Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Katuvankka
profiilit
Katuvankka
Katuvankka
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
618
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mikä+ihmeen+pakkomielle+sinulla+on+vainota+yhtä+tiettyä,+palstan+kautta+aikojen+mielenkiintoisimpia+ja+parhaimpia,+kuten+rapakon+takana+sanottaisiin,+Reader´s+Digest.+Itse+et+oikein+pysty+rykimään+edes+omaan+poskeesi.+Kirjoituksesikin+ovat+täysiä+tynkiä+ja+tylsiä+toistoja+samoista+ala-arvoisista+solvauksista+sekä+erhemielikuvista+kaiken+muun+suhteen.+Muukin+tyylisi+tänne+kirjoittelun+suhteen+on+täysin+ahterista.+
Ei+sinulla+hissanmaikk+ole+yhtään+varaa+huudella+kenenkään+yrittäjyydestä+tai+yrittämättä+jättämisestä+Lieksan+suhteen.+Evääsi+eivät+siihen+riitä.+Kaikki+jotka+jotain+uskaltavat+Lieksassa+yrittää,+ovat+tervetulleita.+Se+on+totta,+että+rohkea+olla+pitää,+ja+rautainen+liikeidea+näillä+markkinoilla+pärjätäkseen.+Siinä+on+haastetta+jota+arvostan.+Tiedän+kokemuksesta.
Loppukevennykseksi+linkitän+lukemista+viime+vuonna+80+vuotta+täyttäneen+Mustanaamion+historiasta.+Minä+tunnustan+muuten+edelleen+lukevani+tätä+sarjakuvaa.+Mustanaamio+ilmestyy+jatkosarjakuvana+monessa+sanomalehdessä.+Ja+on+sitä+muutenkin+viime+aikoina+vielä+julkaistu.
http://www.kvaak.fi/index.php?articleID=2302
07.08.2017 20:40
Näin+on.+Kamuttajalla+on+asiantuntemus+syvästi+ja+inttelemättä+kohdallaan.
+Samoilla+linjoilla+ollaan+”eläimellisissä”+ymmärryksissä.+En+ole+Joensuusta,+mutta+Jokikylän+ymmärtäjä.
+Aarne+Mustasalo+aikoinaan+totesi+kirjoitellesaaan,+että+ellei+se+vene+huomenna+ole+kotona,+niin+katajan+kaares+laulelee+peräpakaroillasi.
Karhu+on+aina+karhu;)+Emokarhukin+aina+tahtoo+pentujaan+suojella.+Vaikka+tappaen.
05.08.2017 23:48
Sikäli+laatikkoleikein+mukava+tuo+kommenttisi,+mutta...
Hieman+pohdiskeltavaa+lisää.+”Mitä+järkeä+näissä+lauluissa+on,+jos+isoäiti+ei+kuule+niitä?”
04.08.2017 22:06
No+niin.+Koska+tämä+ketju+tällä+hetkellä+tuntuu+jotenkin+sopivan+tiettyyn+tasapainoon+ja+muun+tyyliin,+rohkenen+lohkaista+jäävuorestani+hieman+lisää.
Miksi+kukaan+ryhtyy+mihinkään?+Syntymästään+ryhtyy.+Haluaa+ja+tahtoo.+Olla+ja+kasvaa+ensin+hieman+aikaa+nisässä+kiinni+maitoa+janoten.+Teininä+on+sitten+näsäviisas+nisäkäs+ja+hyvinkin+mielestään+jopa+vanhempiaan+viisaampi.+Saman+elonkulun+olemme+käyneet+läpi+mielestäni+me+kaikki.+Tasapaino+alkaa+mielissämme+sarastaa+toden+vahvempien+karvojen+ja+ajatusten+lihasten+myötä.+
Mielestäni+on+mukavaa,+että+todellinen+on+aina+tutkimuksen+arvoinen.+Ja+todellisuus+aina+perustuu+ja+periytyy+tietyillä+tavoin+eilisestä.
PS.+Mainitkaapa+pari+Lieksasta+lähtöisin+olevaa+suurta+tutkijaa.
04.08.2017 21:37
Juuri+tuota+tarkoitin+edellisessä+kommentissani.+Helppolukuista,+huoliteltua+ja+selkeää+on+kirjoituksesi.+Lisäksi+se+huokuu+valtavaa+tiedon+määrää.+Yhdestä+kirjoituksestasi+saamme+asiallista+tietoa+enemmän+kuin+kymmenestä+muusta.
Hovilan+kartanon+Inkeri+oli+silloin+60-luvulla+kouluhammaslääkärini.+Koululaisten+keskuudessa+tietenkin+kiersi+kaikenlaisia+pelottelujuttuja+hänen+tyylistään+käsitellä+purukalustoamme.+En+nyt+tässä+ryhdy+niitä+kummemmin+muistelemaan;+totean+vain+että+kaikki+hampaani+ovat+tallella,+tosin+aika+lailla+paikkoja+täynnä.+Sitä+kun+olisi+pitänyt+muistaa+harjata+ahkerammin+arvokasta+purukalustoa.+Pitääpä+kysäistä+seuraavalla+hammaslääkärikäynnillä,+löytyykö+hammashuollon+historiastani,+rekistereistä,+yhtään+Inkerin+tekemää+paikkaa.+Yhdestä+hampaastani+lohkesi+osa+ja+tilasin+äskettäin+ajan+remonttiin.+Sain+sen+tammikuulle+2018!
Vastasin+väärin,+kun+kysyi+”särkeekö”?+Oikea+vastaus+olisi+ollut+varmaan,+että+särkee+niin+pirusti.
Siinä+Hovilassa+se+oli+hänen+vastaanottonsa,+sen+muistan+varmasti,+melkein+eteisenkin+ja+huoneen+kun+käsittelyyn+muutaman+kerran+istahdin.
Ei+tullut+pelkoa,+ei+kammoa.+Päinvastoin.+Nykyisin+porautan+aina+ilman+kuoletusta.+Kivusta+saattaa+jopa+jotenkin+nauttia.+Velat+ovat+ainoat,+jotka+tekisi+mieleni+kuolettaa.
04.08.2017 18:26
Totesin+tuon+saman+tuolla+toisessa+ketjussa.+Ehkä+oli+syytä+10+%+provosoituneessa+minussakin,+ehkä+ei;)
Mutta+kevennykseksi.+Anteeksi,+olen+tainnut+jo+aiemmin+tämän+ilmineerata.+Mutta+niinhän+sitä+sanotaan,+että+kertaus+on+opintojen+äiti.
https://www.youtube.com/watch?v=vkNoSYFdQz8
03.08.2017 23:19
Annan+suuren+kiitoksen+palautteestasi+ja+asiapitoisen+ryhdikkäästä+lauseiden,+sanojen+ja+ymmärryksen+loistavasta+käytöstäsi+koko+palstahistoriamme+aikana.+
Tiedostan+sen,+miten+oikeassa+oletkaan+tuon+tekstini+tietyn+vaikeaselkoisuuden+vuoksi.+Jos+olisin+esimerkiksi+kirjailija,+voisi+tämäkin+olla+helpommin+luettavissa,+ja+ennen+kaikkea+ymmärrettävissä.
Yrjö+Kokko+oli+nuorena+minuna+lukemistooni+kuuluva+mieltymykseni.+Kaikkeen+hänen+laajahkoon+tuotantoon+en+kyllä+ole+tutustunut.+Mutta+ei+olisi+ihme+jos+käyn+Lean+luona,+ja+etsimme+niitä+kirjoja+Kokon+tuotannosta,+jotka+olisivat+nykyhetken+takia+kiinnostavia+minulle.+Hänen+asiantuntemuksensa+luontokirjailijana+viehätti.+”Yksimielisyys+on+voimaa”.
1960+luvulta+minulla+on+hatara+muistikuva+siitä,+että+olisinko+tavannut+aivan+hänet+itsensä.+Muistikuvaan+kuuluu+myös+se,+että+olisiko+ollut+kalareissusta+Pielisen+selille+Porosaari,+Patvin+saret,+Turakka+seutuville+silloin+aikoinaan+kysymys.+En+todellakaan+mene+takuuseen,+mutta+ovathan+ne+mukavia+muistikuvia+silloisen+erään+keskenkasvuisen+pojan,+Pielisjärven+erään+kylältä.++Aalto+jotenkin+ajattelutti+minua,+ja+yhdisti+tietyissä+asioissa;)
Sanon+näin,+seuraavaa.+Sinun+tyylisi+on+monin+tavoin+sortin+selkeämpää.+Muutenkin+olet+harkitsevampi.+Ja+helposti+voisin+kuvitella+sinut+pystyväsi+suomen+kielen+opettajaksi,+muun+lisäksi.
Mielestäni+sanavalintasi+”erikoinen”+tuon+sensuurin+suhteen+on+erittäin+osuva.+Siitä+aistii+selkeästi+myös+diplomaattista+ainesta,+vaikka+kaikki+eivät+näin+kohteliaaseen+sanankäyttöön+asiat+huomioiden+pysty.
Olkaamme+kaikki,+hieman+erikoisia,+mutta+oikeamielisiä.
03.08.2017 23:12
Terve+vaan!+Muistelen+aikaa+ja+ensimmäisiä+kirjoituksiani+tälle+palstalle.+Niitä+en+tallentanut+silloin+vielä.+Harmi.
Osassa+kirjoituksiani+ainakin+viittasin+Haminan+ympyröihin+ja+siihen,+miten+tietyt+ajatukset+ja+viestinnät+elon+kautta+synnyttävät+tämän+kaltaisella+palstalla+tietyn+ryhmän+ja+samanhenkisyyteen+liittyvän+tunteen.+Aiemmin+toisilleen+tuntemattomat+epäyhtenäiset+ovat+kiinteästi+sopeutuneet+tiiviimmäksi+kokonaisuudeksi.+Tietyt+mielipiteet+säilyvät,+ja+tunnistamme+ne+mielissämme+omaksemme.+Palstatuttavina+ja+samankaltaisten+arvomaailman+takana+on+se+olon+ajatuksen+osaoivallus+muuhun+elämänsisältöön+nivotettuna.
Monin+eri+tavoin+nykyinen+palstapolitiikka+ja+sen+suhde+meihin+on+muuttunut+näiden+yhdessä+koettujen+aikojen+myötä.+Voisimme+jopa+sanoa,+että+tunteemme+ovat+aika-ajoin+ristiriitaiset,+onnitellako+vai+ei.+
Mutta,+menestystä+vaan+toivotan+meille+kaikille.+Myös+palstavalvojille;)
03.08.2017 20:24
No,+niinpä+tietysti.+Nyt+lähti+näköjään+minun+eilis-iltainen+viestini+sääntöjen+vastaisena+näkymättömään+bittiavaruuteen.+En+toista+sitä,+koska+se+oli+sääntöjen+vastainen.+En+edes+osittain,+koska+en+voi+varmuudella+kohdistaa+kohtaa+mikä+siinä+niin+sääntöjä+rikkoi.+Ehkä+oli+liian+liukasta+kielenkäyttöä,+tai+sitten+linkki+joka+viittasi+kamuttajan+”pysy+sellaisena”+kehotukseen.+Se+oli+aivan+hyväntahtoista+spontaania+linkitystä+Egotripin+kappaleeseen+Älä+koskaan+ikinä.+”Niin+älä+koskaan+ikinä+muutu+pysy+aina+tuollaisena+kuin+nyt+oot”.+
Kyllä+nyt+aivan+hirvittävästi+pelottaa;+josko+laatikkoon+tupsahtaa+vaikka+haaste+käräjille;)
Voi+meitä.+Terveisiä+vaan+kaikille,+kyllä+täällä+on+mukavaa.+Pitänee+pitää+tauko,+kun+maha+ei+meinaa+kippurassa+naurannalta+oieta.+Toisaalta,+olen+sellaisenkin+kuullut,+kuin:+”+Mies+se+tulee+räkänokastakin,+vaan+ei+tyhjän+naurajasta”.+Olkaapas+vakavia+siellä+ja+toimikaa+rakentavasti.
03.08.2017 18:36
Kokeillaan+mikä+on+korjaus?+Korjaan!+
https://www.youtube.com/watch?v=m39orQRthNQ
02.08.2017 21:09
Ja+muistakaa+miten+tärkeää+on+kaikenmuotoinen+enter.+Päätä+aina+oikein.+Parasta+ei+ole+olla.+Parastako+olisi+antaa+tilaa?+Liikenteessä?+Vai+Enterille+ja+netin+vauhdille.+Mikä+on+netin+vauhdin+yksikkö?
No.+Tulipa+mieleeni+tämäkin.+Muistakaa+olla+asiallisia.+Ja+Normitettuja;)+Jumalattoman+jumalaisen+piruttoman+oikeamielisiä.
Uskomatonta.+https://www.yo
utube.com/watch?v=m39orQRthNQ
02.08.2017 21:08
Aloituksesta+sain+seuraavaan+kirjoitteluuni+inspiraation;)
Täällä+näyttää+VOK+paikkakunnan+"kirous”+ilmentyvän+ja+tulehduttavan+asiallisen+kirjoittelun.+Se+että+paikkakunnallamme+on+vastaanottokeskus+ja+paljon+maahanmuuttajia,+ei+sinällään+ole+kirous.+Se+on,+että+tiettyjen+molempien+kiistaosapuolten+(suvakit+ja+rasset)+toimesta+palstasta+on+tullut+ykköshiekkalaatikko+oman+suppean+ajatusmaailmansa+esilletuomisessa.+Epäilen+heidän+molempien+olevan+yhtä+syyllisiä+automaattipoistajaa+poistattajien+näkövinkkelistä+arvioittaessamme.+Voin+toki+olla+väärässä,+mutta+pidätän+itselleni+oikeuden+olla+väärässä.+Kaikki+muuthan+saavat+olla+kernaasti+oikeassa;)+
Joskus+aiemmin+olen+muistaakseni+todennut+täällä,+että+on+asioita+jotka+eivät+kuulu+Lieksa+palstalle.+Selkeä+rajanveto+on+todella+vaikeaa.+Miellämme+asioita+yksilöinä+eri+tavoin.+Siksi+asialliset+ja+kohteliaansävyiset+keskustelut+kuuluvat+mielestäni+kaikille+palstoille.+Hyvä+esimerkki+on+vaikkapa+murresanojen,+historian+ja+some-kulttuurin+käsittely+hyvässä+hengessä.+Nykyisin+palstasta+on+todellakin+tullut+kaluttu+maahanmuuton+luuranko.+Siitäkään+ei+osata+keskustella+asiapitoisesti,+objektiivisesti+ja/tai+sääntöjen+mukaisesti.+
Tässä+ketjussa+lienee+sopivaa+pohdiskella,+miksi,+mitä,+milloin+ja+minkä+intressin+vuoksi?+Minulla+ei+ole+valmiita+vastauksia.+Ehkä+jollakulla+on.+Tietyt+trendit+ja+tavat+ovat+viime+vuosina+tähdänneet+jonkinasteiseen+tehokkuuteen,+tai+pitäisikö+sanoa+tuottotehokkuuteen.+Tässä+on+hyvä+esimerkki,+miten+polkaistaan+paskaan,+kun+joka+asiassa+yritetään+säästää+ja+kone+valjastetaan+ammattitaitoisen,+asiansa+tietävän+ihmisen+suitsiin.+
Valvontaa,+vatvontaa,+ihmettelyä,+tuskailua,+ivaa+ja+ironian+huipennuksia+älyn+jättiläisen,+ihmisen+toimesta.
Sosiaalinen+kanssakäyminen+on+nykytekniikalla+niin+helppoa,+että+on+tavallaan+mukavaa+olla+siinä+mukana.+Voimme+ajatella+näin:+Ei+minulla+ole+mitään+salattavaa.+Kun+olen+rehellinen,+niin+olen+osallistunut+rehellisesti+keskusteluun+ja+se+on+siinä.+Ei+se+ihan+niin+mene.+Tämä+on+aika+salakavala.+Täällä+on+kaikkea+tallennusta.+Täällä+on+kaikkea+eri+kerääjää,+tutkijaa,+asennetta+ja+lukematon+määrä+sellaista+joka+ei+edes+mieleeni+juuri+nyt+juolahda.+Valvokaa+ja+käyttäkää+kaikkea+tekniikkaa.+Siinä+on+vain+se,+että+vapaa+elämä+on+joka+sanalla+rajoitettu,+kun+kirjoitat,+tai+minä+kirjoitan+tänne.+Olen+heti+jotenkin+nykytekniikan+puitteissa+valvottu,+kuten+sinä.
Minua+ei+kovin+haittaa,+mutta+ajatelkaamme+niitä+nuoria,+joilla+saattaa+olla+työpaikan+saanti+kyseessä.+Voit+menettää+mahdollisuutesi+vaikka+tulevaisuuden+toivetyöpaikkaasi+jonkun+typerän+jutun+takia.+Minä+en+usko+enää+pätkääkään+näennäiseen+tietoturvaan.
Ei+toimi+ei.+Tekisi+mieleni+kirota+koko+netti+ja+älypuhelimet+alimpaan+helvettiin.+Mutta+enhän+sitä+tee,+pieni+hetki+riittänee,+vai+riittääkö.+Viitseliäisyyteni+tänne+kyllä+hiipuu.+Hukkaan+heitetyltä+ajalta+hetkikin+tuntuu.
Loppukevennys.++Kun+nettiin+pääsee,+siellä+pysyy.+
http://www.meemit.net/category/politiikka/
02.08.2017 19:18
Jos+laiskuudeltani+ja+muulta+mukavalta+viive+viiveiltäni+viitsin+vielä+jotain+kieltä+opiskella,+se+on+venäjä.+Siinä+on+matemaattisen+sopivaa+lahjakkuuden+haastetta+kielettömälle+lahjattomuudelle;),+aika+monin+puolin.+Taitaa+olla+venäjän+kielessäkin+murteita+paljon?
29.07.2017 16:31
Kyllä+selkeästi+on+huomioitava+wanhan_lieksalaisen+kirjoituksista,+että+tietää+mitä+näppäilee.+Näppäily+on+vain+välttämätön+välipaha+todella+tyylitajuisessa+kieliemme+välisessä+keskustelussa.+Nyt+täytyy+sanoa,+että+haluaisinpa+olla+jossakin+läsnä.+On+taito+olla+asiallinen.+Taito+on+myös+kirjoittaa+pelkkää+asiaa.
Lukion+jälkeen+en+ole+tarvinnut+ruotsin+kieltä+työelämässäni+ensinkään.+Luojan+kiitos.+Englannin+kieltä+joudun+käyttämään+lähes+päivittäin.+Suosittelisinkin+opetushallitukselle,+että+keskittyisivät+turhan+pois+karsimiseen.+Vapaaehtoisesti+jokainen+voi+opetella+mitä+tahtoo.+Valinnanvapaus+on+aitoa+ja+oikeamielistä+inhimillisyyttä.+Hyvät+ja+yksiselitteiset+lait+riittävät+mielestäni+elomme+varrelle.+He,+jotka+eivät+itsessään+oikeaa+ja+väärää+toisistaan+erota,+eivät+lainsäädännön+monimutkaisen+kiemuroinnin+kera+ja+kautta+siitä+yhtään+paremmaksi+muutu.
Eikä+perusasioiden+ymmärrys+vaadi+kielitieteitä.
29.07.2017 15:05
No,+perjantaihan+se,+jotta+sillä+tavalla+sano.+Taitaa+olla+mielessä+jo+huomis-ilta;)
https://www.youtube.com/watch?v=ddzCPmG9JYc
28.07.2017 21:12
Minäpä+olen+sitä+mielipuolta,+ja+väitän,+että+useimmat,+ei+puolin,+ei+toisin,+teistä+vinkujista+ymmärrä+todella+aidosti+miten+raha+kiertää.+Kotitalouksien+tulonsiirrot+ja+kaikki+tuet+sinne+suin+tänne+ovat+yhtä+vierasta+kuin+suomen+kieli+somalille.+Väitän+myös+että+teillä+ei+ole+harmainta+aavistusta+siitä+miten+ja+minne+se+raha+pesänsä+sitten+lopulta+tekee.+On+se+vaan+niin+kotua+ja+tuttua,+kun+minun+pesääni+ei+ole+kasaa+tehnyt;+ei+edes+pankkitilille,+vaikka+kuin+olen+yrittänyt.
Raha+ei+ole+ratkaisu+ymmärryksen+puutteeseen.+Toisinpäin+sanottuna,+raha+ei+rahankeruunymmärryksenkään+kera+anna+sitä+tyydytystä,+minkä+antaa+tasapainoinen,+ymmärtävän+rakas+ja+monipuolinen+elämä+ilman+suurta+rahallista+rikkautta,+terveydestä+nyt+puhumattakaan.+Näyttää+noille+tosirikkaillekin+tulevan+noutaja+ennen+aikojaan.+
Tai,+no+mikä+se+nyt+sitten+itse+kunkin+aika+on.+Olkoon+ettei+meni+liian+syvälliseksi.
Käyttäytykää+siveästi+ja+kohteliaasti+toisianne+kohtaan+siellä+kodeissanne+ja+loppuviikon+karkeloissa.+Lauantai-iltana.
https://www.youtube.com/watch?v=eTElyWaFJ4E
28.07.2017 20:55
Kyllä+muistan+tuon+kommenttisi.+Aloituksessa+epäiltiin+potilasturvallisuuden+vaarantuvan+jos+maahanmuuttajat+ulkoiluttavat+vanhuksia.+Nykyisin+tallennan+kaikki+omat+kirjoitukseni,+kaiken+varalta.+Vaikka+en+olekaan+mikään+maahanmuuton+ystävä,+niin+kirjoitin+eilen+sille+poistetulle+palstalle+rehellisten+tuntemusteni+mukaan+seuraavaa.
Määrätäänkö+joku+hoitajankoulutus+ulkoiluttajalle?+Ja+jos+määrätään,+niin+missä?+Jos+joku+vanhus+saa+sairauskohtauksen+niin+turvarannekepuhelimethan+ja+muut+keinot+ovat+kutsua+sairasapua.+Aika+provosoiva+aloitus+siitäkin+huolimatta,+että+en+tarkoitushakuisten+irtopisteitten+keruuseen+nyt+ota+mitään+kantaa.+
Hyvä+jos+jotain+tekevät+nämä+maahanmuuttajat,+onhan+se+parempi+kuin+olla+vaan+mitään+tekemätön+tyhjänpantti.+Kyllä+työttömillä+kantalieksalaisilla+on+myös+mahdollisuus+hakeutua+tahtoessaan+kolmannen+sektorin+aktivoivaan+toimintaan.+Pääsääntöisesti+se+tekee+vain+hyvää+kaikelle+mielelle+ja+muulle.
Kateus,+liika+suvaitsevaisuus+ja+todellinen+rasismi+olisi+syytä+tällä+palstalla+erottaa+ja+lopettaa+kohteliaasti+vähitellen+kokonaan+pois.
28.07.2017 18:17
Määrätäänkö+joku+hoitajankoulutus+ulkoiluttajalle?+Ja+jos+määrätään,+niin+missä?+Jos+joku+vanhus+saa+sairauskohtauksen+niin+turvarannekepuhelimethan+ja+muut+keinot+ovat+kutsua+sairasapua.+Aika+provosoiva+aloitus+siitäkin+huolimatta,+että+en+tarkoitushakuisten+irtopisteitten+keruuseen+nyt+ota+mitään+kantaa.+
Hyvä+jos+jotain+tekevät+nämä+maahanmuuttajat,+onhan+se+parempi+kuin+olla+vaan+mitään+tekemätön+tyhjänpantti.+Kyllä+työttömillä+kantalieksalaisilla+on+myös+mahdollisuus+hakeutua+tahtoessaan+kolmannen+sektorin+aktivoivaan+toimintaan.+Pääsääntöisesti+se+tekee+vain+hyvää+kaikelle+mielelle+ja+muulle.
Kateus,+liika+suvaitsevaisuus+ja+todellinen+rasismi+olisi+syytä+tällä+palstalla+erottaa+ja+lopettaa+kohteliaasti+vähitellen+kokonaan+pois.
27.07.2017 18:52
Kaarisilta+keskustelu+on+mennyt+nyt+hieman+tylsäksi,+joten+lisätäänpä+siihen+hieman+vauhtia+ja+jännitystä.+
Tämä+Antti+Pendikainen+(varmaan+taiteilijanimi)+voisi+tulla+ensi+kesänä+Vaskiviikoille+esittämään+tuon+numeron.+Saattaisi+olla+joen+rannalla+porukkaa.+Jos+vielä+saa+Irman+houkuteltua+tarakalle+tuohon+kyytiin,+niin+sitten+minäkin+olen+valmis+täydellä+sadalla+suojelemaan+Kaarisiltaa;)
https://www.youtube.com/watch?v=clHZuGLvGR0
PS.+Vinkki.+Tuon+kaverin+muutkin+videot+aika+lailla+vauhdikkaita.
25.07.2017 18:47
Juu+,+ilimoja+on+pitännä.+Tällä+hetkellä+kun+katsoin,+Rovaniemen+rautatieasema+25,7+°C,+Lieksa+Lampela+12,7+°C.+Ja+jo+kansakoulussa+opettivat+miten+ketjussa+mainittu+Golf-virta+lämmittää+koko+Skandinaviaa,+eli+jos+sen+virtaus+muuttuu+ratkaisevasti,+tulee+meille+kylmät+oltavat.+Golf-virran+vaikutus+on+paljon+suurempi+esim.+Englannissa,+Islannissa+ja+Norjassa,+kuin+täällä+manner+Suomessa.+Kuitenkin+se+lämmittää.+Olisikohan+kesä+sitten+tämän+näköinen+jos+virta+hyytyysi?+Ei+saataisi+yhtäkään+satoa.+Eli+ei+ylituotantoa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Scandinavia#/media/File:Scandinavia_M2002074_lrg.jpg
25.07.2017 18:14
26 / 31