakaa+löysin+rantein.+Niin+minäkin.+Suojellen+hyvää,+mitä+se+sitten+lienee;)
https://www.youtube.com/watch?v=5OmAXdAnX7o
29.08.2017 23:01
Oletpa,+ja+tunnet+asioita+hyvin.+Miksi+kuitenkin+tunne,+ettei+se+ollut+kovin+taustalla,+tuo+Öystilän+tavaratalo.+Levenikö+sitten+Pielisentie+tuon+jälkeen+osittain?+Lienemme+samaa+mieltä+siitä,+että+nykyisin+siinä+on+Tokmanni+ja+Jatkoaika.+Siinä+oli+samalla+tontilla+myös+se+suuri,+jo+aiemmin+mainittu+tulipalo.
Oi+aikoja+oi+ihmisiä.
http://www.rukajarvensuunnanhistoriayhdistys.fi/rukajarvikeskus/wp-content/uploads/2013/11/Sarkala.jpg
Oletpa+mielenkiintoisen+oikeassa.
29.08.2017 21:56
Miksi+minulla+on+muistikuva,+että+kutakuinkin+1966+pitää+paikkansa,+mutta+Sarkalan+takapiha+ei.+Muistikuvani+mukaan+Öystilän+tavaratalo+oli+Kären+leipomon+vastapäätä,+Pielisentien+varressa,+ei+takapihalla.+Sen+vanhan+tavaratalon+paikalla+on+nyt+Tokmannin+ja+Citymarketin+välillä+oleva+parkkipaikka.+Miten+menee?
Täällä+taitaa+olla+hassuttajia+kuin+Vanhasen+Matti+hävittäjä+hankinnoissa.
29.08.2017 21:08
Vai+oliko+Tuula,+ja+Ulla.+R.+enemmän+tuolla+toisen+kotimaisen+puolella.
29.08.2017 19:42
Minulla+ei+ole+arkistoja,+mutta+olenko+totaalisen+väärässä+jos+muistelen,+että+tuon+tontin+osti+Kesko+ja+siinä+meni+Vilkalan+talo+ja+”pormestari”+Noposen+talo.+Ulla+opetti+minulle+joskus+”Lontoon+murretta”.+Eikös+siitä+alkanut+sitten+Keskon+kauppojen+jälkeen+Öystilän+Supermarket+Pietarin+rakentaminen.
29.08.2017 19:38
Nyt+kun+tuon+lukaisin,+täytyy+tunnustaa,+että+naurut+se+sai+aikaan.++Sentitkin+jaa+janassa+meillä+on+vähän+yksilöllisiä,+mutta+ei+tässä+nyt+siitä,+eikä+rahasta,+sen+enempää.+Peukalon+laitan+pystyyn+tuolle+edelliselle.
29.08.2017 19:31
Miten+määrittelisit+taivaan+vanhaksi+suhteessa+vaariin?+Taivas+on+meille+vaariton.+Eilen+oli+taivas.+Huomennakin+oletettavasti.+Haluatko+kenties+ryhdikkäästi+taivastella+taivaan+taitavasti+ajassamme+kanssani?+
Seuraavan+kappaleen+tarjoan+aidoille+naiselle.+Aidoilla+miehilläkin+on+sen+suhteen+täysi+ymmärrys+läsnä.
https://www.youtube.com/watch?v=uh_V_qU_bdM
28.08.2017 00:20
Voi+olla+hyvinkin,+mutta+Saavankallio+tuosta+minulle+tuli+mieleen+ja+Viktor.+Siis+ei+opettajani,+vaan+Jussi+ja+Matti+sekä+Antti,+saati+Seppo;)
https://www.youtube.com/watch?v=wFGd0rQO2Tg
27.08.2017 23:56
23 / 31