Vapaa kuvaus

Aloituksia

15

Kommenttia

618

1. Tuohon+kunta+asiaan+vielä+heitän+lusikkani+sen+verran+soppaan,+että+eikös+se+tuossa+suomi24+otsikoinnissa+mene+niin,+että+Pohjois-Karjala+on+paikkakunta+ja+Lieksa+kaupunki.+Kunta+sanana+on+kyllä+todellakin+käytössä+vielä+eräissä+yhteyksissä,+ikään+kuin+kuntien+jäänteenä.+Puhutaan+esimerkiksi+kuntavaaleista,+ei+kaupungin+vaaleista.+Uupumäkikin+kommentoi+tuolla+ylempänä+Lieksasta+paikkakuntana,+aivan+oikein.+Kuulostaisi+aika+hassulta+puhua+Lieksan+paikkakaupungista,+mutta+aloitustekstissä+pitäisi+olla+Lieksan+kaupungin,+ei+Lieksan+kunnan+keskustelupalstalla.+En+nyt+sitten+tiedä+miten+oikein+menisi?+Korjatkaa+viisaammat+jos+olen+ihan+hakoteillä,+tuleepahan+sitten+tällekin+päivälle+jotain+oppia.Tämä+on+nyt+tietenkin+jonninjoutavaa+saivartelua,+mutta+menköön+vaikka+viihteen+piikkiin;)Uupumäki+tuolla+ylempänä+osasi+oikein+todeta+lukumäärätkin+ja+kuntanumeron.+Nimityksestä+tässä+nyt+vain+on+kyse,+ei+sen+kummempaa.+Ja+laitetaan+nyt+sitten+vielä+linkki,+mistä+asiaa+voi+tarkastella.https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_kunnista
  2. No,+älkää+nyt+lööperiä+puhuko.+Asun+nykyisin+Lieksassa+ja+kotoisin+Pohjanmaalta,+tosin+hieman+ylempää,+kuin+Alahärmä.+Olen+jostain+Kannuksen+ja+sen+välistä.Lieksa+palstalle+kuuluvista+asioista+on+täällä+aiemminkin+puhuttu.+Minun+mielestäni+paikkakunnat,+joilla+on+näitä+”suojeltavia+onnettomia”+ovat+monessakin+suhteessa+niitä+paikkakuntia+joiden+kansalaisilla+on+oikeus+pohdiskella+tämän+maahanmuuton+ja+pakolaisten+syvintä+ja+likintä+sielunelämää+sisemmälle+menevän+tarkastelun+kannalta.+Totuuden+selvittämiseksi+on+syytä+olla+monta+teoriaa.+Yksinäisinäkö+he+nykykännyköittensä+kanssa+ovat+levittäytyneet+Suomeen+pakolaisiksi?Onko+järjestäytymistä?VOK+ohjaajat+hallitsevat+24/24+tuntia+aina+heidän+keskustelujaan+hyvin+kielitaitoisina?Ei+ole+säännöissäkään+kielletty+ennakoimasta+tuleva+tilanne!Aika+monta+vuotta+on+vierähtänyt,+kun+näistä+asioista+on+keskustelua+täällä+Lieksa+palstalla+käyty.+Olen+pyrkinyt+sanavalinnoillani+ja+lauserakenteillani+siihen,+että+en+loukkaisi+ketään.+Ei+nämä+viimeaikojen+tapahtumat+muuta+alkuperäistä+mieltäni+maahanmuutosta,+mutta+olkoon,+siitä+syntyisi+kohta+varmaan+romaani.Jos+tarjotaan+omaa+asuntoa+sijaiskodiksi+pääministeritasolta,+niin+se+on+sellaisenaan+vakavasti+otettava+viesti,+ja+pitäisi+ennakoida+paremmin+tuleva,+jos+on+minkään+sortin+valtiomiestaitoa.+No+nyt+mennään+näin+ja+sillä+sipuli.+Lieksassa+on+toivottavasti+riski+konflikteihin+pieni,+ja+toivottavasti+pienenä+pysyykin,+mutta+pieni+se+on+pienikin+joka+maasta+ponnistaa.+Ja+Ruotsiin+nyt+mentiin,++ja+sieltä+kohta+takaisin!+Järkevää?+Sallitaan.++Onko+tässä+fiksusti+toimittu+valtiovaltojen+taholta?+Kysyn+vaan?+Joku+tunnettu+artisti+lauloi+aikoinaan,+raha+ratkaisee.+Niin,+mutta+nyt+kärsii+kaiken+rahan+osapuolet.+Maahanmuuttajista+varmasti+osa+sipisee,+ei+ollutkaan+mitä+luvattiin.+Kanaaninmaan+petturiko+hän+olikin.Näiltä+pohjilta+kun+asiaa+pohdiskelee,+on+joillekuille+hyvin+vaikeaa+olla+johdonmukainen.+On+tämä+melkoista+sekamelskan+mennyttä,+oloa+ja+tuloa.+Tuomiopäivään+en+vielä+usko.+Olkoon+tulevassa+minun+tuomiopäivä,+ei+se+tarkoita,+että+se+olisi+kaikille+oleva;)Olkaapas+hyvällä+päällä+ja+mielellä+sillä,+ja+pysykää+kohteliaalla+tiellä.Ja,+ennen+kaikkea,+ennakoikaa+tuleva+tilanne.https://www.youtube.com/watch?v=BPw7cKOxv-Y
  3. Minulla+ei+ole+arkistoja,+mutta+olenko+totaalisen+väärässä+jos+muistelen,+että+tuon+tontin+osti+Kesko+ja+siinä+meni+Vilkalan+talo+ja+”pormestari”+Noposen+talo.+Ulla+opetti+minulle+joskus+”Lontoon+murretta”.+Eikös+siitä+alkanut+sitten+Keskon+kauppojen+jälkeen+Öystilän+Supermarket+Pietarin+rakentaminen.