Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jms.s01
profiilit
jms.s01
jms.s01
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
61
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Heissan.+Oon+lukion+kohta+2.+vuotta+alotteleva+tyttö.+Ja+voin+sanoa+että+ilman+konetta+et+kyllä+lukiosta+läpi+pääse.+Kaikki+materiaali+on+pääosin+jo+sähköisessä+muodossa.+Enään+ei+juurikaan+ole+paperisia+monisteita+ja+vihkoja,+saatika+sitten+nidottuja+kirjoja.+Opiskelu+on+helpompaa+kun+ei+tarvitse+raahata+kirjoja,+vain+läppäri+riittää+jossa+on+kaikki.+Oppimateriaalit,+muistiinpanot,+tehtävät+jne+kaikki+löytyy+yhdestä+ja+samasta+paikasta.+Mutta+sivujen+selaaminen+on+rasittavaa+ja+ruudun+kokopäiväinen+tuijottelu+raskasta.+++Kaikki+kokeet+ja+testitkin+tehdään+nykyisin+sähköisenä
31.07.2018 12:25
Kiitos+että+jaoit+tän+tekstin+tänne.+Ja+hyvä+sulle+että+sulla+menee+ilmeisteti+paremmin+kuin+silloin+vuosi+sitten+<3
31.07.2018 12:12
Tie+päättyykin+aikanaan,+mutta+sitä+ennen+on+monta+haaraa.+En+mä+kiellä+suo+sitä+tekemästä,+enkä+mä+sano+että+sun+se+pitäis+tehdä.+Se+on+sun+päätös+lopulta.+Munkin+sanat+on+sulle+vaan+sanoja+muitten+joukossa.+Mutta+ennen+ku+teet+mitään,+puhuisitko+asiasta+äitis+kanssa?
31.07.2018 12:09
Hei.+Mitä+aattelit+tulavaisuudelta?+Mimmonen+ihminen+oot?+:)
31.07.2018 12:00
Itse+menen+nyt+lukion+2+.+vuosikurssille+ja+lukiossa+eri+opettajat+opettavat+eri+tavoilla+kieliä.+Osa+opettaa+sana+tarkasti+kirjoista,+toiset+soveltavat+ja+tekevät+itse+kurssi+materiaalit.
Itse+opiskeln+kertailemalla+ja+mm+Duolingo+on+hyvä+apuväline
31.07.2018 11:58
En+tiiä.+Hiljainen+in+real+life+ja+ehkä+se+tyhmän+rohkee+netin+puolella+;)
31.07.2018 11:31
Hei.+Ikävä+kuulla+että+oot+tommosesta+kaikesta+paskasta+joutunut+kärsiään.+Osa+valitettavasti+vain+joutuu+siitä+enemmän+sillointällöin+kärsimään+kuin+muut,+ja+se+jos+mikä+on+syvältä.+
+Itselleni+ei+masennusta+ole+todettu+koska+en+matalan+fiiliksen+takia+apua+ole+hankkinut.+Se+on+itselläkin+kääntynyt+esittämisen+puolelle,+tai+oli+kääntynyt.+Koska+pystyn+viettämään+aikaa+enimmäksen+yksin,+ei+oo+ketään+jolle+tarvis+esittää+ja+toivon+että+siitäkin+pääsis+joku+kaunis+päivä+eroon.+Mun+oloa+ylä-asteella+pahensi+mun+silloinen+pieni+(vähän+erikoinenkin)+ystäväpiirini,+joka+alko+hyvin+pian+muo+kiusaamaan.+Lukioon+siirryttyäni+mieliala+koheni+hiukan+ja+olen+vähän+itsevarmempikin+kuin+toissa+vuoteen+verrattuna.+Mutta+vain+vähän.+
+En+ehkä+tänne+rupee+avautumaan+siitä+mitä+oon+ite+käyny+läpi.+En+nyt+ehkä+ihan+kumminkaan+sitä+masennusta,+mutta+aikalailla+kaikkea+muuta+paskaa.+Usko+muo,+mä+tiedän+miltä+susta+tuntuu.
+Sä+voit+päästä+tuosta+yli,+ajallansa.+Sun+pitää+vaan+löytää+se+pieni+liekki+sun+sisältäs+jota+ruokkia.++Niitä+on+monia,+ja+esimerkiks+just+Musiikki,+Piirtäminen,+Urheilu,+Kirjoittaminen+jne.+on+semmosia+asioita+jotka+voi+vähän+piristää+ja+sitä+pitää+sillon+ns+jalostaa.+Jos+se+on+vaikka+piirtäminen,+niin+aloita+iso+tunteita+kuohuva+työ,+tai+jos+se+on+musiikki+niin+pura+tunteita+musiikkin+tai+laulun+kautta.+Se+on+mikä+tahansa+asia+mikä+saa+sun+olon+hetkekskää+hyväks.
+Moni+jää+suo+kaipaamaan.+Mieti+tarkkaan+mitä+teet.+Itsari+kuulostaa+helpolta+tavalta+lopettaa+kaikki+vain+hetkissä,+ja+se+onkin+sitä+tavallaan.+Mutta+se+ei+ole+oikein.+Jos+viiltelee+pahaan+oloonsa,+siitä+voi+päästä+eroon.+Jos+käyttää+aineita+pahaan+oloon,+siitä+voi+päästä+eroon.+Jos+on+agressiivisia+taipumuksia+vaikkapa+väkivaltaan,+niistäkin+voi+päästä+eroon.+Mutta+kun+tekee+itsarin,+ei+voi+koskaan+perääntyä.++
+Kirjekavereista+sen+verran+että+netistä+löydät+kyllä++paikkoja+joissa+voit+joillekulle+kirjoitella+ns+kirjekaverina+ja+se+voisi+myös+hiaman+kohentaa+sun+mieltä+jos+kiinnostaaki.
31.07.2018 11:30
Se+muru+riippuu+miten+koviksen+määrittelee.+Tyhmän+rohkeita+taliaivoja+riitää+ja+kännipäisiä+uhkailijoita.+mm.+lukiolaiset+kuuluu+näihin+ja+amiksen+porukka+turhiin+isottelijoihin
30.07.2018 18:54
Mietin+välillä+samaa.+Oman+ikänen+juttuseura+passais+mullekki
14.06.2018 10:22
Mitä+ja+missä?+Mimmosen+ammatin,+perheen+ja+tulevaisuuden+haluisit?
14.06.2018 10:17
Lukiossa+kaikki+uskaltaa+näyttää+enemmän+omaa+tyyliään.+Itekki+kerääsin+nyt+ekan+vuoden+rohkeutta+olla+oma+itteni+ja+tuoda+tyylini+esiin+ja+nyt+ku+kakkonen+alkaa+niin+tavote+ois+uskaltaa+toteuttaa+tää+oman+tyylin+ylös+tuominen.+En+häpee+sitä+vaikka+se+oiskin+"epäsuomalaine".+Nykyään+lukio/amis+ikästen+pukeutuminen+on+rennompaa+ja+urheilullisempaa.+Siitä+kevyt+tyyli.+Älä+anna+sen+vaivata.
Joo,+myönnän+että+oletin+itekki+vähä+asiallisempaa+porukkaa+lukiosta+löytyvän.+Just+tommosta+sun+kuvailemaa.+Se+ajatus+vähän+pelottikin,+koska+henkisesti+tuntuu+että+oisin+vasta+7+luokalla.+En+koskaan+oo+sopini+porukkaan+nii+se+ahisti.+Mut+vaikka+kaikki+on+abaut+toistensa+kopioita,+niin+ainakin+saan+olla+rauhassa+kun+ketään+ei+juurikaan+kiinnosta
13.06.2018 11:07
Ei+mun+mielestä.+Oon+nyt+isosena+tokaa+vuotta+ja+kyllä+mä+ajattelen+ihan+entiseen+tapaan+:D+
Se+on+aikalailla+kiinni+siitä+mihin+ite+uskot.+En+oo+koskaan+uskonu+jumalaan,+mutta+mun+"usko"+onki+vähä+jännää+määriteltävää,+mut+eihän+se+ketää+kiinnostakkaa+:)
Eli+ei+uskonto+saastuta+aivotoimintaa+vaikka+muut+mitä+väittäis.+Uudet+näkökulmat+voi+avartaa+sun+maailmankuvaa+ja+voit+oppii+uutta,+mut+ei.
13.06.2018 11:01
Se+tarkottaa+sitä+että+kun+riparilta+pääsee+ja+on+käyny+konfirmaation+niin+saa+luvan+mennä+kirkossa+naimisiin.+Tosin+osa+olettaa+että+se+on+tosiaanki+lupa+harrastaa+seksiä,+mutta+ei+oo.+En+ymmärrä+mitä+porukat+jatkuvasti+aattelee+nykysin
13.06.2018 10:53
Moi.+Juttukaverit+kelpaa+aina.+Tiiän+ton+tunteen,+tosin+itse+laitan+sen+epäsosiaalisuuden+piikkiin+XD+Itestä+tuntuu+että+ei+oikeen+kuulu+mihinkään+porukkaan+ku+ei+oo+mitään+yhteistä+kenenkään+kanssa.+Mut+etköhän+sieki+löydä+itelles+sopivaa+porukkaa+:)
13.06.2018 10:50
Mitä+oot+aatellu+tekeväs+tulevaisuudessa?
13.06.2018 10:45
Varmasti+on.+Et+vaan+ite+tiedä++sitä,+niinku+ei+moni+muukaan.+Asiat+itsessämme+joista+ei+pietä,+voivat+vetää+muiden+ihmisten+mielenkiinnon+meitä+kohti
23.05.2018 22:44
Komppaan.+Ei+sillä+oo+hitto+väliä+miltä+näyttää.+Se+mimmonen+on+sisältä+kertoo+enemmän+ku+neliöetrin+verran+vahaa+hiuksissa+tai+meikkiä+naamassa,+En+kiellä+etteikö+ulkonäkö+ois+plussaa,+mut+itse+välitän+enemmän+siitä+mitä+kuoren+alla+piilee.
16.05.2018 22:53
Kiitos+kun+vastasit.+Mä+vaan+oon+sillai+ujo+kun+oon+oppinut+pelkäämään+eräällä+tapaa+ihmisiä,+niin+pelkään+sanovani+jotain+mikä+pilais+meidän+suht+okei+välit.+Ois+se+aika+ikävä+jos+välit+hiertäis+ja+pelkään+niin+käyvän.+Kehuin+viimeviikolla+ohimennen+hänen+hiuksiaan+kun+on+kasvattanut+niitä+niin+että+sai+ne+poninhännälle+muttei+vastannut+mitään
14.05.2018 18:03
Moi.+Ehkä+voisit+pyytää+apua+jonkin+laskun+suhteen+tai+kysyä+saiko+hän+hankalamman+laskun+vastaukseksi+saman+tuloksen+kuin+sinä.+Sitten+voisit+vaikka+kysellä+kuulumisia,+tai+miten+meni+viikonloppu.+Koitat+löytää+pienenkin+aiheen+josta+hän+ois+kiinnostunu+ja+tartut+siihen+ja+"ruokit"+sitä+puheenaihetta
13.05.2018 22:34
chica
amor
No+muita+i+äkkiseltään+tuu+mieleen
01.05.2018 20:59
3 / 4